Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Renault tuo automaailman hylkiömerkki

হদিশ পাওয়া যাচ্ছে ন

11

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinkas suu pannaan?
      • koettua

        Toyota sentään huolehtii asiakkaistaan mutta renu salaa viat ja antaa asiakkaidensa korjata ne itse omalla kustannuksellaan. Sanoisinpa Renusta että huono tuote ja huono asiakkaaseen suhtautuminen.

        Menepäs Toyota liikkeeseen ja valita vikaa (jos niitä edes joskus on). Sinut otetaan heti vakavasti ja vika yritetään aidosti korjata. Teepäs sama renu liikkeessä ... ei onnistu. On käytännössä koettua. Perheemme on nimittäin omistanut molemmat. Ensin Lagunan ja sitten Avensiksen joka on vielä nykyäänkin. Asiakkaaseen suhtautumisessa on huima ero.


      • tojota laatua:)
        koettua kirjoitti:

        Toyota sentään huolehtii asiakkaistaan mutta renu salaa viat ja antaa asiakkaidensa korjata ne itse omalla kustannuksellaan. Sanoisinpa Renusta että huono tuote ja huono asiakkaaseen suhtautuminen.

        Menepäs Toyota liikkeeseen ja valita vikaa (jos niitä edes joskus on). Sinut otetaan heti vakavasti ja vika yritetään aidosti korjata. Teepäs sama renu liikkeessä ... ei onnistu. On käytännössä koettua. Perheemme on nimittäin omistanut molemmat. Ensin Lagunan ja sitten Avensiksen joka on vielä nykyäänkin. Asiakkaaseen suhtautumisessa on huima ero.

        Et voi vitsilläkään väittää, että on asiakkaista huolehtimista valmistaa keskeneräinen ja vaarallinen auto. Sitten kutsutaan se takaisin korjattavaksi, kun on huomattu, että kaasut juuttuu pohjaan ja turvatyynyt paukahtaa naamalle kesken ajon. Niin ja auto syttyy palamaan kun käyttää sähköikkunoita...

        Ja onneksi tarvitsee harvoin renu-liikkeessä käydä vikoja valittamassa. Toista se on tojotalla. Jos ei muuta niin joka viikko tulee uusi takaisinkutsu. Kyllä pysyn kaukana tuosta japanilaisen autoteollisuuden häpeäpilkusta.


      • 04k4kikk,d,,
        tojota laatua:) kirjoitti:

        Et voi vitsilläkään väittää, että on asiakkaista huolehtimista valmistaa keskeneräinen ja vaarallinen auto. Sitten kutsutaan se takaisin korjattavaksi, kun on huomattu, että kaasut juuttuu pohjaan ja turvatyynyt paukahtaa naamalle kesken ajon. Niin ja auto syttyy palamaan kun käyttää sähköikkunoita...

        Ja onneksi tarvitsee harvoin renu-liikkeessä käydä vikoja valittamassa. Toista se on tojotalla. Jos ei muuta niin joka viikko tulee uusi takaisinkutsu. Kyllä pysyn kaukana tuosta japanilaisen autoteollisuuden häpeäpilkusta.

        Menepäs vaihtamaan sitä renun romuasi niin automyyjät nauraa sut pihalle :))) Sitävastoin itse kun vien aikanaan Toyotan vaihtoon niin nautin vaihtoautomyyjien silmissä suurta arvostusta. Toyota viedään suorastaan käsistä.

        Renaultin vaihtoarvo on todella surkea (johtuen huonosta laadusta) lisäksi renu ei kelpaa vaativille taksiyrittäjille mikä jo kertoo sen että renuun ei kannata sekaantua. Ei vaan kertakaikkiaan kestä ammattikäyttöä.


    • rillipääasiantuntija

      Kävin Biliassa kytkettämässä Megane 3:n päivävalot toimintaan. Se ei ollut auton vika, vaan jonkun maahantuontiorganisaatiossa olevan päätös pakottaa lähivalojen käyttöön vaikka päivävalot tulee kaikkiin uusiin autoihin. Olin oikein tyytyväinen huollon toimintaan.

      Jostakin syystä en ole koskaan innostunut Toyotasta. Ei se varmaan huono ole, mutta se ei sovi imagooni. Se vaan ei ole minun autoni. Japseista Honda kiinnostaisi, ja sellainen löytyykin kaksipyöräisenä.

    • M-JJA

      Tuo "automaailman hylkiömerkki" Renault oli vuoden 2011 tilaston mukaan Euroopan kolmanneksi myydyin automerkki. Toisin kuin Suomessa luullaan, myydyin ei ollut Toyota, ei edes kakkonen.

      Kolme merkkiä möi vuonna 2011 Euroopassa yli 1 miljoonaa kappaletta ja nämä olivat
      VW 1,6 miljoonaa
      Ford 1.1 miljoonaa
      Renault 1.0 miljoonaa

      Peugeot sijoittui sijalle 5. ja Citroen sijalle 6. Vasta sijalla 7 löytyy ensimmäinen japanilaismerkki, Toyota - myytyjä autoja 0,53 miljoonaa.
      En löytänyt tuoreempaa merkkikohtaista tilastoa , mutta automalleista vuonna 2012 oli Renault Clio sijalla 4 ja Renault Megane sijalla 8.

      Suomessa käytävä keskustelu ranskalaisautoista herättäisi varmaan hämmennystä keski-Euroopassa. Ei tietenkään Saksassa, mistä kaikki "vikatilastot" näyttävät olevan kotoisin, mutta muualla kyllä. Tutkiskelin kerran ADACin (Saksan AL) suomalaistoimittajienkin suosimaa "piiputustilastoa" . Kävi ilmi että suurin Renault-mallien pysäyttäjä oli sähkövika ja ylivoimaisesti tärkein "sähkövika" oli tyhjentynyt akku. Onhan sekin vika, mutta kertoo enemmän omistajan kuin automerkin laadusta.

      • nippon denso

        Eurooppa ei ole koko mailma urpot Toyota myy noin 10miljoonaa piiliä vuodessa joten toi euroopan markkina-alue on kuin pieru saharassa toyotan myynnissä!! Mutta tottakai vertaatte näitten euromerkkien myyntejä euromarkkinoihin kun missään muualla ne matolaatikot ei pärjää.........Paitsi ehkä vw......!


      • rillipääasiantuntija

        Suomalaiset ostavat mieluusti japanilaisia ja korealaisia autoja. EU:ta ei koeta kotimaiseksi eikä euroa omaksi valuutaksi.

        Minulle Renault on luonnollinen valinta, ja onhan se menestynyt TM-vertailussakin hyvin.


      • nippon denso
        rillipääasiantuntija kirjoitti:

        Suomalaiset ostavat mieluusti japanilaisia ja korealaisia autoja. EU:ta ei koeta kotimaiseksi eikä euroa omaksi valuutaksi.

        Minulle Renault on luonnollinen valinta, ja onhan se menestynyt TM-vertailussakin hyvin.

        Renuutit menestyy niinkauan kun mittarissa on alle 20000Km sitten alkaa alamaki joka päättyy siinä 180000-200000Km kohdalla joka on 10-13V. Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo! Ja tuossa valissä on vaihdettu pyöränlaakereita , jakopää, palloniveliä,radio, ja ties mitä muuta mitä ei oikeissa autoissa ole tossa ajassa tarvinnut korjata!!!!!!


      • rillipääasiantuntija
        nippon denso kirjoitti:

        Renuutit menestyy niinkauan kun mittarissa on alle 20000Km sitten alkaa alamaki joka päättyy siinä 180000-200000Km kohdalla joka on 10-13V. Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo! Ja tuossa valissä on vaihdettu pyöränlaakereita , jakopää, palloniveliä,radio, ja ties mitä muuta mitä ei oikeissa autoissa ole tossa ajassa tarvinnut korjata!!!!!!

        => Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo!

        Tuo on kieltämättä vaikea kysymys. Jos auton arvo on vaikkapa 2000 euroa niin silloin "joutuu" ostamaan uudemman auton. Harmittaisi jos 10-13 vuotiaan autoon joutuisi laittamaan vaikkapa 2500 euroa korjaukseen jos auton arvo on 5000 euroa. Korjaaminen kirpaisi pahasti, toisaalta romutus vielä pahemmin.

        Harmittavasti sinulle on sattunut jokin maanantaikappale. Minun kohdallani vikamäärä on ollut samaa tasoa kuin saksalaisissa merkeissä.

        Itse en ostaisi käytettyä Toyotaa koska ne ovat kalliita.


      • deppon ninso
        rillipääasiantuntija kirjoitti:

        => Siihen että ei kannata enää korjata kun korjaus maksaa enemmän kuin mitä on (auton) arvo!

        Tuo on kieltämättä vaikea kysymys. Jos auton arvo on vaikkapa 2000 euroa niin silloin "joutuu" ostamaan uudemman auton. Harmittaisi jos 10-13 vuotiaan autoon joutuisi laittamaan vaikkapa 2500 euroa korjaukseen jos auton arvo on 5000 euroa. Korjaaminen kirpaisi pahasti, toisaalta romutus vielä pahemmin.

        Harmittavasti sinulle on sattunut jokin maanantaikappale. Minun kohdallani vikamäärä on ollut samaa tasoa kuin saksalaisissa merkeissä.

        Itse en ostaisi käytettyä Toyotaa koska ne ovat kalliita.

        Ja uutta tojotaa ei kannata ostaa jos ei halua joutua koekaniiniksi. Tyhmät ostajat testaavat mikä vaarallinen häiriö tojotaan seuraavaksi tulee. Taas kun tulee kuolonuhreja sen takia, että tojota onkin ollut keskeneräinen, niin sitten niitä kutsutaan taas miljoonittain takaisin. Aika jännittävää on tojotanomistajan elämä.

        "nippon densokin" on näköjään jo kyllästynyt jatkuvaan jännittämiseen ja unettomiin öihin tojotansa takia ja on sen takia yhtäkkiä kummallisen kiinnostunut Relluista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe