Escitalopram Sandoz kokemuksia

Hello, mulle määrättiin ahdistuneisuuteen ja luultavasti(?) masennukseen näitä 10mg tabui. Ensimmäinen viikko puolikkaalla, ahdistuneisuus lisäänty järkyttävästi ja mieliala heittelee ihan laidasta laitaan. Lääkäri ei kertonut näistä oikein mitään. Paitsi että voi tulla "pahoinvointia". Kokemuksia? Pameja vedän pahimpaan oloon, koska noissa toisissa tietysti on viikkojen vaikutusaika.
51003
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Cipralexin edullinen rinnakkaisvalmiste, SSRI-lääke. Pakkauksessa on kyllä ohjevihkonen jossa lääkkeestä kerrotaan. Jos olet sen kadottanut niin googlella se löytyy.
Ihan tavallinen SSRI-lääke, itse käytän sitä indikaatiolla depressio, 20 mg/vrk.

Alun ahdistuneisuuden lis. ym. ovat sivuvaikutuksia jotka ajan kanssa lievenevät.

Äänestä

Itse söin toista Cipralexin rinnakkaisvalmistetta, actaviksen versiota. Alussa taisi tosiaan olla pahempaa ahdistusta, mutta se meni ohi. Myöhemmi huomasin vain hieman väsymystä.

Äänestä

minun äidilleni mäöärättiin tälläisiä ja hänellä on alzheimerin tauti siismuisti menee.
Reminyl meni ennemmin nyt on lakattu.

Äänestä
  • laitoin vahingossa viestini jo menemään.
    Pliis tietääkö kukaan sopiiko lääke alzheimeriä sairastavalle.

    Äänestä

Syön Escitalopram Actavista 20mg päivässä ahdistukseen ja pakko-oireiseen häiriöön. Lääkitystä aloittaessa ja aina annostusta nostettaessa esiintyi ahdistuneisuuden voimistumista ja pakko-oireiden lisääntymistä, mutta nämä sivuvaikutukset hävisivät noin 1.5-2 viikon kuluttua lääkityksen aloituksen ja jokaisen annoksen noston jälkeen. Nyt kun olen ollut yli kolme viikkoa 20mg täydellä annoksella, niin olotila on varsin tasainen. Ahdistusta esiintyy suhteellisen vähän ja sekin on aika lievää ja pakko-oireet ovat myös lievittyneet huomattavasti.

Se alkutaistelu on vain kestettävä. Kyllä se olotila siitä paranee.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mitäpillereitäsyön?! kirjoitti:

Hello, mulle määrättiin ahdistuneisuuteen ja luultavasti(?) masennukseen näitä 10mg tabui. Ensimmäinen viikko puolikkaalla, ahdistuneisuus lisäänty järkyttävästi ja mieliala heittelee ihan laidasta laitaan. Lääkäri ei kertonut näistä oikein mitään. Paitsi että voi tulla "pahoinvointia". Kokemuksia? Pameja vedän pahimpaan oloon, koska noissa toisissa tietysti on viikkojen vaikutusaika.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu