synnyttämäänkö vaiko ei??

huh huh

En tiedä mitä tehdä.. odotan toista lasta rv 38 5, eka syntyi käynnistyksellä rv 38 0.

Mulla oli lääkäri neuvola rv 36 paikat hieman pehmenneet, kanavaa jäljellä 2cm. ei ole sen jälkeen tutkittu.

Viikon ajan joka ilta/yö tullut ihme kipuja/tosi kovaa särkyä alavatsaan/lantiolle/alaselkään( en osaa yhtään sanoa onko supistuksia) ei ole säännällisiä, mutta tulevat hieman aaltomaisesti, eli kipu ei ole koko aikaista vaan lakkaa aina välillä, näitä kipuja tulee aina 3-6 tuntia ja sitten loppuvat/nukahdan. siis alkaa melkein heti kun menen sänkyyn makaamaan.

Viikon ajan tullut aina aamuisin pissillä käydessä paperiin hieman verta/veriviiruja ja valkovuoto on sellaista hennon vaaleanpunaista, mutta sit päivällä ei enää tulee ollenkaan verta eikä mitään punertavaa.

Päivisin on niitä normaaleja liitoskipuja/jomotuksia ja vatsan kovettumisia jotka tuntuvat inhottavilta mutta eivät satu.

Neuvolan th ei osaa sanoa oireista mitään eikä laita minua enää lääkärille koska hänen mielestään turhaa käydä enää lääkärillä koska synnytys voi alkaa milloin tahansa, eli käyn vain nyt viikon välein neuvolan th:n luona kuuntelemas sydänäänet, mittamaassa verenpaineet ym omasta mielestäni turhaa.

Asutaan sen verran korvessa että synnytyssairaalaan matkaa 200km, en haluis turhaan mennä sinne kun en tiedä onko minulla synnytys alkanut/alkamassa.

Olen kuullut että kaikilla ei tule niitä kamalan kipeitä supistuksia.

Onko kenellekään ollut tälläisiä oireita ja miten tästä on mennyt eteenpäin tilanne.

1

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no ihan tavallista

No hyvänen aika. Kyllä sinä huomaat, milloin se synnytys on käynnissä. Supistuksia tulee silloin säännöllisesti ja ne voimistuvat koko ajan. Kivuttomat synnytykset ovat äärimmäisen harvinaisia ja kyllä se on todella harvinaista, että jäisi huomaamatta, että nyt se lapsi todella aikoo syntyä. Synnytyssupistukset ovat sellaisia, että ei niiden kesken nukahda. En minäkään ymmärrä, mitä sinä siellä lääkärillä tekisit? Lääkärihän vain toteaisi, että jaha, olet sen ja sen verran auki tms., ei hän osaa sitä synnytyksen ajankohtaa määrittää. Varsinkin toisen lapsen kohdalla odottaja voi olla jo pitkälle avautunut, ennen kuin synnytys todella käynnistyy. Ihan normaaleja pehmitteleviä ja avaavia suppareita nuo sinun aaltoilevat kipusi. Ne voivat tulla tunteja suht säännöllisinä ja sitten taas loppuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      288
      2286
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1710
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      215
      1359
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      84
      1234
    5. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1155
    6. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      57
      1029
    7. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      973
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      965
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      940
    10. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      886
    Aihe