Tietoja toisesta Excel-taulukosta

ehkäotin

Terve!

Mulla pyörii ohjelma excelissä, josta pitäisi saada poimittua tietoja toiseen taulukkoon.
Haettavana tietoina on tuotteen nimi (B3-B12), hinta (C3-C12) ja määrä (D3-D12). Tuotteita voi olla samaan aikaan kymmenen.
Tällaisia settejä tulee päivässä useita, joten ne pitäisi saada siellä toisessa excelissä vielä niin, että uudemmat menevät edellisien alapuolelle.
Se koska tiedot hakee, niin voisi olla vaikka 5 min välein.

Tack!

18

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäen

      Kiitos paljon avusta!

      Vielä jos saisin asiasta rautalankaversion :)
      Elikkä tiedosto josta tiedot haetaan on nimeltään hinnasto.xls ja jatkossa voi olla niin että siellä tulee jopa neljälle sheetille tietoja.
      Ja tiedosto johon tiedot tuodaan on nimeltään yhteenveto.xls.
      Ja huomasin et on vielä parempi jos tiedot haettaiskin silloin kun tiedostossa olevaa aikaa on jäljellä 30 sek sen viiden minuutin sijaan. Tällä saadaan tiedoista keskenään paremmin vertailukelpoisia.

    • MitäVäliäSen

      Vielä jos viitsit hieman auttaa.
      Ohjelma hakee nyt kertaalleen tiedot kun painan run-nappia vba:ssa.
      Sen jälkeen herjaa seuraavaa:HaeTiedotSuljetusta ei voi suorittaa. Makro ei ehkä ole käytettävissä tässä työkirjassa, tai kaikki makrot on ehkä poistettu käytöstä.

      Sit siirsin laskurin, joka laskee aikaa alaspäin tuonne yhteenveto.xls sheet1:sen soluun B1. Kuinka muutan tuohon kaavaan, että kun toi lukema B1:ssä on alle 30 niin tämä vba hakee ne tiedot sieltä hinnastosta.

      Onko sillä jotain vaikutusta asiaan että mulla on kokoajan molemmat taulukot auki, kun tossa kuitenkin puhutaan suljetusta? Toi hinnasto mulla pitääkin olla kokoajan auki.

      Kiitoksia edelleen todella paljon viitseliäisyydestäsi!

    • Calcis

      Vba ei varsinaisesti ole minun heiniä,mutta jos jotain ymmärsin niin kunden makrossa kohta:
      "Aika = Now TimeSerial(0, 0, 30)
      Application.OnTime Aika, "HaeTiedotSuljetusta"

      ..tulisi korvata Do loopilla joka seuraa B1 arvoa ja sitten Jos lausella:

      Jos B1 = 30sekuntia niin sitten suoritetaan määritelty tietojen haku.

    • onetimeyet

      Ei sit lähde millään toimimaan.
      Jospa tehtäis niin, että teenkin tähän hinnasto.xls uuden välilehden taul2, jonne kerätään noi tiedot.
      Elikkäs kun B1 oleva timeri on alle 30 niin silloin tänne taul2:seen tulee kopioitua B(3-12), C(3-12) ja D(3-12) olevat tiedot.
      Ja taas seuraavan kerran kun toi ehto B1:ssä täyttyy niin tiedot kopioituvat edellisten alapuolelle.

    • jeppisjees

      Näin olen sen nyt tehnyt, mut kun tämä ei hae tietoja automaattisesti, kylläkin hakee jos to aika ehto täyttyy kun painaa Run-nappia.

      Sub Siirrä()
      Dim vika2 As Integer
      Dim Alue As Range
      Dim i As Integer
      For i = 9 To 19
      If (Worksheets("hinnasto").Range("F5").Value < 7 And Worksheets("hinnastol").Range("F5").Value > 3) Then
      vika2 = Worksheets("yhteenveto").Range("B65536").End(xlUp).Row 1
      Worksheets("hinnasto").Range("B" & i).Copy Destination:=Worksheets("yhteenveto").Range("B" & vika2)
      Worksheets("hinnasto").Range("G" & i).Copy Destination:=Worksheets("yhteenveto").Range("G" & vika2)
      End If
      Next
      End Sub

    • Calcis

      Kun ei tiedä mitä nuo F5 ehtoarvot 7>

    • hippelispoppeli

      Tuollasen virheilmoituksen antaa;
      Compile error:syntax error
      ja sen jälkeen ku painan ok niin antaa punaiseksi tuo Exit Loop.

      Ja tosiaan sekunneista puhutaan tuossa F5:ssä.

      • Calcis

        "Tuollasen virheilmoituksen antaa;
        Compile error:syntax error
        ja sen jälkeen ku painan ok niin antaa punaiseksi tuo Exit Loop."

        Minä sekoilin, pitää olla Exit Do eikä Exit Loop


    • Calcis

      vba sitten toimii erilailla kuin oo basic ... mutta jos tuo toimisi

      Sub Siirrä()
      Dim vika2 As Integer
      Dim Alue As Range
      Dim i As Integer

      Do
      If Worksheets("hinnasto").Range("F5").Value = 6 Then
      For i = 9 To 19
      vika2 = Worksheets("yhteenveto").Range("B65536").End(xlUp).Row 1
      Worksheets("hinnasto").Range("B" & i).Copy Destination:=Worksheets("yhteenveto").Range("B" & vika2)
      Worksheets("hinnasto").Range("G" & i).Copy Destination:=Worksheets("yhteenveto").Range("G" & vika2)
      Next
      End If
      Loop Until Worksheets("hinnasto").Range("A1").Value = 1
      End Sub

    • jepuneula

      Kiitos paljon kun viitsit jelpata :)
      Nyt toi jumittaa koko excelin, jääkö tuossa sitten looppi jotenki päälle vai mikä?
      Mä en itse vielä kauheesti ymmärrä tätä ohjelmointia, mut pikkuhiljaa alkaa itekkin jotain oppia.

      • Calcis

        Looppi ja makro on päällä niin kauan kun hinnasto taulukon A1 soluun kirjaa arvon 1
        Jos siinä on sitten liikaa yhtäaikaisia tapahtumia niin se voi sitten jumittaa exelin, kannattaa kokeilla sitä Sleep 500 tai Sleep 1000 määritystä, se voi auttaa.

        OO basicissä ei ole tuota Application.OnTime toimintoa vaan aika laskuri suoritetaan vastaavalla Do loopilla looppaamalla Now() arvoa, jolloin calcissa rakentaisin tuon "siirä" makron toiminnon sen laskuri makron sisään.


    • Calcis

      kokeile lisätä siihen laskuri makroon seuraava:

      Deadline = tähän solu jossa on päättymisaika.Value - TimeSerial(0, 0, 30)
      Application.OnTime Deadline, "Siirrä"

      ... Siirrä on sitten seuraava:

      Sub Siirrä()
      Dim vika2 As Integer
      Dim Alue As Range
      Dim i As Integer
      For i = 9 To 19
      vika2 = Worksheets("yhteenveto").Range("B65536").End(xlUp).Row 1
      Worksheets("hinnasto").Range("B" & i).Copy Destination:=Worksheets("yhteenveto").Range("B" & vika2)
      Worksheets("hinnasto").Range("G" & i).Copy Destination:=Worksheets("yhteenveto").Range("G" & vika2)
      Next
      End Sub

    • taulukon moduuliin missä se laskuri on....

      Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      If Range("B1") = 30 Then
      Range("B9:B19").Copy Worksheets("yhteenveto").Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
      Range("G9:G19").Copy Worksheets("yhteenveto").Range("G65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
      End If
      End Sub

      Keep EXCELing
      @Kunde

    • jepuneula

      Nonii, sain homman pelittämään seuraavalla koodilla:
      Muokkasin tuon laskurin niin, että sillon kun se on yli 8 tai alle 3, niin antaa 0 muuten 30.
      Tuo tekee sen että se antaa toisinaan useamman kerran samat tiedot, mutta kun kaksoiskappaleet saa helposti yhdellä napilla poistettua, niin ei ole ongelma.

      Private Sub Worksheet_Calculate()

      Dim vika2 As Integer
      Dim Alue As Range
      Dim i As Integer
      If Worksheets("Taul1").Range("B1").Value = 30 Then
      For i = 9 To 19
      vika2 = Worksheets("Taul1").Range("B65536").End(xlUp).Row 1
      Worksheets("Hinnasto").Range("B" & i).Copy Destination:=Worksheets("Taul1").Range("B" & vika2)
      Worksheets("Hinnasto").Range("G" & i).Copy Destination:=Worksheets("Taul1").Range("G" & vika2)
      Next
      End If
      End Sub

      Nyt onkin sitte jatkotoimenpiteen aika :)
      Mites onnistuu näiden kopioitujen tietojen siirtäminen taul5:een siten että jos sieltä ei löydy vastaavaa nimeä niin se kopioituu sinne, mutta jos sieltä jo sellainen löytyy niin sit se kopioi sen hintatiedon edellisen hintatiedon viereiseen sarakkeeseen.
      Kiitoksia paljon avusta!

    • miksi pitää luupata koodissasi???

      no uuteen kyssäriin löytyy vastaus noista

      http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/(haejasiirrä OR etsijasiirrä) sort_name:"kunde"?sort=created&perpage=25&term_keywords=

      eli haetaan tietoa ja jos palautuu nothing (ei löytynyt ) siirretään muuten skipataan


      Keep EXCELing
      @Kunde

    • jepuneula

      En tiiä miks on luuppi, se ny vaan lähti tolleen toimimaan :)
      Yritin tuota muokkaamalla saada toimimaan, kun mullakin tiedot on lihavoituna jo valmiiks.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9831473#comment-49219614
      Mut ei kyllä taito näköjää riitä et osaisin muokata tuosta itselle toimivan systeemin.
      Joten jos viitsit vielä sen verran jelpata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      148
      2845
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      94
      1569
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      140
      1474
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1360
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      117
      1314
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1165
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      881
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      787
    10. 55
      754
    Aihe