V40 T4 vm. 2001

T4sta ostamassa

Nyt olisi kiikarissa V40 T4 vm. 2001, ajettu alle 70 tkm. Huoltokirja löytyy, ja mittava varustelu.
Onko tuossa jotain erityisiä kohtia mitä kannattaisi tutkia ? Tänään käytiin pikaisesti katsomassa, ja heitettiin vajaan puolen tunnin ajolenkki. Pikaisen koeajon perusteella liikkui pirteästi ja oli muutenkin ok. Ei tietty mikään hiljaisin mahdollinen auto, mutta meidän tarkoitukseen juuri sopivan kokoinen pikku-farkku. Itse tykästyin kovasti tuohon vääntävään moottoriin.

Minkälainen tuo on ajaa talvella, eli saako esim. liukkaalla liikkeelle miten helposti ? En ole itse ajanut luistonestolla varustetulla autolla talvella, mutta jotain juttua olen sieltä täältä kuulut. Entäs huollot, ilmeisesti 20 000 km välein, ja nokkaketjun (vai onko hihnalla) vaihto 120 000 km tai 4 vuotta ? Onko muita isompia huoltoja ennen 150 000 km ?
Onko miten lämmin talvipakkasilla ? Onko vielä varsinaisia tyyppivikoja tuossa faceliftatussa vm. 2001 mallissa ? Mites tuon T4sen ajo-ominaisuudet talvikelissä ?

Kaikki asialliset kommentit tervetulleita.

PS: Volvolandiasta koitin jo tsekkailla, muttei siellä niin hirveästi ollut juttua tuon faceliftin jälkeisestä V40 T4sesta.

- V40_T4 -

3

1060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T4sta ostamassa

Ja kyseessä on siis Suomi-auto.

• joopa

Huolto 15tkm välein. Itse suosin paremmin 10tkm välein.

• 2001 S40

Alla ollut 2001 vm. S40 T4 Automaatti. Leasing loppuu nyt ensi lauantaina. En voi kuin kehua autoa, ei mitään isompaa vikaa, ihan uutena vakionopeussäätimen alipaine pumppu reistaili mutta korjattiin takuuseen, muuten olen käyttänyt vain normaalihuolloissa. Oon ollu tosi tyytyväinen. Ajo-ominaisuudet ihan Ok, ei tosin pärjää ihan uusimmille. Jos autossa on alla vielä Pirellin kovat P6000:t kannattaa vaihtaa muihin, rengasmelu putoo puoleen (ittellä nyt Nokia NRVi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1143
    2. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1016
    3. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      108
      797
    5. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      224
      634
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    9. Miten j mies

Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      25