Jos toivot, että yliopisto-opinnoissa ruotsinkielen opiskelu olisi tulevaisuudessa vapaaehtoista, voit nyt allekirjoittaa oikeusministeriön verkkopalvelussa pari päivää sitten lanseeratun aloitteen asian edistämiseksi. Suora linkki aloitteeseen:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/60
Palvelun etusivun linkki: https://www.kansalaisaloite.fi/fi
Kansalaisaloite: ruotsinkielen opiskelu vapaaehtoiseksi
1
96
Vastaukset
- että sillee..
oon aina ollu pakkoruotsin lopettamisen kannalla, mutta toisaalta, kun siitä tehdään vapaaehtoista, ei sitä kukaan enää lue. tämä asia ei kuitenkaan työelämässä ole vielä vapaaehtoistunut, eli mites käy sitten, kun valmistuttua hakee töitä, joihin suurimpaan osaan tarvitsee ruotsin kielen taidon? eli mun mielestä pitäis saada pakkoruotsi pois koko suomesta, eikä vaan koulutasolta. ei suomalaiset tarvitse ruotsia, kansainvälisessä työssä voi ruotsalaisten kanssa kommunikoida englanniksi ja suomenruotsalaiset voi puhua suomea (tai ruotsia tai englantia, kuinka tahtoo) mutta suomi voisi lopettaa tän kakskielisyyden ihan kokonaan, jolloin toi pakkoruotsikin voitas lopettaa ja opetella se aika jotain ihan oikeesti hyödyllistä kieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481301- 1601115
- 61997
- 8812
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli183785Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27766Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51751- 11749
- 346738
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78685