Lukennut näitä, että näyttää sieltä, että jätän väliin STS / EF.
Mitä oon kattonnu on, että mitäs näistä sitten? YFU, Rotarit ja muita?
Tarkoitus olisi mennä 2014 - 2015.
Mitään suositteluja, että mikä valita?
Mikäs Järjestö?
8
180
Vastaukset
- X-vaihari
Riippu paljoltikin siitä, mihin olet menossa. Jos kohdemaa ei ole ehdoton, niin rotarit on varteensaotettava vaihtoehto. Jos sinulla on kuitenkin jokin tietty maa mielessä, niin suosittelisin YFU:a.
- Star2013
Mä olin YFU:n kautta Jenkeissä ja kaikki toimi tosi hyvin. Kavereita on ollut Rotareitten kautta ja niistäkin olen kuullut hyvää. Kannattaa tsekata myös AFS.
- Kirppukirppu
Mäkin suosittelisin joko AFS:ää, YFU:a tai Rotareita. Rotareilla on tosin se käytöntä, että perhettä vaihdetaan useampaan kertaan vuoden aikana, eikä maata pääse valitsemaan itse.
- tuleva yfulainen
AFS:ää ja YFU:a suosittelen, kannattaa tutustua tähän http://vaihtarit.info/forum/index.php vaihtarifoorumiin, sieltä löytyy tosi paljon juttua eri järjestöistä, maista, yleistä vaihtarihöpinää jne. :)
Ite suunnittelen vaihtarivuotta YFU:n kautta Saksaan 2014-2015. - Eveliin--
Ite olin 2012-2013 Up Educationin kautta vaihdossa ja voin suositella niitä sataprosenttisesti! Koska ne on EF:ää ja YFU:ta yms. paljon pienempi yritys, ei oppilaat oo pelkkiä nimiä ja numeroita paperilla. Aina kun sinne soitti, ne heti ties etunimestä jo kuka oli, ja tarjoutu aina vaikka lähtemään kahville, jos joku paino mieltä. Vuoden aikana kyselivät useaan kertaan kuulumisia ja olivat myös vanhempiin yhteydessä. Upilla jokainen oppilas saa myös entisen vaihtarin tukioppilaakseen, jolta voi kysyä niitäkin juttuja joita ei aikusilta ehkä halua.
Kannattaa todellakin tutustua Up Educationiin ja mennä vaikka haastatteluun juttelemaan ja kyselemään, en oo kuullu kenestäkään jolla ei ois ollu hyvä vuos Upin kautta! :)
Tässä linkki niitten sivulle ja mun vaihtariblogiin jos sua kiinnostaa:
http://www.upeducation.fi/fi/Etusivu
http://thebeautyoflife-utah.blogspot.fi/ - Edelmns
Eveliin - Paljonko toi Up maksaa sulle et mainostat niitä täällä? Toivottavasti saat edes hyvät rahat ;-) Näitä palstoja lukiessa kandee muistaa lähdekritiikki.
- Eveliin--
Edelmns ei ne mulle mitää maksa :)
Mulla oli vaan yksinkertasesti hieno vuosi, ja toivon et muutki voi kokee sen. Eihän se aina oo järjestöstä kiinni, ja onhan niitä muitakin hyviä järjestöjä, mut niistä mulla ei oo henkilökohtasia kokemuksia kertoo. Jokaisessa järjestössä on hyvät ja huonot puolensa, ja jokaisen vuosi on erilainen. Lähdekritiikkiä kannattaa siis tässä tapauksessa käyttää niinku yleensäkin netissä. :)) - kannattaa1
YFU tai AFS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029