Lahden huono maine

Ulkopaikkakuntalaine

Tarua vai totta?
Jos huono maine on totta, niin mistä se johtuu?

31

2504

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luuserien keskittymä

Aikuiset ihmiset vainoaa toisiaan, köyhien yhteisö. Näillä ei ole muuta, kun koirien ulkoiluttamista, eikä niitäkään osata ulkoiluttaa, seisotaan keskellä kulkuväyliä eikä osata väistää tai antaa toisille kulkijoille tietä, yksikertaista porukkaa.

• kyttäyslahti

Jep kaupassakin kyttäillään mitä toiset ostelee. Tiiraillaan hyllyjen takaa ja luullaan ettei nähä. Kun menet kassalle nämä ovat perässäsi, mutta eivät sano mitään.

• On täällä

jokunen häiriintynyt tohtorikin, ehkä sellanen "kylähullu" niin kuin ennen sanottiin, vainoaa ja kyttää ihmisiä, toivottavasti pääsee sairaseläkkeelle ja muuttaa pois

• höpöpä

paljonkin häiriintyneitä.

• skitsahtanut

mistä tämä johtuu?

• ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

On totta. Lahdessa asuu vain työttömiä, eläkeläisiä ja huonosti koulutettuja. Heillä kaikilla on ongelmana kaikesta valittaminen ja kaikkea vihaaminen.

• ö å

Lue ess:n kommentteja, niin ymmärrät.

• Onon

Korruptio

• Hyvääuuttavuotta

Minä en hauku Lahtea, uudenvuodenlupaukseni. En ole syntyperäinen lahtelainen. Ihmiset muodostavat kaupungin. Toivotan kaikille Lahdessa asuville ihmisille hyvää uutta vuotta!

• onnellistatätävuotta

Samoin, en ole täältä kotoisin, mutta aika kiva paikka asua.
        Kaikkea hyvää lahtelaisille tähän vuoteen! ( huonomminkin voisi suomen asiat olla)

• uudettuuleteipuhalla

Homogeenisyys.

• android

Ei Lahti minkään unelmapaikka ole, mutta aina se voittaa Helsingin. Onhan täällä työttömiä ja alkoholisteja ja nistejä, mutta eikös kaikissa kaupungeissa ole? Kaikille valittajille ketkä valittavat kaupungista lähtekää sitten muaalle ei täällä ole pakko asua! :D

• kerjäävät.huomiota

Nistit ja juopot vois harrastaa omissa oloissaan eikä häiriköidä normaalia työssäkäyviä ihmisiä.

• kllk

Itse harkitsen Lahteen muuttoa. Jos töitä ei Lahdesta löydy niin pidän nykyisen työpaikkani Vantaalla.

Olen laskeskellut että jos ostan asunnon Lahdesta, jossa on halpoja asuntoja tarjolla, ja sen vastike on max 200e/kk ja matkustan joka päivä junalla Lahti-Tikkurila väliä edestakaisin niin se menee suurin piirtein tasan kuin että maksan vuokraa Vantaalla. Tuömatkavähennyksistä en tiedä.

Se on sitten valintakysymys maksaako mieluummin paljon rahaa jollekin vuokranantajalle vai rautatieyhtiölle.

Oma asunto ja asuminen Lahdessa Vantaan kaltaisen persläven sijaan kääntää valintaa tuohon suuntaan.

• ainakintyötäriittää

Mikäs Helsingissä huonoa on?

• Aapeli777

Kaupunkina ihan hyvä mutta porukoihin pääseminen todella vaikeaa ja ihmiset ovat todella ennakkoluuloisia ja hiljaisia. Tosin jos Vantaa on persläpi, siitä on pahemmaksi voi tuskin mennä.

Parhaat työpaikat menee suhteilla mutta jos et ole kovin nirso niin ainakin jotain hanttihommaa löytyy.

• Levitäpositiivisuutta

Minäkään en syntyperäinen lahtelainen. Minunkin uudenvuodenlupaukseni on että en hauku Lahtea. Ajatukset vaikuttavat todellisuuteen, mitään asiaa ei haukkumalla tai mollaamalla paranneta. Ei mitään. Kritiikkiä voi ja tuleekin olla, mutta sen pitää olla rakentavaa kritiikkiä. Tutkimusten mukaan töykeys tarttuu ja jatkuva valittaminen tyhmentää ja vähentää luovuutta. Aloita positiivinen ajattelu itsestäsi, ajattele itsestäsi positiivisesti, koska silloin levität positiivisuutta myös muihin. Jos ajattelet muista negatiivisesti ni se on kuin Bumerangi joka tulee sinuun takaisin, olo ei tule koskaan hyväksi muita haukkumalla. Hyvän olon saa ajattelemalla itsestä positiivisesti ja tämä positiivisuus heijastuu myös muihin. Maailmaa ei muuteta muuttamalla maailmaa vaan muuttamalla itsesi. Minä toivotan kaikille hyvää uutta vuotta!

• eioleisovaiva

Rakentavana kritiikkinä vois mainita sen että lahtelaiset vois opetella laittamaan kalikan ennen seuraavaa asiakasta kaupassa. Niin monta kertaa tapahtunut ettei voi olla vahinko. Kaikissa muissa paikoissa kyllä osataan tuo.

Vai haluaako tälläiset ihmiset maksaa seuraavankin ostokset?

• esskommentoijienkomiikka

Kerran kohtasin tällaisen ukon, joka huomautti minua ynisemällä:"kyllä se on tapana kalikka laittaa" Pienet ostokset oli ukolla ja niin minullakin ja ajattelin, että säästän edes yhden työvaiheen kassalta päivän aikana, mutta eihän tämä tyypillinen ess-kommentoija ymmärtänyt tätäkään. Ihan olivat omat ja ukon ostokset tiedossa isolla välillä, mutta kun piti alkaa urputtamaan.

• uy7tuy7p78trpt7

Mitä selität? Kai sinä osaat puhua ja kertoa sille kelle maksat ostokset. Vai onko lahtelaisilla puhukykyä ollenkaan?

• vainoharhaisuus

Vai luuletko minun olevan ess-kommentoija? En ole koskaan kommentoinut siellä.

• EiKehumallaParane

Kyllä Lahdessa moni asia on päin p:tä. Terveydenhuolto on pahin kuoppa. Nuorisotyöttömyys kamalaa. Vanhustenhoito surkeaa. Sitten on näitä "vihreä kaupunki" ynnä muita projekteja, joissa johtajanpaikka jollekin sukulaislikalle tms. Siltä vaikuttaa. On kiva hakea ympäristökaupunki - ja muita hankkeita Lahteen. Vaikka ei saaada - saadaan ainakin kivoja matkoja sinne tänne. Projekteja, ne on "aktiivista ja innovatiivistä Lahtea". Lahti on täysmätä. Sanokaa mitä sanotte!

• Viihdynlahdessa

Itse olen myös muualta Lahteen muuttanut. Helsinkiin en muuttaisi ikinä. Kävin kerran ja keskustassa pelkkää kivierämaata, ei puita ei mitään. Ja ihmiset kävelevät valtavaa vauhtia. Lahdessa on sentään maaseutukaupungin tunnelmaa. Kaunis luonto.

• lahilainenpuhuueitee

Yli 100 000 väkiluvusta huolimatta käyttäytyvätkin kuten maalaiset. Paskanjauhanta ja juoruilu voimissaan.

• SupportYourLocal

Tämä on hyvä kaupunki asua. Hyvät yhteydet, palvelut ja erittäin monipuoliset ostosmahdollisuudet. Yksi maailman tunnetuimmista urheilukaupungeista, josta moni täällä asuva on aidosti ylpeä. ! Täällä myös asuu pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi "kaikesta valittajien" joukkio, jotka myös sitä "mainetta" luovat osaltaan, tietämättä muiden paikkakuntien samankaltaisista ongelmista. Ovat suurin osa junan tuomia, Toinen ryhmä on nämä Helsinkiin muuttaneet EX-Lahtelaiset, jotka muka ovat päässeet "paratiisiin", eli velkahelvettiin. Tervetuloa Lahteen!

• Ohohiho

Maailmantunnetuimpia urheilukaupunkeja? Niin ja mäkihyppyä sitten harrastetaan 600 urheilijan voimin koko maailmassa about ammmattilaistasolla.

• Balettilahdenlaji

Kyllä ne syntyperäiset lahtelaiset ne kaikesta valittajat on. Yleensä junantuomat on ainoita jotka osaa hymyillä.

Milloin viimeksi lahdesta on tullut huippurheilija? Liian laiskaa ainesta?

• HomeboySmith

Nyt on raportin paikka. Paikallisen S-marketin työntekijä joka oli minua ennen kassalla, ei osannut laittaa erotinta paikalleen, työvaatteista tunnistin ja kassaneidin vaihtoivat parit sanat mutta erottimen käyttöä ei osattu. Olen järkyttynyt!

• Julkkikseks

Lahti on siitä hassu paikka, että sinne muutettuasi sinun ei tarvitse puhua kenellekään mitään tai tutustua keneenkään ja kaikki silti tietävät sinut. Saat ilmaisen julkkisolon vaikka et sellainen olisi.

• Anonyymi

Ulkoapäin lahtelaiset mielletään kovaksi ja ehkä vähän sisäsiittoiseksi kaupungiksi, jossa ei välttämättä vieraita hyvällä katsota. Sitä imagoa halutaan sitten tietyllä tapaa pitää yllä, vaikka me täällä asuvat kuitenkin hyvin tiedämme, ettei se ole koko totuus. Se on kuitenkin meille keino erottua

• Anonyymi

Lahdessa haisee mätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      29
      5460
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      167
      1929
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      159
      1561
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1324
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1238
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1145
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1124
    8. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      50
      1065
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1053
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      895
    Aihe