Naisen katoaminen huomattiin vasta 2 vuoden päästä

Jossu94

Iltalehdessä kerrotaan naisesta, joka ilmoitettiin kadonneeksi vasta sitten kun kukaan ei ollut kuullut hänestä yli 2 vuoteen: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012616603637_uu.shtml Nainen oli asunnoton ja työtön, ja ilmeisesti aika yksinäinen, koska "Ystävät eivät osanneet kaivata Kuikkoa, koska he olivat olettaneet hänen muuttaneen toiselle paikkakunnalle." Tietysti katoaminen on voinut sattua jonkun pahan riidan päätteeksi, ja ystävät on voinut ajatella että nainen päätti häipyä kuvioista ja katkaista yhteydet, mutta silti... On se vaan aika pelottavaa, että Suomessa voi olla kadonneena näinkin pitkään ilman että kukaan kiinnittää asiaan erityisempää huomiota.

Jos sinä yhtäkkiä katoaisit, kuinka kauan kestäisi ennen kuin sinusta tehtäisiin katoamisilmoitus?

20

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadonnut..

      Ei mulla ole käynyt vieraita 7 vuoteen. Eikä kukaan tuttu ole soittanut edes. Ei sukulaiset eikä ketään. En usko et mua ketään kaipaa

      • Jossu94

        Varmaan joku kaipaisi, jos jättäisit laskusi maksamatta. Vai oletko rikas ja hoidat kaiken suoraveloituksella?

        Asun vielä vanhempieni luona, joten ne varmaan soittaisi poliisille samana iltana jos en tulisi kotiin.


      • .......
        Jossu94 kirjoitti:

        Varmaan joku kaipaisi, jos jättäisit laskusi maksamatta. Vai oletko rikas ja hoidat kaiken suoraveloituksella?

        Asun vielä vanhempieni luona, joten ne varmaan soittaisi poliisille samana iltana jos en tulisi kotiin.

        "Vai oletko rikas ja hoidat kaiken suoraveloituksella? " Suoravaloitus ei ole varakkuudesta kiinni. En ole varakas, tulen juuri ja juuri toimeen, kaikki laskuni menee suoraveloituksena.


    • joku_1977

      Varmaankin muutama päivä. välillä soitain vanhemmille, he kait ihmettelisivät ensiksi miksi ei enää soittele..

    • a18plus6

      Vielä kun äiti on voimissaan, niin varmaan parin viikon päästä tulisi soittelemaan ovikelloa ja selvittämään miksei minusta kuulu mitään.

      Sitten "joskus", kun äitiäkään ei enää ole, tarkoitukseni on hankkia kaksi koiraa, jotka kyllä metelillään herättävät naapurit, jos ja kun minä "kuukahdan kiikustuoliin". Eihän siinä oikeastaan muuta pointtia ole, mutta ajatus siitä, että ruumiini ehtii muumioitumaan niiden vuosien aikana, jolloin kukaan ei minua kaipaa, tuntuu karmivalta, vaikkei sillä minulle itselleni enää siinä vaiheessa väliä olisikaan.

      • ----------------

        Mitenhän eläimet käyttäytyisivät tilanteessa, jossa isäntä pötköttää kuolleena eikä ruokaa löydy? Itse veikkaan, että he ensin söisivät sen ihmisraadon ja sen jälkeen seuraisi taistelu, jos eläimiä useampi kuin yksi, ja hävinneestä tulisi seuraava ateria. Sitten se vahvin kuihtuisi hiljalleen pois.

        Joskus luin tapauksesta, jossa tyyppi oli hyljännyt kämppäänsä kissoja ja itse mennyt jonnekin toiselle paikkakunnalle. Ruuan puutteessa kissat olivat syöneet toisensa.


      • a18plus6
        ---------------- kirjoitti:

        Mitenhän eläimet käyttäytyisivät tilanteessa, jossa isäntä pötköttää kuolleena eikä ruokaa löydy? Itse veikkaan, että he ensin söisivät sen ihmisraadon ja sen jälkeen seuraisi taistelu, jos eläimiä useampi kuin yksi, ja hävinneestä tulisi seuraava ateria. Sitten se vahvin kuihtuisi hiljalleen pois.

        Joskus luin tapauksesta, jossa tyyppi oli hyljännyt kämppäänsä kissoja ja itse mennyt jonnekin toiselle paikkakunnalle. Ruuan puutteessa kissat olivat syöneet toisensa.

        Kissat juuri tekevätkin noin. Koirat eivät. Koira on ihmisen paras ystävä, ja jopa nälkää näkevä koira ei koske isäntäänsä. Tässähän oli tapaus muutamia vuosia sitten, kun vanha nainen oli nukahtanut ikuiseen uneensa, ja koira oli nälkäisenä luonnollisesti alkanu ulisemaan, joka sai naapurit hälyttämään apua. Nälän heikentämänäkin koira yritti vielä puolustaa kuollutta emäntäänsä palomiehiä vastaan ärisemällä.


      • MisMieOon
        a18plus6 kirjoitti:

        Kissat juuri tekevätkin noin. Koirat eivät. Koira on ihmisen paras ystävä, ja jopa nälkää näkevä koira ei koske isäntäänsä. Tässähän oli tapaus muutamia vuosia sitten, kun vanha nainen oli nukahtanut ikuiseen uneensa, ja koira oli nälkäisenä luonnollisesti alkanu ulisemaan, joka sai naapurit hälyttämään apua. Nälän heikentämänäkin koira yritti vielä puolustaa kuollutta emäntäänsä palomiehiä vastaan ärisemällä.

        Muut eläimet ovat yksilöitä siinä missä ihmisetkin, unohdit Isabelle Dinoiren ja hänen uskollisen lemmikkinsä. Dinoiren koira oli kuulemma niinkin hurjaa rotua kuin labradorinnoutaja. Pidän monenlaisista elikoista, en asettele niitä paremmuusjärjestykseen.


      • a18plus6
        MisMieOon kirjoitti:

        Muut eläimet ovat yksilöitä siinä missä ihmisetkin, unohdit Isabelle Dinoiren ja hänen uskollisen lemmikkinsä. Dinoiren koira oli kuulemma niinkin hurjaa rotua kuin labradorinnoutaja. Pidän monenlaisista elikoista, en asettele niitä paremmuusjärjestykseen.

        Ei tuokaan koira syönyt emäntäänsä, vaan pureskeli saadakseen tämän heräämään. Äitini koira on herättänyt hänet pureskemalla varvasta, kun haukkuminen ei riittänyt, kun äidillä oli diabeetikkona mennyt sokeritaso liian alas. Koira haistaa tämän(kin).

        Toki, on koirissakin epäterveitä yksilöitä, mielisairaitakin, kuten meissä ihmisissä ja muissakin eläinlajeissa. Kokonaisuutena katsoen koira on mielestäni kuitenkin se ihmisen paras ystävä. Tämä juuri tapahtanut kahden miehen ja karhun välinen kohtaaminen alleviivaa tätä. Asetta kantanut mies pääsi ampumaan karhua, kun toinen koirista hyökkäsi karhun kimppuun. Kuinka moni muu laji puolustaisi laumansa jäsentä (ei siis edes jälkikasvuaan!) noin epäitsekkäästi?


    • Viimestään siinä vaiheessa huomattais kun vuokra pitäisi maksaa, niin joku rupeis ihmetteleen miksi et oo maksanut...

    • 847593

      Jos näitä vuokramaksujen karhuajia ei oteta huomioon niin uskoisin, että useampi kuukausikin voisi mennä, ennen kuin omaiset alkaisivat ihmetellä perääni.

    • puoliseko minä

      Eikö teitä työssä alettaisi kaivata?

      Minä olin kerran pois aamupäivän, ilmoitin kyllä siitä pomolle, mutta tämä oli unohtanut ilmoittaa työkavereilleni ja nämä olivat minusta kovasti huolissaan, kunnes sitten puolenpäivän aikaan ilmestyin työhön.

      • a18plus6

        Kas kun on yksinyrittäjä, tai työtön, niin ei kukaan välitä.


      • simasuuneiti
        a18plus6 kirjoitti:

        Kas kun on yksinyrittäjä, tai työtön, niin ei kukaan välitä.

        Ei taida yksikään yksinyrittäjä toimia tyhjiössä, kyllä sitä alkavat asiakkaat ihmetellä jos sovittua palvelua tai tuotetta ei ala kuulua.

        Joka tapauksessa sekin on oma valinta, jos haluaa vieraantua muista ihmisistä niin, ettei kukaan edes kaipaa. Useimmilla on sukulaisia. Jos ei ole sukulaisia niin on naapureita. Omassa asunnossani asui minua ennen vanha rouva, joka oli itse sopinut vastapäisen naapurin kanssa, että jos hän ei avaa sälekaihtimia aamulla niin kyseinen naapuri soittaa, ja jos puhelimeen ei vastata niin hälyttää apua.

        Jos haluaa leikkiä marttyyria niin kaikin mokomin, mutta yleensä normaali ihminen pyrkii varmistamaan että hänellä on jonkinlaiset turvaverkot ympärillään.


      • gdhjkkvbb
        simasuuneiti kirjoitti:

        Ei taida yksikään yksinyrittäjä toimia tyhjiössä, kyllä sitä alkavat asiakkaat ihmetellä jos sovittua palvelua tai tuotetta ei ala kuulua.

        Joka tapauksessa sekin on oma valinta, jos haluaa vieraantua muista ihmisistä niin, ettei kukaan edes kaipaa. Useimmilla on sukulaisia. Jos ei ole sukulaisia niin on naapureita. Omassa asunnossani asui minua ennen vanha rouva, joka oli itse sopinut vastapäisen naapurin kanssa, että jos hän ei avaa sälekaihtimia aamulla niin kyseinen naapuri soittaa, ja jos puhelimeen ei vastata niin hälyttää apua.

        Jos haluaa leikkiä marttyyria niin kaikin mokomin, mutta yleensä normaali ihminen pyrkii varmistamaan että hänellä on jonkinlaiset turvaverkot ympärillään.

        Kaverin naapuri, joka elinaikanaan otti niinkin aktiivisesti naapureihin yhteyttä, että saattoi soittaa ovikelloa jutellakseen, oli kuoltuaan kuukausia kämpässään. Vasta haju ja kärpäset sai ihmiset toimimaan.

        Sairaalassakin kuolee sellaisia ihmisiä, joiden kalmoa ei kukaan kaipaa. Viranomaiset sitten ne hautaa.

        Minusta se, että ihmiset muuttavat työn yms perässä pitkiäkin matkoja arkisia yhteisöjä rikkoen, selittää tuota totaaliyksinäisyyttä. Jo kulttuurierot Suomen eri osissa on tosiasia, joka estää ihmisiä löytämästä sitä turvaverkkoaan. On ihan eri asia asua samassa kaupungissa esim. omien sukulaisten tms kanssa, kuin niin, että lähin sukulainen on tuhannen kilometrin päässä.


      • dasr qqw r q r rq r
        simasuuneiti kirjoitti:

        Ei taida yksikään yksinyrittäjä toimia tyhjiössä, kyllä sitä alkavat asiakkaat ihmetellä jos sovittua palvelua tai tuotetta ei ala kuulua.

        Joka tapauksessa sekin on oma valinta, jos haluaa vieraantua muista ihmisistä niin, ettei kukaan edes kaipaa. Useimmilla on sukulaisia. Jos ei ole sukulaisia niin on naapureita. Omassa asunnossani asui minua ennen vanha rouva, joka oli itse sopinut vastapäisen naapurin kanssa, että jos hän ei avaa sälekaihtimia aamulla niin kyseinen naapuri soittaa, ja jos puhelimeen ei vastata niin hälyttää apua.

        Jos haluaa leikkiä marttyyria niin kaikin mokomin, mutta yleensä normaali ihminen pyrkii varmistamaan että hänellä on jonkinlaiset turvaverkot ympärillään.

        Mulla on sukulaisia, mutta en ole ollut yhteenkään heistä yhteydessä vuosikausiin. Ei me olla koskaan oltu mitenkään läheisiä toisillemme. Asutaankin ihan eri puolilla Suomea.

        Oma vuokrakämppäni on kerrostalossa, naapureitani en edes tunne. Nekin vaihtuvat vähintään vuoden välein uusiin.


      • a18plus6
        simasuuneiti kirjoitti:

        Ei taida yksikään yksinyrittäjä toimia tyhjiössä, kyllä sitä alkavat asiakkaat ihmetellä jos sovittua palvelua tai tuotetta ei ala kuulua.

        Joka tapauksessa sekin on oma valinta, jos haluaa vieraantua muista ihmisistä niin, ettei kukaan edes kaipaa. Useimmilla on sukulaisia. Jos ei ole sukulaisia niin on naapureita. Omassa asunnossani asui minua ennen vanha rouva, joka oli itse sopinut vastapäisen naapurin kanssa, että jos hän ei avaa sälekaihtimia aamulla niin kyseinen naapuri soittaa, ja jos puhelimeen ei vastata niin hälyttää apua.

        Jos haluaa leikkiä marttyyria niin kaikin mokomin, mutta yleensä normaali ihminen pyrkii varmistamaan että hänellä on jonkinlaiset turvaverkot ympärillään.

        Minä toimin, teen sovelluksia pilvipalveluihin, jotka toimivat omillaan vaikka vuosia, ilman että minun tarvitsee sinänsä tehdä niihin muutoksia. Automaattiset järjestelmät pysäyttävät ja käynnistävät palvelimia sovelluksen rasitustason mukaan. Automaattiset skriptit tekevät varmuuskopioita, ja palauttavat virheen sattuessa viimeksi toimineen kopion. Olettaen, ettei ohjelmointivirheitä löydy vuosien aikana (myönnän, epätodennäköistä), yksikään asiakas ei kaipaisi minua.

        Ja toisekseen, jos jokin nettisivu lakkaa toimimasta, ajatteleeko siitä kukaan mitään muuta kuin että yritys on lopettanut toimintansa, ja se siitä?

        Ne, jotka eivät tosiaan tiedä sitä, miltä tuntuu ettei kukaan halua seuraasi, väittävät että kyse on omasta valinnasta. Vaan kun ei ole, vaikka sitä kuinka toitottaisi. Marttyyriys pukee ketä tahansa kovin huonosti, enkä suinkaan halua sellaisena esiintyä.

        Mutta älä välitä, voit ihan rauhassa elää omassa harhaluulossasi, että yksinäinen ihminen vain "valitsee" yksinäisyytensä. Ei se ole kovin harvinainen harhaluulo.


    • moimoimoimo

      Kestäis 5min ja tehtöis ilmotus veikkaan ma

    • talvikeiju.

      kyllä luulen, että perhe tekisi katoamisilmoituksen jo parin päivän sisällä, ja pari kaveria myös..
      onneks..en ikinä tahdo ajautua siihen, ettei kukaan kaipaa KAHTEEN vuoteen..

    • wqg32rgvbn

      talvikeiju näppärärästi ylensi itsensä kadonneen naisen kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1620
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1490
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1316
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      950
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      907
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe