406:n 1,8 16V koneen tyhjänkäynnin kanssa on ongelmia. Joskus käynnistäessä se ei käy ollenkaan tyhjänkäynnillä, vaan sammuu heti. Asia korjaantuu kun kone on lämmennyt. Joskus tyhjänkäynti aaltoilee, ja joskus se jämähtää >2000 kierroksen paikkeille. Vanhassa 405:ssani oli jonkunlainen "tyhjänkäyntimoottori". Ono 406:ssakin sellainen, ja olisiko se syypää?
406: tyhjänkäynti
4
853
Vastaukset
- jep
kyllä, löytyy kaikista ruiskuvehkeistä ja se likaantuu aikaa myöten sekä vaatii puhdistusta ( verstas asentaa useimmiten uuden = enemmän laskutusta kuin puhdistuksesta )
Jos ei kyseistä vikaa, silloin alipaineletkussa halkema.- 406
tai sitten kaasuläpän asento potikka jumittaa...
omassa ranskiksessa oli just TPS sökö - Hese
406 kirjoitti:
tai sitten kaasuläpän asento potikka jumittaa...
omassa ranskiksessa oli just TPS sököItselläni on ilmennyt täysin samantyylinen vika.
Puhdistin tuon tyhjänkännin säätömoottorin, mutta vaikea sanoa miten paljon se auttoi. Ehkä kuitenkin tyhjänkäynti parani, mutta edelleen on vikana tyhjänkäynnin huojunta ja jumittuminen ~2000 kierrokseen. Pitäisikö vielä etsiä vikaa tuosta läpän säätöpotikasta... oliskohan syy siinä?? - Pögö
Hese kirjoitti:
Itselläni on ilmennyt täysin samantyylinen vika.
Puhdistin tuon tyhjänkännin säätömoottorin, mutta vaikea sanoa miten paljon se auttoi. Ehkä kuitenkin tyhjänkäynti parani, mutta edelleen on vikana tyhjänkäynnin huojunta ja jumittuminen ~2000 kierrokseen. Pitäisikö vielä etsiä vikaa tuosta läpän säätöpotikasta... oliskohan syy siinä??Tähän auttoi ohjausyksikön ohjelman päivitys. Mut sit on toinen temppu mitä voit kokeilla.
1. Ota akun kengät irti illalla ja laita aamulla takaisin.
2. Pistä virta päälle ja odota 10 sekuntia.
3. Virta pois ja odota 1 sekuntia.
4. Tee tuo kolme kertaa ja sit käynnistät auton.
Jollei tuokaan auta ni sit se ohjelmisto päivitys tai noita mitä muut mainitsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504