SGS2 latausongelma

Hukassa!

Moi, elikkä puhelimena n. vuoden vanha Galaxy S2. Nyt on alkanut tekemään sitä, että sammuilee itsekseen esin taskussa/käynnistyy uudelleen. Myös pöydälle laittaessa, ei tarvitse kuin pienen kolauksen, niin sammuu. Niin kuin normaalisti pöydälle laskee, ei siis mitään heittelyä.
Tämän kanssa olen jotenkuten pystynyt elämään, mutta sitten varsinaiseen ongelmaan:

Eli ongelma ilmaantui pari päivää sitten kun illalla laitoin puhelinta lataukseen. Luulin sitä ensin huonoksi kontaktiksi, kun meni edestakas, lataa-ei-lataa-ei, mutta lopulta sain latauksen rullaamaan. Mutta kas aamulla akkua olikin kulunut eikä ollut lataantunut yhtään, vaikka akun kuvassa rullasi lataus kokoajan. Viime yönä sitten sammutin puhelimen latauksen ajaksi, ja näytössä iso akku jossa vihree rullaa ylöspäin latauksen merkiksi. Kolmen aikaan yöllä heräsin ja katsoin, mutta ei ollut vielä edes puolivälissä, aamulla kuitenkin seitsemän aikaan oli 100%, joten ei muutakun puhelin pois latauksesta ja päälle. Yllätys oli suuri kun prosentit olikin 9, eli akku ei ollutkaan ladannut yön aikana yhtään vaikka siltä vaikuttikin.

Kuitenkin tietokoneen USB -väylästä puhelin lataantuu, joskin hitaammin kun laturilla, mutta siinä ei ole ongelmaa.

Mistä tällainen voi johtua? Tehdasresetin paikka? Veisin puhelimen välittömästi kyllä huoltoon jos ei lataisi mistään, mutta USB lataus toimii, joten hieman ristitriitainen tilanne.

APUA!

44

4040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla

piirilevy vika

• Kokeile ensin puhelimen päivitystä. Jos se ei auta niin tee hard reset: www.hard-reset.com/samsung-i9100-galaxy-s2-hard-reset.html

• kokeile mk

Sammuta puhelin ja ota akku ja muistikortti pois. Laita akku takaisin jätä muistikortti laittamatta,niin tiedät onko muistikortissa vika.Viallinen muistikorttn aiheutta sammumisia ja käynistymisiä.

• Hukassa!

Kiitos, testaan näillä ensin!

• Hukassa!

Jep, elikkä puhelimen päivitys tarkistettu Kiesin kautta, ja on uusinta versiota, joten päivittää ei pysty. Muistikorttikikkaa en ole vielä kokeillut, se on seuraava, mutta tuli mieleen että joskus muinoin tuli joku ilmoitus muistikorttiin liittyen. En muista miten se tarkalleen meni, mutta jotain virheestä tms. taisi herjata.

Voiko muistikortti myös aiheuttaa lataushämminkiä? Edelleenkään ei laturilla ota virtaa vastaan. Tänään avasin asetuksista akkuvalikon samalla kun kokeilin laittaa lataukseen. Tuli varausta puretaan-ladataan-varausta puretaan-ladataan....... Sain sen asettumaan jälleen kun hieman koskin laturin piuhaa, eli jotain kosketushäiriötäkin ilmeisesti on, mutta miksi ei USB:llä tee samaa, ihmettelen?

Normaalisti sanoo että "Ladataan (AC)" mutta tuli hetkellisesti myös "Ladataan (USB), vaikka siis laturilla yritin.

Voiko tämä palikka olla rikki?

http://www.mytrendyphone.fi/shop/samsung-i9100-galaxy-53985p.html

Toisaalta, on kosketushäiriötä, mutta myös omituistatoimintaa, eli softa ja rautavikakin mahdollinen? Täytynee testata myös tuo hard reset.

• Kannattaa kokeilla tuota muistikortti ja hard reset hommaa.

• Hukassa!

Noniin, eli raporttia jälleen kun taas on testailtu.

Eli muistikortin otin pois ja testasin, mielestäni teki samaa, eli sammuili samalla lailla. Olin aloittamassa hard resetin tekemistä, kun törmäsin taas ongelmaan.
      Liitin puhelin USB:lla tietokoneeseen ja olin ajattelin ottaa varmuuskopion puhelimen sisällöstä ennen resettiä, mutta nyt jostain syystä ei saanut yhteyttä Kiesiin ollenkaan vaikka aiemmin toimi kyllä. Päätin antaa asian olla ja latailin muutaman päivän puhelinta pelkästään USB:lla tietokoneesta, eli hard reset jäi tekemättä.
      Aloin tänään miettimään että en muista milloin viimeksi puhelin olisi sammuillut itsekseen, ehkä joskus viime viikon puolessa välissä?
      Tänään sain käyttööni toisen laturin ja kas, puhelinhan latautui normaalisti. Ilmeisesti oma laturini siis on rikki, ja mietinkin, voisiko rikkinäinen laturi aiheuttaa puhelin sekoamisenkin? Jollain tavalla tuntuu että nämä menee vähän käsikädessä. Jotain virtapiikkejä tms.?

• Hukassa?!

Lisäpäivitystä, testailtu taas on.

Eli puhelimeen oli saatavilla uusi päivitys, Jelly Bean, jonka latasin ja asensin. Muistikortille kopioin kaikki tarvittavat tiedot, muistikortti pois ja asentamaan.
      Asennus sujui hyvin, ja tein sen jälkeen vielä varmuuden vuoksi tuon Hard Resetin, eli poisti kaikki asetukset. Sain puhelimen käyntiin, ja se alkoi latailemaan Play-kaupasta aiemmin lataamiani sovelluksia uudelleen. Jätin lataantumaan, ja liikautin tietokonetta hieman, jolloin kopsahti puhelimeen todella hiljaa ja yllätys yllätys puhelin sammui.. Taas.
      Eli muistikortti on edelleen pois, tuskin on viallinen muistikortti siis?
      Käyttis päivitetty ja hard reset tehty, sekään ei äkkiseltään tuohon ongelmaan auttanut.

Vaihtoehdoiksiko jää että puhelin on rikki ja kaipaa huoltoa? Mietin myös että voisiko tuo USB -liitin palikka vaikuttaa jos on rikki?

• Kannattaa viedä huoltoon jos vika ei kerran korjaantunut noilla keinoilla.

• jjvkknvvbbn

Löytyipä tämä ketju googlesta. Sgs3:n kanssa samanlainen latausongelma. Mutta tuo tapahtuu vain alkuperäisellä laturilla. Vanhalla htc:n laturilla ja elektrolinnan myymällä laturilla lataa moitteetta. Sampan oma laturi näkyy puhelimelle välillä ac-laturina hetken ja sitten usb-laturina, jolloin latausvirta tippuu reilusti.

Google playsta saa sovelluksen galaxy charging current lite, jolla nuo latausvirrat näkee tarkemmin.

• xKinosti

hei! mullakin on samankaltainen ongelma... Laturilla ei pysty lataamaan, mutta USB:llä voi... mut oon kokeillu uudella ja vanhalla laturilla(molemmat käyvät puhelimeen) Mikähän tässä mättää? :/

• xKinosti

Ei enään mitää... alkoki yhtäkkii toimii0___0

• Outer Heaven

Itellä oli samankaltainen ongelma vuosi si ei ladannut verkkovirta laturilla mutta usb kautta kylläkin. Vein si huoltoon ja sanoivat että kosteusvaurio ja korjaushinta sellanen 270€ onneks oli kusitakuu niin ei tarvinnut itse huoltoa maksaa. Kun puhelin tuli huollosta sain vielä vanhan piirikortinkin mukana :)

• uusi akku/lAtaus por

Mulla oli sama ongelma sg xcoverissa, kokeile ostaa uusi akku tai puhelimen lataus poftti on rikki jos akun vaihto ei auta

• samaa ongelmaa

täällä samaa ogelmaa noten kanssa, pistän lataukseen,rupee piipittää, autotila hyppii päälle,pois,päälle,pois..

• HULLUA
        samaa ongelmaa kirjoitti:

täällä samaa ogelmaa noten kanssa, pistän lataukseen,rupee piipittää, autotila hyppii päälle,pois,päälle,pois..

Sen sanon että jos puhelimessa on vikoja ja näyttö on rikki niin noten näytön,usb portin,piirilevyn, ja mikin korjaaminen olis tullu maksamaan 984e;D HULLUA eli tuhat euroa korjauksesta mutta sain tehtyy sen ilmatteeks koska oon maksanut takuusta 100e;D

• Eetu_zz

Itelläni on samsung galaxy note ja usb portissa oli vika ja korjaus tuli maksamaan 300e mullakin oli toi vika eikä siihen oo muuta ratkaisua.... :(

• paaliin stana

meillä on perheessä useampi samsung-laite,
      ministä note2:een ja lataus temppuilee välillä kaikissa.
      Välillä toimii hyin

Komponentit ovat vaan niin huonolaatuisia, alkaa tulla mitta täyteen.

Milläs todistat, ettei laitteita ole kohdeltu kaltoin, että menisi takuuseen ja onko edes olemassa muuta kuin huonosti toimivia komponentteja usb-systeemillä.

• Hyvin on toiminut lataus S3 mallissa joten ainakin sen latauskomponentit ovat hyvät.

• paaliin stana

vika siis voisi olla muualla?

Tuntuu vaan niin hölmöltä, kun kännyköiden latauksen toimiuus on aina ollut itsestään selvyys.
      Miten muuten näin laadukkailta tuntuvissa laitteissa voi olla noin naurettava ongelma.
      Juuri käytiin vaimolle tarjouksesta lumia 920 ja kokeiltiin vielä taistella yhden tiltanneen samsungin kanssa, niin eiköhän se sitten otakin virtaa vastaan.
      Todella epävarmaa tekniikkaa.

• apua !

Mitä tehdä kun samsung galaxy s2 ei suostu lataamaan akkua vaikka ostin uuden akunkin !?!!!

• Näitä kannattaa kokeilla

1. Tietokoneen kautta lataamista (usb piuhalla)

2. Tehdasasetusten palautusta

Jos nämä eivät auta niin huoltoon lähetys.

• apua!

Ei auta ei ..

• Sitten ainoa keino on huoltoon lähetys.

• apua!

Et sattumoisin tiedä mikä vika ?

• Pikkusiskoni S2 mallista vaihdettiin muistaakseni koko piirilevy tai ainakin latausliitin kun se ei ladannut akkua.

• apua!

Paljonkohan se korjaus sitten maksoi ?

• Meni takuuseen joten tarkkaa hintaa en tiedä.

• apua!

Niiinä tietenki

• kfkkfkfk

Sama ongelma oli minulla. Vein huoltoon ei auttanut. Ostin uuden laturin auttoi;)

• janpiedra1

mulla note2 ei lataa virtaa tulee kun yleismittarilla kattoo laturist, akust ja puhelimest sillo kun laturi kiinni. hard bootti tehty ladattu koneella kaikkee yritetty.. oisko kellää viel jotai yllärii taskussa miten sais kuntoo

• tiktaken

Moi mulla on samsung galaksy s2 ja se niinku ekaks näytti latautuvan yöllä ja kun katsoin sitä aamulla se oli 100% mut kun otin akun irti ja katsoin sitä se oliki 38% se jatkui 5kk aikana sitten se alkoi sammuta keskellä päivää ja vielä just kun oli hätätilanne hillitsin itseäni hetken mut sitten se jatkui kuukausia lopulta olin niin vihanen että heitin sen lumi hankeen sitten se vain toimi silloin kun se oli akussa se oli niin 2kk sitten se ekaks niinku avautu mut sit se taas sammu (AKUSSA) sitten tein sille kymmeniä päivityksiä mut sama tilanne kerran poistin akun 1kk ja sim kortin sitten oistin kaikki sovellukset erintoten pelit ja semmoset taustakuva sovellukset yms ja sitten se alko toimii

• sdkmd

Kiitti tosi paljon autto hirveesti

• tiktaken3
        sdkmd kirjoitti:

Kiitti tosi paljon autto hirveesti

Ole hyvä vaan ja onnea kaikille

• Enni9

Mulla Samsung Note 1:n kanssa ongelma, että akku kyllä latautuu, mutta kun johdon irroittaa, ei puhelin tunnista onko se vielä laturissa. Ts. näyttö ei mene lepotilaan, kuin sekunniksi, kun yrittää sen sammuttaa. Note käyttäytyy, kuin laittaisin laturia ees taas seinään ja ilmoittaa "latautuu. Kun katsoin Akku-valikkoa, niin siinä villkkuu ees taas latautuu/irroitettu laturista. Jos laturi on kiinni puhelimessa, niin sitten kaikki ok, eli laturin usb-portissa kosketushäiriö?

• titakensama

Voit mennä korjaamaan sen korjausmaksaa 150 $ 0nnee vaan

• dnbfjfkfj
        titakensama kirjoitti:

Voit mennä korjaamaan sen korjausmaksaa 150 $ 0nnee vaan

Kiitti hirveesti

• samppoja korjaava:)
        dnbfjfkfj kirjoitti:

Kiitti hirveesti

Usb-latausliitin s2:seen maksaa n.15€ ja on helppo vaihtaa ite:)

• plök
        samppoja korjaava:) kirjoitti:

Usb-latausliitin s2:seen maksaa n.15€ ja on helppo vaihtaa ite:)

osaako kukan neuvoa miten vaihtaa, saisin kaverin puhelimesta osat!

• karkko221

moi mulla on noin 2v vanha samsung galxy note 1 aku latautuu tosi hiljaa ja se latautuu vaan tietyssä asennossa missä mahtaa olla vika onko jollain sama onggelma.

• S2 plus

Meillä samaa ongelmaa latauksen kanssa samsung s2:sessa, ollaa vaihdettu akku laturiakin on vaihdettu kolmesti ei vaan lataa... Se remppaa lataa, ei lataa, lataa, ei lataa. Mietin onko se tuossa latasus liittimessä vika. Katoin että semmonen maksaa n.15€ . Mut paljon maksaa se korjaus.

• torsti 113

Moi mulla on jotain 2vuotta vanha samsung galaxy note1. Ja tänään siihen vaihdettiin usb liitin ja nyt se rupea tekee semmost et vaiks se ei oo laturis niin siin lukee et ladataan. Kertokaa jotain apui

• ei lataa akkua

Auttakaa hädässä, ostin uuden akun s2:seen ja nyt sit pari päivää temppuillu ja ei lataa kunnolla. Yhessä vaiheessa sekos kokonaan kun avas puhelimen ja näytti että akkua vain 15 % ja sitten sitä autotilaa herjas vähän välii, Laturimet on kunnossa mitä käytän ja nyt ladannu siten, että jossain vaiheessa alkaa jumittaa samassa kohdassa eikä lataa sen enempää sitten. Mutta nytten sitten alkoi tekemään niin, että vaikka puhelin latauksessa se tyhjentää akkua vaikka pitäisi ladata. Mitä teen? Uusi akku, joten siinä ei pitäisi olla vikaa ja laturimet kunnossa. Jos joku osaisi auttaa, olisin erittäin kiitollinen.

• Sama homma täällä. Kierrätykseen vein.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe