Ensimäinen lapsi.

datsunrider

joo sitä olisin tulossa isäksi. mulla on pelko tiloja miten selvitään elämään ja miten osaa olla sen kanssa noh se varmaan kuuluu ensimmäiseen isyyteen oon 25v.. kävin juuri rekka kortin joten töitä pitäisi olla.. mut tuntuu vaaan yrittää pelottaa..

10

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaheniskä

Älä hättäile äläkä enää epäile, vaan nauti! Lapsi tuo todella paljon iloa ja merkitystä elämään.
      Arki muuttuu ja elämä muutenkin. Ensimmäinen vuosi on pahin, kun äitiä kiinnostaa vauva, eikä tajua välttämättä huomioida miestään. Ole aktiivisesti mukana lapsenhoidossa - älä anna äidin "omia" lasta. Älä kuuntele äidin kitinää siitä, ettet osaa hoitaa, vaan harjoittele!! Älä jättäydy syrjään.
      Et ole enää nuori, vaan aikuinen mies. Nyt on aika aikuistua toden teolla. Haluathan jälkeläisillesi hyvän elämän, joten anna kaikkesi.
      Harrastuksia ja omia menoja ei teidän kummankaan kannata jättää kokonaan pois. Ne on henkireikiä hektisen vauva-ajan keskellä.
      Lapsi ei vaadi paljoa. Sylissäoloa, ruokaa ja unta. Isompana huomiota eli läsnäoloa. Elämä opettaa. Opettele vihanhallintaa, ettet huonona hetkenä tee lapsellesi yhtään vakivaltaa. Se voi olla yön hetkinä väsyneenä vaikeaa.
      Tsemppia!

T: kahden isä.

• mamma 12.7.2013

Helou isukit/tulevat isukit!
      Itse olen 23vuotias odottava äityliini, ja pahoittelen nyt kun "tunkeilen" isien palstalle. mutta itsestäkin tuntuu että tuleva isukki on aika kovassa paniikissa vaikka on reilusti vanhempi kuin minä, 28v.

Molemmille on kyseessä ensimmäinen lapsi ja on "harkittu" lapsi kyseessä. kuitenkin tulihan tuo uutinen aika nopeaa vaikka sitä tavallaan odottikin.
      Yhdessä ollaan oltu jo reilut 3 vuotta ja meilläkään ei raha- ja -työasiat parhaimmista päästä ole, vaan aina on töitä tehty ja pärjätty hyvin. itse ajattelen että sitten kun muksu tulee niin sittenhän se elämä tasaantuu ja rahaakin ehkä jää paremmin kun ei mene kaikki viikonlopun rientoihin?

mitä mieltä kirjoittaja on, odotatko isyyttä kovasti jo?
      Kuinka kauan olette ollet yhdessä yms?
      Voin sanoa että tuleva äiti pelkää ihan yhtä paljon kuin sinäkin ja
      uskoisin että tuleva äiti pelkää ja jännittää juuri samoja asioita kuin sinäkin.
      Voin vain kuvitella miltä tuntuu olla isien kengissä kun raskaana olevaa pitäisi pitää kuin kukkaa kämmenellä, vaikka itsellä on p***t melkein housuissa :D

• 10/30

Kerroppa parisuhteestasi?

• ....................

Älä kerro,tämä palsta on miehille.

• 10/30
        .................... kirjoitti:

Älä kerro,tämä palsta on miehille.

Olen käsittääkseni mies tai sitten helewetin karvainen ja lihaksikas liki parimrtrinen nainen jolla munat ja runsas parrankasvu :)

• datsinrider

joopa se on tarkoitus antaa tulevalle lapselle hyvä elämä.. kyllä se jännittää ihan älyttömästi.. pari vuotta kihloissa oltu yhessä 3 vuotta.. joo mamma pelkää kanssa.. tai siis kun se itse sanoi että ei ole vielä sisäistänyt asiaa.. :D mut eipä siinä.. jää nyt auto hommat puoleen...

• Pakko sanoo

Olis kannattanut odottaa..

• datsunrider

ka mitäpä sitä odottamaan.. sulua on nyt jatkettu ja elämä kiiltää edessä päin.. :)

• nissanrider

juu, elikkä itsekkin isäksi tulossa. En tiedä onko tästä kenellekkään apua, toivottavast. eli itsekin olen vasta 22v miehenalku ja säikähdin kyllä aika lailla kuullesssani emännän olevan pieniin päin. ei ollu suunniteltua ollenkaan.
      Tarkemmin asioita mietiskellessä ja emännän kanssa jutellessa odotankin jo varsin innolla isäksi tuloa. tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja seuraavaa odotellaan jo innolla.
      Moni kavereista sanonut että ei kai vielä ole oikea aika hankkia lapsia.. no jos nyt ei niin koskas sitten? kai ne on tullakseen kun niiden aika on. Ja tuntuu että parisuhdekin on parantunut paljon tämän tiedon tullessa esiin.

• ???

Siis puhuvatko parikymppiset tosiaan "emännästä"? Voi haloo, voiko typerämpää nimitystä olla. Parin vuoden ja kakaran päästä emäntä onkin lehmä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1965
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe