Kansalaisaloite: ruotsinkielen opiskelu vapaaehtoiseksi

Allekirjoitin jo!

1

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sillee..

oon aina ollu pakkoruotsin lopettamisen kannalla, mutta toisaalta, kun siitä tehdään vapaaehtoista, ei sitä kukaan enää lue. tämä asia ei kuitenkaan työelämässä ole vielä vapaaehtoistunut, eli mites käy sitten, kun valmistuttua hakee töitä, joihin suurimpaan osaan tarvitsee ruotsin kielen taidon? eli mun mielestä pitäis saada pakkoruotsi pois koko suomesta, eikä vaan koulutasolta. ei suomalaiset tarvitse ruotsia, kansainvälisessä työssä voi ruotsalaisten kanssa kommunikoida englanniksi ja suomenruotsalaiset voi puhua suomea (tai ruotsia tai englantia, kuinka tahtoo) mutta suomi voisi lopettaa tän kakskielisyyden ihan kokonaan, jolloin toi pakkoruotsikin voitas lopettaa ja opetella se aika jotain ihan oikeesti hyödyllistä kieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1301
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1115
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      997
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      812
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      183
      785
    6. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      766
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      751
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      749
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      738
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      685
    Aihe