Moikka,
oletteko törmänneet koskaan itseään suuresti glorifivoivaan ja muita tunteettomasti alistavaan ihmiseen, joka on ilmiselvästi myös heikkoälyinen? Isoja ongelmia (talous, ihmissuhteet, ihan tavallinen arki...) on paljon, itsellään on sankarin viitta ja toiset ihmiset (virkavallasta, perheestä ja ammattiopiston opettajista lähtien) ovat mielisairaita hulluja? Ongelmia vähätellään ja neuvojia alistetaan. Harhaluulot itsestään ja tämän hetkisistä mahdollisuuksista tosi suuria. Mm. Suunnitellaan Amerikan isojen areenoiden valloittamista omalla säkenöivällä persoonallaan ja paljon muuta. Henkilö on noin kolmekymppinen. Hän ei ole sukulainen, mutta kuuluu löysästi tuttavapiiriini.
Onko kellään kokemuksia? Mitä kannattaisi tehdä? Toki etäisyyttä on hyvä ottaa ja itseään varjella, mutta toisaalta harmittaa toisen puolesta. Ei ole kiva nähdä, kun melko nuori ihminen pilaa elämäänsä ja ajelehtii paikasta toiseen.
Vähä-älyinen narsisti
10
1134
Vastaukset
- leikki leikkinä
Ollaan törmätty.
Kirjoittakaa suomeksi tai opetelkaa kaikki hienot sivistyssanat oikein ja niiden käyttö oikeissa tilanteissa. Yhdys sanoillakaan ei ole väliä tuohon ongelmaan verrattuna. - Nikizi
Haluatko jakaa kokemuksia?
- hampaissa narsku
Narsistit elävät kaikkivoipaisuuden unelmaa, eli unelmoivat elämästä jota eivät koskaan saavuta. Eivät elä tässä ja nyt, vaan elävät kaukana tulevaisuudessa, jota eivät tule koskaan kokemaan unelmiensa muodossa tokko koko tulevaisuutta kokevat. Unohtavat menneen ja tämän hetken.
- Nikizi
Saanko pyytää, että älkää nyt liikaa tuijottako mun kirjoitusvirheisiin tai muihin epäolennaisiin asiohin.. Haluaisin kuulla mielipiteitä itse asiasta ja saada neuvoo ja tukea. Kiitos!!!! :-)
- Kannattaisi varoa
Siis mitä neuvoa ja tukea? Olet törmännyt narsistiin, eipä narsistille oikein mitään voi tehdä. Välttele.
- 33´5
En tiedä, mikä olisi kyseisen ihmisen virallinen tyypitys. Tiedän vain, että hän on hämmästyttävän tietämätön ja yksinkertainen sekä erittäin ylpeä näistä ominaisuuksistaan. Hän on koko ajan vaikeuksissa naapureiden, viranomaisten, ylipäätään ihmisten kanssa. Holtittomasta käytöksestä johtuvat tilanteet ovat hänelle mahtavia seikkailuja sekä ylvästelyn aiheita. Ilman suhteitaan hän olisi epäilemättä työtön, koska harva työnantaja haluaa maksaa palkkaa typerälle ja laiskalle ihmiselle, joka kieltäytyy kunnioittamasta sääntöjä.
Onko mielestänne mahdollista, että tällainen ihminen onkin niin älykäs, että hän usein tekeytyy tyhmäksi? Rasittava idiootti saa aina muut hoitamaan homma puolestaan.- ap.
Kiitti viestistä, just tota mäkin oon miettiny..
- ei sos. peleille
Jaa-a, jos joku ei osaisi hommiaan niin en minä ainakaan auttaisi vaan katselisin vierestä kun tolvana potkitaan pellolle. En sitten tiedä lähteekö valtaosa ihmisistä auttamaan ihan hyvää hyvyyttään?
- älyvapaata peliä
Luonnehäiriöisen elämässä eivät päde normaalit lainalaisuudet. Kaikista heikkolahjaisista juuri hän saa työpaikan - suhteilla ohi fiksumpien. Kuten muutkin narsutyypit, hän lähinnä hengailee ja sotkee asioita työpaikalla. Muiden on tämä vain nieltävä. Rehellisiä ja tunnollisia ihmisiä tälläinen ketuttaa. Sosiaalisia pelejä hyödyntävät liittoutuvat sekopään kanssa, koska on hyödyllistä olla hyödyllinen hölmöllekin, jos tällä on suhteita. Luonnehäiriöinen omaa kattavan valikoiman vaikuttamisen keinoja, vaikka ei olisikaan älykkö. Ainakin flirtti ja uhkailu sekä kyyneleet ja tietämättömyys on nähty. Narsisti osaa tehdä typeryydestäänkin arvokkaan tavaramerkin.
- mir88
Jos et arvosta ihmistä niin jätä hänet rauhaan. Et voi "tukea" ketään jota väität täällä tai muualla vähä-älyiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849