Traktorin pitämisen hinta?

asdvalmet405

Eli kymysys olisi että kuinka kallista on traktorin pitäminen? onko halvempaa kun auton pitäminen?

23

3888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vampula

      Riippuu missä ja miten pidetään, joutuuko itse pitämään vai joku erikseen palkattu pitäjä.

    • asd232323232323555

      Jos ihan itte pitääsi ja kaupunki alueella.

      • Halpaa

        Traktorista ei veroja, liikennevakuutus ei maksa juuri mitään.

        Huollot maksaa jos ajaa paljon, nimittäin öljyjä ostetaan vähintään 20 l tynnyreissä. Ja rempat maksaa paljon jos niitä tulee, ihan vaikka renkaan puhkeamisesta lähtien. Renkaat kylläkin yleensä vahvoja.


      • xf650

        joopajoo kyllä sitä viinoissa pysyy jos kavereille pihoja auraa.


    • Harrastukset

      maksaa, työkäytössä verotus tasaa menovaikutuksen tulokseen nähden.

      • Polttoainetta menee

        Jos ajaa tiellä vain päästäkseen paikasta toiseen, polttoaineenkulutus /100 km iso autohin verrattuna. Vaikka ei kovaa kulkisikaan, niin on painoa, isot renkaat muovattavana ja paljon voimansiirto- ja hydrauliikkaöljyjä kirnuttavana koko ajan.


    • Halpaa on

      Jos aiot traktorin hankkia, niin ensin kannattaa palkata renki joka ajaa ja pesee ja käyttää traktoria.
      Siis se tulee kalliiksi jos joutuu tes mukaan palkan ja sivukulut maksamaan. Voi renkiä aina välillä lomautaa niin siinä traktorikin lepää sitten ja tulee halvemmaksi. Mutta juuri tähän käyttöön saa eu hehtaaritukea joka maksetaan omistamiesi hethaarien mukaan. Kun on paljon, niin paljon saa eu tukea. Eikä ole siinä edes viljelypakkoa, vaan riittää että omistaa maata.

      Halpaa siis on ! Eu maksaa koko huvin ja elintason !

      • Ilmankos1

        jusseilla on oma herkusonni joka työkoneen edes.


    • paina renkiä !

      Jo vuosisadan alusta ovat suomessa isännät ja renngit lisääntyneet.

    • Pidetää traktoria :D

      Jos ihan vain pidetään traktoria ja vastaavasti henkilöautoa, niin traktori tulee kalliimmaksi, kun traktoreissa ei tunneta liikennekäytöstä poistoa ja autoissa se on mahdollista. Silloin traktorin liikennevakuutus tulee kalliimmaksi.

      Muuten kustannukset menevät kaluston kunnon ja pääoman mukaan. Eli uusi traktori tulee varmasti kalliimmaksi, kuin joku halpa autonrempula jo pelkkien pääomakulujen puolesta.

      Vakuutuksiahan saa sitten molempiin sen verran, että vain taivas on kattona...

      • onhan halpaa

        Eihän traktorin liikennevakuutus kai maltaita maksa, no maksoi tai ei mutta jos palataan alkuperiseen kysymykseen niinsanoisin jotta traktorin pito ei kovin kallista ole, riippuu tosiaan missä sitä pitää, omassa vai naapurin tallissa. Ja tietenkin tosiaan siitäkin että kuka sitä pitää, itse vai naapurin isäntä.

        Esim minä pidän toista traktoriani serkkupojan tallissa ja silloin se ei maksa mitään.


      • Serkkupoikasi on...
        onhan halpaa kirjoitti:

        Eihän traktorin liikennevakuutus kai maltaita maksa, no maksoi tai ei mutta jos palataan alkuperiseen kysymykseen niinsanoisin jotta traktorin pito ei kovin kallista ole, riippuu tosiaan missä sitä pitää, omassa vai naapurin tallissa. Ja tietenkin tosiaan siitäkin että kuka sitä pitää, itse vai naapurin isäntä.

        Esim minä pidän toista traktoriani serkkupojan tallissa ja silloin se ei maksa mitään.

        ..täysi urpo, jos antaa traktorisi olla ilmaiseksi tallissaan. Kalliita neliöitä säilytellä toisten moottoriajoneuvoja ja viimeistään siinä vaiheessa, kun tarvitaan vakuutusyhtiöltä korvauksia tulipalosta.
        Eihän nuo traktorin vakuutukset kummoisia ole, jos niitä vain pidetään, mutta auton pitäminen maksaa vuodessa vaan 12€, eli kun niillä ei kummallakaan ajeta, vaan pidetään vaan.


      • Ehkä otan ehkä en
        Serkkupoikasi on... kirjoitti:

        ..täysi urpo, jos antaa traktorisi olla ilmaiseksi tallissaan. Kalliita neliöitä säilytellä toisten moottoriajoneuvoja ja viimeistään siinä vaiheessa, kun tarvitaan vakuutusyhtiöltä korvauksia tulipalosta.
        Eihän nuo traktorin vakuutukset kummoisia ole, jos niitä vain pidetään, mutta auton pitäminen maksaa vuodessa vaan 12€, eli kun niillä ei kummallakaan ajeta, vaan pidetään vaan.

        Mitä korvauksia?

        Jos joku romu tulee itselle säilytykseen niin patterin johdot ilman muuta irti ja jos talli palaa vastuu on ihan tuojalla.Jos haluaa pihalla pitää niin sinne vaan lumihankeen "säilytykseen".

        Tyhjiä elukkasuojia on pilvin pimein kiitos toteutetun maatalouspolitiikan;ei kaikki ole niin ahneita kuin joku cityurpo kolmen neljän neliön rahastamisessa.


      • Serkkupoikasi on...
        Ehkä otan ehkä en kirjoitti:

        Mitä korvauksia?

        Jos joku romu tulee itselle säilytykseen niin patterin johdot ilman muuta irti ja jos talli palaa vastuu on ihan tuojalla.Jos haluaa pihalla pitää niin sinne vaan lumihankeen "säilytykseen".

        Tyhjiä elukkasuojia on pilvin pimein kiitos toteutetun maatalouspolitiikan;ei kaikki ole niin ahneita kuin joku cityurpo kolmen neljän neliön rahastamisessa.

        Nyt ei ole kyse tyhjän navetan omistajan ahneudesta, vaan ihan vaan vakuutusyhtiön ahneudesta. Navetta on navetta ja pitäisi olla käyttötarkoituksen muutos tai ainakin tehty vakuutusyhtiölle selvitys kirjallisesti. Lisäksi noita moottoriajoneuvoja ei korvata siinä tulipalon yhteydessä, jos niissä ei ole erikseen palovakuutusta. Jopa kevytperävaunulla pitää olla palovakuutus, että se korvataan rakennuksen mukana tapahtuneessa tulipalossa.

        Maatilallani oli muutama vuosi sitten tulipalo, on vielä muistissa...


    • kallista on

      Liikennevakuutus 50€ moot.öljy 3€/L polttoainesuodatin 15€ nämä siis vähintään pitäisi maksaa/vaihtaa. Isompi huolto missä vaihdetaan kaikki öljyt ja suodattimet 300-1000€

      • traktorin pitäjä

        Jos traktoria pidetään niin ei silloin tarvii öljyjä vaihtaa eikä muutenkaan huoltaa, siitähän alunperin oli kyse.


    • kallista on

      Joo, mutta nuo olikin esimerkkejä mitä maksaa jos se pidetään ajokunnossa. Eri asia sitten, jos se pidetään öljynsä alleen kusseena ketunpesänä.

      • se on halpaa

        Eihän puhuttu mitään missä kunnossa traktori pidetään, oli vaan kyse pelkästä pitämisestä, ja se ei paljoa maksa, ei yhtään jos poistaa sen vakuutuksesta.


    • asdw1212121w1

      Traktorin pitämisellä meinasin ihan omistusta, käyttöön, esim lumen auraukseen ym..

      T: ketjun aloittaja.

      • asdffgty6y6y6

        meinasin myös vakuutuksia.


      • Nelitonnisenräpsä

        Eihän se silleen kovin kallista, jos vaan lunta linkoaa pienemmässä mitassa. Halpa traktori 2500 - 3000€ ja käytetty lumilinko 300 - 1000€, liikennevakuutus n. 35€/v, öljyjä ja suodattimia voi vaihdella vuosittain moottoriin ja muut öljyt traktorin hankinnan yhteydessä omille jäljille halpaa yleisöljyä, joka käy moottoriin ja vaihteistoon. Ei kovin kallista. Lingon ja traktorin rasvauksiin riittää käytännössä 1 tuubi vaseliinia/v.

        Tälläisellä halvalla yhdistelmällä linkoaa lunta monet vuodet suuremmitta kuluitta, edellyttäen, että on ostanut nämä vähääkään silmät auki. Itselläni on tuollainen vanha Ford 4000 "lumikoneena" tuossa hintaluokassa, ollut jo 20 vuotta ja menee vielä varmaan toiset 20 vuotta. Olen ostanut 200 litran tynnyrissä halpaa öljyä ja halpoja suodattimia 20kpl paalissa (on tosin muitakin koneita), kulut ei tule vuotta päälle vallan kauheiksi. Vakuutukset on minulla keskitettynä yhteen yhtiöön, traktoreissa (7kpl) on perusliikennevakuutukset ja kahdessa uusimmassa ainoastaan palo/varkausvakuutukset.


    • Halpa on

      Traktorin pitäminen p a l j o n halvempaa kuin auton.
      Pitäminen: liikennevakuutus alle 50 euroa/ vuosi
      -huollot käytännössä ei mitään
      -öljyt vaihdan joskus -ehkä 5 vuoden välein
      -oma talli missä konetta säilytän
      -polttoöljyllä voi ajaa tietyin ehdoin (eikä tät asiaa kannata kiistää - lukekaa trafin sivu)
      -kulutus ekhä 1-3 litraa / käyntitunti
      -Siinä ne sitten olivatkin.
      Se on eri asia mitä traktorista maksat ja mitä maksaa niiden työvälineet.
      Itsellä ollut kone 53 vuotta

    • rattor mies

      edellinen kirjoittaja tarkoittaa että hän itse kuluttaa 1-3 litraa tunti,mutta jos aloittaja ostaa noin -70 luvun koneen ,se syö5-8l tunnissa/liikennevakuutus ilman kaskoa noin 50e/moottori huolto kerran vuoteen 20e/hydrauliikan huolto 5 vuodenvälei 100-200e nämä siisnöljy suodatin...sitten jos hajoaa ja pitää ulkopuolisella laitattaa niin karkeasti kytkin 1500e/kone 1500-2500.perä 1000-4000e......ja valmetissa korjaukset kalleimmat kun osia ei enää tehä niihin sinapin värisiin ja sitä edeltäviin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe