chattailijan rukous

Anonyymi

Vapauta minut tästä chattailun turhuudesta, ;jossa en ole kenellekkään kukaan , eikä kukaan ole minulle ketään.

Päästä minut maistamaan, tuntemann tuoksujen runsaus ja äänten kauneus.

Salli minun koskettaa käsilläni ja tuntea toisen ihmisen käsien kosketusta.

Anna minun kokea rakkauden ja tuntemisen ihanuutta, jakaen sen toisen ihmisen kanssa,jonka kanssa rakkauteni todentuu aidoksi ja syvälliseksi läsnäolemiseksi.

Opeta minut olemaan taas lähellä ja luottamaan läheisyyden tuomaan turvallisuuteen ja varmuuteen

Anna minun kokea, kuinka suloista on katsoa toista ihmistä silmiin ja nähdä se sama lempeys ja herkkyys heijastuneena silmien sielun kirkkaudesta.

Vie minut pois tästä chatin pimeydestä valoon , jossa näen taas elämän liikkeen, värit ja muodot.

Tee minusta tärkeä , jollekin toiselle ihmiselle , jonka kanssa voin keskustella pitkään yöhön ja aamulla herätä kokien ihon lämmön ja käsivarret ympärilläni.

Saata minut päivään , jossa tiedän olevani rakastettu , pidetty ja ihmisenä toisen ihmisen kanssa.

22

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ja sama

      ...paistaa se päivä joskus risukasaankin...

      • Mietiskelijä

        Olipas asiallinen ja kaunis rukous...toivottavasti löydät elämän livenä!


      • Anonyymi
        Mietiskelijä kirjoitti:

        Olipas asiallinen ja kaunis rukous...toivottavasti löydät elämän livenä!

        ehkä en tätä olisi kirjoittanut, ellei elämä olisi jo elettävänäni.

        "Ihmislajin mahtava piirre on sen tarve etsiä uskomatonta, vaikeaa jopa mahdotonta omaksi ilokseen ja oikeuttaakseen olemassaolonsa.
        Kukapa muu, kuin optimisti yrittäisi kirjoittaa kirjoja , tai maalata tauluja tai veistää veistoksia...rakentaa siltoja......"
        L.TIGER

        sanatkin ovat osa kosketustamme silloin kun ne kohtaavat kuulijansa tai lukijansa. HYMY*


      • hyvä
        Anonyymi kirjoitti:

        ehkä en tätä olisi kirjoittanut, ellei elämä olisi jo elettävänäni.

        "Ihmislajin mahtava piirre on sen tarve etsiä uskomatonta, vaikeaa jopa mahdotonta omaksi ilokseen ja oikeuttaakseen olemassaolonsa.
        Kukapa muu, kuin optimisti yrittäisi kirjoittaa kirjoja , tai maalata tauluja tai veistää veistoksia...rakentaa siltoja......"
        L.TIGER

        sanatkin ovat osa kosketustamme silloin kun ne kohtaavat kuulijansa tai lukijansa. HYMY*

        *hymy*


      • Anonyymi
        hyvä kirjoitti:

        *hymy*

        ihmislaji on ainoa täällä maapalolla , joka kykenee viestittämään kirjoittamalla ja siksi on käsittämätöntä kuinka pienen määrän tätä ilmaisua ihmiset todellisuudessa itse hyödyntävät.
        Mielestäni chatissa olevat hymiötkin kutistavat ilmaisua.Kirjailijoilla on lukematon määrä hymyllekkin sanoja.
        Viehkeä , lempeä , valoisa , välähtävä , säkenoivä , kiehtova , vaisu , toispuoleinen , hämillinen , rakastava , viettelevä , ujo , teennäinen , teko , luottavainen , suloinen ,,,,,
        ja lisäämällä noihin adjektiiveihin saa hyvin monenlaisen hymyn ilmaistuksi.
        Chatissa se on nyt pallo ja kaksi pistetä ja kariviiva ylöspäin. No on se sentään joillekin Virn* tai hih* ja jopa heh* -------------------
        Kiittää niijaten ja silmilläänkin ymmärtävästi hymyillen , siristäen silmiään niin , että silmänurkat juovittuvat.

        unohdin , että on chattjilla silmäpilkettä noin niikuin yleisemmin ja persoonallisuuden kuvauksissa jo käytettynä oikein kuvankin kanssa.
        "pilkitään silmillä"


      • ei kirjailia
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmislaji on ainoa täällä maapalolla , joka kykenee viestittämään kirjoittamalla ja siksi on käsittämätöntä kuinka pienen määrän tätä ilmaisua ihmiset todellisuudessa itse hyödyntävät.
        Mielestäni chatissa olevat hymiötkin kutistavat ilmaisua.Kirjailijoilla on lukematon määrä hymyllekkin sanoja.
        Viehkeä , lempeä , valoisa , välähtävä , säkenoivä , kiehtova , vaisu , toispuoleinen , hämillinen , rakastava , viettelevä , ujo , teennäinen , teko , luottavainen , suloinen ,,,,,
        ja lisäämällä noihin adjektiiveihin saa hyvin monenlaisen hymyn ilmaistuksi.
        Chatissa se on nyt pallo ja kaksi pistetä ja kariviiva ylöspäin. No on se sentään joillekin Virn* tai hih* ja jopa heh* -------------------
        Kiittää niijaten ja silmilläänkin ymmärtävästi hymyillen , siristäen silmiään niin , että silmänurkat juovittuvat.

        unohdin , että on chattjilla silmäpilkettä noin niikuin yleisemmin ja persoonallisuuden kuvauksissa jo käytettynä oikein kuvankin kanssa.
        "pilkitään silmillä"

        *pilkettä*Onhan meitä ihmisiä,, on isoja, pieniä,
        on lyhyitä ja pätkiä. Kaikilla sama tarve:
        Tulla rakastetuksi *hymy*


      • Anonyymi
        ei kirjailia kirjoitti:

        *pilkettä*Onhan meitä ihmisiä,, on isoja, pieniä,
        on lyhyitä ja pätkiä. Kaikilla sama tarve:
        Tulla rakastetuksi *hymy*

        Meillä joilla ei leivästä täällä vielä niin puutetta ole ja vettäkin saadaan juoduksi janoomme on yksi ja yhteinen puute, joka nitisee luissamme ja kitisee sydämissämme ja hankaa nahkaamme sisältäpäin. Me, jotka kutsumme itseämme sivistys-ja hyvinvoinnin kansalaisiksi kärsimme, kuka enemmän kuka vähemmän nälkää , joka lieventyy läheisyydellä , kuuntelemisella , huomioimisella ja ymmärryksellä.
        Rakkaudesta on puute ja siitä puhe mistä puutekkin. .....katselee kostein silmin lähimmäisiään.............


      • ei kirjailia
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä joilla ei leivästä täällä vielä niin puutetta ole ja vettäkin saadaan juoduksi janoomme on yksi ja yhteinen puute, joka nitisee luissamme ja kitisee sydämissämme ja hankaa nahkaamme sisältäpäin. Me, jotka kutsumme itseämme sivistys-ja hyvinvoinnin kansalaisiksi kärsimme, kuka enemmän kuka vähemmän nälkää , joka lieventyy läheisyydellä , kuuntelemisella , huomioimisella ja ymmärryksellä.
        Rakkaudesta on puute ja siitä puhe mistä puutekkin. .....katselee kostein silmin lähimmäisiään.............

        Totta lähimäinen,,, kuka hän on,,, jokainen jonka tapaat,, on lähimmäinen,,, mutta *kostein silmin*
        Se lienee vierasta täällä.
        Mitä voi yksi pieni ihminen tehdä miljoonien joukossa??
        Vaikka kuulet näet!!
        Yksikin sana voi olla se tärkein sana...jonka annat ajalla oikealla.


      • Anonyymi
        ei kirjailia kirjoitti:

        Totta lähimäinen,,, kuka hän on,,, jokainen jonka tapaat,, on lähimmäinen,,, mutta *kostein silmin*
        Se lienee vierasta täällä.
        Mitä voi yksi pieni ihminen tehdä miljoonien joukossa??
        Vaikka kuulet näet!!
        Yksikin sana voi olla se tärkein sana...jonka annat ajalla oikealla.

        voimme tehdä tämä maapallon muuttamiseksi.
        Meistä pienistä ihmisistä alkaa se suuri muutos.

        Olemme ehkä pisaroita meressä , mutta jokainen pisara on osa merta.
        lempeä hymy ja ymmätävä katse,
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        rokaisevat sanat ja palveleva mieli....


      • Kahlil Gibran
        Anonyymi kirjoitti:

        voimme tehdä tämä maapallon muuttamiseksi.
        Meistä pienistä ihmisistä alkaa se suuri muutos.

        Olemme ehkä pisaroita meressä , mutta jokainen pisara on osa merta.
        lempeä hymy ja ymmätävä katse,
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        rokaisevat sanat ja palveleva mieli....

        Minulla on tasan yksi suu ruokittavana: paperikori


      • ei kirjailia
        Anonyymi kirjoitti:

        voimme tehdä tämä maapallon muuttamiseksi.
        Meistä pienistä ihmisistä alkaa se suuri muutos.

        Olemme ehkä pisaroita meressä , mutta jokainen pisara on osa merta.
        lempeä hymy ja ymmätävä katse,
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        rokaisevat sanat ja palveleva mieli....

        Puhut asiaa...jospa yhtä voisi auttaa,,,Elämä kantaa....


      • Anonyymi
        Kahlil Gibran kirjoitti:

        Minulla on tasan yksi suu ruokittavana: paperikori

        ...tuon nikkisi valinnut ainakin suuren kirjoittajan nimellä. Paperikorisi tuskin paljoakaan teksteistäsi ilahtuu , mutta voisit kokeilla tekstin "söyttöä" ihmisille.
        Paperi ei maistu kummoselle , mutta mikseikäs korvat voisi nauttia kuulemasttan tai silmät lukemastaan,

        rohkaisee yrittämään


      • Kahril Gibran
        Anonyymi kirjoitti:

        ...tuon nikkisi valinnut ainakin suuren kirjoittajan nimellä. Paperikorisi tuskin paljoakaan teksteistäsi ilahtuu , mutta voisit kokeilla tekstin "söyttöä" ihmisille.
        Paperi ei maistu kummoselle , mutta mikseikäs korvat voisi nauttia kuulemasttan tai silmät lukemastaan,

        rohkaisee yrittämään

        johon kirjaan elämän nousut ja laskut, orastavat ystävyydet, nolotkin tilanteet. Esim. ote sivulta 37: "olin niin väsynyt,,,tuskin ruutua jaksoin avata. Haaveilin ja söin suklaata. Olin onnellinen."


    • Mie vaan

      Hei kaikki friikit! Kiinnittäkää tämä rukous koneenne näyttöön roikkumaan ja lukekaa se aina kun istutte koneen ääreen. Noudattakaa sitä niin teillä jää aikaa miehellenne, vaimollenne ja etenkin lapsillenne.Teitä sättivammaisia on paljon, hyvin paljon....

      • witching.hour

        Typerää oikein Herran nimeen rukoilla moista.
        Ei pitäisi olla mikään vaikeus jättää chat-selain avaamatta jos se kerran noin paljon etoo!
        Että "pois se minusta" vai?
        Hyvä se on täällä esittää pyhimystä anonyyminä ja sitten chatissa irstailla suut ja silmät täyteen..

        Että onnea vaan itse kullekkin.


      • Anonyymi
        witching.hour kirjoitti:

        Typerää oikein Herran nimeen rukoilla moista.
        Ei pitäisi olla mikään vaikeus jättää chat-selain avaamatta jos se kerran noin paljon etoo!
        Että "pois se minusta" vai?
        Hyvä se on täällä esittää pyhimystä anonyyminä ja sitten chatissa irstailla suut ja silmät täyteen..

        Että onnea vaan itse kullekkin.

        ....Herra?
        ....anonyymisyys ei ole oikotie pyhimykseksi ja eikä ihminen , joka chattia käyttää huolimatta siitä "turhista sanojen sättäilystä" joka ruuduilla kulkee, vielä ihmisyyttän ole menettänyt. Tuskin nikkisi sinusta enempää paljastaa kuin nikki Anonyymi minusta, mutta aivan varmasti sinun sanasi ja minun sanani kertovat ajattelustamme jotain . Lukijatkin ovat ajattelevia ihmisiä ,,,, ainakin osa ja varmastikkin suurin osa(toivoisin niin) ja olkoon onni omanasi , niinkuin se sinulle on onnenasi suotu...... *Hymy*


      • witching.hour
        Anonyymi kirjoitti:

        ....Herra?
        ....anonyymisyys ei ole oikotie pyhimykseksi ja eikä ihminen , joka chattia käyttää huolimatta siitä "turhista sanojen sättäilystä" joka ruuduilla kulkee, vielä ihmisyyttän ole menettänyt. Tuskin nikkisi sinusta enempää paljastaa kuin nikki Anonyymi minusta, mutta aivan varmasti sinun sanasi ja minun sanani kertovat ajattelustamme jotain . Lukijatkin ovat ajattelevia ihmisiä ,,,, ainakin osa ja varmastikkin suurin osa(toivoisin niin) ja olkoon onni omanasi , niinkuin se sinulle on onnenasi suotu...... *Hymy*

        ..painun helvettiin täältä palstalta.
        En kuulu teidän suurten ajattelijoiden pariin näemmä.
        Pitäkää te hauskaa ja niin aion tehdä minäkin.


      • Anonyymi

        ...olisi hyvä todentaa jo ehkäpä kansantaloudellisesti huomattavana ongelmana:-)

        En kuitenkaan lähde rajoittamaan edes ajatuksellisesti kenenkään toisen ihmisen chattitarvetta. Luutavasti työnantajat saattavat puuttua kovinkin ottein työpaikkasättailuun.

        Perheneuvolat ja muut ihmisten ammattiauttajat eivät ehkä ole vielä tietoisia tästä ilmiöstä vaikkapa avioerojen aiheuttajina.

        Vieraantuminen on niin moninainen ilmiö ajassamme ja chatti kertoo siitä omaa karua kieltään.


      • Lilli-65
        Anonyymi kirjoitti:

        ...olisi hyvä todentaa jo ehkäpä kansantaloudellisesti huomattavana ongelmana:-)

        En kuitenkaan lähde rajoittamaan edes ajatuksellisesti kenenkään toisen ihmisen chattitarvetta. Luutavasti työnantajat saattavat puuttua kovinkin ottein työpaikkasättailuun.

        Perheneuvolat ja muut ihmisten ammattiauttajat eivät ehkä ole vielä tietoisia tästä ilmiöstä vaikkapa avioerojen aiheuttajina.

        Vieraantuminen on niin moninainen ilmiö ajassamme ja chatti kertoo siitä omaa karua kieltään.

        Ihmisen pitää itse huomata milloin chatti vie häntä eikä toistepäin. :)


      • Anonyymi
        Lilli-65 kirjoitti:

        Ihmisen pitää itse huomata milloin chatti vie häntä eikä toistepäin. :)

        Tiedostava ihminen sen tietysti huomaakin.
        Tämähän on edelleenkin täysin vapaehtoisuuteen perustuvaa ja kukaan tuskin kykenee chatissa pakoittamaan" ketään muuttamaan mielipiteitään , käytöstään tai ajatteluaan. Tunteensakkin ihminen toistaiseksi aivan itse valikoi. No, serifejä edelleenkin tarvitaan rauhoittamaan ja valvomaan .
        Tämäkin keskustelu käydään suodattavien ja valvovien elinten" kautta . Turvassa ollaan kuin täit tervassa. IsoVeli VALVOO jos kansa NUKKUU.


      • Anonyymi
        Lilli-65 kirjoitti:

        Ihmisen pitää itse huomata milloin chatti vie häntä eikä toistepäin. :)

        ...pyrkivät mieluimminkin saamaan oman ajattelun heräämään, kuin antamaan yleispäteviä neuvoja , ja vaatimaan kenenkään muuttumista.

        Sättäilijan rukouskin on siten tarkoitettu vaikutttamaan omiin valintoihin ja sisäistämään itsensä tarvetta chaittailun suhteen. Jokainen jäsentää tärkeysjärjästyksen omalla tavallaan.

        Minun tapani on pyrkimys syvempään ajatteluun ja elämän puolesta puhumiseksi.


    • kuuntlija

      Kiitos elämälle ,että olemme täällä ja osamme puhua ja ajtella ,tuntea ja kokea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      326
      1041
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      710
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      46
      667
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe