valittaa monesti että kaupungin omistamissa asunnoissa on kohtuuttoman kalliit vuokrat, yksi syy "ns" korkeisiin vuokriin on kotieläimet, koirat ja kissat, lähes poikkeuksetta kun koiran tai kissan omistava/omistavat vuokralaiset muuttavat pois niin omistaja joutuu tekemään jonkinlaista remonttia asuntoon.
Jossain oli laskelma että jos vuokra-asunnoissa ei pidettäisi lemmikkejä niin vukrat voisi olla kymmenen prosenttia alhaisemmat, joka on melko suuri summa vuokrassa.
Vuokralla asujat
30
979
Vastaukset
- Toskhigo
Älä kirjoittele tuollaisia täällä. Iskhigo voi pillastua, kun sillä on itteellään susikoiria, puudeleita ja mitälie kissaeläimiä vuokra-asunnossaan. Voi sitäkin onnetonta, joka siihen joutuu hänen jälkeensä muuttamaan. Ei ainakaan allergiselle sovi moinen "kenneli".
mitäs esim. nuo 38m2 rivvariyksiöt esim. oravakuja maksaa nykyään? ittellä oli poismuuttaessa 280e/kk
- .,.
.
- Kombikupee
.,. kirjoitti:
.
Muutapa Ankkakujalle. Siellähän on aina ne paikkakunnan parhaat pihatalkoot. On tullu meinaan muutaman kerran oltua siellä kuokkavieraana. Raideri puuhas sinne Paula Koivuniemeä esiintymäänkin yhtenä vuonna, kun ne on tuttuja jostai yhteydestä, mut Paulalla oli laivakeikka justiinsa sillon.
- haistakaa pitkä
p a s k a koko tuppukylän nyssääjät.
- vääntövars
Hyvät talkoot on aina ollu Ankkiksella. Tarjottavaa aina yllinkyllin, jopa yhtenä vuonna kaljarekka suoraan Porin oluttehtaalta. Sai ottaa omaan kanisteriinkin. Reidarsi saanut jonkun edullisen erän ostettua. Ihan hyvää se oli, porilainen olut. Lähivuokratalojen asukit änkesivät mestoille kuin ampiaiset hunajapurkille. Mutta juotua ei saatu laikkea . vaikka kuinka yritettiin..
- Lounli-Raideri..
vääntövars kirjoitti:
Hyvät talkoot on aina ollu Ankkiksella. Tarjottavaa aina yllinkyllin, jopa yhtenä vuonna kaljarekka suoraan Porin oluttehtaalta. Sai ottaa omaan kanisteriinkin. Reidarsi saanut jonkun edullisen erän ostettua. Ihan hyvää se oli, porilainen olut. Lähivuokratalojen asukit änkesivät mestoille kuin ampiaiset hunajapurkille. Mutta juotua ei saatu laikkea . vaikka kuinka yritettiin..
Nooh, onhan se hyvä, että minua muistetaan edes pihatalkoista, jos ei muusta. Olen panostanut asukkaiden viihtyvyyteen ja yhteisöllisyyden luomiseen. Siis juuri niihin seikkoihin jotka tekivät U:gista viihtyisän jo muinaisina purejelaiva-aikakausina. Nykyään ihmiset ei monessa taloyhtiössä tunne edes naapuriaan, saatikka sitten tervehdi. Se on perusvaatimus mielestäni naapuruutta vaalimisen jalolla saralla. Meillä Ankkakujalla kaikki ovatkin kuin yhtä suurta perhettä. Apua saa kun pyytää ja välillä pyytämättäkin. Täällä ei ole mitään turhanpäiväisiä riitoja ja nujakointeja. Kaikki viihtyvät ja sen vuoksi tämä onkin asukasvaihtuvuudeltaan Uudenkaupungin hitaimpia. Täältä poistutaan vain mustalla autolla, vaakatasossa ja juhlallisesti. Näin totesi minulle eräs työuransa purjelaivoilla tehnyt eläkeläispappa. Isännöitsijä tuossa totesi minulle männäviikolla, että tämä on kyllä siististi elävien yhteisö. Ei edes nuoriso käyttäydy häiritsevästi, mikä nykypäivänä on ihme sinänsä.
- opk2
dghj
- Ducky.
Lounli-Raideri.. kirjoitti:
Nooh, onhan se hyvä, että minua muistetaan edes pihatalkoista, jos ei muusta. Olen panostanut asukkaiden viihtyvyyteen ja yhteisöllisyyden luomiseen. Siis juuri niihin seikkoihin jotka tekivät U:gista viihtyisän jo muinaisina purejelaiva-aikakausina. Nykyään ihmiset ei monessa taloyhtiössä tunne edes naapuriaan, saatikka sitten tervehdi. Se on perusvaatimus mielestäni naapuruutta vaalimisen jalolla saralla. Meillä Ankkakujalla kaikki ovatkin kuin yhtä suurta perhettä. Apua saa kun pyytää ja välillä pyytämättäkin. Täällä ei ole mitään turhanpäiväisiä riitoja ja nujakointeja. Kaikki viihtyvät ja sen vuoksi tämä onkin asukasvaihtuvuudeltaan Uudenkaupungin hitaimpia. Täältä poistutaan vain mustalla autolla, vaakatasossa ja juhlallisesti. Näin totesi minulle eräs työuransa purjelaivoilla tehnyt eläkeläispappa. Isännöitsijä tuossa totesi minulle männäviikolla, että tämä on kyllä siististi elävien yhteisö. Ei edes nuoriso käyttäydy häiritsevästi, mikä nykypäivänä on ihme sinänsä.
Joo.Ankkis on hyvä paikka asua.Muuten,täällä on noin kolmannes asunnoista vuokralla.Kysy vaikka huoltomieheltä.Eräs Turkulainen liikemiespoppoo omistaa ne kaikki.
- ankkakuja 2
Ei ankkakujalla mitään nuorisoa asu. Vanhoja deekuja vain.
- Ankkakuja5
Ankkakujalla asuu Uudenkaupungin mukavimmat ihmiset. Avuliaita ja ystävällisiä. Välittävät aidosti lähimmäisistään.
- just joo...
Ankkakuja5 kirjoitti:
Ankkakujalla asuu Uudenkaupungin mukavimmat ihmiset. Avuliaita ja ystävällisiä. Välittävät aidosti lähimmäisistään.
mielenkiintoista miten kaikki vahvalla lääkityksellä/ juopo ym...vajaat ihmiset jaksaa täällä keskustella fantasia maailmoistaan...
ei kuule siellä ihmiset ole sen kummempia kuin missään muuallakaan, ei ne naapurit välitä teistä sen enempää kuin muistakaan,,,lääkitys saa teidät niin vain luulemaan jos ovat päin erehtyneeet katsomaan ...niin se vain on... - Ankkakuja5
just joo... kirjoitti:
mielenkiintoista miten kaikki vahvalla lääkityksellä/ juopo ym...vajaat ihmiset jaksaa täällä keskustella fantasia maailmoistaan...
ei kuule siellä ihmiset ole sen kummempia kuin missään muuallakaan, ei ne naapurit välitä teistä sen enempää kuin muistakaan,,,lääkitys saa teidät niin vain luulemaan jos ovat päin erehtyneeet katsomaan ...niin se vain on...Kyllä ne vaan on mukavampia, kuin naapurit keskimäärin Uudessakaupungissa. Ikävä, että olet joutunut vahvalle lääkitykselle ja vielä "juopo". Mutta uskon ja toivon, että saat mielenterveytesi kuntoon. Mitä fantasioihin tulee niin nittä pitää olla jokaisella. Sinulla ne tosin on niin perverssejä, ettei niistä varmaan täällä kannata kirjoitella. Tulevat vielä tarkastamaan tietokoneesi, että oletko taas kerännyt sinne niitä lapsi-kuvia...
- ....................
Ankkakuja5 kirjoitti:
Kyllä ne vaan on mukavampia, kuin naapurit keskimäärin Uudessakaupungissa. Ikävä, että olet joutunut vahvalle lääkitykselle ja vielä "juopo". Mutta uskon ja toivon, että saat mielenterveytesi kuntoon. Mitä fantasioihin tulee niin nittä pitää olla jokaisella. Sinulla ne tosin on niin perverssejä, ettei niistä varmaan täällä kannata kirjoitella. Tulevat vielä tarkastamaan tietokoneesi, että oletko taas kerännyt sinne niitä lapsi-kuvia...
voi oletko lapsikuvista jäänyt kiinni ,,,,ei kannattaisi täällä sellaisesta mainostaa....
vain sairas ihminen tuollaisia edes miettii...SIIS TODELLA SAIRAS, ja olettaa muiden toimivan samoin...toivottavasti siellä ei pikkulapsia asu,,, hoitoon kuuluisit....
ja hanki jotain lääkkeitä noihin perversioihisi ja jätä ne pikkulapset rauhaan...!! - Ankkakuja5
.................... kirjoitti:
voi oletko lapsikuvista jäänyt kiinni ,,,,ei kannattaisi täällä sellaisesta mainostaa....
vain sairas ihminen tuollaisia edes miettii...SIIS TODELLA SAIRAS, ja olettaa muiden toimivan samoin...toivottavasti siellä ei pikkulapsia asu,,, hoitoon kuuluisit....
ja hanki jotain lääkkeitä noihin perversioihisi ja jätä ne pikkulapset rauhaan...!!Oletko oikeasti noin tyhmä, vai suunnitteletko poliitikoksi ryhtymistä? Käänsit asian taas ihan päälaelleen. En minulla ole mitään mainitsemistasi perversioista. Olen kyllä aivan normi-kansalainen, hetero ja yksiavioinen. Ja kyllä täällä Ankkakujalla asuu ihan kaikenikäisiä, vanhuksista lapsiin. Miten sinulla voi olla käsitys, että täällä asuisi vain "vanhoja deekuja"? Taidat itse olla hoidon tarpeessa. Mutta näinhän sitä sanotaan, että pelkällä lääkityksellä harvoin paranee. Ainakin sinä tarvitsisit pidemmän luokan psykoterapian. Ehkäpä ihan suljetulla osastolla, semmoisessa pyöreässä, nurkattomassa huoneessa. Mieluusti vielä äänieristetyssä, jotta ympäristö ei häiriintyisi molotuksestasi.
- --------------------
Ankkakuja5 kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä, vai suunnitteletko poliitikoksi ryhtymistä? Käänsit asian taas ihan päälaelleen. En minulla ole mitään mainitsemistasi perversioista. Olen kyllä aivan normi-kansalainen, hetero ja yksiavioinen. Ja kyllä täällä Ankkakujalla asuu ihan kaikenikäisiä, vanhuksista lapsiin. Miten sinulla voi olla käsitys, että täällä asuisi vain "vanhoja deekuja"? Taidat itse olla hoidon tarpeessa. Mutta näinhän sitä sanotaan, että pelkällä lääkityksellä harvoin paranee. Ainakin sinä tarvitsisit pidemmän luokan psykoterapian. Ehkäpä ihan suljetulla osastolla, semmoisessa pyöreässä, nurkattomassa huoneessa. Mieluusti vielä äänieristetyssä, jotta ympäristö ei häiriintyisi molotuksestasi.
mitäpä jos toteuttaisit itse neuvoasi...
- ankkalinnalainen
Asuuko ankkakujalla normaaleja kansalaisiakin? En ole semmoista nähnytkään, vaikka itsekin täällä asustan.
Hakametsässäkin oli normaalimpaa. Siellä olen asunut vuokralla joskus aikanaan. Sitten ostin ankkakujalta kalliin asunnon ja aloin oikein osakkeenomistajaksi. OTSIKKOHAN ON VUOKRALLA ASUJAT: ANKKAKUJA EI ENÄÄN OLE VUOKRAKOLHOOSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- Lounli-Raideri..
Ei todellakaan. Jopa minä omistan asuntoni. Tosin sain sen perintönä, mutta silti.Hieno paikka.
- kyllä
Ankkakuja5,oletko ollut suljetulla osastolla? Tiesi millaisia huoneita on.Hyvä että kerroit meille jotka ei tiedetä...
Sitten tähän kyseiseen aiheeseen. Kyllä kait nyky vuokrataso kertoo ihmisen ahneudesta,mistäpä muusta.???
Kaupunki möi vuokra-asuntojaan siottajille pilkkahintaan.Nyt niihin sijoitetaan sossutapauksia heidän sanelemilla säännöillä.Samalla nousee kaikkien vuokrat.
Kävin kerran hakametsässä katsomassa pojalle asuntoa.Ukkeli kehtasi kysyä,että maksaako sossu vuokran."Voitas korotta vähän hintaa". !!!!
Onhan kylläkin kaikki hinnat nousseet huimasti. Alv sitäkautta kaikki muu.
No edessä on kohta aika että asuntoja on yllinkyllin vaikka yhdelle "pakolais kansalle"
Isot ikäluokat kun on hautuumaan syleilyssä asuntoja riittää.- Toinen SIOTTAJA
"Kaupunki möi vuokra-asuntojaan SIOTTAJILLE" Ei sikoja saa pitää kerrostalo-asunnoissa. Jos niitä sioittajille on myyty niin siinä on tehty virhe. Opettele kirjoittamaan suomea, ennenkuin tänne kirjoittelet. Sitä paitsi "ukkeli" oli ihan oikeassa, jos sossu maksaa vuokran, niin silloin sitä ilman muuta vuokranantajan kannattaa nostaa. Se on ihan yleinen käytäntö, ei siinä mitää ihmeellistä ole.
- ....
.
- kullivilli
Kissoja ja koiria PAH. Hapsutakkeja ja ihmisrottia
- .,.,.
m
- Lounli-Raideri..
.,.,. kirjoitti:
m
Tervetuloa vaan tänne Ankkakujalle. Vaikkei tänä keväänä talkoita aikaisemmassa mittakaavassa järjestettykään, niin kyllä kannattaa tänne muuttaa jos haluaa yhteisöllistä asumista. Täällä naapurit ovat avuliaita ja höveleitä. Jos haluat olla omissa oloissas niin sekin käy, mutta jos haluat pihalla rupatella mukavia, niin siihen löýtyypi mukavia naapureita. Kaikenikäisiä ja eri ammateissa olevia/olleita. Ei tule aika pitkäksi, kun kuuntelet esimerkíksi vanha merikapteenin tarinoita muinaisilta purjelaiva-aikakausilta. Ne on elämänkohtaloita ne. Moni huuhtoutui meren mukana kannelta, osa selvisi niistä tapahtumista kertomaan jälkipolville. Se olet juurikin sinä, se jälkipolvi.
- ...
.....
- Neiporhuud
... kirjoitti:
.....
Kyllä raider on ollut tähän asti ihan kiva naapurina. Aina hänellä piisaa jotain uutta viritelmää ja pihalla usein pohditaan porukalla onko jollain liikeidealla selviytymismahdollisuuksia onnistua. Joskus ollan saatu tuotteita koekäyttöönkin ja sitten testauksen jälkeen saatu ne pitääkin. Sentään ollut ihan hinnakkaitakin tavaroita kyseessä.
- päiväkodin täti
Neiporhuud kirjoitti:
Kyllä raider on ollut tähän asti ihan kiva naapurina. Aina hänellä piisaa jotain uutta viritelmää ja pihalla usein pohditaan porukalla onko jollain liikeidealla selviytymismahdollisuuksia onnistua. Joskus ollan saatu tuotteita koekäyttöönkin ja sitten testauksen jälkeen saatu ne pitääkin. Sentään ollut ihan hinnakkaitakin tavaroita kyseessä.
Tahdon tässä yhteydessä tuoda julki tämän ns. Lounli-Raiderin lahjoitukset päiväkotimme lapsille. Leluja ja satukirjoja olemme saaneet muutaman kerran ja olemme todella niistä kiitollisia. Hyvä sydän, vaikka omaperäisen ulkokuoren alla:)
- noniinno
Älä puhu sontaa....
Kaupungin rakentamat asunnot ovat pääsääntöisesti aravalainoitettuja.Arava määrää vuokran tason.
laina on tosi kallis maksaa takaisin,joten asuntojen kunnostukset / korjaukset ovat hyvin vähäisiä. - Tok Siini
Ankkakujan kerrostalot ovat läpeensä homehtuneita ja niiden toksiineille altistuneet asukit kirjottelevat täälläkin värikkäitä juttuja :)
- Keväranta
Kun se vilttihattu keräis romppeensa ja muuttais huitsin nevadaan, niin tää Ankkakuja olis ihan viihtysä paikka. Ei ole oikein, että yksi asukas täyttää romuillaan yhteisäkin tiloja ja pyrkii johtamaan talkoita omalla tavallaan. Vaikka eipä tuota ole nyt kyllä kuukausiin täällä näkynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573185Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242729Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541827- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193981- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26820