Varmuuskopiointi Time machinella

treetrertterteretret

Pitäisi tehdä varmuuskopio järjestelmästä ennen kuin asennan uuden käyttiksen (ajattelin mahdollisesti vetää koko levyn tyhjäksi samalla).

Miten saan sitten tuosta varmuuskopiosta palautettua kaikki uuteen käyttöjärjestelmään ja kuinka paljon tuo varmuuskopio vie tilaa? En ole käyttänyt kertaakaan time machinea, joten en tiedä lainkaan miten se toimii. Olen toki tallentanut tärkeitä tiedostoja ulkoiselle kovalevylle. Palauttaako tuo varmuuskopio myös kaikki asennetut ohjelmat ja asetukset muutenkin? Vai jos haluan säilyttää nuo niin pitääkö minun laittaa uusi käyttöjärjestelmä ainoastaan päivittämällä se uuteen eikä tehdä puhdasta asennusta?

Mahtuuko tuo varmuuskopio dvd levylle vai kannattaako tehdä mieluummin oma osio kovalevyllä varmuuskopiolle?

3

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Jos haluat tehdä tyhjennyksen välttämättä, voit tehdä sen TimeMachinella. Teet vain täysvarmistuksen.

DVD:lle tuskin mahtuu, saman verran tilaa menee kuin nyt on kovalevyllä käytössä.

Miksi se levy pitäisi tyhjentää? Mitä hyötyä siitä olis?

En ole kertaakaan moista tehnyt. Ja 10.0.3:sta asti käyttänyt, aina uusi päivittämällä.

• Kiksejä kiksejä

Toiset saa jotain "kiksejä" siitä kun ei ole koskaan tyhjentänyt levyä eikä koskaan sammuttanut konetta. Samat henkilöt poraa keskustelupalstoilla miksi kone käynnistyy tai sammuu hitaasti. Applen omalla levytyökalulla otta imagen toiselle levylle muutamassa minuutissa sekä palauttaa sen samoin tyhjälle levylle jos levyä vaihtaa.

• 1stMacFinn

Ei mun ainakaan tarvii porata mitään hitautta, ei käynnistyksessä eikä sammutuksessa. Ne on jotain Windows-juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1483
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      951
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      774
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      707
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      689
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      672
    Aihe