Isäni kuoli tuossa puolisen vuotta sitten ja jätti jälkeensä kaksi isoa postimerkkikansiota... Ainoa ongelma on etten tiedä mihin lähtisin kyselemään niiden arvoa. Merkit ovat 1800-luvulta suurin osa. Merkkejä löytyy kanadasta, ruotsista, norjasta, tsekkoslovakiasta, saksasta, tanskasta, romaniasta.... siinä nyt näin silmämääräisesti ainakin mistä... voipi olla että on muistakin maista... Osa löytyy kirjeista, osa postimerkkikansioista, mutta aikaisemmat näyttäisi olevan 1600-luvulta. Onko niillä mitään arvoa?
Vastaukset 3
- totuus esiin
Maailman vanhin postimerkki on vuodelta 1840. Jos jotain "vanhempaa" löydät, kyseessä on leimaväärenne.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.shtml/maailman-vanhin-postimerkki-naytilla-jyvaskylassa/2003/03/161901- FilaTeli
Leimoja voi löytyä ja löytyykin paljon aikaisempia, merkit tulivat vuonna 1840 ja ensimmäinen postileima otettiin käyttöön Englannissa vuonna 1661. 1661-1839 välillä ei ollut kuin leimoja ja erilaisia kynämitätöintejä, sulkia ja ties mitä. 1856 saatiin paikalliset ensimmäiset merkit jotka olivat rupla-arvoisia.
Ota yhteyttä paikkalliseet kerhoon. - KAV1
FilaTeli kirjoitti:
Leimoja voi löytyä ja löytyykin paljon aikaisempia, merkit tulivat vuonna 1840 ja ensimmäinen postileima otettiin käyttöön Englannissa vuonna 1661. 1661-1839 välillä ei ollut kuin leimoja ja erilaisia kynämitätöintejä, sulkia ja ties mitä. 1856 saatiin paikalliset ensimmäiset merkit jotka olivat rupla-arvoisia.
Ota yhteyttä paikkalliseet kerhoon.joo,siis kyllä nuo leimat on 1600-luvulta osa... kiitos vastauksistanne. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493