Se alkoi teini-ikäisenä,jolloin on normaalia "hakea huomiota". Hoidon ja huomion tarvetta tyydytin viiltelemällä. Ajatuksena että mitä syvemmälle viiltää,sitä enemmän hotioa ja huomiota saa. VIiltoja on tikattu useaan otteeseen,ovat olleet 3-10 tikin syvyisiä. Ja sen tein jotta saan huomiota.
Lisäksi minulla nettipersoonia. En kerää rahaa,halua seurustella kenenkään kanssa,ja tutut ovat aikuisia. Onko tämä kuitenkaan tervettä?tai käytä kenenkään toisen identiteettiä. Hahmot täysin mielikuvituksen tuotetta. Yhteistä on että haalin suuren joukon nettituttavia joille esitän sairasta. Toiminta täyttää kaiken aikani. Koen pakottavaa tarvetta siihen.
Seurustelusuhteissa olen esittänyt "sairasta" saadakseni sääliä ja huomiota,sekä hoitoa. Olen järjestänyt itselleni mm. flunssan oireita(tukkoista nenää,kuumemittariin lämpöä ym.) tämä toistuu jokaisessa läheisessä ihmissuhteessa. Lisäksi olen valehdellut oireita lääkärilleni. Eri lääkäreille eri oireet.
Onko minulla Munchausenin syndrooma?
8
351
Vastaukset
- pimjugbwwe
Kuulostaa oudolta. Vai onko tämä munchausenkin huomion hakua :)
Onko sulla oikeasti mitään muita ongelmia? Masennusta, ahdistusta, anoreksiaa tms?
Mulla on rajatila piirteitä ja masentuneena haluan kanssa huomiota ja suutun, jos sitä en saa. - sairas(ko)
On masennusta ja ahdistusta,ja rajatilatyyppinen persoonallisuush. eli tunne-elämän epävakautta löytyy. Aloin vaan tosissaan miettimään että olen aika vanha näihin kuvioihin=D
- himpuulivei
Voi kait se olla sitten sitä rajatilaa. Oletko jutellut terapeuttisi kanssa tästä. Voisi lähteä parantuminen käyntiin, jos kerrot tuon :)
- sairas(ko)
Niin... en ole tuota aikaisemmin ajatellut ja törmättyäni netissä käsitteeseen kävin katsomassa mitä oireita tuohon liittyy. Mutta kiitos =)
- LKVv
Munchausen on valesairaus! Münchausenista kärsivillä motiivi on pelkästään se huomio. Mitä pahempi tai harvinaisempi sairaus, sitä parempi.. :D
http://www.hankalapotilas.net/2012/11/valesairaiden-valheiden-verkko/- 17+3
On meitä vanhempiakin jotka painivat edelleen viiltelyn kanssa. Itse lähestyn neljääkymmentä ja sama ongelma edelleen. Itsekin mietin paljon huomion hakua, kun välillä täytyy hakea tikkejä. Mutta haavat on tikattava, jos ne on liian syviä ja isoja, ei se ole mitään huomionhakua.
Mielestäni oireesi kuulostavat joltain muulta, ehkäpä tuolta rajatilalta, kuin Munchausenilta. - Hyvä kirjoitus:
Tämän mukaan se on todellinen sairaus:
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo95577.pdf
Mielestäni tuo on hyvä kirjoitus.
- Anne Von Munchhausen
Kovia tyyppejä tunnen juu, kaikki menee kyykkyyn :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741