Miksi verrokki on aina Toyota?

350

Tällä palstalla on paljon keskustelua ja vertailuja autojen paremmuudesta. Olen pitstänyt merkille, että lähes kaikissa tapauksissa vertailun toinen merkki on Toyota. Toyotaa verrataan aina muihin. Toyotaa vastassa on useimmiten joku VAG:n tuote - aina Audista lähtien. Joskus harvoin se on Citroen. Miksi ihmeessä? Eikö maailmassa ole muita merkkejä? Ja miksi aina verrataan Toyotaan?

57

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä esimerkki

      Toyota on sen verran heikko esitys, että siihen on helppo verrata kaikkia autoja. Ei ainakaan jää huonommaksi kun vertaa Toyotaan.

      • Poikarukka on

        ymmärtänyt tämänkin asian aivan väärin. Toivon edes hieman lisää viisautta ja näkemystä jatkossa.


    • varmuuden esikuva

      Lukekaa uusin autobild, Niin ymmärrätte miksi......

    • mutten minä

      Kun ihminen menee pukuostoksille niin sehän katselee tuulipuvun kauluksesta takin kokoa.

    • pässin aloitus

      taitaa olla meko selvä asia, eli verrataan sellaiseen jonka kaikki tuntee ja tietää. Kaikki tietää, että jos on Toyotaa parempi ajettava, niin se voi olla jopa kelvollinen.
      Vai pitäsikö verrata sellaiseen jota kukaan ei tunne, eikä ole mitään mielikuvaa asiasta??

    • Luulenpaettä

      Johtuisko siittä että kirjottajat ovat toyota miehiä?
      Eikös täälä samat tyypit käy kirjottelemassa eri merkkien palstoille!

    • Selvä tapaus

      Veikkaan, että kaikilla on kokemusta Toyotasta. Se on perusauto, joka on joko ollut jokaisella omana, tai muuten vaan lainassa. Suurin osa löytää kuitenkin mieleisimmän autonsa muista merkeistä, mutta aina joskus tapaa ihmisen, joka ei ole koskaan harkinnutkaan muuta merkkiä, ja kieltäytyy edes kokeilemasta, Tuolle "Terolle" on loukkaus, jos joku ei ole samaa mieltä Toyotan ylivertaisuudelle.

    • Parhaaseen verrataan

      Niin, verrataanhan urheilussakin tuloksia maailmaennätyksiin ja muihin huippusuorituksiin. Sanotaan esim että mäkihyppääjän tulos jäi kaksi metriä maailmanennätystuloksesta. Harvemmin niin päin että tulos oli 140 metriä parempi kuin maailman huonoin mäkihyppytulos.

      • näin on

        Toyota on kuin Eddie Edwards. Siihen on turvallista verrata. Hyvin tunnettu, mutta harva jää huonommaksi.


      • Teron haaveita

        Juu kaikkien rikkaiden haave, oma Corolla tai Auris.


    • Puhutaan totta

      "Miksi verrokki on aina Toyota?"

      Kun ei ole!

    • Sepi_

      On niin kiva asettaa vertailuun esim. uusin BMW 520 kaikilla herkuilla ja v.1987 Corolla 1,3XL (ajettu 585.000km, alkuperäinen kone).
      Näin saadaan heti oikea vertailutilanne aikaiseksi; kumpi on parempi ja kummalla pääsee Saksan autobahnilla lujempaa?
      Sitten nauretaan yhdessä, kun se Corolla häviää kiihtyvyydessäkin.

      • heheeeheeee

        eikun laitetaan Bmw 520i vm. -96 (e39 kori) uutta Aurista 1.6 vastaan (molemmat vapaastihengittävällä bensiinikoneella) niin saadaan oikeasti aika tiukka vertailu siitä, että kumpi on parempi ajettava, hiljaisempi, mukavampi, parempi laatuvaikutelmaltaan, suorituskykyisempi jne.


      • jepjep
        heheeeheeee kirjoitti:

        eikun laitetaan Bmw 520i vm. -96 (e39 kori) uutta Aurista 1.6 vastaan (molemmat vapaastihengittävällä bensiinikoneella) niin saadaan oikeasti aika tiukka vertailu siitä, että kumpi on parempi ajettava, hiljaisempi, mukavampi, parempi laatuvaikutelmaltaan, suorituskykyisempi jne.

        valitsen halvemman joka on tässä tapauksessa valovuosia edellä niin tekniikassa kuin tuntumassakin.


      • Tojoteron arki
        jepjep kirjoitti:

        valitsen halvemman joka on tässä tapauksessa valovuosia edellä niin tekniikassa kuin tuntumassakin.

        Ennenkaikkea takaisinkutsuissa.


    • arka totuus

      Jos totta puhutaan, niin tuon luokan mittapuuna pidetään yleensä Golffia, sillä se on kaikin puolin laadukas ja ajoltaan esimerkillinen.
      Toyota on taas monelle tuttu ja valitettavasti suurin osa ei ymmärrä muuta edes kokeille, sillä he pelkäävät, että harmittaa kun muut ovat niin paljon parempia ja kuitenkaan ei uskalleta tai osata muuta ostaa kuin se tuttu Toyo.

    • Siksi kun muuhun ei

      Ole varaa mutta jos on niin lista Suomessakin erilainen. Ei näy toiotia..
      SUOSITUIMMAT LEASINGAUTOT 2012
      1. VW Passat
      2. Skoda Octavia
      3. Audi A4
      4. VW Golf
      5. Skoda Superb
      6. BMW 3
      7. Volvo V60
      8. Ford Mondeo
      9. Audi A6
      10. BMW 5

      Lähde: ALD Automotive, NF Fleet ensirekisteröinnit

      • valintoja tehnyt

        Totta kai leasing auto on sellainen millä on hyvä ajaa ja revitellä, kun ei tarvi vastata reiluista korjauskustannuksista eikä muista kuluista.
        Mutta kun ihminen tarvii omilla rahoillaan luotettavan ja vähän huoltoa tarvitsevan auton, niin se hakee kaupasta tojon.


      • Historian havinaa
        valintoja tehnyt kirjoitti:

        Totta kai leasing auto on sellainen millä on hyvä ajaa ja revitellä, kun ei tarvi vastata reiluista korjauskustannuksista eikä muista kuluista.
        Mutta kun ihminen tarvii omilla rahoillaan luotettavan ja vähän huoltoa tarvitsevan auton, niin se hakee kaupasta tojon.

        Vaan ei tuokaan "totuus" pidä enän paikkaansa Toyotan kohdalla.


      • Yaris 2012 sol
        valintoja tehnyt kirjoitti:

        Totta kai leasing auto on sellainen millä on hyvä ajaa ja revitellä, kun ei tarvi vastata reiluista korjauskustannuksista eikä muista kuluista.
        Mutta kun ihminen tarvii omilla rahoillaan luotettavan ja vähän huoltoa tarvitsevan auton, niin se hakee kaupasta tojon.

        Juuri tälläisen minäkin tarvitsin. Eilen tyytyväisenä vuosihuollosta hain 137e ei ole paha hinta laatuauton huollosta. Erittäin tyytyväinen 2012 Yarikseen olen ollut. Aikanaan minäkin täällä tietämättömyyttäni Toyotaa mollasin , vaan kun koeajoin niin johan mieli muuttui.


      • Finninaamat
        Yaris 2012 sol kirjoitti:

        Juuri tälläisen minäkin tarvitsin. Eilen tyytyväisenä vuosihuollosta hain 137e ei ole paha hinta laatuauton huollosta. Erittäin tyytyväinen 2012 Yarikseen olen ollut. Aikanaan minäkin täällä tietämättömyyttäni Toyotaa mollasin , vaan kun koeajoin niin johan mieli muuttui.

        miinustaa itselleen kiusallisia totuuksia. Järki tulee jälkijunassa sitten kun saa kortin ja ostaa ensimmäisen autonrottelon omilla rahoillaan.


    • riippuu piireistä

      Ammattipiireissä ja autolehtien vertailuissa ja miksei myös autovalmistajien keskuudessa verrokki on aina Volkswagen. Volkswagenista on muodostunut ajan myötä mittapuu johon kaikkia muita verrataan lähes autoluokasta riippumatta, Poikkeuksena tietenkin autoluokat joissa Volkswagenilla ei ole tuotantoa,
      Suomessa saattaa osa kansasta verrata Toyotaan, koska Toyotalla on tavisautojen joukossa täällä yliedustus. Muualla Euroopassa tuskin Toyota tulee mieleen jos autoa johonkin verrataan.

      • yliedustaja

        Mikä on automerkin "yliedustus" ?
        Jos Toyota on maailman myydyin ja Volkkari Suomen myydyin
        niin kuinka voi olla jokin "yliedustus" Toyotalla silloin Suomessa.
        Toyota vaan on aina tunnettu huippulaadusta ja luotettavuudesta,
        jossa hinta-laatusuhde on ollut kohdallaan. Lapsellista höpötystä
        provota jostain lahkosta joka on pelkkää kateellisten automyyjien
        aikaan saamaa panettelua. Suuri osa ihmisistä tarvii autoa vain
        paikasta toiseen siirtymiseen luotettavasti. Erikseen on sitten
        nämä kaikki rahansa "sijoittaneet" hölmöt jotka täällä jaksaa
        julistaa rikkauttaan. Näytellään rikasta eurooppalaista vaikka
        todellisuudessa asutaan jossain lähiöluukussa vuokralla ja
        uitettu velkainen saksanseisoja ulkona parkkipaikalla.


      • hyvin yksinkertaista
        yliedustaja kirjoitti:

        Mikä on automerkin "yliedustus" ?
        Jos Toyota on maailman myydyin ja Volkkari Suomen myydyin
        niin kuinka voi olla jokin "yliedustus" Toyotalla silloin Suomessa.
        Toyota vaan on aina tunnettu huippulaadusta ja luotettavuudesta,
        jossa hinta-laatusuhde on ollut kohdallaan. Lapsellista höpötystä
        provota jostain lahkosta joka on pelkkää kateellisten automyyjien
        aikaan saamaa panettelua. Suuri osa ihmisistä tarvii autoa vain
        paikasta toiseen siirtymiseen luotettavasti. Erikseen on sitten
        nämä kaikki rahansa "sijoittaneet" hölmöt jotka täällä jaksaa
        julistaa rikkauttaan. Näytellään rikasta eurooppalaista vaikka
        todellisuudessa asutaan jossain lähiöluukussa vuokralla ja
        uitettu velkainen saksanseisoja ulkona parkkipaikalla.

        Suomi on Euroopassa ja Euroopassa Toyota edustaa alle 5% automarkkinoista. Toyota on tavismerkki, kuten Volkswagenkin, Ford jne. Suomessa Toyotan osuus on suurempi kuin Euroopassa keskimäärin = yliedustus tavismerkeissä. Ymmärsitkö? Kaikki höpinä autojen laadusta, ihmisten rikkauksista, lähiöluukuista tms ei liity asiaan mitenkään.
        Puhehan oli miksi oletettuna verrokkina monien mielessä on Toyota. Suomessa Toyota saattaa ollakin monelle verrokkiauto juuri mainitun yliedustuksen takia. Euroopan mitassa yleisesti ja autonvalmistajilla globaalisti mittapuu alemmassa keskiluokassa on aina Volkswagen Golf. On aivan yleisesti tunnustettu tosiasia maailmalla, että kun autotehdas kykenee rakentamaan Golfin veroisen auton, on se onnistunut tehtävässään erinomaisesti. Golf on luokan ikoni ja mittapuu!


      • hyvin yksinkertaista kirjoitti:

        Suomi on Euroopassa ja Euroopassa Toyota edustaa alle 5% automarkkinoista. Toyota on tavismerkki, kuten Volkswagenkin, Ford jne. Suomessa Toyotan osuus on suurempi kuin Euroopassa keskimäärin = yliedustus tavismerkeissä. Ymmärsitkö? Kaikki höpinä autojen laadusta, ihmisten rikkauksista, lähiöluukuista tms ei liity asiaan mitenkään.
        Puhehan oli miksi oletettuna verrokkina monien mielessä on Toyota. Suomessa Toyota saattaa ollakin monelle verrokkiauto juuri mainitun yliedustuksen takia. Euroopan mitassa yleisesti ja autonvalmistajilla globaalisti mittapuu alemmassa keskiluokassa on aina Volkswagen Golf. On aivan yleisesti tunnustettu tosiasia maailmalla, että kun autotehdas kykenee rakentamaan Golfin veroisen auton, on se onnistunut tehtävässään erinomaisesti. Golf on luokan ikoni ja mittapuu!

        Onko venyvät jakoketjut ja hajoavat turbot sekä surullisen kuuluisa dsg-vaihteisto jotain tavoittelun arvoisia asioita joihin muidenkin merkkien pitäisi pyrkiä?


      • Ne kutsuu pian
        nippondenso kirjoitti:

        Onko venyvät jakoketjut ja hajoavat turbot sekä surullisen kuuluisa dsg-vaihteisto jotain tavoittelun arvoisia asioita joihin muidenkin merkkien pitäisi pyrkiä?

        Mutta ei auta kadehtimasi merkin haukkuminen, jos Tojotassasi on vikaa.


    • Totuutta paljastuu

      Iltasanomien uutisesta tänään:

      ”Onko Suomen kolmanneksi myydyin uusi automalli laatufloppi?

      …Toyota on kokenut merkittävän takaiskun tuoreessa käytettyjen autojen luotettavuustutkimuksessa. Iältään 1-3 -vuotiaat eli verrattain uudet Avensis-yksilöt jäivät kauas kärjestä…

      Avensis löytyy vasta sijalta 13, jääden jopa usein vikaherkäksi luonnehditun Alfa Romeo 159:n taakse.

      Käytettyjen autojen teknillistä luotettavuutta ja vikaherkkyyttä tutki saksalainen GTÜ. Mittava Käytetty Auto 2013 -tutkimus käsitti yli 5 miljoonaa katsastustapahtumaa, jotka tehtiin 240 automallille yli kahden vuoden aikana. Tutkimusmateriaalin laajuutta on siten vaikea kyseenalaistaa. GTÜ:n tutkimusmenetelmä eroaa myös sisällöltään vaikkapa suomalaisista katsastusvikaraporteista, sillä saksalaismalli huomioi erilaisia autojen vikoja laajemmin. GTÜ:n malli on siis kokonaisvaltaisempi tarkastelultaan.”

      Laaja tutkimus on tehty Saksassa. Artikkelin tiedoista ei käy ilmi, miten on huomioitu eri autoilla ajetut kilometrit. Suomessahan Toyotan menestystä joissakin vikatilastoissa on kritisoitu siten, että huomattavan suurella osalla toyotista ajetaan poikkeuksellisen vähän. Puuttuu siis tieto siitä, ovatko toyotat Saksassa yhtään Suomea runsaammassa käytössä.

      • Minne menee laatu?

        Nyt taisi olla joku kolaritestikin, jossa saman suuntaisia "menestyksiä".


    • Selitys on ilmeinen
      • mielokuvamainontaa

        Kuten mainitsit, kyse on mielikuvasta. Ei siitä, onko tuote oikeasti maailman paras hintaluokassaan.


      • Se maailman parhaus
        mielokuvamainontaa kirjoitti:

        Kuten mainitsit, kyse on mielikuvasta. Ei siitä, onko tuote oikeasti maailman paras hintaluokassaan.

        on juurikin mielikuvaan perustuva asia. Jokaisella on oma parhausmittarinsa, ei ole mitään absoluuttista arvoa joka sen kertoo. Ja autoja ostetaan mielikuvilla.


      • Alfalla varmemmin
        Se maailman parhaus kirjoitti:

        on juurikin mielikuvaan perustuva asia. Jokaisella on oma parhausmittarinsa, ei ole mitään absoluuttista arvoa joka sen kertoo. Ja autoja ostetaan mielikuvilla.

        Kylläpä kestävyys on mitattavissa. Ei se mikään mielikuva-asia ole. Jos yksi auto kestää normiajossa 150t. ja toinen 300t. niin on siinä kysymys muistakin kuin mielikuvista.

        Nythän oli tuo saksalaistutkimus, jossa Avensis oli luotettavuudeltaan kaukana kärjestä, Alfa-Romeon alapuolella.

        Se on fakta. Mutta saa sen mielikuvanakin tulkita jos haluaa. Mielikuva on silloin se, että Avensis kestää samassa sarjassa kuin kaikenlaiset hätäillen tehdyt halpikset. Saa valita faktat tai mielikuvat. Ollos hyvä!


      • Venäläinen tankki
        Alfalla varmemmin kirjoitti:

        Kylläpä kestävyys on mitattavissa. Ei se mikään mielikuva-asia ole. Jos yksi auto kestää normiajossa 150t. ja toinen 300t. niin on siinä kysymys muistakin kuin mielikuvista.

        Nythän oli tuo saksalaistutkimus, jossa Avensis oli luotettavuudeltaan kaukana kärjestä, Alfa-Romeon alapuolella.

        Se on fakta. Mutta saa sen mielikuvanakin tulkita jos haluaa. Mielikuva on silloin se, että Avensis kestää samassa sarjassa kuin kaikenlaiset hätäillen tehdyt halpikset. Saa valita faktat tai mielikuvat. Ollos hyvä!

        T34 oli aivan legendaarinen kestämään. Mutta oliko se maailman paras ajoneuvo?


      • Idästä ja idästä
        Venäläinen tankki kirjoitti:

        T34 oli aivan legendaarinen kestämään. Mutta oliko se maailman paras ajoneuvo?

        Venäläisestä "laadusta" voisi puhua paljonkin. Mutta muistaakseni T34:ssä ei ollut esimerkiksi sellaista ongelmaa, että sähköiset ikkunannostoimet olisivat leimahdelleet itsekseen tuleen.


      • Mitä vouhkaat
        Idästä ja idästä kirjoitti:

        Venäläisestä "laadusta" voisi puhua paljonkin. Mutta muistaakseni T34:ssä ei ollut esimerkiksi sellaista ongelmaa, että sähköiset ikkunannostoimet olisivat leimahdelleet itsekseen tuleen.

        Ettäs kehtaat. Tojotafanaatikothan ovat jo selittäneet, että ikkunakoneisto-ongelmat eivät olleet Tojotan ongelma, koska samoja komponentteja käyttivät muutkin merkit. Ei se silloin ole Tojotan ongelma.


      • ranskatar
        Mitä vouhkaat kirjoitti:

        Ettäs kehtaat. Tojotafanaatikothan ovat jo selittäneet, että ikkunakoneisto-ongelmat eivät olleet Tojotan ongelma, koska samoja komponentteja käyttivät muutkin merkit. Ei se silloin ole Tojotan ongelma.

        Ei, olet ihan oikeassa. Tojossahan ei ole ongelmia, pelkästään niissä muissa. Vähän niinkuin meidän lapset ja naapurin kakarat.Mene vaikka kysymään tojopalstalta, kyllä ne tietää...


    • Näin on++++

      Jos automerkki tunnetaan joka maailman kolkassa. On maailman eniten
      ostettu ja omaa maailman ykkösbrändin, niin tietenkin siihen verrataan
      kilpailijoita. Merkkihän herättää intohimoa,kateutta,katkeruutta ,
      mielihyvää ja ylpeyttä

      • takaisinkutsututtu

        Tunnettuutta lisäävät nämä alituiset takaisinkutsut. Taisi olla vallan eiliseltä kun uutisoitiin, että miljoonmäärin japanilaisautoja takaisinkutsutaan. Tojotia mukana piirissä. Vikana tällä kertaa ilmatyynyt.


    • tuttujuttuu

      Tunnettuutta lisäävät nämä alituiset takaisinkutsuista uutisoinnit.

      Monikaan ei tiedä, että v.2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.

      Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.

      Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.

      Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.

      • näin se menee

        Jo pitkn aikaa Euroopassa ja Suomessakin se auto johon verrtaan ja josta eniten puhutaan vertailukohteena on ollut ja tulee olemaan VW Golf. Puhutaanhan jo tuon keskikokoluokan autoistakin yhteisnimellä Golf-luokan autot.
        Itse en aja VAG-autolla enkä sellaisia omista mutta näin se vain menee.


      • aivan sama
        näin se menee kirjoitti:

        Jo pitkn aikaa Euroopassa ja Suomessakin se auto johon verrtaan ja josta eniten puhutaan vertailukohteena on ollut ja tulee olemaan VW Golf. Puhutaanhan jo tuon keskikokoluokan autoistakin yhteisnimellä Golf-luokan autot.
        Itse en aja VAG-autolla enkä sellaisia omista mutta näin se vain menee.

        Itselläni on ollut golf ja passat ja ainut hyvä asia on se että ko. autot mulla on ollut-ei enää ja ei tule koskaan olemaankaan. Itse auto toimiessaan hyvä ajaa, mutta laakkosen huolto organisaatio on aivan pohjanoteeraus. Eikä kyllä saksalainen laatu vakuuttanut. Nyt alla Honda Accord. Eipä ole ongelmia vaikkei kuulemma mikään "premium" olekkaan


      • kuutoskone audi
        aivan sama kirjoitti:

        Itselläni on ollut golf ja passat ja ainut hyvä asia on se että ko. autot mulla on ollut-ei enää ja ei tule koskaan olemaankaan. Itse auto toimiessaan hyvä ajaa, mutta laakkosen huolto organisaatio on aivan pohjanoteeraus. Eikä kyllä saksalainen laatu vakuuttanut. Nyt alla Honda Accord. Eipä ole ongelmia vaikkei kuulemma mikään "premium" olekkaan

        Auto ostetaan yleensä ajamista varten, kestävyys kuitenkin ittelle parempi meriitti kuin huippu ajettavuus, parempi kun auto liikkuu, nykyautot merkistä riippumatta kohtuudella tiellä pysyy, siis jos toimivat, kokemus honda accordista: hyvä pirssi ja ajolleen myös hyvä eipä voi moittia, kun audin jälkeen hondan vaihdoin samaa tasoa ajolleen, honda toimi paremmin mutta ei audissa ollut kuin yksi paha vika se vesipumppu josta siivet halkeili ja lämpöongelmia..


      • unohtelee
        kuutoskone audi kirjoitti:

        Auto ostetaan yleensä ajamista varten, kestävyys kuitenkin ittelle parempi meriitti kuin huippu ajettavuus, parempi kun auto liikkuu, nykyautot merkistä riippumatta kohtuudella tiellä pysyy, siis jos toimivat, kokemus honda accordista: hyvä pirssi ja ajolleen myös hyvä eipä voi moittia, kun audin jälkeen hondan vaihdoin samaa tasoa ajolleen, honda toimi paremmin mutta ei audissa ollut kuin yksi paha vika se vesipumppu josta siivet halkeili ja lämpöongelmia..

        Unohdat Hondien ruostevauriot. Ja Tojojen takaisinkutsuhelvetin.


      • Ei se ole helvetti
        unohtelee kirjoitti:

        Unohdat Hondien ruostevauriot. Ja Tojojen takaisinkutsuhelvetin.

        jos tehdas pitää huolta valmistamistaan autoista mikäli havaitaan että jokin asia tai osa voi muodostaa tietyissä tilanteissa pikku ongelman tai häiriön. Minusta tuollainen politiikka on esimerkillistä sillä valmistajat pyrkivät yleensä peittelemään ongelmia autoissaan ja parantamaan niitä hiljaa huoltojen yhteydessä. Nyt pojut ahkerasti miinustamaan tätäkin mielipidettä joka perustuu tietoon Toyotan politiikasta.


      • Outoja kehuja
        Ei se ole helvetti kirjoitti:

        jos tehdas pitää huolta valmistamistaan autoista mikäli havaitaan että jokin asia tai osa voi muodostaa tietyissä tilanteissa pikku ongelman tai häiriön. Minusta tuollainen politiikka on esimerkillistä sillä valmistajat pyrkivät yleensä peittelemään ongelmia autoissaan ja parantamaan niitä hiljaa huoltojen yhteydessä. Nyt pojut ahkerasti miinustamaan tätäkin mielipidettä joka perustuu tietoon Toyotan politiikasta.

        Mitä esimerkillistä on yhden merkin toteuttamissa takaisinkutsuissa. Sehän on vanha systeemi. Amerikkalaismerkit ovat harrastaneet sitä hätyyttelemäti vaikka kuinka kauan. Voidaan olla montakin mieltä, että millaista esimerkkiä se edustaa, kun eräskin merkki oli selvästi haluton tunnustamaan ongelmiaan. Amerikassa liittovaltio sitten pakotti korjaamaan asiat. Ja sittenhän alkoi paljastua, millä tasolla laadussa oli menty jo pitkään.

        Merkin kannattajille varmaan sopisi, että tällaisesta välttämättömyydestä tehtäisiin hyve.


    • 45qerererqr

      Joka jampalla on jotain kokemusta tojosta.
      Siksi se on kaikkien mielessä sekä hyvässä, että pahassa.

      • hnrjtvhnklehjcvlirej

        "Siksi se on kaikkien mielessä sekä hyvässä, että pahassa. "

        Tuskin.


    • 407 1.8 ex

      Ainahan kestävimpään ja luotettavimpaan autoon verrataan, no mulla ei sellaista ole kun erehdyin..407 pösön ostamaan, mutta kärsinyt olen, jos taivas on olemassa niin pääsen sinne...lada kuskienkin ohitse jonossa..

      • Maalataan päälle

        "Ainahan kestävimpään ja luotettavimpaan autoon verrataan"

        Unohdetaanko sitten oikein kimpassa toistuvat takaisinkutsut ja muu kehnous?


      • Voi gu kestäis
        Maalataan päälle kirjoitti:

        "Ainahan kestävimpään ja luotettavimpaan autoon verrataan"

        Unohdetaanko sitten oikein kimpassa toistuvat takaisinkutsut ja muu kehnous?

        Ainakin yritetään unohtaa. Tai ainakin sivuuttaa.


    • ei sivuuteta

      Faktaa vuoden 2012 takaisinkutsukampanjoiden määrästä USAssa :

      1. Ford 24 kpl
      2. GM 17 kpl
      3. Honda 16 kpl
      4. BMW 15 kpl
      5. Nissan 13 kpl
      5. Chrysler 13 kpl
      7. Toyota 12 kpl

      Autojen määrissä eniten Toyotalla ja Hondalla, kertoo siitä, että käytetään saman alihankkijan osia samassa mallissa, eikä oteta osia sieltä täältä.

      • Siellä pesii

        Mutta ne viat kuitenkin Tojotassa ja Hondassa!


    • Pettynytkö?

      Toyotaa en ainakaan ottaisi. Työpaikalla erään työkaverin 10 vuotta vanha Verso kutsuttiin vetona takaisin ja siihen hitsattiin peltiä pohjaan. Huomasivat vasta silloin vian tämän mallin autoissa. Kolme viikkoa kaveri oli ilman autoa, kun oma oli pajalla. Olivat kyllä antaneet jonkun uudemman Avensiksen siksi aikaa veloituksetta käyttöön, mutta silti.

      Sitten on se, että koskaan et tiedä, mitä ovat menneet autoon tekemään. Olen kerran vienyt vaimon sen aikaisen Corollan auton takajarrujen kuumenemisen vuoksi pikahuoltoon. Aikaa varaamatta mentyäni, käskivät mennä heidän piikkiin syömään tai juomaan mitä vain. Alle tunnin tuli piipparilla ilmoitus auton korjauksesta. Eivät kysyneet mitään autosta, allekirjoitusta eivät pyytäneet, eikä mitään. Pelkäsin isoa laskua, kun auton takuukin oli mennyt ajat sitten. Toivottivat hyvää matkaa ja sanoivat vain kaiken takana olevan uutta.

      Jotain autossa täytyy olla, että Corollan menin ja ostin.

      • vhnvreoeov

        Mitä enemmän sinua maasutetaan, sitä enemmän syytä epäillä. Vanha viidakon sananlasku.


      • Viidakon lehmä
        vhnvreoeov kirjoitti:

        Mitä enemmän sinua maasutetaan, sitä enemmän syytä epäillä. Vanha viidakon sananlasku.

        Jos kielletään ajamasta pihaan, koeta selittää, että se ei ole auto, vaan susi.


      • ufojuttujataas

        Nytpä oikein emävalehtelija asialla hekoheheheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


    • Vertailukohta

      "Miksi verrokki on aina Toyota? "

      Kauppalehden tuoreessa esittelyssä todettiin, että uusi Toyotan Corolla on ohjaukseltaan samaa tuttua tasoa kuin perinteisesti.

      Eli verrokkina Corolla tässä kohtaa niin, että jos koeajat Corollan, niin tiedät, että ainakaan sellaista ohjausta ei kannata haikailla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe