Mulla on parvekkeella sellainen mini chili kasvi
siinä on nyt noin kymmenen chiliä noin 1-3cm mittaisia,alkaa olla aika kylmää pitäiskö korjata sato?ei oo kasvista mitään tietoo,kuivaanko chilit?Chilit on vihreitä.
Mini chili
3
2447
Vastaukset
- from NM
vielä voit viedä kasvin sisälle kasvamaan, normaalisti chileistä pitäisi kasvaa about 10cm. Ja tiesitkö, että mitä vähemmän chiliäsi kastelet, sen tulisemmiksi ne tulevat!
voit kuivata chilit..tai vielä parempi vaihtoehto on kuumentaa niitä hiukan, että "kuori" irtoaa. (se osa jää yleensä kuivattaessa erittäin kuivaksi ja kovaksi) sen jälkeen pakkaseen paloiteltuna..
toivottavsti oli jotain apua...näin me ainakin New Mexicossa...- aloittelija
... käsittääkseni chilin koko riippuu hyvin paljon lajikkeesta. eikä tuota suurta vahinkoa, vaikka keräisit ne pensaasta raakana, sillä ne kypsyvät vaikkeivat olisikaan kiinni pensaassa.
- Kauko
Chilin kasvatus ja hedelmien koko sekä tulisuus riippuu pelkästään lajikkeesta. Kastelu ei siihen vaikuta. Hedelmien kokokin vaihtelee sentistä jopa 15-20 senttiin. Lajikkeita on sadoittain, kuvauksesi perusteell arvioisin sinulla olevan joku koristechili, ehkä "birds eye".
Käyppä sivulla http://www.saunalahti.fi/thietavu
Siellä kuvat jokaisesta chili-lajikkeesta ja hoito-ohjeita jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58869
- 119694
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31584- 35542
- 86527
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 41481
- 37465
- 70436