Kertokaapas mitä eroa on timpurilla ja kirvesmiehellä? Mun mielestä timpurilla on hieman suurempi palkka... onkohan se joku kokeneempi...?
Mitä eroa timpuri/kirvesmies?
8
14566
Vastaukset
- kumpikin
eihän niillä mitään eroa tarvitse olla ihan miten haluaa itseään nimittää. monet rakeenusmiehet tekevät tarvittaessa sisustustyöt kuin puutyötkin ym. firmoista en tiedä mut nää verokirjalla tekevät.
- "luulen tietäväni"
mielestäni Länsi-Suomessa puhutaan tImpurista ja ainakin Itä-Suomessa kirvesmihestä,luulenpa, että ammatillisesti siinä ei ole eroa.
- Timppa
Timpuri tekee hirsitalot(en tarkoita tehdastekoisia liimasälerakenteita)saavit,kiulut ,veneet,paanukatot ym.Väittääpä jokin väliseinämies,joka laittaa ruuvivääntimellä kipsilevyjä peltirankaan olevansa kirvesmies?
- toinen kirvesmies
Timppa kirjoitti:
Timpuri tekee hirsitalot(en tarkoita tehdastekoisia liimasälerakenteita)saavit,kiulut ,veneet,paanukatot ym.Väittääpä jokin väliseinämies,joka laittaa ruuvivääntimellä kipsilevyjä peltirankaan olevansa kirvesmies?
asia kirvesmies ja timpuri, kirvesmies virallinen nimitys ja kyllä väliseinä työ kuuluu kirvestöihin myös peltiranka seinät valitettavasti.
- Anonyymi
Kirvesmies... On erittäin kunnioitettava ammatti,, sanoo muuan mestari
IP - Anonyymi
Timpuri eli Timberman. Määritelmä sanoo että työntekijä joka rakentaa esivalmistellusta puutavarasta...vaikkakin timpuri sana on peritty laivatimpureilta jotka siirtyivät rakentamaan taloja teollisen vallankumouksen aikaan kun puulaivat korvattiin metallisilla. Kirvesmies määritelmän mukaan kirjaimellisesti käyttää kirvestä ja vasaraa tai vasarakirvestä (drywall axe, jota ei nykypäivänä enää käytetä, koska ruuvit) ja näitä käyttäen tekee rakennustöitä. Nykypäivänä niin harva osa enää käyttää kirvestä rakennustöissä tarvittavalla tarkkuudella, ja nimike kirvesmies on siinä määrin vanhentunut. Nykypäivän ammattinimike on 'talonrakentaja'
- Anonyymi
No kyllä nyt kirveellä pitää muutakin osata tehdä, kun halkoja. Se on ihan suomalaisen perustaito.
- Anonyymi
Kuka vaan voi raksalla sanoa itseään miksi huvittaa, mutta toppapöksyt on raksojen kuninkaita ja ammattilaisia!
He paskantavatkin seisaaltaan.
Syövät toisten eväät taukotiloista.
Ovat nopeampia tekemään kuin Suomalaiset (nyt ei saa laskea heidän tekemiä virheitä).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289