mikä olisi hyvä huonekasvi mikä pärjäis vähän vähemmällä valolla?kun mun huushollissa ei oikein oo valoisia paikkoja
mikä kasvi
6
199
Vastaukset
- Wildemar
Palmuvehka, tuonenkielo, vihreälehtinen muratti, viirivehka (ei kuki kovin varjoisassa paikassa), vuoripalmu, malakanvehka, vihreälehtinen rönsylilja, vihreälehtiset juorut
- Iso talven pärjäävä?
En ole alkuperäinen kysyjä, mutta hyviä vinkkejä minullekin. Osaisiko joku sanoa, mikä olisi vähään valoon tyytyvä iso viherkasvi (korkeus 1,5 - 2 m). Olohuoneessa on sellaista yritetty kasvattaa. Jukka-palmu menestyi kohtalaisesti, vaikka osa siitä talvella kuoli. Kuolinpesältä saatu komea limoviikuna menestyi hyvin kesän, mutta kuoli talvella. Nyt siinä on iso kahvipensas ja sillä lisävalo talvella. Muuten OK, mutta lisävalo kasvattaa sähkölaskua vähän liikaa. Asutaan korkealla kerrostalossa ja ikkuna on länteen. Kesällä valoa on yllin kyllin, mutta talvella kaikki kuolevat valon puutteeseen.
- ,,,
Traakkipuista voisi löytyä teille sopiva korkeaksi kasvava viherkasvi.
http://puutarha.net/artikkelit/5731/traakkipuut_tutuksi.htm
- Iso talven pärjäävä?
Traakkipuu kuulostaa mielenkiintoiselta. Kiitos vinkistä. Suuntaan kukkakauppaan.
- pihlajainen33
Apostolinmiekka ainakin, hyväkasvuinen, eikä saa millään hengiltä!
- tuittuponi
palmuvehka on hyvä kunhan sitä ei vaihda liian isoon ruukkuun... samoin monet anopinkielet viihtyy varjossa ja niukalla kastelulla...ja yleensäkin kaikki yksiväriset vihreet kestää varjoa paremmin kuin kirjavalehtiset :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368