Onko minulla Munchausenin syndrooma?

sairas(ko)

Se alkoi teini-ikäisenä,jolloin on normaalia "hakea huomiota". Hoidon ja huomion tarvetta tyydytin viiltelemällä. Ajatuksena että mitä syvemmälle viiltää,sitä enemmän hotioa ja huomiota saa. VIiltoja on tikattu useaan otteeseen,ovat olleet 3-10 tikin syvyisiä. Ja sen tein jotta saan huomiota.

Lisäksi minulla nettipersoonia. En kerää rahaa,halua seurustella kenenkään kanssa,ja tutut ovat aikuisia. Onko tämä kuitenkaan tervettä?tai käytä kenenkään toisen identiteettiä. Hahmot täysin mielikuvituksen tuotetta. Yhteistä on että haalin suuren joukon nettituttavia joille esitän sairasta. Toiminta täyttää kaiken aikani. Koen pakottavaa tarvetta siihen.

Seurustelusuhteissa olen esittänyt "sairasta" saadakseni sääliä ja huomiota,sekä hoitoa. Olen järjestänyt itselleni mm. flunssan oireita(tukkoista nenää,kuumemittariin lämpöä ym.) tämä toistuu jokaisessa läheisessä ihmissuhteessa. Lisäksi olen valehdellut oireita lääkärilleni. Eri lääkäreille eri oireet.

8

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimjugbwwe

Kuulostaa oudolta. Vai onko tämä munchausenkin huomion hakua :)

Onko sulla oikeasti mitään muita ongelmia? Masennusta, ahdistusta, anoreksiaa tms?

Mulla on rajatila piirteitä ja masentuneena haluan kanssa huomiota ja suutun, jos sitä en saa.

• sairas(ko)

On masennusta ja ahdistusta,ja rajatilatyyppinen persoonallisuush. eli tunne-elämän epävakautta löytyy. Aloin vaan tosissaan miettimään että olen aika vanha näihin kuvioihin=D

• himpuulivei

Voi kait se olla sitten sitä rajatilaa. Oletko jutellut terapeuttisi kanssa tästä. Voisi lähteä parantuminen käyntiin, jos kerrot tuon :)

• sairas(ko)

Niin... en ole tuota aikaisemmin ajatellut ja törmättyäni netissä käsitteeseen kävin katsomassa mitä oireita tuohon liittyy. Mutta kiitos =)

• LKVv
      • 17+3

On meitä vanhempiakin jotka painivat edelleen viiltelyn kanssa. Itse lähestyn neljääkymmentä ja sama ongelma edelleen. Itsekin mietin paljon huomion hakua, kun välillä täytyy hakea tikkejä. Mutta haavat on tikattava, jos ne on liian syviä ja isoja, ei se ole mitään huomionhakua.

Mielestäni oireesi kuulostavat joltain muulta, ehkäpä tuolta rajatilalta, kuin Munchausenilta.

• Hyvä kirjoitus:

• Anne Von Munchhausen

Kovia tyyppejä tunnen juu, kaikki menee kyykkyyn :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe