Mulla on parvekkeella sellainen mini chili kasvi
siinä on nyt noin kymmenen chiliä noin 1-3cm mittaisia,alkaa olla aika kylmää pitäiskö korjata sato?ei oo kasvista mitään tietoo,kuivaanko chilit?Chilit on vihreitä.
Mini chili
3
2168
Vastaukset
- from NM
vielä voit viedä kasvin sisälle kasvamaan, normaalisti chileistä pitäisi kasvaa about 10cm. Ja tiesitkö, että mitä vähemmän chiliäsi kastelet, sen tulisemmiksi ne tulevat!
voit kuivata chilit..tai vielä parempi vaihtoehto on kuumentaa niitä hiukan, että "kuori" irtoaa. (se osa jää yleensä kuivattaessa erittäin kuivaksi ja kovaksi) sen jälkeen pakkaseen paloiteltuna..
toivottavsti oli jotain apua...näin me ainakin New Mexicossa...- aloittelija
... käsittääkseni chilin koko riippuu hyvin paljon lajikkeesta. eikä tuota suurta vahinkoa, vaikka keräisit ne pensaasta raakana, sillä ne kypsyvät vaikkeivat olisikaan kiinni pensaassa.
- Kauko
Chilin kasvatus ja hedelmien koko sekä tulisuus riippuu pelkästään lajikkeesta. Kastelu ei siihen vaikuta. Hedelmien kokokin vaihtelee sentistä jopa 15-20 senttiin. Lajikkeita on sadoittain, kuvauksesi perusteell arvioisin sinulla olevan joku koristechili, ehkä "birds eye".
Käyppä sivulla http://www.saunalahti.fi/thietavu
Siellä kuvat jokaisesta chili-lajikkeesta ja hoito-ohjeita jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882