Dacia duster ketju vai hihna

daci.

ei löytynyt kuukelistakaan

31

11575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rellun koneet

      eli hihnoilla kaikissa

    • AI CAD

      Narulla hinataan. Uskoisin.

      • tosi hiljainen dacia

        Naruilla joutuu vetelemään niitä ketjujakopäällä olevia TSI-vokkeloita.


      • dCi hyvä kone
        tosi hiljainen dacia kirjoitti:

        Naruilla joutuu vetelemään niitä ketjujakopäällä olevia TSI-vokkeloita.

        Rellun koneet vaan hyrisee hiljaisella hammashihnalla.
        Ei rallata ketju kuten Tsih-moottoreissa.


      • ihammitevvaa
        dCi hyvä kone kirjoitti:

        Rellun koneet vaan hyrisee hiljaisella hammashihnalla.
        Ei rallata ketju kuten Tsih-moottoreissa.

        Kunhan muistaa vaihtaa remmin hyvissä ajoin. Muuten kuuluu kilikalikolinaa.


    • meteliä.

      Dasiassa on muutenkin semmoinen kilinä ja kolina että vaatii kuulosuojaimien käyttöä.

      • sitäsuntätä

        jep, ei ole tyttöjen auto...


      • vissi ero
        sitäsuntätä kirjoitti:

        jep, ei ole tyttöjen auto...

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.


      • jenkit on äijäautoja
        vissi ero kirjoitti:

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.

        Audi on puppelipoikien auto ja skodajormat samaa sukua.


      • mikkoelmer
        vissi ero kirjoitti:

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.

        Joo Dacia on ehdottomasti tyttöjen auto . avovaimo ajaa mielellään silllä mieluummin kuin omallaan toyota corollalla toyota on tosin vanhempi


      • ABC-

        Ennen pilkkua ei tule välilyöntiä.
        Lause alkaa isolla alkukirjaimella.
        Pilkkua suosittelen myös käyttämään.


      • StimmiEino
        vissi ero kirjoitti:

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.

        Skeida,maailman huonoin öljypoltin


      • Anonyymi
        ABC- kirjoitti:

        Ennen pilkkua ei tule välilyöntiä.
        Lause alkaa isolla alkukirjaimella.
        Pilkkua suosittelen myös käyttämään.

        ..ja sillässä ei ole kolmea ällää 🤣


    • Toyota-Suzuki San

      1. sukupolven Dustereissa tosiaan olivat hihnalla jakopäät, bensassa ja dieselissä.

      2014 myyntiin tulevassa uudessa Dusterissa samat koneet edelleen, mutta lisäksi uutena vaihtoehtona 1.2 bensa-turbo (tyyppi TCe 125), joka on ketjulla.

      Yksi tärkeimmistä syistä, miksi meillä jäätiin vielä miettimään Dusterin hankintaa vuodenvaihteen yli. Uudistuneen mallin ulkonäkö ei mielestäni parantunut, mutta jakohihnalla olevaa moottoria en ole enää moneen kertaan autooni halunnut. Hihnanvaihtohuolto on ärsyttävä 250 - 1000 euron ylimääräinen huoltokulu 4 - 6 vuoden välein (autosta riippuen), jota en vähäisistä ajoista huolimatta uskalla enkä halua jättää tekemättä, koska aikakin syö kumia ja olen tarkka autojeni huolloista muutenkin, että ne on tehtävä ajallaan. Ketjukoneisesta ei tarvinne ikinä huolehtia.

    • fadfadffa

      Samaa mieltä.

      Näissä hihnakoneissa kun on vielä sellainen mukava ominaisuus että jos laturin hihna sattuisi menemään rikki niin sen osia voi hyvinkin mennä sinne jakopään koteloon ja rikkoa nokkahihnan, jolloin venttiilit on solmussa ja tulee kansiremontti.

      Eli ehdottomasti ketjukone.

    • Ketjukone

      Missä autossa on toimiva ketjukone?

      • Anonyymi

        Tuntuu japseissa kestävän 300tkm


    • Jrirnfnrnf

      Kaikissa japanilaissa ketjut kestää bensakoneissa.

      Volkkarissa ketju venyy ja hajottaa paikat.

    • hullusaabisti

      Jännä miten ketjusta on nykyään saatu kauhukuva vaikka vielä -90 luvulla kestivät. esimerkiksi mersun, saabin, bemarin koneet kestivät hienosti 4-5tkm ilman ketjuremppaa vaikka ainahan joku sai tietysti rikki, mutta kaikenhan saa hajotettua kun oikein kokeilee. Nyt sitten ketjukoneita pelätään kun volkkari alkoi yrittämään vähähuoltoista konetta, mikä ei kyllä vag ideaan tunnu mahtuvan. DSG hyvänä esimerkkinä. VAG tuotteet olivat hyviä ainoastaan -80 luvun lopussa ja -90 kuvun alussa kun volkkari ja skoda teki karvalakkimalleja kun niissä ei ollut mitään mikä voisi hajota (audi teki "varusteltuja" ja rikkihän ne oli).

      • Anonyymi

        Jännä miten ketjusta on nykyään saatu kauhukuva vaikka vielä -90 luvulla:::::::: 90 luvulla ei vielä ollut antureita joka akselissa moottorissa eikä vikalamppua moottorille. Vanhoissa Saabeissa ja Mersuissa ja monessa muussa silloin oli montakertaa aikalailla venyneet ketjut mutta niillä kävi vielä ajaa. Sen on tuonut tullessaan nämä nykyiset päästönormit ja kun on muuntuvat nokka akseleitten säädöt yms. niin moottorilamppu syttyy ja se on sitten siinä korjausta vailla. Toinen syy on myös tullut kun auton valmistajat ovat luulleet että samoilla öljyillä voi ajaa maailman ympäri. Öljynpaine kiristeiset ketjun kiristäjät eivät pitemmän päälle saa öljynpainetta koska öljyreikäkin on tukkeutunut noesta ja löysää ilmaantuu ketjuun monenlaisin lopputuloksin. Voi niitä tietenkin olla huonoja ketjujakin tehty . Itse sanoisin että öljynvaihto viimeistään 15000km ja nokkaremmit useimmissa autoissa 100000-120000 ja Audi/VW max140000- 150000 niin remontit vähenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä miten ketjusta on nykyään saatu kauhukuva vaikka vielä -90 luvulla:::::::: 90 luvulla ei vielä ollut antureita joka akselissa moottorissa eikä vikalamppua moottorille. Vanhoissa Saabeissa ja Mersuissa ja monessa muussa silloin oli montakertaa aikalailla venyneet ketjut mutta niillä kävi vielä ajaa. Sen on tuonut tullessaan nämä nykyiset päästönormit ja kun on muuntuvat nokka akseleitten säädöt yms. niin moottorilamppu syttyy ja se on sitten siinä korjausta vailla. Toinen syy on myös tullut kun auton valmistajat ovat luulleet että samoilla öljyillä voi ajaa maailman ympäri. Öljynpaine kiristeiset ketjun kiristäjät eivät pitemmän päälle saa öljynpainetta koska öljyreikäkin on tukkeutunut noesta ja löysää ilmaantuu ketjuun monenlaisin lopputuloksin. Voi niitä tietenkin olla huonoja ketjujakin tehty . Itse sanoisin että öljynvaihto viimeistään 15000km ja nokkaremmit useimmissa autoissa 100000-120000 ja Audi/VW max140000- 150000 niin remontit vähenee

        Ja idioottimaisia juttuja 2013 vuoden viestiin, hyvin sä vedät.
        Taitaa turhat öljynvaihdot ja menneisyyteen jäänyt usko sotkea esson setämiehen täysin?


    • brändi

      Millä japanilaisilla merkeillä on toimiva ketju? Onko niitä dieseleissä? Millaista huoltoa ne vaativat, hullusaabisti, puhuit helppohoitoisista? Kai ne huollossa tarkastetaan, mutta mitä muuta? Saab on muuten paras koskaan lakkautettu automerkki. En tiedä ennättivätkö sen lopulta pilata, niin kuin tuntuu käyvän saksalaismerkeille. Lienekö niitäkään enää oikeasti hyviä muutoin kuin huonontuvalla brändillä varustettuja.

      • seurakuntapastori

        Ketju ei vaadi huoltoa. Tojotissa on ketjut bensa- ja diisselimalleissa ja kaikissa muissakin. Ketju kestää Tojotan käyttöiän eli vähintään miljoona kilometriä. Nissaneissa, Hondissa ja muissa laadultaan alemman luokan japanilaismerkeillä käyttöikä voi olla tietenkin lyhyempi.


      • Brändi
        seurakuntapastori kirjoitti:

        Ketju ei vaadi huoltoa. Tojotissa on ketjut bensa- ja diisselimalleissa ja kaikissa muissakin. Ketju kestää Tojotan käyttöiän eli vähintään miljoona kilometriä. Nissaneissa, Hondissa ja muissa laadultaan alemman luokan japanilaismerkeillä käyttöikä voi olla tietenkin lyhyempi.

        Miksi tojota mielestäsi on paras japanilainen. Vanha corolla kyllä kesti melkeinpä isältä pojalle, mutta kestääkö nykyään? Esim. Rav4, miten se on parempi kuin Hondan CRV? Onko niiden komponenteissa eroja? Auto tehdään komponenteista ja niiden laatu ratkaisee.


      • siihen tultu
        Brändi kirjoitti:

        Miksi tojota mielestäsi on paras japanilainen. Vanha corolla kyllä kesti melkeinpä isältä pojalle, mutta kestääkö nykyään? Esim. Rav4, miten se on parempi kuin Hondan CRV? Onko niiden komponenteissa eroja? Auto tehdään komponenteista ja niiden laatu ratkaisee.

        Nykyään valitettavasti valmistusmaa pilannut japskien kestävyyden.Aito japski kestää, britti ei.


    • seurakuntapastori

      Kyllä CRV on mielestäni RAV4:ää parempi, mutta muut Hondan mallit eivät kiinnosta.

      • ei britti

        Japski accordi erittäin kestävä ja luotettava.


    • Ei britti

      Tehdäänkö auto eri komponenteista briteissä kuin japanissa? Siihen tultu ainakin väitti, että japsit olisivat parempia??

      • Tarkkaa touhua.

        Empä kauheasti kehuisi autovalmistajaa, jonka tuotantoprosessit tuottavat maasta riippuen erilaatuisia tuotteita. Voisi kuvitella, että tänäpäivänä on aivan sama, minkä valtion lipun alle on autotehtaan peruskivi muurattu, kun robotit ja loppuun asti hiotut valmistuslinjat sen laatan päällä pyörivät. Tehtaita suunnitellaan vuosikaudet, jokainen liike on harkittua ja tarkkaan kellotettua, laatu tarkastetaan moneen kertaan, joten itse kokoonpanosta johtuvat virheet ovat erittäin harvinaisia. Auton perussuunnittelunkin tekevät samat henkilöt riippumatta kokoonpanomaasta.
        Eri asia oli joskus 60-luvulla, kun autojen kokoonpano oli vielä pitkälle käsityötä. Tuolloin saattoi vielä vaikuttaa työskentelytavat ja kokoonpanolinjojen työkulttuuri valmiin tuotteen laatuun.
        Eräs tuttu kertoi Ford Caprista, jonka lokasuojan sisältä löytyi restauroinnin yhteydessä 25 vuotta aiemmin tehtaalla hitsarilta jääneet lukkopihdit. Oli kuulemma tehtaan massat ja maalit päällä...kenties ruokatunti oli alkanut kriittisellä hetkellä...
        Olen kuullut myös tarinoita Ladoista, joiten ovipahvien takaa on löytynyt tyhjiä Vodka pulloja jne. Nykyään tuo on mahdotonta.

        Tietysti jotain laatueroa teoriassa voi tulla, jos esim. japanissa käytetään eri alihankkijoiden osia kuin Euroopassa kootuissa.

        Luin aikanaan jutun Skodan tehtaasta, jossa jokainen valmis auto ajetaan erilliseen tehtaan osaan, missä tehtaan vakihenkilöstöstä riippumattomat täysin ulkopuoliset ja säännöllisesti vaihtuvat (eivät turru työhönsä) työntekijät tarkastavat valmiin auton. Pienikin poikkeama saa aikaan valtavan prosessin, jossa virheen tehnyt työpiste keskeytetään ja sen tuotantoprosessi tarkastetaan perinpohjin virheen jäljittämiseksi.
        Kialla puolestaan jokainen valmistettu auto kuvataan koko sen matkan valmistuslinjan läpi.


      • siihen tultu

        Ei välttämättä eri komponenteista, mutta työntekijöiden laatu jotain luokkaa kura briteissä.Kiristellään vaihdelootat liian tiukalle että menee sylinterit kieroksi ym.mukavaa pientä virhettä.


    • Anonyymi

      Narulla yleensä hinataan. Nokka-akseli taasen pyörii ohuella kumiremmillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1736
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1379
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

      Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1180
    4. Vanhemmalle naiselle

      Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      83
      1098
    5. Siltojen varjoissa

      Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      268
      1096
    6. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      63
      932
    7. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      55
      918
    8. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      890
    9. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      37
      851
    10. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      844
    Aihe