Mikäs Järjestö?

Mehh

Lukennut näitä, että näyttää sieltä, että jätän väliin STS / EF.
Mitä oon kattonnu on, että mitäs näistä sitten? YFU, Rotarit ja muita?
Tarkoitus olisi mennä 2014 - 2015.
Mitään suositteluja, että mikä valita?

8

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X-vaihari

Riippu paljoltikin siitä, mihin olet menossa. Jos kohdemaa ei ole ehdoton, niin rotarit on varteensaotettava vaihtoehto. Jos sinulla on kuitenkin jokin tietty maa mielessä, niin suosittelisin YFU:a.

• Star2013

Mä olin YFU:n kautta Jenkeissä ja kaikki toimi tosi hyvin. Kavereita on ollut Rotareitten kautta ja niistäkin olen kuullut hyvää. Kannattaa tsekata myös AFS.

• Kirppukirppu

Mäkin suosittelisin joko AFS:ää, YFU:a tai Rotareita. Rotareilla on tosin se käytöntä, että perhettä vaihdetaan useampaan kertaan vuoden aikana, eikä maata pääse valitsemaan itse.

• tuleva yfulainen

AFS:ää ja YFU:a suosittelen, kannattaa tutustua tähän http://vaihtarit.info/forum/index.php vaihtarifoorumiin, sieltä löytyy tosi paljon juttua eri järjestöistä, maista, yleistä vaihtarihöpinää jne. :)

Ite suunnittelen vaihtarivuotta YFU:n kautta Saksaan 2014-2015.

• Eveliin--

Ite olin 2012-2013 Up Educationin kautta vaihdossa ja voin suositella niitä sataprosenttisesti! Koska ne on EF:ää ja YFU:ta yms. paljon pienempi yritys, ei oppilaat oo pelkkiä nimiä ja numeroita paperilla. Aina kun sinne soitti, ne heti ties etunimestä jo kuka oli, ja tarjoutu aina vaikka lähtemään kahville, jos joku paino mieltä. Vuoden aikana kyselivät useaan kertaan kuulumisia ja olivat myös vanhempiin yhteydessä. Upilla jokainen oppilas saa myös entisen vaihtarin tukioppilaakseen, jolta voi kysyä niitäkin juttuja joita ei aikusilta ehkä halua.

Kannattaa todellakin tutustua Up Educationiin ja mennä vaikka haastatteluun juttelemaan ja kyselemään, en oo kuullu kenestäkään jolla ei ois ollu hyvä vuos Upin kautta! :)

Tässä linkki niitten sivulle ja mun vaihtariblogiin jos sua kiinnostaa:
      http://www.upeducation.fi/fi/Etusivu
      http://thebeautyoflife-utah.blogspot.fi/

• Edelmns

Eveliin - Paljonko toi Up maksaa sulle et mainostat niitä täällä? Toivottavasti saat edes hyvät rahat ;-) Näitä palstoja lukiessa kandee muistaa lähdekritiikki.

• Eveliin--

Edelmns ei ne mulle mitää maksa :)

Mulla oli vaan yksinkertasesti hieno vuosi, ja toivon et muutki voi kokee sen. Eihän se aina oo järjestöstä kiinni, ja onhan niitä muitakin hyviä järjestöjä, mut niistä mulla ei oo henkilökohtasia kokemuksia kertoo. Jokaisessa järjestössä on hyvät ja huonot puolensa, ja jokaisen vuosi on erilainen. Lähdekritiikkiä kannattaa siis tässä tapauksessa käyttää niinku yleensäkin netissä. :))

• kannattaa1

YFU tai AFS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe