Dacia duster ketju vai hihna

daci.

ei löytynyt kuukelistakaan

31

11898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rellun koneet

      eli hihnoilla kaikissa

    • AI CAD

      Narulla hinataan. Uskoisin.

      • tosi hiljainen dacia

        Naruilla joutuu vetelemään niitä ketjujakopäällä olevia TSI-vokkeloita.


      • dCi hyvä kone
        tosi hiljainen dacia kirjoitti:

        Naruilla joutuu vetelemään niitä ketjujakopäällä olevia TSI-vokkeloita.

        Rellun koneet vaan hyrisee hiljaisella hammashihnalla.
        Ei rallata ketju kuten Tsih-moottoreissa.


      • ihammitevvaa
        dCi hyvä kone kirjoitti:

        Rellun koneet vaan hyrisee hiljaisella hammashihnalla.
        Ei rallata ketju kuten Tsih-moottoreissa.

        Kunhan muistaa vaihtaa remmin hyvissä ajoin. Muuten kuuluu kilikalikolinaa.


    • meteliä.

      Dasiassa on muutenkin semmoinen kilinä ja kolina että vaatii kuulosuojaimien käyttöä.

      • sitäsuntätä

        jep, ei ole tyttöjen auto...


      • vissi ero
        sitäsuntätä kirjoitti:

        jep, ei ole tyttöjen auto...

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.


      • jenkit on äijäautoja
        vissi ero kirjoitti:

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.

        Audi on puppelipoikien auto ja skodajormat samaa sukua.


      • mikkoelmer
        vissi ero kirjoitti:

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.

        Joo Dacia on ehdottomasti tyttöjen auto . avovaimo ajaa mielellään silllä mieluummin kuin omallaan toyota corollalla toyota on tosin vanhempi


      • ABC-

        Ennen pilkkua ei tule välilyöntiä.
        Lause alkaa isolla alkukirjaimella.
        Pilkkua suosittelen myös käyttämään.


      • StimmiEino
        vissi ero kirjoitti:

        Dacia on tyttöjen auto. Skoda on Miesten auto.

        Skeida,maailman huonoin öljypoltin


      • Anonyymi
        ABC- kirjoitti:

        Ennen pilkkua ei tule välilyöntiä.
        Lause alkaa isolla alkukirjaimella.
        Pilkkua suosittelen myös käyttämään.

        ..ja sillässä ei ole kolmea ällää 🤣


    • Toyota-Suzuki San

      1. sukupolven Dustereissa tosiaan olivat hihnalla jakopäät, bensassa ja dieselissä.

      2014 myyntiin tulevassa uudessa Dusterissa samat koneet edelleen, mutta lisäksi uutena vaihtoehtona 1.2 bensa-turbo (tyyppi TCe 125), joka on ketjulla.

      Yksi tärkeimmistä syistä, miksi meillä jäätiin vielä miettimään Dusterin hankintaa vuodenvaihteen yli. Uudistuneen mallin ulkonäkö ei mielestäni parantunut, mutta jakohihnalla olevaa moottoria en ole enää moneen kertaan autooni halunnut. Hihnanvaihtohuolto on ärsyttävä 250 - 1000 euron ylimääräinen huoltokulu 4 - 6 vuoden välein (autosta riippuen), jota en vähäisistä ajoista huolimatta uskalla enkä halua jättää tekemättä, koska aikakin syö kumia ja olen tarkka autojeni huolloista muutenkin, että ne on tehtävä ajallaan. Ketjukoneisesta ei tarvinne ikinä huolehtia.

    • fadfadffa

      Samaa mieltä.

      Näissä hihnakoneissa kun on vielä sellainen mukava ominaisuus että jos laturin hihna sattuisi menemään rikki niin sen osia voi hyvinkin mennä sinne jakopään koteloon ja rikkoa nokkahihnan, jolloin venttiilit on solmussa ja tulee kansiremontti.

      Eli ehdottomasti ketjukone.

    • Ketjukone

      Missä autossa on toimiva ketjukone?

      • Anonyymi

        Tuntuu japseissa kestävän 300tkm


    • Jrirnfnrnf

      Kaikissa japanilaissa ketjut kestää bensakoneissa.

      Volkkarissa ketju venyy ja hajottaa paikat.

    • hullusaabisti

      Jännä miten ketjusta on nykyään saatu kauhukuva vaikka vielä -90 luvulla kestivät. esimerkiksi mersun, saabin, bemarin koneet kestivät hienosti 4-5tkm ilman ketjuremppaa vaikka ainahan joku sai tietysti rikki, mutta kaikenhan saa hajotettua kun oikein kokeilee. Nyt sitten ketjukoneita pelätään kun volkkari alkoi yrittämään vähähuoltoista konetta, mikä ei kyllä vag ideaan tunnu mahtuvan. DSG hyvänä esimerkkinä. VAG tuotteet olivat hyviä ainoastaan -80 luvun lopussa ja -90 kuvun alussa kun volkkari ja skoda teki karvalakkimalleja kun niissä ei ollut mitään mikä voisi hajota (audi teki "varusteltuja" ja rikkihän ne oli).

      • Anonyymi

        Jännä miten ketjusta on nykyään saatu kauhukuva vaikka vielä -90 luvulla:::::::: 90 luvulla ei vielä ollut antureita joka akselissa moottorissa eikä vikalamppua moottorille. Vanhoissa Saabeissa ja Mersuissa ja monessa muussa silloin oli montakertaa aikalailla venyneet ketjut mutta niillä kävi vielä ajaa. Sen on tuonut tullessaan nämä nykyiset päästönormit ja kun on muuntuvat nokka akseleitten säädöt yms. niin moottorilamppu syttyy ja se on sitten siinä korjausta vailla. Toinen syy on myös tullut kun auton valmistajat ovat luulleet että samoilla öljyillä voi ajaa maailman ympäri. Öljynpaine kiristeiset ketjun kiristäjät eivät pitemmän päälle saa öljynpainetta koska öljyreikäkin on tukkeutunut noesta ja löysää ilmaantuu ketjuun monenlaisin lopputuloksin. Voi niitä tietenkin olla huonoja ketjujakin tehty . Itse sanoisin että öljynvaihto viimeistään 15000km ja nokkaremmit useimmissa autoissa 100000-120000 ja Audi/VW max140000- 150000 niin remontit vähenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä miten ketjusta on nykyään saatu kauhukuva vaikka vielä -90 luvulla:::::::: 90 luvulla ei vielä ollut antureita joka akselissa moottorissa eikä vikalamppua moottorille. Vanhoissa Saabeissa ja Mersuissa ja monessa muussa silloin oli montakertaa aikalailla venyneet ketjut mutta niillä kävi vielä ajaa. Sen on tuonut tullessaan nämä nykyiset päästönormit ja kun on muuntuvat nokka akseleitten säädöt yms. niin moottorilamppu syttyy ja se on sitten siinä korjausta vailla. Toinen syy on myös tullut kun auton valmistajat ovat luulleet että samoilla öljyillä voi ajaa maailman ympäri. Öljynpaine kiristeiset ketjun kiristäjät eivät pitemmän päälle saa öljynpainetta koska öljyreikäkin on tukkeutunut noesta ja löysää ilmaantuu ketjuun monenlaisin lopputuloksin. Voi niitä tietenkin olla huonoja ketjujakin tehty . Itse sanoisin että öljynvaihto viimeistään 15000km ja nokkaremmit useimmissa autoissa 100000-120000 ja Audi/VW max140000- 150000 niin remontit vähenee

        Ja idioottimaisia juttuja 2013 vuoden viestiin, hyvin sä vedät.
        Taitaa turhat öljynvaihdot ja menneisyyteen jäänyt usko sotkea esson setämiehen täysin?


    • brändi

      Millä japanilaisilla merkeillä on toimiva ketju? Onko niitä dieseleissä? Millaista huoltoa ne vaativat, hullusaabisti, puhuit helppohoitoisista? Kai ne huollossa tarkastetaan, mutta mitä muuta? Saab on muuten paras koskaan lakkautettu automerkki. En tiedä ennättivätkö sen lopulta pilata, niin kuin tuntuu käyvän saksalaismerkeille. Lienekö niitäkään enää oikeasti hyviä muutoin kuin huonontuvalla brändillä varustettuja.

      • seurakuntapastori

        Ketju ei vaadi huoltoa. Tojotissa on ketjut bensa- ja diisselimalleissa ja kaikissa muissakin. Ketju kestää Tojotan käyttöiän eli vähintään miljoona kilometriä. Nissaneissa, Hondissa ja muissa laadultaan alemman luokan japanilaismerkeillä käyttöikä voi olla tietenkin lyhyempi.


      • Brändi
        seurakuntapastori kirjoitti:

        Ketju ei vaadi huoltoa. Tojotissa on ketjut bensa- ja diisselimalleissa ja kaikissa muissakin. Ketju kestää Tojotan käyttöiän eli vähintään miljoona kilometriä. Nissaneissa, Hondissa ja muissa laadultaan alemman luokan japanilaismerkeillä käyttöikä voi olla tietenkin lyhyempi.

        Miksi tojota mielestäsi on paras japanilainen. Vanha corolla kyllä kesti melkeinpä isältä pojalle, mutta kestääkö nykyään? Esim. Rav4, miten se on parempi kuin Hondan CRV? Onko niiden komponenteissa eroja? Auto tehdään komponenteista ja niiden laatu ratkaisee.


      • siihen tultu
        Brändi kirjoitti:

        Miksi tojota mielestäsi on paras japanilainen. Vanha corolla kyllä kesti melkeinpä isältä pojalle, mutta kestääkö nykyään? Esim. Rav4, miten se on parempi kuin Hondan CRV? Onko niiden komponenteissa eroja? Auto tehdään komponenteista ja niiden laatu ratkaisee.

        Nykyään valitettavasti valmistusmaa pilannut japskien kestävyyden.Aito japski kestää, britti ei.


    • seurakuntapastori

      Kyllä CRV on mielestäni RAV4:ää parempi, mutta muut Hondan mallit eivät kiinnosta.

      • ei britti

        Japski accordi erittäin kestävä ja luotettava.


    • Ei britti

      Tehdäänkö auto eri komponenteista briteissä kuin japanissa? Siihen tultu ainakin väitti, että japsit olisivat parempia??

      • Tarkkaa touhua.

        Empä kauheasti kehuisi autovalmistajaa, jonka tuotantoprosessit tuottavat maasta riippuen erilaatuisia tuotteita. Voisi kuvitella, että tänäpäivänä on aivan sama, minkä valtion lipun alle on autotehtaan peruskivi muurattu, kun robotit ja loppuun asti hiotut valmistuslinjat sen laatan päällä pyörivät. Tehtaita suunnitellaan vuosikaudet, jokainen liike on harkittua ja tarkkaan kellotettua, laatu tarkastetaan moneen kertaan, joten itse kokoonpanosta johtuvat virheet ovat erittäin harvinaisia. Auton perussuunnittelunkin tekevät samat henkilöt riippumatta kokoonpanomaasta.
        Eri asia oli joskus 60-luvulla, kun autojen kokoonpano oli vielä pitkälle käsityötä. Tuolloin saattoi vielä vaikuttaa työskentelytavat ja kokoonpanolinjojen työkulttuuri valmiin tuotteen laatuun.
        Eräs tuttu kertoi Ford Caprista, jonka lokasuojan sisältä löytyi restauroinnin yhteydessä 25 vuotta aiemmin tehtaalla hitsarilta jääneet lukkopihdit. Oli kuulemma tehtaan massat ja maalit päällä...kenties ruokatunti oli alkanut kriittisellä hetkellä...
        Olen kuullut myös tarinoita Ladoista, joiten ovipahvien takaa on löytynyt tyhjiä Vodka pulloja jne. Nykyään tuo on mahdotonta.

        Tietysti jotain laatueroa teoriassa voi tulla, jos esim. japanissa käytetään eri alihankkijoiden osia kuin Euroopassa kootuissa.

        Luin aikanaan jutun Skodan tehtaasta, jossa jokainen valmis auto ajetaan erilliseen tehtaan osaan, missä tehtaan vakihenkilöstöstä riippumattomat täysin ulkopuoliset ja säännöllisesti vaihtuvat (eivät turru työhönsä) työntekijät tarkastavat valmiin auton. Pienikin poikkeama saa aikaan valtavan prosessin, jossa virheen tehnyt työpiste keskeytetään ja sen tuotantoprosessi tarkastetaan perinpohjin virheen jäljittämiseksi.
        Kialla puolestaan jokainen valmistettu auto kuvataan koko sen matkan valmistuslinjan läpi.


      • siihen tultu

        Ei välttämättä eri komponenteista, mutta työntekijöiden laatu jotain luokkaa kura briteissä.Kiristellään vaihdelootat liian tiukalle että menee sylinterit kieroksi ym.mukavaa pientä virhettä.


    • Anonyymi

      Narulla yleensä hinataan. Nokka-akseli taasen pyörii ohuella kumiremmillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      985
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe