Olen 30 v nainen, ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä aina, en ole koskaan ystävystynyt helposti, mun on vaikea samaistua ihmisiin, tai aloittaa mitään kontaktia. Luulin olevani yksin aina ja se sopikin mulle oikein hyvin, ajattelin aina etten ole samanlainen kuin muut ihmiset ja etten edes kaipaa muiden seuraa. Miesten seurassa lukkiudun täysin, siis aivan totaalisesti, ellen ole kännissä, ja siltikin.
Nyt olen, mystistä kyllä, tavannu tosi ihanan ja kiltin miehen, baarissa tavattiin. Ollaan kaks kertaa nyt oltu treffeillä, molemmilla kerroilla baarissa ja molemmilla kerroilla olen kännissä, koska en pysty toimimaan selvinpäin. Ongelma on, että tää mies ei juo koskaan, on aina selvinpäin, joten olen ainoa joka häpäsee aina itsensä kännissä :D
Pelkään etten koskaan opi rentoutumaan ja vain olemaan selvinpäin hänen kanssaan, en myöskään usko pystyväni rakastelemaan hänen kanssaan, koskaan, tai ainakin mun on opittava luottamaan ihan täysin ensin ihmiseen ja siinä voi kestää jopa vuosia ja kukapa jaksaisi odottaa. En ole edes mitenkään erityisen kaunis, että siksi jaksaisi odottaa.
Onko ujouteen olemassa mitään lääkitystä? Tunnen kyllä itseni ja tiedän etten pysty rentoutumaan. Olen ennenkin seurustellut, kerran vuoden enkä koskaan kyennyt edes suutelemaan selvin päin.
Mulle on tapahtunut lapsena aika paljon pahaa ja luultavasti johtuukin näistä kokemuksista mun ongelmat. Olen käynyt ammattiauttajalla, mutta eipä juuri auttanut.
Voiko olla jotain muuta kuin ujoutta, jokin sairaus, joku joskus mainitsi asbergerin oireyhtymän(?). Koska mun ujous ei ole mitenkään normaalia, koska lamaannun täysin. Viimeksi baarissa ollessamme, ja olin juonut, en pystynyt koko iltana kunnolla edes katsomaan miestä silmiin. Mies sanoo että se on hyvä että olen ujo jne mutta tuskin jatkossa on sitä mieltä.
ujous
3
244
Vastaukset
- rohkeutta...
Se voi olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ja todennäköisesti onkin.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00492
Jos kävit ammattiauttajalla niin varmaan häneltä saat tietoa myös lääkityksestä.
Uudessa suhteessa olisi nyt tärkeää pystyä olemaan rehellinen. Niin että pystyisit kertomaan hänelle miksi on vaikeaa olla selvinpäin hänen kanssaan ja mikä pelottaa. Jos hän on järkevä niin hän ymmärtää kun tietää mitä kaikkea olet joutunut kokemaan ja miksi käyttäydyt niin kuin käyttäydyt. Meinaan ei mitään suhdetta voi aloittaa teeskentelyllä ja salailulla vaan avoimuus on kaiken a ja o heti alusta alkaen. Se myös helpottaa jännittämistä ja häpeämistä kun saa nostettua kissan pöydälle ja paljastamaan omat haavoittuvuudet. Jos hän ei pysty käsittämään tätä niin hän ei ole sinun arvoisesi. - strange one.
ihana viesti, kiitos :)
- jj k ll
n iinjkkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768