Edellisen tasauksen 11.09.2012 jälkeen kertyneet arviomaksut.
Perusmaksu 3x25 A 37,40 €
Energia 839 kWh 89.33€
sähkövero 1 lk 839 kWh 17,57 €
Yhteensä 839 kWh 144.30 €
Arviolasku 01.11.2012-31.12.2012
Sähkön myynti/XXXXXXX Energia Oy / Yleissähkö 3X25 A
Perusmaksu 3X25 A 1,50 eur/kk 3.00 eur
Energia 462 kWh 7.20c/kWh 33.26 eur
Sähkönmyynti yhteensä 36.26 eur
Sähkön siirto/XXXXXXX Energia Oy / Yleissähkö 3X25 A
Perusmaksu 8.70 eur/kk 17.40 eur
Siirto 462 kWh 3,52 c7kWh 16.26 eur
Sähkövero 1lk 462 kWh 2,0947c/kWh 9.67eur
Sähkön siirto yhteensä 43.33 eur
Arviolasku yhteensä 79,59 eur.
OPETELKKAA LUKEMAAN SE SÄHKÖLASKU
24
968
Vastaukset
- Pari Pointtia!
Huomaathan, että sähkön myyntiyhtiö ja sähköverkkoyhtiö ovat kaksi erillistä yhtiötä!
Esimerkiksi
Vattenfall Sähkönmyynti Oy ja Elenia Verkko Oy
Fortum Markets Oy ja Fortum Sähkönsiirto Oy
Energiapolar Oy ja Rovakaira Oy
Oulun Sähkönmyynti Oy ja Oulun Energia Oy
Helsingin Energia Oy ja Helen Sähköverkko Oy
Myyntifirman voit valita vapaasti, verkkoyhtiötä et voi vaihtaa. Verkkoyhtiön kustannuksiakin VOI alentaa, esimerkiksi vaihtamalla mittaustavan omia tarpeita vastaavaksi (monella 2-aikainen mittaus, vaikka kulutus nykyään pientä) ja vaihtamalla pääsulakekokoa pienemmäksi (monella 3x35A, vaikka nykyinen tehontarve pientä ja 3x25A riittää)!
www.energiamarkkinavirasto.fi - ei alvia
Verot puuttuu edelleenki.
- 230V
esimerkki on oikein
- Jospa...
No ehkäpä alottaja on laittanut riveiltä vain sen loppusumman, kuluttaja-asiakkaiden hinnathan ilmotetaan aina alvillisina... toki siellä on alvitonki erittely, mutta silläpä ei ole kuluttaja-asiakkaalle mitään merkitystä.
- 230V
"toki siellä on alvitonki erittely"
No mulla on tässä nenän alla kahden suurehkon sähköyhtiön laskut. Tasan tarkkaan niissä ei ole ALVitonta erittelyä. - jerpo
230V kirjoitti:
No mulla on tässä nenän alla kahden suurehkon sähköyhtiön laskut. Tasan tarkkaan niissä ei ole ALVitonta erittelyä.No laita ne nettiin näkösille, että myöki nähhään!
- 230V
jerpo kirjoitti:
No laita ne nettiin näkösille, että myöki nähhään!
enpä jaksa
- ja höpsistä
230V kirjoitti:
No mulla on tässä nenän alla kahden suurehkon sähköyhtiön laskut. Tasan tarkkaan niissä ei ole ALVitonta erittelyä.Ja tasan varmasti on alv eriteltynä.
- 230V
ja höpsistä kirjoitti:
Ja tasan varmasti on alv eriteltynä.
toinen puhuu aidasta - toinen aidan seipäästä
tietysti laskussa on esillä ALV:n osuus LOPPUSUMMASTA, mutta ERITTELYÄ missä olisi 0% ALV ja 24% ALV jokaisesta laskun osakokonaisuudesta ei ainakaan minun kahdessa laskussa ole. - jerpo
230V kirjoitti:
tietysti laskussa on esillä ALV:n osuus LOPPUSUMMASTA, mutta ERITTELYÄ missä olisi 0% ALV ja 24% ALV jokaisesta laskun osakokonaisuudesta ei ainakaan minun kahdessa laskussa ole.elikkä "verot" ja "veron verot" puuttuu sähkölaskun selvitysosasta!
energiamaksu, kwh*hinta*alv24%=verollinen hinta
energiavero, kwh*verotaksa*alv0%=verollinen hinta
huoltovarmuusmaksu, kwh*verotaksa*alv0%=verollinen hinta
verollinen hinta yhteensä=maksettava määrä sähköstä.
Tiesitkö, että jakeluverkkoyhtiöllä on sähköviranomaisen tehtävät alueellaan?
soita sinne arvio- ja tasauslaskujen takia! - 230V
jerpo kirjoitti:
elikkä "verot" ja "veron verot" puuttuu sähkölaskun selvitysosasta!
energiamaksu, kwh*hinta*alv24%=verollinen hinta
energiavero, kwh*verotaksa*alv0%=verollinen hinta
huoltovarmuusmaksu, kwh*verotaksa*alv0%=verollinen hinta
verollinen hinta yhteensä=maksettava määrä sähköstä.
Tiesitkö, että jakeluverkkoyhtiöllä on sähköviranomaisen tehtävät alueellaan?
soita sinne arvio- ja tasauslaskujen takia!Mulla mitään tarvetta ole soitella yhtään mihinkään.
- Tarkastin laskun.
230V kirjoitti:
tietysti laskussa on esillä ALV:n osuus LOPPUSUMMASTA, mutta ERITTELYÄ missä olisi 0% ALV ja 24% ALV jokaisesta laskun osakokonaisuudesta ei ainakaan minun kahdessa laskussa ole.Meidän lasku yläosassa on präntätty ISOLLA SISÄLTÄÄ ALV ja sillä sipuli.
Kyllä täytyy olla tavallisen tyhmä ettei ymmärrä, että ALV on jokaisessa myydyssä tuotteessa. - jerpo
Tarkastin laskun. kirjoitti:
Meidän lasku yläosassa on präntätty ISOLLA SISÄLTÄÄ ALV ja sillä sipuli.
Kyllä täytyy olla tavallisen tyhmä ettei ymmärrä, että ALV on jokaisessa myydyssä tuotteessa.No joo, niinhän se tietysti on, tavallisen tyhmä ymmärtämässä erilaisia arvonlisäverokantoja.
Mun mielestä energiaveroon ja huoltovarmuusmaksuun tulisi soveltaa
14% arvonlisäverokantaa, koska kysymyksessä on eduskunnassa
laadittu kirjallinen tuote, jota sähköviranomaiset (= verkkoyhtiöt)
jakavat sitten laskuissa eli kirjallisissa tuotteissa eri puolille
suomen maata.
Se mikä on oikea käytäntö ei ilmene sähkölaskuista eli sitä ei ole, joten
"verot puuttuu edelleenkin"-nikki on oikeassa.
- Saakelin tollot
LUKEE SE SÄHKÖLASKU OIKEIN SIELLÄHÄN AIVAN SELVÄSTI KIRJOITETTU LASKUUN.
SISÄLTÄÄ ALVIN, ALVIN ALVIN SÄHKÖVERON - vorttumi
Meillä hinnat ilman alvia, sitten alvin osuus, ja sitten yhteensä.
- Eri yhtiöt
kirjoittavat laskunsa eritavalla mutta aina on laskussa maininta SISÄLTÄ ALV. ja toiset erittelevät laskussa tuotten hinta alvi= kokotuotteenhinta.
- ALV aina
Ja edelleen kuluttaja-asiakkaalla on AINA alvilliset hinnat. Yritysasiakkaat on sitten asia erikseen...
- höpö höpö
Joka ikisellä on alv hinnassa mukana ja se näkyy erikseen laskussa.
Onko tämä taas joku tekosyy olla vaihtamatta yhtiötä kun voi uskotella itselleen että halvemmista puuttuu alv?
- Alvi on
katalyytin reijän pyyhepaperissakin.Ruokakaupan KUITIN lopussa se mainitaa on 1 vain 2luokan ALVI ei sitä tuoteen kohdalla erikseen EKUILLA merkitä.
- tietysti on
Mutta kuitin loppusummasta on erotettu alv:n osuus myös euroina...
- VIILAA ENSIN
pilkun ja senjälkeen vielä n u s s i i sen niin mitä jää jäljelle? Olematon aukko.
- Jopahan taas
Lapset hiekkalaatikolla?
- jerpo
Tästä veron verosta se soiniki puhuu etuskunnassa.
- näinsemenee.
Alvin osuus on lain mukaan eriteltävä aina kun laskua kirjoitetaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645210Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti672435- 2632378
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362349Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191644Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191468Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491058- 891016
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131003- 66937