haimatulehduksen kokenut

ext3

Itsellä vuoden 2012 tammikuun 14 alkoi kovan putken jälkeen kova kipu vasemmalla kylkiluiden alla. Aamuyöllä sairaalaan lanssilla, Verenpaine jotain 130/230
en tarkkaan muista. todettiin haimatulehdus.puhalsin silloin nollat ja sain kovat kipulääkkeet. mm diapam nesteenä. Vuorokauden kuluessa mm munuaiset lakkasivat lähes kokonaan toimimasta ja yleskunto romahti täysin.

Teholle. Kuulemma KUUKAUSI meni siellä letkuissa. Ravinto tipasta ja nenäletkulla. Osan ajasta olin keuhkokoneessa, josta muistona arpi kurkussa. Olin ollut senverta levoton teholla joten laittoivat kädet kiinni Olivat suunnitelleet haimaleikkausta kun vointi ei ollut pariin viikkoon muuttunut. Juuri silloin oli muutos parempaan tapahtunut.

Pääsin teholta noin 3-4 viikon jälkeen ja kotiin viikon osastohoidon jälkeen. Pari kertaa jouduin käymään tietokonetomografiakuvissa jossa tutkivat haiman toimintaa.
Nyt olen ollut vuoden täysin alkoholia ja on hyvä olo. En voi käyttää yhtään alkoholia koska seuraava känni olisi ehkä myös viimeinen.

Kannattaisi itsekunkin joskus miettiä asioita ennenkuin on liian myöhäistä.
itselle nimittäin meinasi käydä juuri niin. Lääkärit sanoivat että selviämiseni tuosta oli jopa jonkinlainen ihme, sen verta rajoilla silloin kuljin.
itse en muista tuosta reilusta kuukaudesta juuri muuta kuin 7 vuotiaan poikani vierailun teho-osastolla.

Jaksamista kaikille jotka ovat kokeneet saman ja omaisille jos läheinen ei ole tuosta reissusta selvinnyt, niin on käynyt monille.

21

885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori lääkäri

      Suosittelen, että nautit 17 annosta alkoholia per päivä, se ehkäisee uuden tulehduksen mahdollisuutta.

      • Tipaton tavaksi

        Naurettavan typerää ja lapsellista läppää. Ihmishengellä ei kauan leikitä. Aloittajalla on pakkomotivaatio täyteen raitistumiseen. Sinänsä hän on siis tavallaan hyvässäkin asemassa. Alkoholista ei ole ihmiselle muuta kuin haittaa.


      • ....

        Olet täysi idiootti


      • iiu5u688

        Suosittelen nuorta lääkäriä hässimään äitiään sinne mistä on tullut, eli takapuoleen!


    • puhalsin nollat

      Tässä sen taas näki, haimatulehduksen voi saada vain selvinpäin. Jos aloittajakin olisi vain pysynyt humalassa, olisi tulhdukselta vältytty.

    • ext3

      Helppohan se on vitsailla kun ei itse ole tuolla reissulla käynyt. Kun käy tuon läpi ei tällaisia tarinoita ota enää minään vitsinä.
      Siinä menee elämänarvot uusiksi kun tajuaa mitä on tullut itselleen tehtyä.
      Tuo on totta että olen tavallaan pakkoraittiudessa. Silti kaikki lähtee omasta päästä ja omista valinnoista.
      Pidän itseäni vahvana ihmisenä, koska olen pystynyt päätökseni myös pitämään. Kaikki, jotka ovat tulehduksen kokeneet, eivät ole tähän pystyneet.
      Osa jatkaa vanhaan malliin ja osa on ns. kohtuukäyttäjiä. Mutta venläistä rulettia pelaavat kaikki jotka tuon jälkeen jatkavat ryyppäämistä.

      Poikasten on turha vitsailla kokemukselleni. tiedän satavarmasti mistä puhun.
      Itse aloitin ryyppäämisen 16 vuotiaana,välillä lyhyitä kuivia kausia. Mutta aina viina mielessä. Tuo haimatulehdus iski 45 vuotiaana. Joten on tullut tuota kokeiltua useampana vuosikymmenenä.
      Nyt on toisten vuoro jatkaa alkossa jonottamista ja parinviikon putken jälkeen hikoilemista ja vapisemista. Ei ole herkkua tuijottaa itseään peilistä hikisenä aamuyön tunteina kun rahat ja viina on loppu. EI ENÄÄ IKINÄ. Jaksamista kohtalotovereille. Kyllä te selviätte...... Tai sitten ette.

      • Elossa ja terveenä

        Tsemppiä vaan uuden elämän kanssa. Kyllä taas kerran joutuu toteamaan että en tainnut liian aikaisin lopettaa... Nää tarinat on joillekin hyödyllistä luettavaa.


    • NAINEN 40

      Täällä ap:n tavoin saman tulehduksen kokenut nainen.Korkki meni kiinni kahdeksan kuukautta sitten.
      Tällä palstalla on omaa tarinaani, ja monien muidenkin, otsikon "lopettamis skaba 2" alla.Kannattaa käydä lukemassa,jos kiinnostaa.

    • Kylmät kädet

      Hui, aika osuva nosto.

      Mulla noin 6 kuukautta ollut. Ikään kuin vihjeeksi, että pitäisi lopettaa. Jopa se vihjekipu ja paine on todella pelottava krapulassa.

      • K k

        Ei vìttu, luin että 2003. Mitä tässä nöyristelemään sitten.


    • rahastustavaan

      Riittikö maksamasi juomisaikasi alkoholivero hoitokustannuksiin?

      • ext3

        Tuo oli vaikea kysymys. Aika kalliiksi tuli varmaan tuo lähes kuukauden tehohoitojakso veronmaksajille.
        Jos laskeskelee juotuja määriä jotka olivat viimeisenä vuotena noin 24 tlk keskiolutta tai 0,5 litraa kirkasta 12 tlk keskiolutta /päivä Siis joka päivä,niin onhan valtio jotain saanut minultakin. Siitä huolimatta se on fiftysixty kumpi rahasti ja kumpi voitti.
        Minä ainakin aion pysyä voittajana viinaa vastaan. Nyt kun on kunnossa, vielä kun töitä jostain saisi olisi kaikki hyvin.


      • ...
        ext3 kirjoitti:

        Tuo oli vaikea kysymys. Aika kalliiksi tuli varmaan tuo lähes kuukauden tehohoitojakso veronmaksajille.
        Jos laskeskelee juotuja määriä jotka olivat viimeisenä vuotena noin 24 tlk keskiolutta tai 0,5 litraa kirkasta 12 tlk keskiolutta /päivä Siis joka päivä,niin onhan valtio jotain saanut minultakin. Siitä huolimatta se on fiftysixty kumpi rahasti ja kumpi voitti.
        Minä ainakin aion pysyä voittajana viinaa vastaan. Nyt kun on kunnossa, vielä kun töitä jostain saisi olisi kaikki hyvin.

        Kännissä selviää aina voittajana.


    • ext3

      Nyt on kulunu miltei päivälleen 5 vuotta tuosta reissusta. Aika kaukana olen tuosta lähtötilanteesta. 2016 kesäkuussa sain maksettua viimeisen erän kulutusluotoista/veloista. Kaikki ne olivat kertyneet ryppäämisen takia. Joulukuussa sain viimein luottotietoni takaisin.
      Tämän 5 vuoden raittiuden aikana olen saanu täysin uuden elämän. Olen ollut nyt 4 vuotta töissä, lähes 20 000 euron VELATON auto. Kaikki velat (noin 18 000) !! Koville otti, mutta kaikesta näköjään selviää. Tärkeintä on tehdä itselleen asiat selviksi.

      Viinaa ei ole tehnyt mieli enää vuosiin, eikä humalaisten vittuilu haittaa.

      Yhtä asiaa usein mietin. Olisiko elämäni nyt missä pisteessä jos en olisi sairastunut?
      Todennäköisesti sairastuminen pelasti minut!!!! Niin.. Tuskin olisin saanut viinanhimoa taltutettua ilman apua. Tuo apu oli minunkohdalla haimatulehdus.

      En halua kehuskella tuolla mitä on tapahtunut 5 vuoden aikana.
      halusin kuitenkin kertoa, että vaikka tuntuu, että kaikki on pilalla , ei pidä luovuttaa.
      Sanotaanhan, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu... Minulla sulkeutui viinakaupan ovi ja avautui ovi työhön ja täysin uudenlaiseen elämään.

      • wwqqtt

        Hatun nosto ja kumarrus.
        Kaikki eivät elämänmuutokseesi kykene.


      • totuuden.torvinen

        Olisit vain totellut lääkäriä ja nauttinut joka päivä suositellut 17 alkoholiannosta. Voisit edelleen tuntea nousuhumalan tuoman upean olotilan. Nyt elämäsi on todella tylsää. Turha rehvastella jollain työllä saatika autolla. Eläkeiässä huomaat, että ponnistelusi työelämässä ovat ollet turhia.


    • perseenhaju1

      Itse olen saanut haimatulehduksen todistetusti 2 kertaa ja 2 kertaa ollut tuntemuksia. Mulla meni pahimpaan aikaan yli litra 40% viinaa päivässä. Kipu on kova ja nostaa kuumeen kun haimatulehdus tulee. Nyt oon yli 2kk ollu täysin selvinpäin. Saunis ja kylmis ihan amatööriryyppääjiä mitä minä olin ennen. Tuon pelko estää juomiseni. Nuorena perkeles tyssäs tää homma.

      • hihihihihiihihiii

        Ihme juttu, kun juopporetku perseenhaju1 ei tällä kertaa kirjoittanut mitään pääaiheistaan persereijästä ja paskasta.
        Vetää juopporetkun jo vakavaksi kun seuraava majoitus on luupuistossa pari metriä multaa pärställä.


      • Pro levelin juopot on ostareilla kuten Jyrtsä yms jotka on juoneet jo 80 luvulta asti. Siinä on monelle tavoitetta ryyppäämisessä kun koittaa tehdä saman perässä


    • perseenhaju1

      Haimatulehdusta ei tule vanhoille projuopoille, jostain luin siittä. Kyllä mun pitäs aikalailla kaikki Oulun ostarin/rannan juopot tietää.

    • ElimistöOppiiJaTottuu

      Joo se 40%in viinaa raakana saa tosi hyvät kännit ja säästyy rahaa kun ei samalle tasolle pääse olueilla ja se viellä toimii todella nopeasti. Kuulin tutulta sen isoisästä joka sodasta palattuaan joi 5vuorokautta ja jolle tehtiin iso kattilallinen keittoa. 5 päivää ja yötä se joi ja joi ja saunoi ja joi ja söi ja joi. Aika veijari vanhus, mutta sellasia ne sotaveteraanit, kunto kuin nuorella karjulla hehe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe