http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-suomen-haluttavin-automerkki-v-2012
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexus-merkkien-merkki-vuonna-2011
Japanilaiset automerkit kärjessä kuten yleensä aina. Mutta muutama vastarannankiiski vaan jaksaa pettää itseään ja hehkuttaa autoaan vaikka ammattilaiset ja suurin osa autokansasta on todennut renun huonon laadun kuten ylläolevista linkeistä voimme lukea.
Renault tuo automaailman hylkiömerkki
11
290
Vastaukset
- kuinkas suu pannaan?
http://yle.fi/uutiset/lahes_miljoonan_toyotan_takaisinveto/6472872
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/30/turvatyynyt-rajahtelevat-ennen-aikojaan-toyota-vetaa-autoja-taas-takaisin/20131648/304
Siinä sun kokoelmiis lisää linkkejä heh heh. On se hienoa, kun on Rellu, ettei turvatyynyt paukahda naamalle kesken ajon, kuten tuossa laatu(?)-japanilaisessa- koettua
Toyota sentään huolehtii asiakkaistaan mutta renu salaa viat ja antaa asiakkaidensa korjata ne itse omalla kustannuksellaan. Sanoisinpa Renusta että huono tuote ja huono asiakkaaseen suhtautuminen.
Menepäs Toyota liikkeeseen ja valita vikaa (jos niitä edes joskus on). Sinut otetaan heti vakavasti ja vika yritetään aidosti korjata. Teepäs sama renu liikkeessä ... ei onnistu. On käytännössä koettua. Perheemme on nimittäin omistanut molemmat. Ensin Lagunan ja sitten Avensiksen joka on vielä nykyäänkin. Asiakkaaseen suhtautumisessa on huima ero. - tojota laatua:)
koettua kirjoitti:
Toyota sentään huolehtii asiakkaistaan mutta renu salaa viat ja antaa asiakkaidensa korjata ne itse omalla kustannuksellaan. Sanoisinpa Renusta että huono tuote ja huono asiakkaaseen suhtautuminen.
Menepäs Toyota liikkeeseen ja valita vikaa (jos niitä edes joskus on). Sinut otetaan heti vakavasti ja vika yritetään aidosti korjata. Teepäs sama renu liikkeessä ... ei onnistu. On käytännössä koettua. Perheemme on nimittäin omistanut molemmat. Ensin Lagunan ja sitten Avensiksen joka on vielä nykyäänkin. Asiakkaaseen suhtautumisessa on huima ero.Et voi vitsilläkään väittää, että on asiakkaista huolehtimista valmistaa keskeneräinen ja vaarallinen auto. Sitten kutsutaan se takaisin korjattavaksi, kun on huomattu, että kaasut juuttuu pohjaan ja turvatyynyt paukahtaa naamalle kesken ajon. Niin ja auto syttyy palamaan kun käyttää sähköikkunoita...
Ja onneksi tarvitsee harvoin renu-liikkeessä käydä vikoja valittamassa. Toista se on tojotalla. Jos ei muuta niin joka viikko tulee uusi takaisinkutsu. Kyllä pysyn kaukana tuosta japanilaisen autoteollisuuden häpeäpilkusta. - 04k4kikk,d,,
tojota laatua:) kirjoitti:
Et voi vitsilläkään väittää, että on asiakkaista huolehtimista valmistaa keskeneräinen ja vaarallinen auto. Sitten kutsutaan se takaisin korjattavaksi, kun on huomattu, että kaasut juuttuu pohjaan ja turvatyynyt paukahtaa naamalle kesken ajon. Niin ja auto syttyy palamaan kun käyttää sähköikkunoita...
Ja onneksi tarvitsee harvoin renu-liikkeessä käydä vikoja valittamassa. Toista se on tojotalla. Jos ei muuta niin joka viikko tulee uusi takaisinkutsu. Kyllä pysyn kaukana tuosta japanilaisen autoteollisuuden häpeäpilkusta.Menepäs vaihtamaan sitä renun romuasi niin automyyjät nauraa sut pihalle :))) Sitävastoin itse kun vien aikanaan Toyotan vaihtoon niin nautin vaihtoautomyyjien silmissä suurta arvostusta. Toyota viedään suorastaan käsistä.
Renaultin vaihtoarvo on todella surkea (johtuen huonosta laadusta) lisäksi renu ei kelpaa vaativille taksiyrittäjille mikä jo kertoo sen että renuun ei kannata sekaantua. Ei vaan kertakaikkiaan kestä ammattikäyttöä.
- rillipääasiantuntija
Kävin Biliassa kytkettämässä Megane 3:n päivävalot toimintaan. Se ei ollut auton vika, vaan jonkun maahantuontiorganisaatiossa olevan päätös pakottaa lähivalojen käyttöön vaikka päivävalot tulee kaikkiin uusiin autoihin. Olin oikein tyytyväinen huollon toimintaan.
Jostakin syystä en ole koskaan innostunut Toyotasta. Ei se varmaan huono ole, mutta se ei sovi imagooni. Se vaan ei ole minun autoni. Japseista Honda kiinnostaisi, ja sellainen löytyykin kaksipyöräisenä. - M-JJA
Tuo "automaailman hylkiömerkki" Renault oli vuoden 2011 tilaston mukaan Euroopan kolmanneksi myydyin automerkki. Toisin kuin Suomessa luullaan, myydyin ei ollut Toyota, ei edes kakkonen.
Kolme merkkiä möi vuonna 2011 Euroopassa yli 1 miljoonaa kappaletta ja nämä olivat
VW 1,6 miljoonaa
Ford 1.1 miljoonaa
Renault 1.0 miljoonaa
Peugeot sijoittui sijalle 5. ja Citroen sijalle 6. Vasta sijalla 7 löytyy ensimmäinen japanilaismerkki, Toyota - myytyjä autoja 0,53 miljoonaa.
En löytänyt tuoreempaa merkkikohtaista tilastoa , mutta automalleista vuonna 2012 oli Renault Clio sijalla 4 ja Renault Megane sijalla 8.
Suomessa käytävä keskustelu ranskalaisautoista herättäisi varmaan hämmennystä keski-Euroopassa. Ei tietenkään Saksassa, mistä kaikki "vikatilastot" näyttävät olevan kotoisin, mutta muualla kyllä. Tutkiskelin kerran ADACin (Saksan AL) suomalaistoimittajienkin suosimaa "piiputustilastoa" . Kävi ilmi että suurin Renault-mallien pysäyttäjä oli sähkövika ja ylivoimaisesti tärkein "sähkövika" oli tyhjentynyt akku. Onhan sekin vika, mutta kertoo enemmän omistajan kuin automerkin laadusta.- nippon denso
Eurooppa ei ole koko mailma urpot Toyota myy noin 10miljoonaa piiliä vuodessa joten toi euroopan markkina-alue on kuin pieru saharassa toyotan myynnissä!! Mutta tottakai vertaatte näitten euromerkkien myyntejä euromarkkinoihin kun missään muualla ne matolaatikot ei pärjää.........Paitsi ehkä vw......!
- rillipääasiantuntija
Suomalaiset ostavat mieluusti japanilaisia ja korealaisia autoja. EU:ta ei koeta kotimaiseksi eikä euroa omaksi valuutaksi.
Minulle Renault on luonnollinen valinta, ja onhan se menestynyt TM-vertailussakin hyvin. - nippon denso
rillipääasiantuntija kirjoitti:
Suomalaiset ostavat mieluusti japanilaisia ja korealaisia autoja. EU:ta ei koeta kotimaiseksi eikä euroa omaksi valuutaksi.
Minulle Renault on luonnollinen valinta, ja onhan se menestynyt TM-vertailussakin hyvin.Renuutit menestyy niinkauan kun mittarissa on alle 20000Km sitten alkaa alamaki joka päättyy siinä 180000-200000Km kohdalla joka on 10-13V. Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo! Ja tuossa valissä on vaihdettu pyöränlaakereita , jakopää, palloniveliä,radio, ja ties mitä muuta mitä ei oikeissa autoissa ole tossa ajassa tarvinnut korjata!!!!!!
- rillipääasiantuntija
nippon denso kirjoitti:
Renuutit menestyy niinkauan kun mittarissa on alle 20000Km sitten alkaa alamaki joka päättyy siinä 180000-200000Km kohdalla joka on 10-13V. Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo! Ja tuossa valissä on vaihdettu pyöränlaakereita , jakopää, palloniveliä,radio, ja ties mitä muuta mitä ei oikeissa autoissa ole tossa ajassa tarvinnut korjata!!!!!!
=> Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo!
Tuo on kieltämättä vaikea kysymys. Jos auton arvo on vaikkapa 2000 euroa niin silloin "joutuu" ostamaan uudemman auton. Harmittaisi jos 10-13 vuotiaan autoon joutuisi laittamaan vaikkapa 2500 euroa korjaukseen jos auton arvo on 5000 euroa. Korjaaminen kirpaisi pahasti, toisaalta romutus vielä pahemmin.
Harmittavasti sinulle on sattunut jokin maanantaikappale. Minun kohdallani vikamäärä on ollut samaa tasoa kuin saksalaisissa merkeissä.
Itse en ostaisi käytettyä Toyotaa koska ne ovat kalliita. - deppon ninso
rillipääasiantuntija kirjoitti:
=> Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo!
Tuo on kieltämättä vaikea kysymys. Jos auton arvo on vaikkapa 2000 euroa niin silloin "joutuu" ostamaan uudemman auton. Harmittaisi jos 10-13 vuotiaan autoon joutuisi laittamaan vaikkapa 2500 euroa korjaukseen jos auton arvo on 5000 euroa. Korjaaminen kirpaisi pahasti, toisaalta romutus vielä pahemmin.
Harmittavasti sinulle on sattunut jokin maanantaikappale. Minun kohdallani vikamäärä on ollut samaa tasoa kuin saksalaisissa merkeissä.
Itse en ostaisi käytettyä Toyotaa koska ne ovat kalliita.Ja uutta tojotaa ei kannata ostaa jos ei halua joutua koekaniiniksi. Tyhmät ostajat testaavat mikä vaarallinen häiriö tojotaan seuraavaksi tulee. Taas kun tulee kuolonuhreja sen takia, että tojota onkin ollut keskeneräinen, niin sitten niitä kutsutaan taas miljoonittain takaisin. Aika jännittävää on tojotanomistajan elämä.
"nippon densokin" on näköjään jo kyllästynyt jatkuvaan jännittämiseen ja unettomiin öihin tojotansa takia ja on sen takia yhtäkkiä kummallisen kiinnostunut Relluista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812