Kannattaako luomen poisto kasvoista, millainen jälki siitä jää?
Itsellä on useita ihonmyötäisiä luomia poskissa, joista ainakin yhden haluaisin leikkauttaa pois. Jos arpi on suht huomaamaton, niin useamman.
Onko kukaan täällä poistanut kasvoista luomea? Millainen jälki siitä jäi, kuinka nopeasti parantui? Mistä löytäisi hyvän lääkärin (plastiikkakirurgin?), jolla olisi tästä kokemusta ja osaisi leikata mahdollisimman siististi? Voitteko suositella ketään plastiikkakirurgia luomen poistoon?
Laseria en uskaltaisi kokeilla, sillä olen siinä käsityksessä, että ihonmyötäisissä luomissa jäisi aina jäljeksi luomenkokoinen kuoppa, ja kirurginen viiva-arpi kuulostaa paremmalta.
Luomen poisto kasvoista (kirurgisesti)
6
1892
Vastaukset
- kokemusta on
Vaalea pieni arpi on leuassa muistona vuosien takaisesta poistosta, nätimpi kuin luomi. :) Eilen poistettiin leauan alta kaksi ja rintalastan alueelta yksi. Nopea toimenpide veitselläkin tehtynä. Puudutuspiikki ensin ja saman tien leikkaus. Vastaanotolla sisällä kaikkineen alle puoli tuntia. Yleiskirurgi leikkasi yksityisellä puolella. Tikkejä pidetään kaksi viikkoa ja sen jälkeen vielä teippi kaksi viikkoa.
Ei tarvii olla plastiikkakirurgi, hyvä yleiskirurgi osaa hoitaa homman. Hoitajat osaavat suositella sopivaa. Tosin tarjota voidaan kasvoihin plastiikkakirurgia. - Mäihästä kiinni
Tuo on täysin kiinni siitä, minkälainen puoskari niitä poistelee. TK:ssa homman hoitaa ihan tavallinen tk-lekuri, nehän ei suurimmalta osin ole vielä edes "virallisia lekureita", vaan vasta yliopistossa lukemassa lääketiedettä ja tietyn oppimäärän jälkeen saavat toimia tk-lääkäreinä...
- Lääkärin valinta
Ainakin omassa terveyskeskuksessani tällaisia pieniä kirurgisia toimenpiteitä tekee kokeneet lääkärit (omalääkärini sattuu olemaan eräs heistä). Potilas ilmeisesti siirretään operaatiota varten pätevälle lääkärille. Vaikka oma lääkärini onkin pätevä, jouduin silti odottamaan joitakin viikkoja luomen leikkausta että saatiin varattua toimenpidehuone ja pätevä avustajana toiminut sairaanhoitaja. Sama käytäntö on ollut aiemmin työpaikkalääkärilläkin.
Kasvojen alueella kannattaisi käyttää plastiikkakirurgia jotta arpi ei jäisi näkyväksi. Minulta on työpaikkalääkäri poistanut pari luomea kasvoista mutta osasi työnsä hyvin vaikka olikin koulutukseltaan yleislääkäri. Toisen arven löydän itse kun tiedän missä se on, mutta sivullinen ei huomaa sitä. Toinen arpi katosi kokonaan.
- Tyytyväinen
Helsingissä keväälä 2014 terveyskeskuksessa sain ajan lääkärille poskella ja kaulassa olleiden luomien tarkistukseen (viikon päähän). Tarkistuksessa lääkäri totesi posken luomen, jonka olin huomannut kasvaneen talven aikana (2 mm2 -> 4 mm2), sekä kaulan luomen, joka hankasi kaulusta, poistettavaksi.
Uusi aika poistoon (toinen viikko). Poistossa puudutuspiikki kumpaankin luomeen, joka ei tuntunut yhtään miltään! Ei kannata pelätä.
Parin minuutin odottelun jälkeen terveyskeskuslääkäri poisti luomet veitsellä. Ei mitään kipuja.
Poskeen kaksi tikkiä ja kaulaan yksi. Koko käynti kesti alle 15 minuuttia.
Posken luomi lähti patologille, parin viikon päästä lääkäri soitti ja kertoi sen olleen vaaraton rasvaluomi.
Tikkien poisto hoitajalla viikon kuluttua. Nyt kolmen kuukauden kuluttua en enää edes huomaa arpia.
Ensimmäistäkään laskua terveyskeskuksesta ei ole tullut, mitä kyllä suuresti ihmettelen, mutta olen hyvin hiljaa ja tyytyväinen asiasta. - Ei arvaukseen
Varokaa poistattamasta niitä luomia arvauskeskuksessa, jälki on yleensä luvattonan törkeää.... pätevä ja kätevä kirurgi toki osaa hoitaa homman nätisti, mutta tk-lekuri ei todellakaan ole minkään asteinen kirurgi!
- Kuopiossa2005
Kuopiossa tk lääkärit eivät poista kasvoilta luomeja.yllätyksekseni hän antoi lähetteen tk:n korva-nenä-jakurkkulääkärille joka erikoistunut myös kasvojen alueen luomien poistoon.omat oli epäilykseni,mutta luotin siihen että homma hoituu.luomi oli suoraan nenänpäässä ja ulkoneva.puuduts koski törkeesti,mutta lopputulos todella hyvä!jos et tietäis että sellainen mulla ollut niin et tietäis mitään.olematon vaalea pieni arpi.oon tosi tyytyväinen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485998Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623679Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162810- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132329- 362315
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182137- 212099
- 1491428
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2841366