mikähän mahtaa bemaria vaivata,kun esim.kadulla oleviin hidaste töyssyihin ajettaessa,kuuluu molemmista etu-kulmista pieni kolahdus/lonksahdus..
auto kävi juuri katsastuksessa ja siellä ei löytynyt etupäästä mistään väljää!??(myös katsastusmies huomautti,että etupäässä on jossain klappia,kun kolahdus kuului halliin ajettaessa!)mutta ei löytänyt vaan missä se klappi on!
jos kellä kokemusta,niin suuri kiitos kommenteista!
e34
8
1357
Vastaukset
- chips..
mun -94 pitää samanlaista lonksumista. Joskus myös kääntäessä. Olen ihmetellyt mistä johtuu.
- Molla
tottakai siellä on mäihää, ei mitään huolen häivää, MUTTA jokainen ammattimies osaa sanoa missä klappi on. Eikä maksa maltaita. Nivelen tai kahden kun vaihtaa, sitten taas meno maittaa.
- 525tds
veikkaan että reaktio tangon puslia!
- 530i
Voipi olla myös alapallonivel joka on vaihtokunnossa!
- tätäkin
käännä pyörä ulospäin linkkuun ja nostele voimakkaasti (edestakaisin) ristikkoavaimella pyöränpultista taaksepäin yläviistoon. Jos tuntuu lonksetta on etuviistotuen pusla väljä. Itselläni oli juuri tuollainen kolahdus, eikä löytynyt, kuin vahingossa kun kokeilin pyöränpultteja. Tanko maksaa noin 90€
Aika sekavaa, mutta toivottavasti sait ideasta selvän?- e34
kiitos asiallisesta vastauksesta!väljä löytyi juuri antamiesi ohjeijen perusteella!
oikein hyvää syksyn alkua!!
- ennen kolisi
Mulla oli 525td:ssä samaa vikaa ja se johtui niistä pienistä pysytyssä olevista tukivarsista siellä edessä. Osat maksaa n. 15 - 30 €/kpl riippuen ostopaikasta ja vaihtoon menee n. 1/2
tuntia. Suosittelen käyttämään jotain korjaamoa sillä ne entiset varret voi olla joskus hieman tiukassa.Se vika ei muuten kuulu kuin hiljaa ajettaessa ja eikä välyksiä löydy..- urho
Eli nosta auton keula ilmaan siten että etufillarit on ilmassa ja lyö kämmenellä (paksu hanska suositeltava)vakaajan vääntötangon alaniveleen kohtisuoraan alhaalta ylöspäin.Jos väljää on, kuuluu kolahdus.Kaikki etu nivelet on hyvä tarkistuttaa ammattilaisella jottei tuu turhia vaihtoja.Molemmat tukivarret edessä on herkkiä kolahteleen jos väljää on heloissa tai pallonivelissä.Vanhaan tukivarteen voi myös vaihtaa uuden helan,tulevat erillään myös merkkiliikkeen varaosatiskiltä ja motonetista tai biltemasta en ostais yhtään palikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2885933Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki443479Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462690"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242131Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol951686- 641087
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni134905Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9885Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11844