Homous & siviilipalvelus

Hanski

Onko homous sinänsä syy suorittaa siviilipalvelus varusmiespalveluksen sijaan, vai tarvitaanko siihen muitakin perusteita?

Tarkoitan siis sitä, että suorittavatko jotkut homot sivarin vain ja ainoastaan sen takia, että ovat homoja (ja siksi heteroitakin vähemmän kiinnostuneita inttitouhuista), vai ovatko he samalla esim. pasifisteja?

Jokainen ihminen on yksilö, myös homot. Ei siis saisi yleistää, mutta kai jonkinlaisen arvion voi heittää kehiin?

15

1886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

Homoista yhtä suuri osa käy intin kuin heteroistakin. Ja eiköhän siinä ole homoille paljon isopi houkutin, tupa täynnä miehiä joita katsella vähintään 6 kk... sivarihan voi joutua vaikka mummoja pesemään koko palvelusajaksi. :P

• hah!

tietääkseni ei riitä pelkästään se, että kutsunnoissa ilmoittaa sivarin valitsemisensa syyksi homouden. Mun tietääkseni siihen pitää sitten hankkia jonkin sortin psykologin tms. lausunto tai jotain vastaavaa. Pelkkä 'en voi suorittaa inttiä kun oon homo' ei taida riittää.

• Nono

että se riittää. Kaikki sivarit eivät ole hinttejä mutta minusta ei kannata mennä armeijaan jos ei ole kovin militaristinen. Itse kävin kyllä hinttinä armeijan enkä kadu, koska siinä sai oman ikäluokkansa miehistä vielä kertaalleen tuntuman koko kirjoon, mutta nyt työnantajan ominaisuudessa olen oppinut asian kääntöpuolen.

• Andreas

Ei ainakaan 90-luvulla, kun minä kävin sivarin, tarvinnut mitään syitä selitellä. Rasti vaan ruutuun.

Itse menin sivariin ainoastaan siitä syystä, etten voinut olla pois kotoa käytännön syistä. Pääsin kotipaikkakunnalleni päiväkotiin, jossa sitten "uurastin" vuoden päivät ja sen jälkeen tein vielä sijaisuuksia.

Itse en ole katunut valintaani, koska tuo sivarivuosi oli minulle äärettömän mukavaa aikaa.
      Ja mitä niiden mummojen takapuolien pesemiseen tulee, siihen voi vaikuttaa hakemalla itse palveluspaikan. Itse hain paikan jo ennen koulutusjakson alkua, mutta koulutusjakson aikana totesin yllättävän monen "lusmuilleen" tuossa paikan haussa ja koulutuskeskus lähetti sitten nämä ympäri Suomea vanhainkoteihin jne.

Suurin osa tuolla samalla koulutusjaksolla olleista oli perheellisiä miehiä. Osa oli opiskeluiden vuoksi päässyt "ikääntymään" eikä sen vuoksi halunnut armeijaan ja pieni osa porukasta oli armeijan keskeyttäneitä ja vaihtaneet sivariin. Yhteenkään homoon en törmännyt tai en ainakaan tiedä...

• ......

Miten niin SYY suorittaa sivari?

Onko heterous sinänsä syy suorittaa varusmiespalvelus?

• queer

voi olla melko vaikeaa olla julkihomo suvaitsemattomassa, epäsosiaalisessa yhteisössä, mitä armeija edustaa.

• ..........
        queer kirjoitti:

voi olla melko vaikeaa olla julkihomo suvaitsemattomassa, epäsosiaalisessa yhteisössä, mitä armeija edustaa.

Miksi siellä pitäisi olla julkihomo? Ja miten? Ollaanko siellä sitten julkiheteroita? Siksikö, että jotkut jauhavat loputtomia pillujuttujaan? Miten yleensäkään ollaan julkihomoja? Kaakattamalla suuntautuneisuutta joka käänteessä, vaikka se olisi ihan epäoleellista?

• sami®
        .......... kirjoitti:

Miksi siellä pitäisi olla julkihomo? Ja miten? Ollaanko siellä sitten julkiheteroita? Siksikö, että jotkut jauhavat loputtomia pillujuttujaan? Miten yleensäkään ollaan julkihomoja? Kaakattamalla suuntautuneisuutta joka käänteessä, vaikka se olisi ihan epäoleellista?

Aivan. Ja jos jollakulla TODELLA on vaikeuksia selviytyä intistä tai asia jo etukäteen ahdistaa tavattomasti, vapautuksen saaminen ei ole mitenkään vaikeata ainakaan homolle. Soitto sotilaspiiriin, sieltä ehkä paikallinen lekuri kehottaa kääntymään vaikkapa mielenterveystoimiston tai YTHS:n (opiskelijat) mielenterveyspalveluiden pariin. Psykiatrin lausunto ja asia on sillä selvä.

En kehota ketään tekemään näin, ellei todella vakavasta asiasta ole kyse, mutta se on täysin mahdollista.

Varusmiespalvelukseen ei tätä nykyä edes toivota tapauksia, jotka eivät siihen sovellu. Keskeyttäminen on valitettavankin yleistä eikä kukaan kysele, oletko homo vai hetero, kun tällaista et kestä.

Homo voi saada vapautuksen varusmiespalveluksesta niin halutessaan ihan oman etunsakin takia ihan samalla tavalla kuin jotkut homot (kuulemma) on vapautettu jopa liikunnasta koulussa (niin karmaisevalta kuin tämä minusta kuulostaakin).

Homous ei ole sinänsä sairaus eikä peruste varusmiespalvelusta vapauttamiseksi, mutta jos se on henkilölle itselleen ongelma ja ahdistavaa, kukaan ei tietääkseni erityisemmin PAKOTAKAAN inttiin.

Tämä tiedoksi kaikille, jotka (usein turhaan) skitsoilevat asiasta, mutta se on hyvin henkilökohtaista eikä kenenkään muun päätettävissä.

• Anonyymi

homoja ne on

• Anonyymi

Intti on maan kovin kuntokoulu. Et sä koululiikunnalla saa nuoren miehen hyvää persettä ja reisiä.

• Anonyymi

Lähihoitajat sivareita. Raksa, kuskit, varastopakkaajat ja huoltomiehet inttiin.

• Anonyymi

No eikö armeijassa joudu pitämään homoutta omana tietona. Ettei se ainakaan mitenkään suvaitsevainen ole homoja kohtaan. Onko sillä nyt väliä onko sotilas homo vai ei. Ei tarvitsisi olla.

• Anonyymi

Ainakaan et ole käynyt inttiä ja taitaa olla koulutkin jääneet kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan et ole käynyt inttiä ja taitaa olla koulutkin jääneet kesken.

Kuinka niin?

• Anonyymi

Ihan vaan peruskoulu. Päätösjuhlassa vedin päähän NFL lippiksen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      21
      8401
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1611
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      377
      1349
    4. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      283
      1315
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1275
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      66
      1217
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1040
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1036
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      982
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      968
    Aihe