sanokaa asiantuntijat, miten kannattaa keski-ikäisen ja eka kotisivuja tekevän aloittaa, englanninkielitaidot lukion varassa josta reilut 20 vuotta.
mulla on joskus jonkun kompuutterilehden mukana tullut nemo webeditor 3.0
tai toinen vaihtoehto äskettäin imuroimani 1stpage 2000. sen imuroinnin mukana tuli troijan hevonen, jonka norton laittoi karanteniin, mitä toi karanteeni muuten tarkoittaa, uskaltaako tätä ohjelmaa nyt ton takia käyttää.
siis eka kertaa kumpi ohjelmista sopisi paremmin, jos olettaa että homma sujuu ja jatkossa haluaa vähän tyyliä sivuihin, mitään kikkoja ei tartte, perusjuttu yrityksen esittely muutamin linkein valokuvin ja ehkä yhteydenottolomake sähköpostiin.
kumman valitsen eka kotisivueditoriksi?
7
1211
Vastaukset
- zzz
Ensinnäkin tästä 1stPagen "troijalaisesta": ohjelman mukana tulee kokoelma valmiita java-scriptejä, joista yksi on nimeltään "Six buttons from hell". Kyseessä ei ole virus, vaan harmiton mutta typerä "pilailu-scripti". Anna Nortonin poistaa se, ei haittaa itse ohjelmaa.
Itse olen käyttänyt 1stPagea muutaman vuoden ensisijaisena editorina, eikä mulla ole siitä huonoa sanottavaa. Tai on siinä pari pientä bugia, mutta ohjelma on kuitenkin riittävän monipuolinen harrastelijan käyttöön. Ja ilmainen!
1stPagen käyttäjän tulee kuitenkin hallita html-kieli. Ohjelman kätevyys on siinä että voit klikkailla valikosta haluamasi tagit haluttuun paikkaan, eikä jokaista merkkiä tarvitse itse kirjoittaa. Html täytyy kuitenkin olla hallussa että tietää mitä tekee.
Namosta minulla ei ole kokemusta. Se on tietääkseni ns. WYSIWYG-editori jolloin tekijän ei (periaatteessa) tarvitse hallita html:ää. Tällaisia ohjelmia kyllä yleensä haukutaan, ne lisäävät sivuille kaikenlaista "roskakoodia", eikä sivun toimivuus ole muutenkaan mitenkään taattu, jos et osaa "validoida koodia".- en osaa vielä
ihan hyvä että selitin tuon troijan jutun. tosiaan se on wysiwyg tyyppiä se toinen.ehkä jatkon kannalta on vaan alettava opiskelemaan html alkeita. kait se siitä, virheistähän sitä oppii ja palautteesta kun saan sivut ihmisten nähtäväksi.
- hiski
omat sivumme on tehty cool page ohjelmalla, joka ei vaadi "osaamista". Otin ensin käyttööni kokeiluversion ja vaihdoin sen sitten täysin käyttöominaisuuksin varustettuun 2.72 versioon pientä maksua vastaan netissä.
Tietoa löytyy sivulta http://www.coolpage.com ja yksi hyvä esimerkki mielestäni ok sivuista (ei omani) on mm. http://members.toast.net/kuersten/index1.html
Toki itsekin on joskus tarkoitus opetella html:ää, mutta aika ei ainakaan vielä ole riittänyt.- en osaa vielä
jos noinkin hyvää työtä saa ilman hikistä html opiskelua, taidan kallistua ton generaattorin kannalle
- Dream
Jos haluat tehdä oikein hienot web-sivut niin suosittelen Dreamweaver MX:ää. Se on hieman vaikeampi käyttää mutta sillä saa todelakin sen toivotun tuloksen.Yksi haittapuoli kuitenkin on että se ei ole ilmainen mutta kyllä on rahan arvoinen
- en osaa vielä
tossa siskonpoika joka itse tekee työtä c :n kanssa sanoi että jotkut muka tekee frontpagella hyvää jälkeä, onko miten helppo vasta-alkajalle toi? lähinnä alussa on ongelmana se, että ei ehdi paneutumaan html-juttuihin kun sivut pitäisi saada suht nopeasti tehtyä. englanninkielen hallinta ammattisanaston suhteen olematonta, muuten pärjään enkussa.
- Minäkin kehun
en osaa vielä kirjoitti:
tossa siskonpoika joka itse tekee työtä c :n kanssa sanoi että jotkut muka tekee frontpagella hyvää jälkeä, onko miten helppo vasta-alkajalle toi? lähinnä alussa on ongelmana se, että ei ehdi paneutumaan html-juttuihin kun sivut pitäisi saada suht nopeasti tehtyä. englanninkielen hallinta ammattisanaston suhteen olematonta, muuten pärjään enkussa.
Front Page on hyvä niille, joiden kielitaito on olematon.
Ohjelma on Suomen kielinen ja siihen saa myös Tero Linjaman kirjoittaman "selkokielisen" ohjekirjan, siis Suomeksi. (Visual-sarja)
Ammattilaiset eivät taida? arvostaa ohjelmaa, mutta "kotinikkarile" lienee ihan kelvollinen.
Kansalaisopistoissa on myös kursseja, joissa oppii perusteet.
Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1831969- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 54711