muutosten tuulet puhaltaa

kohta poistuu taas yksi kauppa maailmankartalta hah hah haaaaa perjantaina ette voikkaan enää syyttää mua riistäjäksi haukkua kioski kauppiaaksi taidanpa ruveta näin maalaisena kokopäiväiseksi emännäksi ens viikolla taidan itsekkin käydä lidlissä mutta en varmastikkaan ainakaan lähikaupassa eipä sitä meilläpäin kyllä ookkaan lähin varmaan kahdenkymmenenviiden kilsan päässä mutta mieluummin ajan viiskyt kun vien sinne rahani voi vaikka kauppias rikastua valloissa kaikki oli niin suurta että kun palasin takaisin ajattelin ettei kannata enää pitää pientä mietintä myssy päähän tiedä vaikka lähtis pattaijalle surffaileen...

65

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ymmärrä

????????????????????

• mirjama

Sortsit sulle, muttei ainakaan minulle ajatuksesi auennut??

Mikä kauppa, missä, Sinunko, senhän itse aikoinaan kerroit olemassa olevan??
      Potkurilla veit ihan mummoille kinkkuja, hyvä palvelu, jos mikä.

Lidlin sininen vesi on hyvää, samalla jotain pientä.

• just se torstakina sulkeutuu ovet lopullisesti jonkin verran haikeutta ilmassa pieni ei ole enää kaunista...

• mirjama
        tiinaex kirjoitti:

just se torstakina sulkeutuu ovet lopullisesti jonkin verran haikeutta ilmassa pieni ei ole enää kaunista...

Tiedä en mitään, silti on paha mieli.
        Ei tietenkään, jos tämä on Sinun valintasi.

Terveisiä pikkupojalle, ja äideille, mummolle, ja teille kaikille, joilla varmasti rakkautta riittää!!
        Ethän meitä unhoita!?!
        Kissoillekin, kummallekin kivaa elämää!!

Olet aina ollut kuin ilmielävä elämän liekki, eloisa, laulava, puhuva, jatka, että minäkin jaksan tätä puunaamista, puumaamaista!!

• mirjama kirjoitti:

Tiedä en mitään, silti on paha mieli.
        Ei tietenkään, jos tämä on Sinun valintasi.

Terveisiä pikkupojalle, ja äideille, mummolle, ja teille kaikille, joilla varmasti rakkautta riittää!!
        Ethän meitä unhoita!?!
        Kissoillekin, kummallekin kivaa elämää!!

Olet aina ollut kuin ilmielävä elämän liekki, eloisa, laulava, puhuva, jatka, että minäkin jaksan tätä puunaamista, puumaamaista!!

no osaksi oli mun valinta mutta koko kaupan lopetus ei ollu tietenkään mun päätös vaan niikun tossa jollekin vastasin että sitä on liikkeellä ja sille me yksitäiset ei mahdeta mitään mutta nyt alkaa tuntua hyvältä asiakkaitten puolesta harmittaa mutta pitää sitä kumminkin laittaa oma hyvinvointi etusijalle vähän pitää vetää henkee ja sit uusia tuulia haistelemaan mitä ne sit onkin ehkä kumminkin jotain pienmpää ja henkilökohtaisempaa enemmän omaa...

• tiinaex kirjoitti:

no osaksi oli mun valinta mutta koko kaupan lopetus ei ollu tietenkään mun päätös vaan niikun tossa jollekin vastasin että sitä on liikkeellä ja sille me yksitäiset ei mahdeta mitään mutta nyt alkaa tuntua hyvältä asiakkaitten puolesta harmittaa mutta pitää sitä kumminkin laittaa oma hyvinvointi etusijalle vähän pitää vetää henkee ja sit uusia tuulia haistelemaan mitä ne sit onkin ehkä kumminkin jotain pienmpää ja henkilökohtaisempaa enemmän omaa...

Sahaakohan Kesko kuiteskin pidemmällä tähtäimellä omaa oksaansa?

Cittareita nousee koko ajan uusia joka pellolle kylki kylkeen. Riittääks niihin kaikkiin asiakkaita.

Monille elintärkeet pikkukaupat ajetaan alas.

• Lähiseutulainen

Jaa, sitävarten siellä oli hyllyt niin tyhjät, vähän arvelinkin lopetuksen tai kauppiasvaihdoksen olevan lähellä.

Tällä suunnalla tuntuu olevan yleistä, Hartolakin sulkee keväällä, kohta on kirpparit ainoita kauppoja.

• ei tuu mitään vaihdosta kauppa loppuu kokonaan ollaan alasajettu jo muutama kuukausi mun mielestä hartola on loppunu jo jykylästä entisen anttilan alta suppari samana päivänä ja konginkankaalta loppuu extra taitaa olla liikkeellä...

• ...

Sivusta.

Hartolassa pian ainoa kauppa on sen kahelin helluntailaisen huoltoasema, mikstä ei saa tupakkia, eikä keskikaljaa :D

=DW=

• ... kirjoitti:

Sivusta.

Hartolassa pian ainoa kauppa on sen kahelin helluntailaisen huoltoasema, mikstä ei saa tupakkia, eikä keskikaljaa :D

=DW=

tälle tekstille mää nostan peukkua tää oli hyvä :)))))

• hajuvapaa-alue
        ... kirjoitti:

Sivusta.

=DW=

Siks just Jari-Pekalla on mukava poiketa ku siellä ei oo haisuleita.

• ohi ajellessa
        tiinaex kirjoitti:

ei tuu mitään vaihdosta kauppa loppuu kokonaan ollaan alasajettu jo muutama kuukausi mun mielestä hartola on loppunu jo jykylästä entisen anttilan alta suppari samana päivänä ja konginkankaalta loppuu extra taitaa olla liikkeellä...

ainakin tänään oli Hartolan k-kauppa auki, ostin sieltä lihapiirakoita ja maitoa

• ...
        hajuvapaa-alue kirjoitti:

Siks just Jari-Pekalla on mukava poiketa ku siellä ei oo haisuleita.

Ja sen ansiosta pysyy Joutsan huoltsikka, alko, sittari, snakari jne pystyssä.

Suomessa yli 5 000 000 miljoonaa asukasta, 3 000 000 rekisteröityä autoa, hellareita 0,045 miljoonaa, että siinäpähän pitää huoltoasemaansa, keskellä korpea. Kohderyhmä pisnekselle todellakin tarkkaan rajattu, lestaatitkin polttaa tupakkia.

=DW=

• ...
        ... kirjoitti:

Ja sen ansiosta pysyy Joutsan huoltsikka, alko, sittari, snakari jne pystyssä.

Suomessa yli 5 000 000 miljoonaa asukasta, 3 000 000 rekisteröityä autoa, hellareita 0,045 miljoonaa, että siinäpähän pitää huoltoasemaansa, keskellä korpea. Kohderyhmä pisnekselle todellakin tarkkaan rajattu, lestaatitkin polttaa tupakkia.

=DW=

Hö, kirjoitin liian nopeesti, tosiasia, suomalaisista vain pieni murto-osa hellareita. Oikea luku siis piti olla, että suomessa yli 5 miljoonaa asukasta, hellareita vain kymmeniä tuhansia, lestaateitakin kai pian enenpi. Ja sivumennen, jehovia alle 20 000 kahelia.

=DW=

• ...
        ... kirjoitti:

Hö, kirjoitin liian nopeesti, tosiasia, suomalaisista vain pieni murto-osa hellareita. Oikea luku siis piti olla, että suomessa yli 5 miljoonaa asukasta, hellareita vain kymmeniä tuhansia, lestaateitakin kai pian enenpi. Ja sivumennen, jehovia alle 20 000 kahelia.

=DW=

Tsekkasin.

Islamisteja suomessa melkein sama määrä kuin hellareita. Missä islamistien huotsikat?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Islam#Islam_Suomessa

=DW=

• tiinaex...
        ohi ajellessa kirjoitti:

ainakin tänään oli Hartolan k-kauppa auki, ostin sieltä lihapiirakoita ja maitoa

mun kirjoitus perustu vaan siihen mitä olen kuullut että se siitä ei oo mun juttu sitä pähkäillä ja joskushan näissä jutuissa ei oo mitään perää...

• Korvesta kirjaileva

Ihanaa olet palannut ja pääsen hautaan ; ) Olen kauhistuksen kanahäkki, jota on jo chatissakin haukuttu so called ei toivotuksi persoonaksi palstalle.

Vaivun horrokseen, ihanaa tiina vaihdetaan kapteenin paikkaa. Ymmärrät varmaan positiivisessa merkeissä, olen aina tykänyt sinusta.

• jep jep ja parin viikon päästä mulla on taas aikaa istuskellla a koneella päivät päästään ja pistää kaikille halukkaille kampoihoihin ;))))))

• Korppis*
        tiinaex kirjoitti:

jep jep ja parin viikon päästä mulla on taas aikaa istuskellla a koneella päivät päästään ja pistää kaikille halukkaille kampoihoihin ;))))))

Nyt peukutan jees jees, vaan ei tule helppoa olemaan sinulla kun pois karkaan, mutta jos tarvitset vetoapua autan ; ))

• :((
        Korppis* kirjoitti:

Nyt peukutan jees jees, vaan ei tule helppoa olemaan sinulla kun pois karkaan, mutta jos tarvitset vetoapua autan ; ))

Vetoa ikkunoista ja ovista, sinulta saa, jos haluaa.

• ?????????
        Korppis* kirjoitti:

Miks keskustelupalstalla pitäis antaa vetoapua.????? Missä ja miksi ?????

• Korppis* kirjoitti:

hyvä juttu ;))))

• kolkytkaks

Mielestäni täällä ei ole kapteenia, luotsi on, ihan asiallinen.
        Kaikki ollaan samalla lähtöviivalla.

• kysymystehtailija
        ????????? kirjoitti:

Miks keskustelupalstalla pitäis antaa vetoapua.????? Missä ja miksi ?????

Mitä jatkuvasti kyselet ja puutut kirjoittajien viesteilyyn kun et ole perillä asioista. Tuskin niitä sinulle aletaan selvittämään.
        Selaa arkistosta sivuja niin saat uteliaisuutesi täytettyä.

• meeriamanda
        kolkytkaks kirjoitti:

Mielestäni täällä ei ole kapteenia, luotsi on, ihan asiallinen.
        Kaikki ollaan samalla lähtöviivalla.

Näinköhän? Ja emme me luotsille kirjoitustamme kirjoita esilukuun, vaan toisillemme palstalla kuin ennenkin.

Jos ei kelpaa, siivous käy... seurataan nyt kuinka tasapuolista.

• Pirre*

Jaa, sinnekös se lottopotti tulikin :)

Mutta ..onneksi olkoon kun pääset helpommille päiville, ei ole leikinleipää mitä kyläkauppiaat syö.., mutta en mie teitä köyhänä pie :)

• tänneppä tänne mutta todella on helpottanu hengitystä kun on saanu päätöksen tehtyä ja loppusuoralla ollaan sit voi ruveta miettimään mitä isona tekee aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin ja eteenpäin sano mummo lumessa :))))))

• Korppsi*
        tiinaex kirjoitti:

tänneppä tänne mutta todella on helpottanu hengitystä kun on saanu päätöksen tehtyä ja loppusuoralla ollaan sit voi ruveta miettimään mitä isona tekee aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin ja eteenpäin sano mummo lumessa :))))))

Taidan tietää laiton luudan firman ovan eteen ja voi sitä helpotusta kun olin ratkaisuni tehnyt sitä ei muut voi tajuta kuin sen vaikean prosessin käunyt.

Tiina tästä eteenpäin vitsi met pärjatään tsemmppia.

• :))
        Korppsi* kirjoitti:

Taidan tietää laiton luudan firman ovan eteen ja voi sitä helpotusta kun olin ratkaisuni tehnyt sitä ei muut voi tajuta kuin sen vaikean prosessin käunyt.

Voihan sillä lentääkin, vai mitä?

• Korppis*
        Korppsi* kirjoitti:

Sorry näppäimistöni ei seuraa aivojeni kiekuroista ja teksti väliin kusee.

• :))
        Korppis* kirjoitti:

Sorry näppäimistöni ei seuraa aivojeni kiekuroista ja teksti väliin kusee.

Histamiinikö vaivaa? :))))))))))

• Korppis*
        :)) kirjoitti:

Histamiinikö vaivaa? :))))))))))

Mikä on hIstamiini?

• :))))))))
        Korppis* kirjoitti:

Mikä on hIstamiini?

:)))))))))

• Korppis*
        :)))))))) kirjoitti:

:)))))))))

Tehdään tästä ketju, joka on pitempi kuin se mun poistetttu ketju. jookosti, olen innolla mukana ja sitoutunut ....kunnes tääkin poistetaan, kateus iskee, mutta älä unelmoi, että enää aikoisin heittää siolle helmiä, ethän ?

• ??????????
        Korppis* kirjoitti:

Tehdään tästä ketju, joka on pitempi kuin se mun poistetttu ketju. jookosti, olen innolla mukana ja sitoutunut ....kunnes tääkin poistetaan, kateus iskee, mutta älä unelmoi, että enää aikoisin heittää siolle helmiä, ethän ?

Lapsellista uhoa aikuiselta ihmiseltä.

• :)))))))
        Korppis* kirjoitti:

Kumpi on sika , kumpi on helmi?

Sinä vai minä?

Sinulle on se ja sama, mitä heität, tai olet heittelemättä.

• Korppis*
        :))))))) kirjoitti:

Kumpi on sika , kumpi on helmi?

Sinä vai minä?

Sinulle on se ja sama, mitä heität, tai olet heittelemättä.

Näin on, minulle on se ja sama heitänkö vai olenko heittämättä.

Hyvää yötä

• :))))))
        Korppis* kirjoitti:

Näin on, minulle on se ja sama heitänkö vai olenko heittämättä.

Hyvää yötä

Juupa, moni luulee itsestään,
        kun ei älyä itseään.
        Prinsessoja, onko heitä,
        ei täällä, monia meitä.

Hyv'Yötä! Toivon uniesi antavan ymmärrystä myön muillekin, kuin vain itsellesi!

• kORPPIS*
        :)))))) kirjoitti:

kun ei älyä itseään.
        Prinsessoja, onko heitä,
        ei täällä, monia meitä.

Olet kaiketi ihastunut minuun , ujostuttaa...,, nyt menen unimaan ja yritän löytää unelmilleni kohteen .

• 141
        ?????????? kirjoitti:

Lapsellista uhoa aikuiselta ihmiseltä.

Lapsellista rakkikoirana oleminen vai kuinka, kyselijä?

• 1943
        Korppis* kirjoitti:

Niin, joillakuilla on tavoitteena pitkä ketju keinolla millä hyvänsä. Minusta ne ovat hyvin hankalia.

• pirunpelto...
        :)))))) kirjoitti:

kun ei älyä itseään.
        Prinsessoja, onko heitä,
        ei täällä, monia meitä.

naurua

Telkkarista lainattu sanonta! "Sika itseään kehuu, hullu mies akkaansa"!

• ...

Tuo tiinulin kaupan kohtalo oli täysin ennustettavissa. Keskusliike piti syrjäkylän kauppaa pystyssä niin kauan, kuin se tuottikin jotain. Tiinuli ei tietenkään saanut kauppaa plussalle, se siitä kaupasta.

Aivan turha syyttää muita kauppiaita tai asiakkaita tai ketään siitä, että ei onnistunut. Ei tiinuli mikään yrittäjä ollut, pelkkä keskusliikkeen torppari. K on kova isäntä, jos tulosta ei tulo, se on niinkuin ulos.

Se varmastikin hakusessa, mitä entinen kauppias aikoo loppuikänsä tehdä, duuneja noilla peräkylillä ei ole, eikä kaupan kiinteistöstä saadut rahat riitä pitkään. Oletettavasti lopun ikänsä sosiaalipummina pienen kunnan rasitteena. Aluksi työttömänä, sitten sairaseläkkeellä ja lopun ikänsä sitten loispummieläkeläisenä.

Sellaista se on, kioskin pitäminen.

=DW=

• tuliko hyvä mieli toivottavasti sitä mää oon sulle tuottanu jo täällä vuosikausia mutta nyt sun pitää keksiä kuule jotain uusia juttuja kun toi on ohi loppu sluuuuuut mistäs sää tiedät kuinka monta isompaa paikkaa tarjottiin näinhän se menee mutta kuka hullu enää mihinkään lähtee ainakaan tän laman aikaan ja muutenkin mihinkäs täältä... kyllä maalla on mukavaa...

• mutta nyt deevee tää lähtee nukkumaan että jaksaa taas aamupäivällä mennä sinne kipsalle öitä :))))))

• "tiinaex"

Onnitteliskos valinnastasi?
      Vapaa kuin taivaan lintu, on sitä ihmisen parasta aikaa mutta pitää myös muistaa että vain raha tekee onnelliseksi :)
      Askeleesi vähenevät uhkaavasti, ajattelitko korvata jotenkin puoli-maratoneilla?
      Toisaalta, onhan niitä ISOJAkin surffilautoja.
      Kertoilehan kuulumisiasi enemmän, kun ne nyt muuttuvat huomattavasti ja korvasi saavat levätä :)

YH.

• tiinaex...

kannattaa onnitella kevyeltä tuntuu ja helppo hengittää yks aamu jäljellä ilman muuta rupeen kirjoitteleen enemmän kun on aikaa äkkiähän tähän taas koukkuun jää äskön tultiin kotiin ja taas aamulla lähdetään mutta perjantai aamuna ruvetaankin sit lämmittään savusaunaa :)))))

yt

• ...
        tiinaex... kirjoitti:

kannattaa onnitella kevyeltä tuntuu ja helppo hengittää yks aamu jäljellä ilman muuta rupeen kirjoitteleen enemmän kun on aikaa äkkiähän tähän taas koukkuun jää äskön tultiin kotiin ja taas aamulla lähdetään mutta perjantai aamuna ruvetaankin sit lämmittään savusaunaa :)))))

yt

Palavan kioskin savu todennäköisesti myrkyllistä.

=DW=

• lasareettiin käy
        ... kirjoitti:

Palavan kioskin savu todennäköisesti myrkyllistä.

=DW=

Olet sairaan kateellinen häirikkö palstalla. Sinusta pitäisi pikapikaa päästä eroon.

• ...
        lasareettiin käy kirjoitti:

Olet sairaan kateellinen häirikkö palstalla. Sinusta pitäisi pikapikaa päästä eroon.

?

Ota asperiini tai ummetuslääke, tai kumpikin.

Miten komenttisi liittyi aloitukseen, tai yhden sekoilemiseen saunoista ? Kai nyt pitäsi tajuta, että tiinuli taas sekoamassa, kuten joka kevät. Se on lisäksi saanut potkut kioskikauppiaan hommista ja sekoilee keskustelupalstoilla savusaunoista. Että tinnulin mielenterveys on taas kehnossa jamassa ja timanteensa takia siitä ei tiedä, mitä se tarkoitti savusaunalla.

=DW=

• tiinaex...
        ... kirjoitti:

?

Ota asperiini tai ummetuslääke, tai kumpikin.

Miten komenttisi liittyi aloitukseen, tai yhden sekoilemiseen saunoista ? Kai nyt pitäsi tajuta, että tiinuli taas sekoamassa, kuten joka kevät. Se on lisäksi saanut potkut kioskikauppiaan hommista ja sekoilee keskustelupalstoilla savusaunoista. Että tinnulin mielenterveys on taas kehnossa jamassa ja timanteensa takia siitä ei tiedä, mitä se tarkoitti savusaunalla.

=DW=

just...

• Onnea vain uuden elämän vaiheen alkuun sinulle tiinaex...

Hyviä kirjoittelu hetkiä jokaisel`....

• tiinaex...

kiitti paljon vielä tässä kauan menee ennekö kaikki on tältä osaa ohi vaikkei ovia enää avatakkaan.

• Moi ystis, mulla puolestaan loma loppuu tänään ja työ haetaan kotiin.
      Leppoisia päiviä sinulle ja hänelle, vaikka ette kuitenkaan kauaa malta jouten olla.
      Miten olis kirpputorikierros joskus keväämmällä?

YP. :)

• tiinaex...

kierrokselle oon tulossa ainakin tähän tietoon jos en taas tee jotain nopeeta päätöstä johonkin suuntaan no kumminkin väkisinkin jää aikaa.

yt

• Tase pappa

Voin onnitella vilpittömästi tiinaa, jos pääsi irti ikeestään velattomana. Pieni ei ole enää kaunista tuolla saralla. Pieni se yleensä jää maksumieheksi isojen leikeissä.

Eläväinen Ihminen aina jotakin mielekästä puuhaa keksii. Niin Sinä tulet tekemään - uskon.
      On vain ajateltava että jonkun vanhan loppuminen on portti uuden asian alkamiselle, kunhan malttaa hetken vetää henkeä ja haistella elämän tuulia.
      Vierivä kivi ei sammaloidu. Tsemppiä vaan matkallesi.

• ...

Paljon juu kaatuu pikkukauppoja, vaan tilalle tullut huoltiskoitten kaupat. Syrjäkylien kaupat loppuu luonnostaan, usein pitäjinä iäkkäitä ihmisiä ja pytingit purkukunnossa.

Sitä ihmetellyt, kukaan ei satsaa myymäläautoihin. Ne on päinvastoin loppumassa. Liikkuva kioski, sillä saa laajankin asiakaspiirin. Kun tuntuis, nuo pari suurta keskusliikettä sais organisoitua homman toimimaan. Maksaahan ne autot ja polttoaineet ja palkat ja onhan siinä oma hoitamisensa. Se kuitenkin ois tapa kehittää hommaa, yhdellä autolla sais korvattua monet syrjäkylien nurin menevät kaupat.

=DW=

• asiakkaan valinta
        ... kirjoitti:

Paljon juu kaatuu pikkukauppoja, vaan tilalle tullut huoltiskoitten kaupat. Syrjäkylien kaupat loppuu luonnostaan, usein pitäjinä iäkkäitä ihmisiä ja pytingit purkukunnossa.

Sitä ihmetellyt, kukaan ei satsaa myymäläautoihin. Ne on päinvastoin loppumassa. Liikkuva kioski, sillä saa laajankin asiakaspiirin. Kun tuntuis, nuo pari suurta keskusliikettä sais organisoitua homman toimimaan. Maksaahan ne autot ja polttoaineet ja palkat ja onhan siinä oma hoitamisensa. Se kuitenkin ois tapa kehittää hommaa, yhdellä autolla sais korvattua monet syrjäkylien nurin menevät kaupat.

=DW=

Jos ei paikalliset ole suosineet niitä kyläkauppoja vaan ovat antaneet mennä nurin niin tuskin olisi myymäläauton reissutkaan muuta kuin tappiollisia.

• sillointällöin.
        asiakkaan valinta kirjoitti:

Jos ei paikalliset ole suosineet niitä kyläkauppoja vaan ovat antaneet mennä nurin niin tuskin olisi myymäläauton reissutkaan muuta kuin tappiollisia.

Myymäläautoisa on vaan se pointti....et kaikki eivät ole päässeet siihen kyläkauppaankaan, vaan olisivat sen lähipalvelun varassa.

• ...
        asiakkaan valinta kirjoitti:

Muuttoliike, syrjäkylät tyhjenee.

En saanut äkkiä lasketuksi, paljonko takahikiällä oli kaikkiaan kauppoja -60 luvulla.Paljon niitä oli jokatapauksessa ja kaks myymäläautoa. Nykyään pari kuppasta kappaa kylillä, eikä ensimmäistäkään myymäläautoa. Käpykylän väkiluku sen sijaan ainakin kaksinkertaistunut.

Asiaan vaikuttta elinkeinorakennekin. Hikiällä ei juuri ole työpaikkoja, älyttömät määrät ihmisiä kulkee muualla töissä, siinäpä samalla ostaa ruokaakin, kun auto pitää tankata.

Sama kuin kyläkaupoille, tapahtui kouluillekin. Kylillä laajennetaan jatkuvasti kouluja, vanhat kyläkoulut puretaan korjauskelvottomina.

Mutta väkeä kyllä olisi, luulisi yhden myymäläauton löytävän asiakkaansa. Se niinkuin helpottaisi kunnan asioita loispummieläkeläisten kanssa, ja lestaatit suurperheinä yksistään pitäis auton pystyssä. >Pitäis vaan olla oikean kaupan auto ja oikea kuski.

=DW=

• heipsvaan.
        ... kirjoitti:

En saanut äkkiä lasketuksi, paljonko takahikiällä oli kaikkiaan kauppoja -60 luvulla.Paljon niitä oli jokatapauksessa ja kaks myymäläautoa. Nykyään pari kuppasta kappaa kylillä, eikä ensimmäistäkään myymäläautoa. Käpykylän väkiluku sen sijaan ainakin kaksinkertaistunut.

Asiaan vaikuttta elinkeinorakennekin. Hikiällä ei juuri ole työpaikkoja, älyttömät määrät ihmisiä kulkee muualla töissä, siinäpä samalla ostaa ruokaakin, kun auto pitää tankata.

Sama kuin kyläkaupoille, tapahtui kouluillekin. Kylillä laajennetaan jatkuvasti kouluja, vanhat kyläkoulut puretaan korjauskelvottomina.

Mutta väkeä kyllä olisi, luulisi yhden myymäläauton löytävän asiakkaansa. Se niinkuin helpottaisi kunnan asioita loispummieläkeläisten kanssa, ja lestaatit suurperheinä yksistään pitäis auton pystyssä. >Pitäis vaan olla oikean kaupan auto ja oikea kuski.

=DW=

Myymäläauto olisi loispummeille ihanaa..mutta lestadiolaisperheet omistavat pikkubussit ja heille tuodaan maito ym. suurerissä kotiin.

• ...
        heipsvaan. kirjoitti:

Myymäläauto olisi loispummeille ihanaa..mutta lestadiolaisperheet omistavat pikkubussit ja heille tuodaan maito ym. suurerissä kotiin.

Niinjuu, kapasitetti vois olla lujilla.

Siitä oli muistaaakseni joskus jotain polemiikkiakin, että joku kauppa suunnitteli kuljetuksia pakettiautolla. Johonkin se kaatui, ehkä sosku ei luvannut maksaa roudaamisesta tai jotain. Vaan takseilla piisaa töitä,syrjäkyliä kierrellessä. Koulukyydit, eläkeläisten ruokapalvelut, postinjakokin jo nykyään. Ei se oikein järkevältä tunnu sekään.

=DW=

• -miten vaan-
        ... kirjoitti:

=DW=

Entisvanhaan saattoi kulkea 3-4 eri firman kauppa-autoa viikossa ja ostajia riitti. Syrjäkylien asukkaat eivät lähteneet koko vuorokaudeksi linja-autolla keskustoihin muuten kuin tärkeimpiä asioita varten, joten pikainen käynti kauppa-autoilla tyydytti makkaran, suolan ja jauhojen tarpeen. Maalaistaloissa oli paljon työtä joten ei olisi ollut aikaakaan jokapäiväiseen kauppareissuun. Eikä joka talossa ollut omaa autoakaan.

Keskustaan asioille lähteyt syrjäkyläläinen saattoi jopa yöpyä matkustajakodissa ja palata kotiin seuraavana päivänä saatuaan kaikki asiansa hoidetuksi.

Kauppojakin oli mistä valita. Nykyisin on isoja marketteja tullut niitten tilalle edullisine tarjouksineen, pienemmät ovat karsiutuneet spois

Nykyisin ajellaan kauppakeskuksiin omilla autoilla, lastataan autoon tarpeelliset tavarat ja hoidetaan pankki ym asiat samon tein. Kotona ei odota muu kuin pirttityöt ja niihinkin on tullut paljon helpottavia apuvälineitä; tiski-, pyykinpesukone, imurit sun muut joten aikaa on ja miettimistä miten ajan saisi kulumaan.

Nettikin on käytössä, siitä voi tilata mieleisensä. Ei ole pakko käydä kaupoissakaan jos ei ehdi / halua /viitsi.

• ...
        -miten vaan- kirjoitti:

Entisvanhaan saattoi kulkea 3-4 eri firman kauppa-autoa viikossa ja ostajia riitti. Syrjäkylien asukkaat eivät lähteneet koko vuorokaudeksi linja-autolla keskustoihin muuten kuin tärkeimpiä asioita varten, joten pikainen käynti kauppa-autoilla tyydytti makkaran, suolan ja jauhojen tarpeen. Maalaistaloissa oli paljon työtä joten ei olisi ollut aikaakaan jokapäiväiseen kauppareissuun. Eikä joka talossa ollut omaa autoakaan.

Keskustaan asioille lähteyt syrjäkyläläinen saattoi jopa yöpyä matkustajakodissa ja palata kotiin seuraavana päivänä saatuaan kaikki asiansa hoidetuksi.

Kauppojakin oli mistä valita. Nykyisin on isoja marketteja tullut niitten tilalle edullisine tarjouksineen, pienemmät ovat karsiutuneet spois

Nykyisin ajellaan kauppakeskuksiin omilla autoilla, lastataan autoon tarpeelliset tavarat ja hoidetaan pankki ym asiat samon tein. Kotona ei odota muu kuin pirttityöt ja niihinkin on tullut paljon helpottavia apuvälineitä; tiski-, pyykinpesukone, imurit sun muut joten aikaa on ja miettimistä miten ajan saisi kulumaan.

Nettikin on käytössä, siitä voi tilata mieleisensä. Ei ole pakko käydä kaupoissakaan jos ei ehdi / halua /viitsi.

Joopa, netti.

Toimii monissa asioissa, mutta ruokahommissa ei. Kuljetuksia saa kaupungeista, ei Hikiältä. Joskus tilattu kaupungissa ruokaa, toimii hyvin, eikä kuljetus ole kovin kalliskaan, oisko jotain kympin.

Mutta pitsataksi toimii takahikiälläkin. Systeemi, tilataan taksi, ajetaan pitseriaan, taksilla takaisin. Kertyy pitsalle hintaa.

=DW=

• -miten vaan-
        ... kirjoitti:

Joopa, netti.

Toimii monissa asioissa, mutta ruokahommissa ei. Kuljetuksia saa kaupungeista, ei Hikiältä. Joskus tilattu kaupungissa ruokaa, toimii hyvin, eikä kuljetus ole kovin kalliskaan, oisko jotain kympin.

Mutta pitsataksi toimii takahikiälläkin. Systeemi, tilataan taksi, ajetaan pitseriaan, taksilla takaisin. Kertyy pitsalle hintaa.

=DW=

Joopa-joo. ;-)

Taitaa olla enimmäkseen viikonloppuna käytössä tuo pitsataksi.

No, miksei viikollakin jotka eivät ole köyhiä tai kipeitä.

Ei sitä entisvanhaan ollut tuollaisia pitsahoukutuksia. Baarejakin oli pilvin pimein ja asiakkaita riitti. Muistelen että Taka-Hikiän keskustassa oli ainakin 6 baaria km matkalla

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe