Toinen päivä "raittiina" - taistelu alkakoon!

oulunolutmies

Sunnuntaina tinttasin 17 kaljaa naamariin ja maanantaina kun puolilta päivin heräsin, olo vkonlopun ja 58 kalja-annoksen jäljiltä jokseenkin hutera. Päätin, että päivä kerrallaan nyt yritän, huom. yritän pysytellä ns. kaidalla tiellä.

Kaivoin laatikostakin esiin ruutuvihon johon tein taulukon muotoa: päivä/alkoholi/kauppalasku/paino/liikunta johon aion nyt päivittäin kirjata saavutukseni.

Suurimpana syynä tähän on tahto keventää ainakin kauppalaskua, edellisellä viikolla laskin, että alkoholiin paloi rahaa 100 euroa ja viikossakin tästä tulee suuren suuri säästö.

Katsotaan miten etenee, toinen ja kolmas päivä ovat minulle aina suurimmat kompastuskivet kun olo paranee huimasti ja siitä syntyy tahto palkita itsensä, milläs muullakaan kuin alkoholilla.

Onnea muillekin alkoholin kanssa painiville!

T.Oululainen toivottavasti ex-juoppo

40

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea yrityksellesi! Itse ollut nyt 3.5 kk tipattomalla linjalla. Minut "pelasti" tällä kertaa se, että olin viime vuoden lopulla laitoshoidossa seitsemän viikkoa. Siinä tuli tarpeeksi pitkä selvä jakso, jollöin viinan himo katosi. Nyt on ollut todella helppoa. Ei tee yhtään mieli. En olisi uskonut vielä viime vuonna. AINA mielessä, koska saa juoda seuraavan kerran. Eihän siitä kohdallani mitään tullut. Korkeintaa vajaa viikko selvänä ja taas alkoi! Kuntpoilu aloitettu ja tuntuu mielekkäältä. Työsopimus solmittu jne. Kyllä kannattaa olla raittiina. Näkee arjessa ihan uusia piirteitä. Ei tunnu harmaalata ja tylsätlä. Ja mikä tärkeintä, JAKSAA ja KIINNOSTAA tehdä juttuja!

    • ====

      Juomattomuus/raittius on elämäntapa, eikä mikään kirjanpito, jossa psyykkisesti varataan itselle tulevaisuuteen oikeus juomiseen.

      • Väärin sammutettu?

        Kaveri raitistuu siis väärällä tavalla?


      • KeijoSetäEinari

        Jeesus mikä pelle, kaveri pyristelee irti alkoholista ja sinä morkkaat tapaa irrottautua.
        Minusta tuo kirjanpito on hyvä idea, näkee konkreettisesti muutoksia elämäntavoissaan ja pystyy ynnäilemään eroavaisuuksia viikkoihin.

        Moni alkoholisti varaa itselle oikeuden juomiseen vaikka kuinka yrittäisi raitistua. Se on ehkä väärä tapa suhtautua, mutta niin kovin yleistä. Pitää vain kokoajan siirtää sitä ajankohtaa ottaa päivällä eteenpäin niin ehkä jokin kaunis päivä koko himo katoaa ja juhlistaa voi vaikka sitten limpparilla.

        Että haistapa v.ittu.


    • perseenhaju.

      Ite oon ollu raittiina 10 pv. Mulla ei muuten alkoa vastaan ole mitään, mutta nuukamies kun olen, niin tosiaan tuo rahan meno ottaa niinku tajuutsä vitutukseen.

      Muutenhan on mukava vetää kännit ja paskoa ripulia pönttöön perseestä.

      • seri52

        Jos nuuka olet, silloinhan on helppo pysyä raittiina. Heh, heh. Nuuka!!!!


    • KopyPastettu

      Lainasin (eli varastin :) ) alla olevan. Näitä asioita on odotettavissa jos raitistuu:

      "Nuori lääkäri 20.1.2013 21:10
      - Ei krapuloita
      - Ei rahan tuhlaamista räkälöihin ja viinaan
      - Ei itsensä kolhimisia ja murjomisia
      - Et kännirettelöitä kenenkään kanssa
      - Ei rattipaloja
      - Ei pilattuja ihmissuhteita
      - Ei potkuja työpaikoilta viinan takia
      - Ei itsensä häpeään saattamisia
      - Ei mielialahäiriöitä
      - Ei unihäiriöitä
      - Ei kunnon ja terveyden menetystä"

      • Yksi puuttui

        Ei hauskaa.
        On havaittavissa raitistelijoiden kirjoituksista.


      • kahden kirjaimen ratkais
        Yksi puuttui kirjoitti:

        Ei hauskaa.
        On havaittavissa raitistelijoiden kirjoituksista.

        Seitsemättä vuotta raittiina ja kyllä mun elämässä piisaa hauskuutta ja onnellisuutta. Ei raitistuminen tarkoita elämästä nauttimisen lopettamista. Mun loppuaikojen juominen oli kaukana hauskanpidosta,elämä pyöri pakkomielteen ja pelkotilojen ympärillä. Tänäpäivänä olen vapaa tekemään niitä asiota joista pidän.
        Mutta kukin tyylillään; jos edellinen kirjoittaja löytää ilon elämäänsä vain pullon kautta,se hänelle suotakoon. Ehkä joskus tulee vielä aika jolloin tilanne on toinen,tai sitten ei.


      • kiitos ei suomi-24
        kahden kirjaimen ratkais kirjoitti:

        Seitsemättä vuotta raittiina ja kyllä mun elämässä piisaa hauskuutta ja onnellisuutta. Ei raitistuminen tarkoita elämästä nauttimisen lopettamista. Mun loppuaikojen juominen oli kaukana hauskanpidosta,elämä pyöri pakkomielteen ja pelkotilojen ympärillä. Tänäpäivänä olen vapaa tekemään niitä asiota joista pidän.
        Mutta kukin tyylillään; jos edellinen kirjoittaja löytää ilon elämäänsä vain pullon kautta,se hänelle suotakoon. Ehkä joskus tulee vielä aika jolloin tilanne on toinen,tai sitten ei.

        Eka kertaa tälle palstalle eksyneenä voin todeta että ei ne v******lijat ole poissa tältäkään palstalta. Aina, joka ikisessä keskustelussa on mukana joku jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa.
        Luulin tulleeni paikkaan jossa voin lukea kokemuksia heiltä jotka ovat lopettaneet viinanjuonnin. Mutta, se todettakoon että tämä palsta ei ole oikea paikka oikeiden asioiden tilittämiseen, täällä on aina narrit paikalla jotka pilaa toisten ihmisten tarpeen keskustella asioista anonyymisti. Lopetin juomisen eilen. Toista päivää raittiina liki kymmeneen vuoteen. Ja tämmöstä vastaanottoa. Kiva kiitos


      • Pankin asiakas
        kiitos ei suomi-24 kirjoitti:

        Eka kertaa tälle palstalle eksyneenä voin todeta että ei ne v******lijat ole poissa tältäkään palstalta. Aina, joka ikisessä keskustelussa on mukana joku jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa.
        Luulin tulleeni paikkaan jossa voin lukea kokemuksia heiltä jotka ovat lopettaneet viinanjuonnin. Mutta, se todettakoon että tämä palsta ei ole oikea paikka oikeiden asioiden tilittämiseen, täällä on aina narrit paikalla jotka pilaa toisten ihmisten tarpeen keskustella asioista anonyymisti. Lopetin juomisen eilen. Toista päivää raittiina liki kymmeneen vuoteen. Ja tämmöstä vastaanottoa. Kiva kiitos

        Täältä joutuu seulomaan juttuja, kyllä joskus on oikeaakin asiaa kirjoitettu.


      • seri52

        Ja vielä kun kerrot, miten saa aikansa kulumaan kun ei mitään ole!


      • Edellliinen......
        Yksi puuttui kirjoitti:

        Ei hauskaa.
        On havaittavissa raitistelijoiden kirjoituksista.

        Yksi puuttu tosiaan.
        -Hauskaa s e l v i n p ä i n.


      • josko raittius
        kiitos ei suomi-24 kirjoitti:

        Eka kertaa tälle palstalle eksyneenä voin todeta että ei ne v******lijat ole poissa tältäkään palstalta. Aina, joka ikisessä keskustelussa on mukana joku jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa.
        Luulin tulleeni paikkaan jossa voin lukea kokemuksia heiltä jotka ovat lopettaneet viinanjuonnin. Mutta, se todettakoon että tämä palsta ei ole oikea paikka oikeiden asioiden tilittämiseen, täällä on aina narrit paikalla jotka pilaa toisten ihmisten tarpeen keskustella asioista anonyymisti. Lopetin juomisen eilen. Toista päivää raittiina liki kymmeneen vuoteen. Ja tämmöstä vastaanottoa. Kiva kiitos

        Otetaan rauhallisesti, kiitos. Jos todella olet raittiina toista päivää kymmeneen vuoteen olet varmaan aikamoisissa vieroitusoireissa.

        Hyvä. Voit voida ihan hyvin jos juomisesi on ollut ns. kevyttä, pari kolme annosta päivässä.

        Jos taas juot päivittäin aamusta iltaan paeten odotettavissa olevaa krapulaa, krapulaa jonka helvetillistä olomuotoa pelkäät. Päivisin hirveät tärinät, hikoilut, pelkotilat, epävarmuus tehdä yleensä mitään. Eli selviytymättömyys päivän töistä. Jos yleensä olet töissä.

        Raittius alkaa aina ensimmäisestä aamusta ilman viinaa. Siinä ei ole mitään dramatiikkaa. Se on aina jokaisen henkilökohtaisen päätöksen tulos. Kukaan toinen ei voi koskaan saada toista ihmistä raitistumaan. Jokainen päättää ihan itse sen ainoan asian joka johtaa raittiuteen. Tänään en käytä alkoholia.

        Tämän asian mieltämisessä on kaikki tuleva kiinni. Tulee käsittää se tosiasia, että raitistuminen tarkoittaa elämistä kokonaan ilman viinaa. Siis kokonaan, ilman ehtoja..


    • Nuori lääkäri

      17 annosta alkoholia per päivä on terveydelle hyväksi ja suositeltavaa.

      • Vasta opiskelija

        Monenko henkilön kesken jaettuna?


      • Anonyymi
        Vasta opiskelija kirjoitti:

        Monenko henkilön kesken jaettuna?

        Yhden juopon kesken


    • Pullberg

      Tuu Tukkisaareen tai ehkä talvella rotuaari on parempi paikka.
      Kohmeessa olevaa tölkkiolutta ei voi juoda kovin nopeaan tahtiin ja sisällön hinta on 0.74 euroa/tölkki.Minä opetan sinut säästämään tai palkitsemaan.
      Avantouinti ja sauna on hyvä palkinto.Kalliimpiakin palkintoja kannattaa kokeilla.

    • paha rasti

      Tipaton tammikuu ohi tänään. Paha rasti päättää, että jatkaako tipatonta vai ottaisiko sittenkin vähän viinaa?

      • Tumuttelija

        Oho. Täällä on muitakin tipattoman viettäjiä.

        Itse aion ottaa pienet tumut vasta lauantaina.


    • Oulunolutmies

      Neljäs päivä ilman alkoa. Järjettömät vaikeudet saada unta tai se on äärimmäisen katkonaista, mutta eipä siinä mitään, eipä se unenlaatu alkoholinkaan kanssa ollut mitään herkkua.

      Olo on väsymyksestä huolimatta keveä ja pirteä, olen pari kertaa käynyt tekemässä 45min lenkin sekä nostellut puntteja. Krapulapäivinä nuo olivat turhia haaveita.

      Myöskään kaupassa ei tule näitä "vapinoita" ja rahaa olen viime viikkoon verrattuna säästänyt pelkästään alkoholissa 60 euroa. Sillä käy jo vaikka ravintolassa syömässä tukevasti.

      • hmmmm...

        Siis oletko Kylmäkäsi? Vai sattumaako että molemmat nimimerkit olette oulusta ilmeisesti ja 4 pv olleet ilman olutta.


      • Oulunolutmies
        hmmmm... kirjoitti:

        Siis oletko Kylmäkäsi? Vai sattumaako että molemmat nimimerkit olette oulusta ilmeisesti ja 4 pv olleet ilman olutta.

        En ole kylmä käsi, enkä edes tiennyt, että palstalegenda on Oulusta. Hieno mies !


    • Kylmät kädet

      Te lapset ette tiedä dokaamisesta mitään.

      • vertailun tulos

        Sinä olet suuri sankari, parempi kuin me muut


      • Anonyymi

        Ei lapset saa rokata! Soon syntii?


    • luovutin, raittiina

      Jos olet alkoholisti, ei kannata taistella viinaa vastaan. Se on helvetin raskasta.
      Viinan edessä voi antautua voittajansa edessä ja luopua siitä kokonaan.

    • Mä kuolen.......

      Onnea sinulle ja lippu korkealle. Voin kertoa omista kokemuksista sen verran että kävin helvettiä pahemmankin läpi jatkuvan juopottelun takia,sain opikseni, oli pakko tehdä selväksi mikä on minulle parempi sekö että tapan itseni käännäämisen myötä vaiko se että haluan elää ja katsoa tämän saamarin suuren seikkailun loppuun asti.
      Olen nyt päässyt siihen että voin ottaa silloin tällöin pikku jurrit ja se on siinnä,siis tuo silloin tällöin tarkoitaa muutaman kerran vuodessa.Tulen niin saamarin kipeeksi,että ei voi vetää alkoa kaksin käsin mikä on hyvä asia.Tietää ottaneensa kun tekee "kuolemaa"viikon verran kun on yhden illan juhlinut,tietysti ikäkin jo painaa.
      Toivon sinulle tsemppiä ja kaikkea hyvää,etsi itsellesi sellaista seuraa,että on muutakin tekemistä kuin jurrin haku joka päivä,elämässä on monta ihmeellistä asiaa ja yksi on ylitse muiden se on rakkaus,elikä tarkoitan sitä että jos löydät jonkun johon rakastut ja saat muuta ajateltavaa kuin keppana tai alkoholi. Palkitse itsesi sillä että kehaiset itseäsi kun olit raittiina.
      En ole mikään kiihko uskovainen ta kiihko raitis,en kuulu mihinkään raittius kerhoon vaan yritän auttaa muuten.
      Voi hyvin.

    • Tipaton tavaksi

      Onnea ja motivaatiota yritykseen! Itselläni katkesi tipaton vuosi eilen, kun oli muka hyvä syy juhlia. Nyt on krapula ja hutera olo. Ei ollut sen arvoista. Nyt taidan jatkaa helmikuun raittiina. Ryyppääminen on typerää!

    • evp. alkkis

      3v raittina, mies 37v. Nyt viimeisen 5kk aikana pudotin painoa 25kg ja on aika makee olo. En koe jääväni mistään paitsi kun pidättäydyn alkoholista, päinvastoin elän elämäni parasta aikaa. Nöyränä pitää kyllä olla, en haluaisi enään koskaan, en koskaan löytää itseäni siitä jamasta johon ajauduin aikanaan. Miettikää tarviiko elämänne viinaa, hakekaa tukea päätöksellenne ja kohti selviä vesiä mars mars :)

    • ...

      Oulunolutnies, kuinka kauan olet juonut tollasia annoksia??? Ite juonut melkein kymmenen vuotta lähes päivittäin. Töissä käyn säännöllisesti ja kortti tallella, Viime kuukausina olen puristanut muutamia selviä päiviä, mutta nyt päätin vetästä vähän pidemmän putken selvinpäin.

      Päällimmäinen ongelma on tosiaan tuo unen saanti, jonka mainitsit. Yksityislääkäriltä sain imovanea, jota sitten otan kun ei vaikkapa kolmeenpäivään ole nukahtanut kunnolla.

      Sitä olen aina ihmetellyt et jos aloitan klo 21:00 ja vedän 23:00 mennessä kolme lasillista 12.5% valkoviiniä (noin 9 alkoannosta) niin puhallan nollat klo 06:20, jolloin meen töihin. Puhallutan itteni dräger viranomaismittarilla (400€)

      tsemppiä sulle ja tietysti muille.

      • Oulunolutmies

        Hei, en tosiaan ole tuo olutmies joka tuossa nohevasti käyttää toisen "nimimerkkiä" ja sanoi hakeneensa heti viinalekan.

        Tosiaan olin tuossa 6 päivää ilman mitään alkoa, sitten tuli repsahdus ja lirautin kurkusta alas 18 kaljaa. Tämän jälkeen kahdesti juonut 4 kaljaa per ilta, mutta nyt taas mennyt tipattomasti.

        Unenlaatu alkanut paranemaan sekä etenkin unen tulo. Ei tarvitse valvoa aamuun asti vain koska uni ei tule ja päässä pyörii v-mäiset ajatukset.

        Nyt taas ainakin lauantaihin asti pitäisi pysytellä vichyn tuomassa kurkun kostutuksessa, silloin ehkä kehtaa taas muutaman olusen ottaa. Olen sen päättänyt, että jos yhdenkin oluen otan, seuraavan päivän olen täysin ilman.

        N. 80-100 oluen viikkotahtia juonut n. 2 vuoden ajan, 10 vuotta kuitenkin ollut laskennallisesti suurkuluttaja eli se 24 annosta viikkoon vai mikä raja olikaan.

        Tuo 80-100 annosta viikkoon veti elämänlaadun negatiiviseksi, mutta koukutus oli liian suuri. Aina löytyi syy juoda lisää, yleensä siihen vetutukseen ettei ikävät asiat pyöri mielessä.

        Tsemppiä kaikille pyristelijöille!


    • luovutin, raitistuin

      Vieläkö olet raittiina?

      • oulunolutmies

        En, menin heti seuraavana päivänä alkoon ja ostin litran koskenkorvapullon..


      • Pullberg
        oulunolutmies kirjoitti:

        En, menin heti seuraavana päivänä alkoon ja ostin litran koskenkorvapullon..

        MInä menin ostaan olutta,Oulun olu.


      • Luu Seri
        oulunolutmies kirjoitti:

        En, menin heti seuraavana päivänä alkoon ja ostin litran koskenkorvapullon..

        Hävisit. luuseri.


    • Anonyymi

      Itse raittiina mutta se on synkkä minä

      • Anonyymi

        Raitistele ja ryyppäile vuoronperään.

        Näin tekee useimmat.


    • Anonyymi

      21 päivää raittiina. Tosin en mikään rappioalkkis ole koskaan ollutkaan, mutta liikaa on mennyt viimeisen 16 vuoden ajan.

      Ei mitään oireita, unihäiriöitä tai vastaavaa. Olisi toki kivaa hörppiä vähän viinaa mutta ei se juuri sen vahvempaa ole kuin suklaa himo.

      Viikon verran sitä ennen otin viinaa🤣, ja sitä ennen oli kaksi viikkoa tipatonta. Eli nykymeno on ihan mukavaa.

      Yksi pqhe on tullut tilalle, nikoriinipussit. Pari kertaa päivässä pussi huulen alle niin tulee "tilapäinen" humalatila.

      • Anonyymi

        Lue kirjat:
        Allen Carr - Korkki kiinni!
        Allen Carr - Stumppaa tähän!

        Molemmat erittäin valaisevia kirjoja, jos haluaa päästä noista harrastuksista kokonaan eroon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1795
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1392
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      28
      1189
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1132
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1049
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      977
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      899
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe