Paritalo

häiriköivä naapuri

Isännöintiyhtiö on olemassa ja puheenjohtaja. Naapurustossa yksi vähäjärkinen akka vaatii koko ajan yhtiötä kustantamaan sen ja sen kiven, putken, tiivisteen, tikapuut jne jne itselleen yhtiön osakkaiden kassasta. Nuo vempeleet kuuluu lähes kaikkissa tapauksissa jokaisen osakkaan itsensä kustantamaksi.

Jälkeenjäänyt akka vaatii toistuvasti uudelleen ja uudellen näitä em. kuvailemia korjaustarvikkeita yhtiötä korvaamaan erikseen hänelle. Hän EI siis YMMÄRRÄ edes kerrasta vaan sama vonkaamis kierre jatkuu, jatkuu, jatkuu ..
Me muut ollaan maksettu tiivisteemme itse!

Ilmeisesti akka on vongannut isännöitsijää uusimaan akan tiilikivi tien joka johtaa etuovelle.

ONGELMA: Vähäjärkinen akkaon ruvennut aina silloin tällöin jystämään RAUTAKANGELLA tiiliskiviä ikäänkuin ottaakseen jäätä pois tiiliskivien päältä. Onko tässäkin nyt sitten tarkoituksena RIKKOA jo olemassa olevat HYVÄT TIILISKIVET? Jotta sitten saisi rikkoutuneen tien tilalle uudet kivet. Me käytämme samaa tiiliskivi tietä joten tiedämme että tietä ei tarvitse korjata, passaa kyllä noinkin. Mutta nythän tilanne on eri kun akka hakkaa tien pilalle.

Miten saan osakkaana akan ITSENSÄ KORVAAMAAN rikkomansa tien vai lankeaako tämäkin muiden yhtiön osakkaiden kontolle?

Mitä tehdä?

13

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo...

      Talon rakenteet, kosteat tilat maksaa talonyhtiö......Yhteisvastuulla. Muut rempat maksaa osakas itse...

    • eikö kuulu?

      Eikö taloyhtiölle kuuluva "tie" tai polku ole osakkaiden vastuulla? Ainakin itse se pitää aurata.

      • Kaikki ok

        Lain mukaan se on asoy:n vastuulla - jopa aurauskin, vaikka sen käytännössä yleensä hoitaa asukas. Osakkaan kunnossapitovastuu on asunnon sisällä ja päättyy kynnykselle (jos yhtiöjärjestys ei muuta määrää)


      • Vesimiehen Poika
        Kaikki ok kirjoitti:

        Lain mukaan se on asoy:n vastuulla - jopa aurauskin, vaikka sen käytännössä yleensä hoitaa asukas. Osakkaan kunnossapitovastuu on asunnon sisällä ja päättyy kynnykselle (jos yhtiöjärjestys ei muuta määrää)

        Näinhän se menee. Usein yhtiöissä vanhat käytännöt ja yhtiöjärjestys eivät ole linjassa keskenään. Mutta niillä käytännöillä ei ole arvoa, jos niitä ei ole viitsitty viedä yhtiöjärjestykseen.


    • ketä on huijattu?

      Kyllä ne tiivisteet sun muut (ainakin putkissa) kuuluu taloyhtiölle. Sekin ulkopiha vaikka yhdelle sitä ei tarvitse korjata erikseen ellei ole haittaa. Korjatkaa kaikille taloyhtiön piikkiin.
      Ettette ole huijanneet tätä "vähäjärkistä": luullut ostavansa as. oy osakkeen, jossa ei ole hallinnanajkosopimusta (= jokainen maksaa kaikki kulut itse). Tällainen merkintähän on oltava yhtiöjärjestyksessä, jos oletetaan, että jokainen hoitaa kaikki korjaustyöt omasta pussistaan itse suoraan. Joten kannattaisiko påitää pienempää ääntä tämän aloittajan?

      • -007-

        Muita en ole huijannut kuin SINUA, kyseessä ei nimittäin ole pari vaan rivitalo!!!!


    • rautakanki.

      Nyt takaisin alkuperäiseen kysymykseen: Mitä voin tehdä kun akka jystää täysillä sitä tiilsikivi tai laattatietä RAUTAKANGELLA?

      Akkahan voi vaikka väittää että minä sen olen rikkonut! Otanko yhteyttä poliisiin? Soitanko partion paikalle seuraavan kerran kun hakkaa.

    • vastikkeeton akka

      Ensimmäiseksi kun vähäjäkinen muutti yhtiöön, ei maksanut vastikkeitaan ja taloyhtiö otti akan huoneistot huostaansa. Vähäjärkinen jäi asumaan siihen loosiinsa - vuokralaiseksi.

      Kun törpön kanssa keskustelee, niin huomaa heti ettei kaikki ole pallossa kohdallaan!

      Valitettavasti tämmöisiäkin tapauksia on olemassa.

    • lj jläjm809 ´0

      Nojoo.

      Kimppakivassa puolensa, voihan se olla niinkin, että aloittaja on yhtiön suurin häirikkö, joka tekee kunnianloukkauksia muista asukkaista.

      Mutta noinniinkuin yks juttu. Tiiliskivi on eri asia kuin pihakivi. Tiilikivi on poltettu, pihakivet ainoastaan valettu. Kaakeli ja klinkkeri vähän eri asioita, mutta poltettuja ne nekin on. Siis pihakivi on eri asia kuin tiilikivi.

      Kiviä hankala rikkoa mekaanisesti. Veden ja jään avulla se onnistuu helposti. Taloyhtiössä jotain vikaa, jos pihakivet niin jäässä, että asukkaat joutuvat itse nitä hoitamaan. Kyllä käytävät pitää aurata ja hiekoittaa asianmukaisesti Eikä ole todellakaan hyvää kiinteistönhoitoa antaa kiville kertyä jäätä, se rikkoo kivet ja se taas maksaa remonttirahaa.

      Että enpä nyt oikein asetu kannallesi, koska perustelusi olivat kehnot tai olemattomat, mutta mieluusti haukut naapuriasi netissä, ilmeisimmin myös taloyhtiössä. Sullehan voi käydä niin, että joudut oikeuteen ja maksamaan ainakin sakkoja ja luultavasti korvauksia kunnianloukkauksistasi. Ainakin asukkaalle, jota haukut, mahdollisesti taloyhtiöllekin..

      • oikeudeton

        En hae täältä sitä, että asetut puolelleni tai et!

        Ainoastaan etsin vastausta, miten toimia rautakangella hakkaavan akan suhteen.

        En joudu makselemaan korvauksia enkä joudu oikeuteen, koska en puhu pahaa kenestäkään. En tee mitään laitonta. En häiritse ketään. Olen hiljaa! Se on paras tapaa tämmösessä sovhoosissa! Katsellaan koko ajan muuta asumisvaihtoehtoa, mutta myyminenkään ei ole kovin helppoa. Yleensä kysyn netin tai taloyhtiön lakimieheltä tai jopa poliisilta on joutunut neuvoja akan suhteen kysymään. Kyllä hekin neuvovat. Varsin vähäjärkinen akka, kaikkine touhuineen. Akka on ihan oieka häirikkö. En puhu yhtiössä itse asiassa kenenkään kanssa, en edes tiedä keitä asunnoissa asuu. En ole asunnon omistajana kertaakaan käynyt edes yhtiökokouksissa, annan heidän touhuta mitä touhuavat. Siten en saa tietoa edes muille osakkaille "pihakiviä rautakangella hakkaavan" akan touhuista. Muuthan sitä touhua ei näe, tosin kuulevat kylläkin. Jos yhtiö joutuu akan HAKKAAMISET korvaamaan, niin sehän menee kaikkien osakkaiden piikkiin.

        Haen siis vain ohjeita täältä.

        Sanoit: "Taloyhtiössä jotain vikaa, jos pihakivet niin jäässä, että asukkaat joutuvat itse nitä hoitamaan"
        - Kukaan muu täällä ei hakkaa pihakivä rautakangella, enkä ole aikaisemmin sellaiseen muutenkaan tärmännyt. Kukaan muu täällä ei sellaista myöskään tee. Kyllähän sen hakkaamisen kuulisi, kun rautakanki iskee kiveen. Ainakin akan hakuu kuuluu kauas. Muut vain kolaavat lumeet ja laittaa hiekkaa. Se on se normaali toimintatapa, mielestäni.


      • Elämä kaikille
        oikeudeton kirjoitti:

        En hae täältä sitä, että asetut puolelleni tai et!

        Ainoastaan etsin vastausta, miten toimia rautakangella hakkaavan akan suhteen.

        En joudu makselemaan korvauksia enkä joudu oikeuteen, koska en puhu pahaa kenestäkään. En tee mitään laitonta. En häiritse ketään. Olen hiljaa! Se on paras tapaa tämmösessä sovhoosissa! Katsellaan koko ajan muuta asumisvaihtoehtoa, mutta myyminenkään ei ole kovin helppoa. Yleensä kysyn netin tai taloyhtiön lakimieheltä tai jopa poliisilta on joutunut neuvoja akan suhteen kysymään. Kyllä hekin neuvovat. Varsin vähäjärkinen akka, kaikkine touhuineen. Akka on ihan oieka häirikkö. En puhu yhtiössä itse asiassa kenenkään kanssa, en edes tiedä keitä asunnoissa asuu. En ole asunnon omistajana kertaakaan käynyt edes yhtiökokouksissa, annan heidän touhuta mitä touhuavat. Siten en saa tietoa edes muille osakkaille "pihakiviä rautakangella hakkaavan" akan touhuista. Muuthan sitä touhua ei näe, tosin kuulevat kylläkin. Jos yhtiö joutuu akan HAKKAAMISET korvaamaan, niin sehän menee kaikkien osakkaiden piikkiin.

        Haen siis vain ohjeita täältä.

        Sanoit: "Taloyhtiössä jotain vikaa, jos pihakivet niin jäässä, että asukkaat joutuvat itse nitä hoitamaan"
        - Kukaan muu täällä ei hakkaa pihakivä rautakangella, enkä ole aikaisemmin sellaiseen muutenkaan tärmännyt. Kukaan muu täällä ei sellaista myöskään tee. Kyllähän sen hakkaamisen kuulisi, kun rautakanki iskee kiveen. Ainakin akan hakuu kuuluu kauas. Muut vain kolaavat lumeet ja laittaa hiekkaa. Se on se normaali toimintatapa, mielestäni.

        Anna akan hakata - saa siitä varmaan jonkinlaisen tyydytyksen.


      • :-))
        Elämä kaikille kirjoitti:

        Anna akan hakata - saa siitä varmaan jonkinlaisen tyydytyksen.

        Näin sen täytyy olla! :-)


    • kysympäs vaan

      Milläköhän lailla tyydytetty se akka oikein on?

      Aikamoinen turvan vääntäjä on... kunhan vaan saan kuvaa seuraavasta turvan väännöstä parkkipaikalla, niin laitan sen tänne teillekin ihasteltavaksi..voi hel**** että on ruma akka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      169
      29539
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      214
      18983
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      393
      9990
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6425
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4313
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3863
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      56
      2909
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1517
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1299
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      61
      1283
    Aihe