Kyselisin Qashqaikuskeilta, että oletteko nähneet tarpeelliseksi ruostesuojata autoanne ja mitä sellainen pätevä suojaus maksaa?
Jotkut sanoo, että raha menee hukkaan suojauksessa, joka ilmeisesti halvimmillaankin maksaa yli 500 euroa ja koko käsittely lähes 700 euroa. Sanovat, että ei siitä kolmen vuoden päästä saa edes niin paljoa enemmän kuin käsittely maksoi. Mitä olette mieltä tästä?
Oletteko ruostesuojanneet Qashqaitanne?
14
435
Vastaukset
- KariJjqq
Kyl mie sen het osto tilanteessa pistin suojaukseen, hieman samalla vaimensi ääniäkin, lokarit samoin hankin, oliko se rahan arvoista, ei tämän hintaluokan autoissa voi sitä ottaa huomioon, jos ois fyffee ostaa 50huntin auto niin jo wain mutta kun aikoo pitää pitempään niiin miksi ei suojais.
- Järkinissanisti
Äänenvaimennuksen vuoksi sitä ei mielestäni kannata suojata sillä Qashqai on varsin hiljainen auto muutenkin.
Järkevästi asiaa kun punnitsee, niin tietääkö joku varmasti pitävänsä autoa vähintään 10 vuotta jolloin auton suojaaminen olisi ehkä taloudellisestikin järkevää, mikäli olettaa, että nykyisenkaltaisella autolla on 10 vuoden päästä järkevä ajella esim. ajoneuverojen yms. maksujen suhteen.
Todennäköinen suuntahan on se, että tulevaisuudessa vanhempien autojen käyttömaksut nousevat selvästi uusiin verrattuna ja se aiheuttaa varmasti 10 vuoden rajapyykin ylittäneissä autoissa sen, että niiden käyttömaksut tulevat olemaan niin suuret, että sen ikäisten autojen arvo joka tapauksessa on minimaalinen. Hyväkuntoisen kunnolla suojatun ja pidetyn auton arvo ei kuitenkaan ole kuin max tonnin enemmän kuin ns. normaalisti pidetyn.
Toisaalta vielä sekin, että jos tosiaan haluaa pitää autonsa varmasti ruostevapaana, niin pelkkä n. 700-800 euron uuden auton lisäkäsittely ei riitä, vaan autoon joutuu tekemään täydentäviä käsittelyjä vähintään toisella samanlaisella summalla ja tuskin edes riittää. Varovasti laskien n. 2500 euroa pitää 10 vuoden aikana uhrata ruosteenestolle, jos varmaksi haluaa ettei autoa tarvitse hitsailla 10-12 vuoden päästä. Taloudellisessa mielessä suojauksessa ei ole siis mitään järkeä ellei halua tuntea autoonsa jotain tunnesidettä ja ajavansa juuri sillä autolla hautaan asti.
Kalliilla autonsa suojauttaneen kannattaa ottaa myös sellainen huomioon, että mites jos joku ajaa kylkeesi tai perään esim. 6-10 vuoden päästä kun kaikki kalliit suojaukset on siihen tehty. Sen ikäinen auto menee todella helposti lunastuskuntoon ja vakuutusyhtiö ei juurikaan hyvitä sitä, että siihen on uhrattu suojauksiin tuhansia. Saatat ehkä hyvin puhumalla saada siitä muutaman satkun enemmän,mutta et millään kaikkia siihen upottamiasi rahoja.
Kaikkein järkevintähän olisi, että autotehtaat tekisivät jo tehtaalla kunnollisen ruosteenestokäsittelyn autoihin, sillä se ei tekisi niihin hintaa kuin ehkä 200 euroa enemmän kun se olisi tehty siinä vaiheessa massatyönä joka autoon. Valmistajat eivät kuitenkaan halua tehdä sitä, koska nykyauton ei ole tarkoituskaan kestää yli kymmentä vuotta. Myyntiä saadaan parhaiten lisää sillä, että autot tehdään kestämään vain rajoitetun ajan. Näinhän se menee nykyään myös kodintekniikka tuotteissa ja huonekaluissa ja lähes kaikessa. Onko se sitten luontoystävällistä ja sitä paljon puhuttua kestävää kehitystä, niin siitä voidaan ollaan sitten ainakin kahta mieltä:)
Toisaalta kuitenkin toivon, että uuden autonsa suojauttavia henkilöitä löytyisi Suomesta paljon, sillä asialla on kuitenkin se hyvä puoli, että se työllistää kotimaista työvoimaa. Ja eihän tästä maailmanmenosta tiedä, että vaikka tulisi sellainen tosikriisi ja autoteollisuuden kuolema siinä samalla, että vaikka hyvin suojattu ruosteeton 10 v. auto olisikin kuumaa kamaa, jos ei uusia olisi tarjolla. On tää maailman meno niin hullua nykyään, että totaaliromahdus on täysin mahdollista lähivuosina.
Ja vielä vastaus aloittajalle; en ole suojannut Qashqaitani, enkä suojaa, sillä vaihdan sen 3-vuotiaana taas uuteen ja sijoittamalla suojaamisessa säästämäni 800 euroa 3-vuodeksi viisaasti, niin saan sillä lähes maksettua sitten välirahan uuteen. - 6 vuotta Qashqailla
Järkinissanisti kirjoitti:
Äänenvaimennuksen vuoksi sitä ei mielestäni kannata suojata sillä Qashqai on varsin hiljainen auto muutenkin.
Järkevästi asiaa kun punnitsee, niin tietääkö joku varmasti pitävänsä autoa vähintään 10 vuotta jolloin auton suojaaminen olisi ehkä taloudellisestikin järkevää, mikäli olettaa, että nykyisenkaltaisella autolla on 10 vuoden päästä järkevä ajella esim. ajoneuverojen yms. maksujen suhteen.
Todennäköinen suuntahan on se, että tulevaisuudessa vanhempien autojen käyttömaksut nousevat selvästi uusiin verrattuna ja se aiheuttaa varmasti 10 vuoden rajapyykin ylittäneissä autoissa sen, että niiden käyttömaksut tulevat olemaan niin suuret, että sen ikäisten autojen arvo joka tapauksessa on minimaalinen. Hyväkuntoisen kunnolla suojatun ja pidetyn auton arvo ei kuitenkaan ole kuin max tonnin enemmän kuin ns. normaalisti pidetyn.
Toisaalta vielä sekin, että jos tosiaan haluaa pitää autonsa varmasti ruostevapaana, niin pelkkä n. 700-800 euron uuden auton lisäkäsittely ei riitä, vaan autoon joutuu tekemään täydentäviä käsittelyjä vähintään toisella samanlaisella summalla ja tuskin edes riittää. Varovasti laskien n. 2500 euroa pitää 10 vuoden aikana uhrata ruosteenestolle, jos varmaksi haluaa ettei autoa tarvitse hitsailla 10-12 vuoden päästä. Taloudellisessa mielessä suojauksessa ei ole siis mitään järkeä ellei halua tuntea autoonsa jotain tunnesidettä ja ajavansa juuri sillä autolla hautaan asti.
Kalliilla autonsa suojauttaneen kannattaa ottaa myös sellainen huomioon, että mites jos joku ajaa kylkeesi tai perään esim. 6-10 vuoden päästä kun kaikki kalliit suojaukset on siihen tehty. Sen ikäinen auto menee todella helposti lunastuskuntoon ja vakuutusyhtiö ei juurikaan hyvitä sitä, että siihen on uhrattu suojauksiin tuhansia. Saatat ehkä hyvin puhumalla saada siitä muutaman satkun enemmän,mutta et millään kaikkia siihen upottamiasi rahoja.
Kaikkein järkevintähän olisi, että autotehtaat tekisivät jo tehtaalla kunnollisen ruosteenestokäsittelyn autoihin, sillä se ei tekisi niihin hintaa kuin ehkä 200 euroa enemmän kun se olisi tehty siinä vaiheessa massatyönä joka autoon. Valmistajat eivät kuitenkaan halua tehdä sitä, koska nykyauton ei ole tarkoituskaan kestää yli kymmentä vuotta. Myyntiä saadaan parhaiten lisää sillä, että autot tehdään kestämään vain rajoitetun ajan. Näinhän se menee nykyään myös kodintekniikka tuotteissa ja huonekaluissa ja lähes kaikessa. Onko se sitten luontoystävällistä ja sitä paljon puhuttua kestävää kehitystä, niin siitä voidaan ollaan sitten ainakin kahta mieltä:)
Toisaalta kuitenkin toivon, että uuden autonsa suojauttavia henkilöitä löytyisi Suomesta paljon, sillä asialla on kuitenkin se hyvä puoli, että se työllistää kotimaista työvoimaa. Ja eihän tästä maailmanmenosta tiedä, että vaikka tulisi sellainen tosikriisi ja autoteollisuuden kuolema siinä samalla, että vaikka hyvin suojattu ruosteeton 10 v. auto olisikin kuumaa kamaa, jos ei uusia olisi tarjolla. On tää maailman meno niin hullua nykyään, että totaaliromahdus on täysin mahdollista lähivuosina.
Ja vielä vastaus aloittajalle; en ole suojannut Qashqaitani, enkä suojaa, sillä vaihdan sen 3-vuotiaana taas uuteen ja sijoittamalla suojaamisessa säästämäni 800 euroa 3-vuodeksi viisaasti, niin saan sillä lähes maksettua sitten välirahan uuteen.Ostin ensimmäisen Q:n heti 2007, kun ne tulivat myyntiin. Suojautin ja maksoin yli 800€. Vaihdoin uuteen kolmen vuoden vuoden päästä ja automyyjä kysyi kenelle minä autoani ruostesuojaan. Uutta en ole suojauttanut. Vieläkin mietin. Kenelle minä suojautan?
- itseluottamus ?
Järkinissanisti kirjoitti:
Äänenvaimennuksen vuoksi sitä ei mielestäni kannata suojata sillä Qashqai on varsin hiljainen auto muutenkin.
Järkevästi asiaa kun punnitsee, niin tietääkö joku varmasti pitävänsä autoa vähintään 10 vuotta jolloin auton suojaaminen olisi ehkä taloudellisestikin järkevää, mikäli olettaa, että nykyisenkaltaisella autolla on 10 vuoden päästä järkevä ajella esim. ajoneuverojen yms. maksujen suhteen.
Todennäköinen suuntahan on se, että tulevaisuudessa vanhempien autojen käyttömaksut nousevat selvästi uusiin verrattuna ja se aiheuttaa varmasti 10 vuoden rajapyykin ylittäneissä autoissa sen, että niiden käyttömaksut tulevat olemaan niin suuret, että sen ikäisten autojen arvo joka tapauksessa on minimaalinen. Hyväkuntoisen kunnolla suojatun ja pidetyn auton arvo ei kuitenkaan ole kuin max tonnin enemmän kuin ns. normaalisti pidetyn.
Toisaalta vielä sekin, että jos tosiaan haluaa pitää autonsa varmasti ruostevapaana, niin pelkkä n. 700-800 euron uuden auton lisäkäsittely ei riitä, vaan autoon joutuu tekemään täydentäviä käsittelyjä vähintään toisella samanlaisella summalla ja tuskin edes riittää. Varovasti laskien n. 2500 euroa pitää 10 vuoden aikana uhrata ruosteenestolle, jos varmaksi haluaa ettei autoa tarvitse hitsailla 10-12 vuoden päästä. Taloudellisessa mielessä suojauksessa ei ole siis mitään järkeä ellei halua tuntea autoonsa jotain tunnesidettä ja ajavansa juuri sillä autolla hautaan asti.
Kalliilla autonsa suojauttaneen kannattaa ottaa myös sellainen huomioon, että mites jos joku ajaa kylkeesi tai perään esim. 6-10 vuoden päästä kun kaikki kalliit suojaukset on siihen tehty. Sen ikäinen auto menee todella helposti lunastuskuntoon ja vakuutusyhtiö ei juurikaan hyvitä sitä, että siihen on uhrattu suojauksiin tuhansia. Saatat ehkä hyvin puhumalla saada siitä muutaman satkun enemmän,mutta et millään kaikkia siihen upottamiasi rahoja.
Kaikkein järkevintähän olisi, että autotehtaat tekisivät jo tehtaalla kunnollisen ruosteenestokäsittelyn autoihin, sillä se ei tekisi niihin hintaa kuin ehkä 200 euroa enemmän kun se olisi tehty siinä vaiheessa massatyönä joka autoon. Valmistajat eivät kuitenkaan halua tehdä sitä, koska nykyauton ei ole tarkoituskaan kestää yli kymmentä vuotta. Myyntiä saadaan parhaiten lisää sillä, että autot tehdään kestämään vain rajoitetun ajan. Näinhän se menee nykyään myös kodintekniikka tuotteissa ja huonekaluissa ja lähes kaikessa. Onko se sitten luontoystävällistä ja sitä paljon puhuttua kestävää kehitystä, niin siitä voidaan ollaan sitten ainakin kahta mieltä:)
Toisaalta kuitenkin toivon, että uuden autonsa suojauttavia henkilöitä löytyisi Suomesta paljon, sillä asialla on kuitenkin se hyvä puoli, että se työllistää kotimaista työvoimaa. Ja eihän tästä maailmanmenosta tiedä, että vaikka tulisi sellainen tosikriisi ja autoteollisuuden kuolema siinä samalla, että vaikka hyvin suojattu ruosteeton 10 v. auto olisikin kuumaa kamaa, jos ei uusia olisi tarjolla. On tää maailman meno niin hullua nykyään, että totaaliromahdus on täysin mahdollista lähivuosina.
Ja vielä vastaus aloittajalle; en ole suojannut Qashqaitani, enkä suojaa, sillä vaihdan sen 3-vuotiaana taas uuteen ja sijoittamalla suojaamisessa säästämäni 800 euroa 3-vuodeksi viisaasti, niin saan sillä lähes maksettua sitten välirahan uuteen.2sillä Qashqai on varsin hiljainen auto muutenkin."
vai hiljainen, olet vain tottunut kun se on sinun hiljaisin autosi.
meillä 2 kpl 7-paikkaista 3v vanha ja tämän keväinen malli, kalleinta mallia, aina kun ajamme jollain muulla autollamme lapset sanovat "isi ei nyt tartte huutaa ei olla Nissanissa".
Muuten minusta miehessä ei ole itsetuntoa jos vaihtaa 3-vuoden välein, se on todella niin kallista.
Ja rahaahan on kaikilla, mutta kaikilla ei ole tarpeeksi, tuhoat siinä vaihdossa 4-5 v vaihdon ajassa jo kokonaisen uuden auton hinnan.
JA kokemuksesta voin sanoa että nykyautoissa 2000 -luvun ei ole mitään ongelmia kuten -80 luvun autoissa, yhdessäkään autossamme ei ole ollut ennen 10 vuotta ja n. 180 000 km ollut jarru-, pakoputki, tms ongelmia.
Ainoastaan akku ja renkaita on vaihdettu.
Toki uudessa autossa on uusi tuulilasi, ja uusi tuoksu, mutta todella kallista.
Kun uuteen autoon ostaa renkaat, lämmittimet yms, tulee vaihdon kokonaiskustannuksesta todella korkea, samoin vakuutusmaksut ja kaikki ovat kalliimpaa.
toki meilläkin olis varaa vaihtaa, mutta sitten ei olis kesämökkiä, piilopirttiä, eikä asuttaisi 200 neliön omakotitaloissa 5000 neliön tonteilla, eikä käytäisi kiinassa 2-3 kertaa vuodessa.
Olen muuten ostanut 14 tuliterää viimeiseksi 1 käytetyn 3-vuotiaan. Kävi hassusti, kun juoppo ajoi meidän ollessa pysäköitynä rajun kolarin autoomme, kiitimme kun oli jo vanha 5-vuotias,
kyllä vähän pisti miettimään ostetaanko enää koskaan uutta.
Vielä, meillä ei ole mikään auto koskaan, ei edes .60 luvulla jättänyt tielle, eikä mihinkään ole koskaan tullut sellaista vikaa että olisi ollut pakko muuttaa matkasuunnitelmia.
Toki autojen turvallisuus kehittyy, mutta maantiekolariin joutuu vain 3 % autoista ja niissäkin puolet on kolareita joissa auton paino ja autojen yhteentörmäys-suunnat vaikuttavat, ei auton turvavarusteet - haiseeko suojaus
KariJjqq
kyllä ennemmin laittaisin tuon 600 € ruosteenestokustannuksen omaan, puolison ja vaimon >Erillisiin tapaturmavakuutuksiin
- Pentttti
Miksi ei kannata sitten sijoittaa eurooppalaiseen, joka on ruostetta vastaan suunniteltu, eikä pelkästään sitä vastaan hätäpaskana suojattu?
Jäisi rahatkin tänne lähemmäksi eikä Aasian huijareille. - ...
Mites Aasia liittyy tähän ruostesuojaus kysymykseen? QQlla ei ole muuta tekemistä japanin kanssa kun että on Nissan.
- kjj62
Minä pistin het ostostilanteessa ruoste suojauksen, ja sen äänieristyksen jonka samalla sai siihen, ja lokarit joissa myös pieni ääni eristys matto oli, teetätin myös autoon erillisen äänivaimennuksen,
Miksi, halusin äänen alemmaksi, tepsikö, hmm juu, tuhlasinko rahoja... juu
erillinen äänivaimennus paransi soittimen toisto ääniä,
2.0l Tekna CVT , bose audio kuului malliin ( erilline basso vahvistin vararenkaan paikalla ) - sitkoöljyllä
Sitko- moottorisahaöljyruiskukäsittely on halpa hyvä keino.
- josku voi salam iske
moni öljy tuhoaa kumia ja jarruletkuja yms. ei heti mutta vähitellen.
lisäksi on myös vakava ympäristörikos, eli tee se heti katsastuksen jälkeen älä vaan jos katsastat pikapuoliin.
- En suosittele HAJU !
Faktaa;
Kauanko aiot pitää, jos aiot pitää korkeintaan 10 v niin mietippäs missä autossa on ruoste-ongelmia joita, ruosteenesto olisi vähentänyt. Minusta ruosteenestoa ei tarvita eikä se auta mitään kuin korkeintaan kun autossa on ikää 13-15 vuotta, mutta sitä en tiedä ruostuuko nykyautot vielä silloinkaan.
Itse suurperheelisenä pidämme aina vähintään 10 v koska, 6 v ykkösautona, sitten 2. autona ja yleensä myymme 15-18v iässä eikä missään vm. 1986 tai nuoremissa ole olut ruosteongelmia, vanhemmissa kyllä kosmeettisia, mutta ei mitään korjausta vaativia. Ajokilometrit olleet 180-240 000 km.
500-1000 € on pikkusumma ja vielä piemmältä se tuntuu uutta autoa ostaessa kun lisävarustepaketit maksavat useita tonneja.
MUTTA MIKSI EN SUOSITTELE, yksi syy on se että meillä 2002 suojattu auto haisia ruosteenestoaineelle vielä 3 v kuluttuakin varsinkin kesällä, eli sen hajun takia en suosittele.
Varmaan moni on eri mieltä, mutta kaikseta ollaan erimieltä, ota itse selvää, meillä ainakin me kärsimme hajusta, samoin lähes jokainen tuttava kun tuli autoon ihmetteli hajua.
Suojaus oli -Tectyl merkinen. Se ei ole terveydelle vaarallista hajua, koska tunnen pari kaveria joka omistaa tuon firman ja ovat suojanneet 25-30 vuotta ja ovat aivan terveitä, noin 50-vuotiaita.
Suosittelisin suojausta ainoastaan pakettiautoille, joilla ajetaan todella paljon ja pidetään kauan, tai ehkä jokaisella pakettiautolle.
MITÄÄN äänenvaimennusta ei ruosteenesto tee, se on aivan huu haa juttuja,
mutta ei se hullu kun maiostaa, se on hullu kun maksaa.
Toki joku voi omastaan kertoa, tunnella on muutaman kk suojauksesta erilqainen kun massa on alla ja saumat tiiviit tms, mutta lopullisesti ei taatustai ole ihmistä joka eroittaisi ääänestä onko suojattu vai ei suojattu.
95 % maantiellä ajoäänestä tulee renkaista, moottorista ja tuulesta,
ruosteenesto voi vaikuttaa hiekkatiellä ajossa, jos ajaa 30-40 km / h, mutta ei vaikuta enää 60 km/h ajossa.
500 ei ole paljoa, mutta mitään siitä et hyödy, seuraava autokauppas hyötyy, et sinä, hajusta saat kärsiä, ehkä se sopii hieman tupakoitsijoille.
on ostettu 14 tuliterää autoa v 1965 alkaen, nykyään vuodesta 1995 ollut "perheessä" 6-8 autoa jatkuvassa ajossa.
Ruosteenesto ei vähennä esim. auton pesua, muutamat autot pitää vähintään pestä 1-2 viikon välei jos haluaa pitää maalipinnan hyvänä, toki kaikki kestävät vaikka pesee 2-4 kk välein, nitään ei tarvi uudellen maalata mutta rumaksi tulevat ja pinnalta saumat ruostuvvat.
Kannattaa varoa esim. Lehmuksen siirappia, vaikka se lähtee helposti tuulilaseista pyyhkijillä, se voi polttaa ainakin metallimaaleihin jo alle viikossa lätemättömiä jälkiä, on polttanut meidän jo kolmeen 2-5 v autoon. - faktahomma4
Faktaa: Kylläpä on typerä nimi autolla.
- VMPK FOORUMILTA:
Millä saa kannon häviämään ?
Vastaus : laita siihen Nissanin keulamerkki .
- cdsaadgsgsd
Heh avuttomat täällä maksavat jostain ruostesuojauksesta 500-700e.
Itse ostin 2-tökkiä alustamassa ja ruiskutuin ihan parkkipaikalla sitä niin
että nyt on musta pohja ja lokarit.
Hintaa oli alle 20e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822