Moikka, olen tilannut lennon Las Palmasiin. Kansamatkustajat ovat hyvin epäileväisiä kun aina ovat matkustaneet pakettimatkalla. Olen kyllä lentänyt Norwegianilla Lontooseen monta kerta ja vain positiivisiä kokemuksia. Mietin vain että onkohan vaikeaa saada taksi hotelliin jos koneessa paljon matkustajia joilla ei ole bussia odottamassa? Käyttääkö joku matkatoimistokin Norwegian? Pääseekö Inglesiin myös yleisellä bussilla vai onko taksi parempi. Maksaa noin 50 eur.
kanarialle norwegianilla
80
4988
Vastaukset
- palmasinweikko
laspalmas24 sivuilta saa näppärästi tilattua lentokenttäkuljetukset, pari kertaa oon Las Palmasiin ottanut sieltä kuljetukset ja ei ole kuin positiivistä kerrottavaa. kuski on kentällä nimilapun kanssa vastassa siellä missä oppaatkin odottavat tulijoita. Paluukuljetuksetkin toimineet kiitettävästi.
- 19+9
Myös bussi nro. 66 menee Inglesiin/Maspalomakseen tunnin välein, aina 20 yli. Itse olen suosinut autonvuokrausta. Esim. viimeksi viikko maksoi 84 €.
- Canes
19+9 kirjoitti:
Myös bussi nro. 66 menee Inglesiin/Maspalomakseen tunnin välein, aina 20 yli. Itse olen suosinut autonvuokrausta. Esim. viimeksi viikko maksoi 84 €.
Ihan mielenkiinnosta - mikä on bussitaksa? Meitä lähdössä 1 aikuinen ja 2 teiniä.
- busmanni
Canes kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta - mikä on bussitaksa? Meitä lähdössä 1 aikuinen ja 2 teiniä.
Inglesin Shopping Center Tropicalista (Parque Tropicalin vieressä) kentälle 3,50 eur, luulisi olevan sama toiseenkin suuntaan.
- Halvalla menee.
busmanni kirjoitti:
Inglesin Shopping Center Tropicalista (Parque Tropicalin vieressä) kentälle 3,50 eur, luulisi olevan sama toiseenkin suuntaan.
Niin ja tuolla yhdellä bussilipun hinnalla pääsee päästä päähän vaikka Moganiin saakka.
- Säästäväinen
Halvalla menee. kirjoitti:
Niin ja tuolla yhdellä bussilipun hinnalla pääsee päästä päähän vaikka Moganiin saakka.
Eipä pääse Moganiin saakka 3,50 eurolla. Bussilipun hinta riippuu matkan pituudesta, esim. lentokentältä Maspalomasiin 4,05 e, San Bartolome-Maspalomas 2,75 e.
- äölkjhgfvbyt
Norwegianilla mentiin,ei moittimista.Taksi inglesiin n.26 euroa.
- Oli pimeetaksi
Ei pääse tuolla hinnalla normaalisti. Taksilaskurin ja oman kokemuksen mukaan 36-45€.
- GNA
Ihanaa, kiitos vastauksista!
- tapsa501
Hei; Norwegianin lento siis iltalento laskeutuu n klo 21 ja sen jälkeen mahdollisesti ei bussit kulje enää Inglesiin asti. Siis ehkä taksi ainoa vaihtoehto, huijareita on myös, joten vaadi ennen lähtöä, että taksamittari on tosiaan päällä. Jos matkatavaraa ja laukkuja niin maksu on aina korkeampi. Inglesiin 30-40 euroa laukkuineen. Bussi siis 66 ja menee Inglesin - Maspalomaksen kautta Puerto Ricoon. Koska oot sinne menossa?
- GNA
Meitä on neljä ja laukkuja on, ehkä emme mahdu samaan taksiin. Tulee varmaan yhtä halvaksi kuin bussi jos mahtuu. Lähtö ensi viikon lauantaiaamulla.
- Karppa 3
Moikka.Mentiin vajaa vuosi sitten Inglesiin norwegianilla ja lennot oli just ajallaan,elikkä homma pelas loistavasti.Oltiin varattu hotelli bookingin kautta ja sieltä saatiin hotellin tiedot.Lähetettiin hotelliin toivomus lentokenttäkuljetuksesta ja siellä oli taksi meitä vastassa.nimilapun kanssa.Hinta oli 40 €.Meitä oli neljä aikuista ja kaksi lasta (1 v ja 2 v )Kaikki mahduttiin samaan taksiin (farmari mersu )Takastullessa taas hotellin kautta taksi ja sama hinta,nyt tosin oli meille kuudelle 16 hengen bussi.Hauskaa lomaa
- espagnola
bus:
66 Las Palmas Airport - Playa del Inglés
EVERY DAY 07:15 and every :15 until 22:15
joka päivä ensimmäinen bussi 07.15
15 minuutin välein
viimeinen lähtö lentokentältä 22.15 - baraja_original
Että käyttääkö joku matkatoimistokin tuota lentoyhtiötä... No, just alle kaks viikkoa sitten tultiin Las Palmasista Norwegianin lennolla. Ja matkatoimisto oli Finnmatkat. Jos taksilla päättää mennä, niin ei siellä kauaa tarvitse odotella. On niitä takseja siellä aikalailla ja lisää tulee... Hyvää matkaa Kanarialle!
- Huh huh
Ja ikinä en ole mihinkään huijarintaksiin törmännyt.ja väitän,rttä nitä ei sieltä löydy.TUkholmssa tämä ryöstö kyllä toimii hyvinkin villinä .Tukholmassa taksiin en uskalla todellakaan nousta.
- Jari-Matti 3
Finnmatkat käyttää Norwegiania. Ihan ok kone, jopa ehkä tilavampi istua kuin Finnairin koneissa. Ateria piti itse kustantaa ja ihan basic lentokoneruokaa se oli eli ei kummoistakaan. Drinksut ja muut ruokajuomat olivat tolkuttoman kalliita. Koneessa ei ollut elokuvia kuin joitain piirrettyjä pätkiä lapsille vaikka koneessa ei juuri lapsia edes ollut. Mitään tax free myyntiä ei ollut eli ellet älynnyt ostaa tuliaisiasi kohteesta tai lentokentältä niin ilman jäit. Kansainvälisen henkilökunnan palvelu oli hyvää paitsi että monia häiritsi se kun ei ollut yhteistä kieltä.
- matka lasse
Jari-Matti 3 kirjoitti:
Finnmatkat käyttää Norwegiania. Ihan ok kone, jopa ehkä tilavampi istua kuin Finnairin koneissa. Ateria piti itse kustantaa ja ihan basic lentokoneruokaa se oli eli ei kummoistakaan. Drinksut ja muut ruokajuomat olivat tolkuttoman kalliita. Koneessa ei ollut elokuvia kuin joitain piirrettyjä pätkiä lapsille vaikka koneessa ei juuri lapsia edes ollut. Mitään tax free myyntiä ei ollut eli ellet älynnyt ostaa tuliaisiasi kohteesta tai lentokentältä niin ilman jäit. Kansainvälisen henkilökunnan palvelu oli hyvää paitsi että monia häiritsi se kun ei ollut yhteistä kieltä.
Ihan paska yhtiö palvelu alaarvoista tarjoilut perseestä mentii syyslomalla tenerifalle ruuat ja juomat loppu lopuksi löytyi koneesta tarjotavaksi vettä ja kuivia 9€ panniineja jotka hanurista nuapuri kämpän ukko tuumas että paluulenolla varmaan vaan seisomapaioja tarjolla.
- tällästä
Jari-Matti 3 kirjoitti:
Kanarialle ollaan menossa apollomatkojen matkalla,norwegian koneella, ainakaan siihen EI edes saa tilattua ruokia etukäteen. Luvassa jotain "känttyä" ostoskärrystä. Ajankuluksi jotain mielellään syökin
- bardak
Moikka, toivottavasti ei ole vastatuuli...
Minulla on erittäin myönteinen mielikuva Norwegianista ja olen käyttänyt sitä paljon myös työmatkoillani.
Viimeisin lentoni yhtiöllä oli Finnmatkojen kautta Kanarialle. Se oli valitettavasti täysi fiasko: lähtö myöhässä ja välilasku Faroon (halpalentoyhtiöiden yleinen tankkauspaikka) tankkaukseen. Perillä hotellissa olimme neljä tuntia myöhässä. Ja paluumatkalla sama show, tosin vain kaksi tuntia myöhässä. Norwegian käyttämien koneiden lentosäde riittää optimiolosuhteissa perille saakka, mutta valitettavasti ei aina.- Fiasko...hoh hoijaa
oletko non tyhmä?
tajuatko että välilasku tankkauksen takia on KALLISTA.
matkasi oli täysi fiasko kun lento myöhässä ja välilasku...oletko tosissasi?
sinun elämäsi on pienestä kiinni.
millainen fiasko se tulee olemaan jos sairastut vakavasti tai lähiomaisesi sairastuu tai vaikkapa menehtyy?
- 10+10
TAXIT KULKEE JA KAIKKI PELAA:
Ihmettelen ihmisiä jotka maksavat (vaikka äkkilähdöistä) joitakin satasia niin
muka säästäisi jossain 6-7 tunnin lennon jälkeen taxissa eli raahautuisi bussi
pysäkille. Eikö silloin ole parempi olla kotona jos ei halua=nuuka raskaan lento
matkan jälkeen käyttää taxia. - faynahotelli
hei! Olin juuri Inglesissä. Bussi Ingles-las palnas lentokenttä maksaa noin 3,5euroa. Samoin Las Palmas-lentokenttä. Taksi maksaa Ingles-Las Palmas lentokenttä noin 30-35euroa. Norwegianin koneet ovat mainio väline matkustaa, jopa nettiin pääsee omalla läppärillä etc. Taksin siis aina saa, mutta kannattaa käyttää julkisia. Bussit menee puolen tunnin välein. Inglesin ja lentokentän väliä sahaa esim. nro 66. Kysyvä ei tieltä eksy. Ole rohkea, matkasi on varmasti antoisa!!!
- masiko1
Eipä näytä oikeastaan mitään säästävän Norwegianilla lennot varattaessa. Lentoaika yleensä pitenee huomattavasti edullisimmissa. Hotellit erikseen ei juurikaan halvempia. Pakettimatkat näköjään kannattaa. Ainakin kun kyseessä 2 aikuista 1 lapsi.
- higily
Ite olen yli 190cm pitkä ja jouduin istumaan polvet suussa norwegianin lentokoneessa muutaman tunnin. Muuten ihan posittiviset kokemukset kyseisestä firmasta.
- kinggi
saako koneessa röökaa? muualla kuin veskissä!
- känggi
Siellä on röökikoppi edessä. Hakkaat vaan oveen kovasti niin portit aukeaa...
- kaija-kanaria
se on hyvä ettei siellä ole sitä tax free myyntiä......"hyviä ostoshetkiä" ja "hauskoja arpajaisia".
samoin ettei tule typeriä kuulutuksia joissa kehotettaisiin ostamaan tax freetä ja lisää juotavaa snack syötävää.
saa matkustaa rauhassa kun lentää norjalaisten reittilennolla kanarialle ja omatoimi matkustajat myös rauhallisempia kuin tilauslennoilla matkustavat.
omat lennot ovat olleet aina suorat,ei koskaan välilaskuja missään. - smarties
Ainahan voi raottaa ikkunaa jos haluaa tupakit pöhhäyttää.
- Unto23
Mitä siinä säästää? ? Ei mitään ihmiset joilla huono matikkapää käyttävät Norwegiania.
- ei finskillä
Näin on ei säästä mitään. esim. lennot mp 650 e ja hotelli keskitason 7-8 päivää
600-1000 e Valmismatka koko paketti 1000 e ja ok hotelli.
Olin itse juuri lennot itse otin hotellin samassa hotellissa juttelin valmismatkalaisen
kanssa olivat 1050 e maksaneet 2 henk yhteensä että haloo...- JOIS VIELÄ KUITENKIN
Mitähän tämä sanoma pitää sisällään; ei finskillä, ei säästä mitään, lennot ja hotelli 1250-1650€, valmismatka 1000€, ok-hotelli ja itse otin lennot???????
Kyllähän se on halpaa kumpikin malli, jos jaksaa selata ja osaa kulkea.
Tai jos ei jaksA, SE VALMISMATKA.......
- GNA
Lähdetään lauantaina Norwegianilla Play del Inglesiin. Lento 651 eur ja hotelli 434 aamiaisella viikon matkalta. Siis 540 eur per henkilö sisältäen 4x12 eur matkalaukuista. Siis lento 603 eur kahdelta.
- Uskomaton67
Vaatimaton hotelli, ei kuljetusta hotellille, ei lämmitettyjä altaita eikä ruokaa lentokoneessa. Tietty vielä yhdellä välilaskulla, jolla loma-ajasta palaa monta tuntia. Matkanjärjestäjillä myös sopimuksia lentoyhtiöiden ja hotellien kanssa, millä pystyvät niin halpoihin hintoihin. Yli 3vko:n matkoissa voi omatoimisuus kannattaa, tai johonkin muuhun kohteeseen kuin kanaria.
- juska781
Äkkiä haettuna löytyi 1300€ 2hlöä vko. Suorat lennot ja aamupala. 3 tähden hotelli. Lentokoneruoka kuului ja lämmitetyt altaat. Lähtö marras lopulla.
- juska781
Siis finnmatkat
- Seuramatka HYI
Kuka kehtaa väittää olevansa kokenut matkailija ja käyttää seuramatkoja jotka lennetään tilauslennoilla ja iloisesti ajetaan muiden kanssa samalla bussilla hotelliin,matkalla on tietysti se suomalainen opas mukana.
Perillä asutaan mukavasti samassa hotellissa muiden suomalaisten kanssa.
Toi on tosi irvikuva hyvästä ja rentouttavasta lomasta.
Kerran olin seuramatkalla,se olikin sitten ensimmäinen ja samalla viimeinen seuramatka. Kokemus oli sen verran karsea. Johtui juuri siitä että se oli se pirun SEURAMATKA-CHARTER.
Nykyisin reittilennoilla kohteisiin jossa ei tule seuramatkalaisia vastaan ja hotelliin missä ei kuule sanakaan pohjoismaisia kieliä eikä venäjää.
Sellainen on hyvä ja onnistunut loma,sellaisella matkalla myös rentoutuu.- Aapuuva
Näytät tietävän kaiken lomamatkailusta. Saatat jopa osata puhua vieraita kieliä. Wow!
On todella hyvä että neuvot muita. Siis todella hyvä.Jatka samaa linjaa!
Todellisuudessa, sinunlaisiasi tyttöjä välttääkseen useimmat maksavat hieman enemmän päästäkseen seuramatkalle. Toivottavasti kirjoituksesi oli trolli? Jos ei, niin otan osaa. - Perdone
Aapuuva kirjoitti:
Näytät tietävän kaiken lomamatkailusta. Saatat jopa osata puhua vieraita kieliä. Wow!
On todella hyvä että neuvot muita. Siis todella hyvä.Jatka samaa linjaa!
Todellisuudessa, sinunlaisiasi tyttöjä välttääkseen useimmat maksavat hieman enemmän päästäkseen seuramatkalle. Toivottavasti kirjoituksesi oli trolli? Jos ei, niin otan osaa.En usko tuota trolliksi, koska minäkin olen havainnut omatoimimatkustamisen sopivan minulle paremmin kuin oman maan purritusta ja kehumista kuunteleminen ja kaiken "valmiina" saaminen. Olen kyllä ollut myös näillä iloisesti yhdessä-matkoilla. Ylivoimaisesti eniten nauttii, oppii ja rentoutuu mennen ihan muualle kuin turistihotelli- kuvioihin.
On riittävän räväkästi ilmaistu, että joku luulee trolliksi seuramatka hyin kirjoitusta.
Vieraita kieliä ja tapoja oppii parhaiten hyödyntämään juuri hänen kehumallaan matkustustyylillä. Usein käy niin ettei omatoimimatkailun yleistymisestä huolimatta satu samaan majapaikkaan ainuttakaan suomalaista, tai naapureista.
Taas on tiedossa sellainen rapakontakainen matka pikapuoliin. 703€ lennot ja majoitus eri alueilla sen mukaan, mihin milloinkin ehtii menemään. Aina löytyy se nautittava paikalliselämä. - tuotannoin!
Perdone kirjoitti:
En usko tuota trolliksi, koska minäkin olen havainnut omatoimimatkustamisen sopivan minulle paremmin kuin oman maan purritusta ja kehumista kuunteleminen ja kaiken "valmiina" saaminen. Olen kyllä ollut myös näillä iloisesti yhdessä-matkoilla. Ylivoimaisesti eniten nauttii, oppii ja rentoutuu mennen ihan muualle kuin turistihotelli- kuvioihin.
On riittävän räväkästi ilmaistu, että joku luulee trolliksi seuramatka hyin kirjoitusta.
Vieraita kieliä ja tapoja oppii parhaiten hyödyntämään juuri hänen kehumallaan matkustustyylillä. Usein käy niin ettei omatoimimatkailun yleistymisestä huolimatta satu samaan majapaikkaan ainuttakaan suomalaista, tai naapureista.
Taas on tiedossa sellainen rapakontakainen matka pikapuoliin. 703€ lennot ja majoitus eri alueilla sen mukaan, mihin milloinkin ehtii menemään. Aina löytyy se nautittava paikalliselämä.Onhan se pointti tuokin, mitä kerroit. Täytyy lähteä reissuun ja mieluummin reittikoneella kuin charterilla. Kuitenkin kyse on samanlaisista koneista, samoista reiteistä, mitä nyt charter-lennoilla meno on rennompaa kuin reittilennoilla. Mutta hapannaamaisille matkailijoille reittilennot tosiaan sopii paremmin. Reittilennot esimerkiksi kanarian saarille saattavat olla enempi hakusessa, kuin luuletkaan.
Omatoimimatkailussa ei todellakaan ole mitään vikaa. Mutta ei ole valmismatkoissakaan. Niitä on turha laittaa viivalle ja etsiä hyviä ja huonoja puolia, kummastakin niitä molempia löytyy.
Omatoimimatkalaiset vuoroin kehuvat matkojensa hintaa edulliseksi, välillä joku kertoo, että on massia maksaa enemmän. Otappa tuostakin sitten selvää.
Esimerkiksi Gran Canarialle (oma kokemus) valmismatkatkaan ei estä matkailijaa lähtemästä tutustumaan saaren muihin osiin ja ottamaan hotellin yöksi tai pariksi jostain muusta, kuin turistirysästä. San Bartalome on upea paikka ja valmismatkalaisena huhtikuussa menen käymään sinne vähintään pariksi vuorokaudeksi. Mikään ei estä matkalaisia pyörimässä siellä, missä haluaa. Valmismatkalaisena tuo määrätty hotelli on vaan hyvä tukikohta, johon saa ylimääräiset kamat jätettyä.
Omatoimimatkat vs. valmismatkat on täyttä skeidaa. Molemmissa omat hyvät puolensa, mutta lentojen osalta en ymmärrä näitä omatoimimatkailijoita. Lentääkkä charterilla ilman välilaskuja kanarialle vai valitseeko yhden tai kahden vaihdon reittilennon? Siinäkö se omatoimimatkailun suola?
Olen tavannut monia omatoimimatkailijoita (rinkat mukana), jotka ovat lentäneet lomalennoilla kanarialle, eikä heille ole ollut myrkkyä lennon iloinen ilmapiiri, päinvastoin.
Rahastahan omatoimimatkailu ei ole kiinni, kuka tahansa voi ottaa rinkan selkään ja yöpyä teltassa tai halvassa hotellissa missä tahansa. Valmismatkat taas ei ole mikään survival game, vaan tietää mitä on tilannut ja sitä saa.
Hyvää matkaa kaikille kuitenkin. - 10+11
tuotannoin! kirjoitti:
Onhan se pointti tuokin, mitä kerroit. Täytyy lähteä reissuun ja mieluummin reittikoneella kuin charterilla. Kuitenkin kyse on samanlaisista koneista, samoista reiteistä, mitä nyt charter-lennoilla meno on rennompaa kuin reittilennoilla. Mutta hapannaamaisille matkailijoille reittilennot tosiaan sopii paremmin. Reittilennot esimerkiksi kanarian saarille saattavat olla enempi hakusessa, kuin luuletkaan.
Omatoimimatkailussa ei todellakaan ole mitään vikaa. Mutta ei ole valmismatkoissakaan. Niitä on turha laittaa viivalle ja etsiä hyviä ja huonoja puolia, kummastakin niitä molempia löytyy.
Omatoimimatkalaiset vuoroin kehuvat matkojensa hintaa edulliseksi, välillä joku kertoo, että on massia maksaa enemmän. Otappa tuostakin sitten selvää.
Esimerkiksi Gran Canarialle (oma kokemus) valmismatkatkaan ei estä matkailijaa lähtemästä tutustumaan saaren muihin osiin ja ottamaan hotellin yöksi tai pariksi jostain muusta, kuin turistirysästä. San Bartalome on upea paikka ja valmismatkalaisena huhtikuussa menen käymään sinne vähintään pariksi vuorokaudeksi. Mikään ei estä matkalaisia pyörimässä siellä, missä haluaa. Valmismatkalaisena tuo määrätty hotelli on vaan hyvä tukikohta, johon saa ylimääräiset kamat jätettyä.
Omatoimimatkat vs. valmismatkat on täyttä skeidaa. Molemmissa omat hyvät puolensa, mutta lentojen osalta en ymmärrä näitä omatoimimatkailijoita. Lentääkkä charterilla ilman välilaskuja kanarialle vai valitseeko yhden tai kahden vaihdon reittilennon? Siinäkö se omatoimimatkailun suola?
Olen tavannut monia omatoimimatkailijoita (rinkat mukana), jotka ovat lentäneet lomalennoilla kanarialle, eikä heille ole ollut myrkkyä lennon iloinen ilmapiiri, päinvastoin.
Rahastahan omatoimimatkailu ei ole kiinni, kuka tahansa voi ottaa rinkan selkään ja yöpyä teltassa tai halvassa hotellissa missä tahansa. Valmismatkat taas ei ole mikään survival game, vaan tietää mitä on tilannut ja sitä saa.
Hyvää matkaa kaikille kuitenkin.Oltiin tammikuussa kaksi viikkoa Maspalomasissa, lennot Norwegianilla ja majoitus Alpharoomin kautta. Lennot majoitus maksoivat yhteensä neljältä hengeltä 1604 € (sisälsi 3 matkalaukkua). Ekaksi viikoksi varattiin auto lentokentältä 84 € viikko (palautettiin Inglesiin). Takaisin lentokentälle tultiin taksilla 35 €. Eli maksoi yhteensä 1723 €. Oltiin kahdessa eri huoneistohotellissa (viikko kussakin), molemmissa oli lämmitetyt altaat. Molemmat huoneistohotellit olivat tjäreborgin listoilla. Tjäreborgin kautta matka olisi maksanut n. 2500 - 2600 € (hinta vaihteli hiukan, kun seurasin pitkin syksyä). Tjäreborgin hintaan ei olisi kuulunut vielä kuljetus kentältä ja takaisin. Eli matka tuli n. 900 €- 1000 € halvemmaksi kuin tjäreborgin kautta, ja ekan viikon oli auto käytössä. Itsellä ei ole seuramatkoja vastaan mitään, olisin ottanut matkan matkatoimistosta jos hinta olisi ollut halvempi. Äkkilähtönä matkan olisi voinut saada varmaankin edullisemmin kuin meidän matka, mutta silloin en olisi itse pystynyt valitsemaan hotelleja. Olin kaikin puolin tyytyväinen matkaan ja Norwegianin lentoihin.
- Outo erakko
Miten voit mennä sellaiseen hotelliin jossa asuu muita (ulkomaalaisia), jos et tykkää Suomalaisista niin kuinka voit asua Suomessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- jdsssh
Kirjoituksestasi paistaa niin autuaan selvästi ilmi se ettet ole koskaan seuramatkalla ollut ja tuskin koskaan edes omatoimimatkallakaan kun olet noin tietämätön.
- exOpas
Olin aikoinaan töissä Kanarialla oppaana ja ihan yes paxit olivat.
- uskomaton67
Vaikea kyllä uskoa tuota 1604€ neljältä hengeltä. Itse katselin hotelleja kolmelle n.600-1000€/viikko riippuen tasosta. Pelkät lennot oli 1100€ kolmelta? Yhdellä välilaskulla.
- ..........,,,,,,,,,,
Joku puhui tossa todellakin asiaa valmismatkat vs. omatoimimatkat vertailusta, vertailu on turhaa, joku sopii toiselle toinen tapa taas toiselle, riippuu aina kohteesta, lento/matkatarjouksista, aikatauluista jne.
Itse olemme neljä viimeistä etelän reissua tehty omatoimimatkoina, johtuu kokonaan siitä että ollaan saatu kohtuu hyvät lentotarjoukset bongattua kohdalle ja aikataulut rustattua niiden mukaan.
Tässä kahden viime reissun kustannukset, jos ei näihin halua uskoa ei tarvitse.
2012 tammi-helmikuu. lennot norskilla, kaksi aikuista, 9 ja 11v lapset. viikon reissu. hotellina oro blanco playa de las americas. 7vuorokautta. hotelli huoneena 2mh:n huoneisto joten tilaa oli riitävästi. 950,- koko lysti (lennot, 2matkalaukkua, lentokenttäkuljetukset shuttle-pikkubussilla ja hotelli)
2013 tammikuu, lennot air berlinillä (yksi välilasku joka pidensi matka-aikaa reilulla tunnilla). kaksi aikuista, 10 ja 12v lapset (vanhemmasta lennot maksoivat jo aikuisen hinnan). Los Gigantes Viglia Park (mm. aurinkomatkojen kohdehotelli). autovuokraus koko loman ajaksi. Huoneistona 2mh:n huoneisto. matka-aika 14vuorokautta 1650,- koko lysti (lennot vajaa tonni, auto 150, hotelli reilu 500,-). Eli valmismatkaan verrattuna saatiin toinen lomaviikko ja autonvuokraus ilmaiseksi. Oltaisiin norskilla lennetty mutta halvimmatkin norskin teneriffa lennot maksoivat 350,- enemmän.. mielummin kärsin tolla hinta-erolla sen yhden välilaksun tuoman lisä-ajan kummasti.
Tätä edelliset reissut onkin tehty kesäaikaan manner-espanjaan, niissä budjetti ollut reilun tonnin/2vkoa (lennot, majoitus, auto) mutta koska tämä on kanaria palsta jätentään yksityiskohdat väliin.
Noihin yllämainittuihin hintoihin on mahdollista tehdä reissu.. mutta.. vaatii suunnittelua, vertaamista ja tarjousten bongaamista sekä omien aikataulujen sovittamista näiden mukaan. Jos haluat päästä helpolla, kannattaa ostaa valmismatka, molemmissa on puolensa. Makukysymys.
- Jason102
me lähdetään 15.2 perjantaina Norwegianilla Gran Canarialle Bahia Feliziin. Matkanjärjestäjänä on Finnmatkat. Norwegianin koneessa on ilmainen langaton verkko, ja lapset viihtyvät kätevästi koko matkan ipadin kanssa.
Itse joudun jonkun verran matkustamaan työn puolesta aasiassa, euroopassa ja yhdysvalloissa. Lomalla minua ei kiinnosta yhtään ihmetellä omatoimimatkalaisena kyytejä, maksuja, tippejä, karttoja, ruokapaikkoja, majoituksia, jne. Lomalla on kiva kun kaikki on järjestetty ja voi vain seurata annettuja ohjeita. Työssäni joudun olemaan omatoimimatkailija ja vaaratilanteitakin on tullut eteen, mutta onneksi niistä on selvitty. Omatoimimatkailu on mielestäni täysin yliarvostettua. Jossain Intiassa junamatkailu ei oikeasti ole mikään nautinto, eikä muuten lentäminenkään paikallisilla lentoyhtiöillä. Samoin lentokenttärutiinit ovat paikkapaikoin niin uuvuttavia, että kiitos ei. Toki omatoimisesti pääsee minna haluaa, mutta se vaatii paljon vaivaa, jota minun kaltaiseni työnorja ei viitsi vapaa-ajalla tehdä. - älä valehtele
Onko valmismatkalla maksut ja tipitkin jo maksettu etukäteen? Kyllä ne tipit maksetaan aina palvelun yhteydessä,paitsi sähän et siitä tiedä mitään.
Sä et kuule matkusta muuta kuin lähijunalla korsosta koivukylään lidliin kauppaan ja tikkurilaan sossuun
.
Toisekseen sun kakaroilla ei ole minkään valtakunnan ipadeja.
Kolmannekseen sä selailet himassa kaupungin vuokramurjussa ärrältä hakemiasi matkatoimistojen esitteitä.- 45435
Ainakin Aurinkomatkoilla kun olen matkustanut, opas on kertonut bussissa, että kuljettajalle tipit on maksettu matkatoimiston puolesta. Samoin hotellin laukkupojille (Thaimaa, Khao Lak). Varmaan vaihtelee kohteittain. Turkissa taas opas kehotti jättämään vapaaehtoisen tipin. Eli tämä ei ole välttämättä valetta...Vaikka siihen seikkaan ei matkasuunnitelmani kaadu.
Ja vielä omatoimimatkoista, olen samoilla linjoilla valmismatkojen helppoudesta. Mikäli matkustan omatoimisesti, matkan kokonaishinnan pitää olla huomattavasti edullisempi kuin valmismatkan. Onhan niissä matkaehdoissakin huomattava ero. Esim. suunnitelmat voi muuttua ja voit menettää maksetun matkan jos et pääsekään lähtemään sovitusti. Se kannattaa aina muistaa kun ryhtyy omin päin varailemaan hotelleja ja lentoja!! - kielakka
45435 kirjoitti:
Ainakin Aurinkomatkoilla kun olen matkustanut, opas on kertonut bussissa, että kuljettajalle tipit on maksettu matkatoimiston puolesta. Samoin hotellin laukkupojille (Thaimaa, Khao Lak). Varmaan vaihtelee kohteittain. Turkissa taas opas kehotti jättämään vapaaehtoisen tipin. Eli tämä ei ole välttämättä valetta...Vaikka siihen seikkaan ei matkasuunnitelmani kaadu.
Ja vielä omatoimimatkoista, olen samoilla linjoilla valmismatkojen helppoudesta. Mikäli matkustan omatoimisesti, matkan kokonaishinnan pitää olla huomattavasti edullisempi kuin valmismatkan. Onhan niissä matkaehdoissakin huomattava ero. Esim. suunnitelmat voi muuttua ja voit menettää maksetun matkan jos et pääsekään lähtemään sovitusti. Se kannattaa aina muistaa kun ryhtyy omin päin varailemaan hotelleja ja lentoja!!Jos peruuntuu niin eihän siinä menetä kun lentomatkan hinnan, hotellithan maksetaan vasta perillä, olen yleensä ottanut hotellin jossa ei ole peruutusmaksua tai korkeintaan yhden yön hinta. Mikä mukavinta omatoisesti olen paljon matkustaneen voitolla joka ainoasta matkasta, vaikka yhden matkan joutuisi syystä tai toisesta perumaan niin vielä olen muutaman tonnin halvemmalla matkustanut kun matkustaisin valmismatkoilla. Lennotkin olen aina lentänyt suorilla lennoilla. Mikä parasta minulla on kentän lähellä vielä ilmainen autoparkki, joten halvalla pääsee.
- 45435
kielakka kirjoitti:
Jos peruuntuu niin eihän siinä menetä kun lentomatkan hinnan, hotellithan maksetaan vasta perillä, olen yleensä ottanut hotellin jossa ei ole peruutusmaksua tai korkeintaan yhden yön hinta. Mikä mukavinta omatoisesti olen paljon matkustaneen voitolla joka ainoasta matkasta, vaikka yhden matkan joutuisi syystä tai toisesta perumaan niin vielä olen muutaman tonnin halvemmalla matkustanut kun matkustaisin valmismatkoilla. Lennotkin olen aina lentänyt suorilla lennoilla. Mikä parasta minulla on kentän lähellä vielä ilmainen autoparkki, joten halvalla pääsee.
Kyllähän ne lennotkin maksaa, itse asiassa se on suurin menoerä. Ja se vielä, että lennot on halvimmillaan kun tulevat myyntiin ja hinnat nousee mitä lähemmäksi lähtö käy. Eli kun ne pitää varata ajoissa, niin täytyy olla aika varma, että lähtö myös toteutuu. Sitä tarkoitin joustavilla valmismatkaehdoilla.
Löytyyhän sieltä sellaisiakin hotelleja, joissa peruutus on kuluton, mutta niissä onkin sitten vähän kalliimmat hinnat. Tätä juuri tarkoitin, että kannattaa olla tarkkana omatoimimatkojen varailussa. Kokonaishinta se on minulle kuitenkin tärkeintä, mutta pitää muistaa myös matkaehdot! Tuo ilmainen autoparkki ei mitenkään vaikuta valmis- ja omatoimimatkojen vertailussa, mutta hienoa että sulla on tollanen mahollisuus!! - togtori
Ja sulla ei oo lääkitys kunnossa ja vain otetut lääkkeet auttavat!
- GNA
Naurattaa tuo valittaminen että Norwegianilla ei saa ilmaista ruokaa... En todellakaan kaipaa Finnairin mössöjä. Valmisruoka joka laitetaan mikroon. Ostan yleensä kinkkupaniinin Norwegianilla ja se on ihan hyvä.
- niinpäniin
Älä valita. Jos ei Finnairin lennolla tarjottu ruoka maistu, voit ostaa listalta jotain muuta.
- magnetofooni
Lensin joulukuussa Norwegianilla Teneriffalle ja ateriat eivät todellakaan kuuluneet matkan hintaan. Sapuska oli ihan samaa peruspöperöä jota Finnairillakin eli ei parempaa muttei pahempaakaan. Kyllä sillä nälkä lähti vaikka kulinarisminen nautinto jäikin kokematta.
- 39udjfksdj
Halvalla olet myös hotellin saanut, 2vko:a aamupalalla 2 aik lapsi n.1200€ itse en kyllä katsele alle kolmen tähden hotelleja ja lämmitetyt altaat oltava talviaikaan. Lentojakaan ei löytynyt Norwegian ja Air berlinin kautta alle 1000€ mistään? Ihmetyttää nää jutut, vai onko hinnat nousseet niin paljon. 1900€ alkaa saamaan 2vko:a aamupalalla esim. finnmatkojen kautta.
- blues_brother1
Yksin matkustavan pitäisi saada lento alle 200 eurolla, jotta viikon matka tulisi halvemmaksi kuin esimerkiksi Aurinkomatkojen äkkilähtö. Saattaapa lennon tuohon hintaan saadakin mutta ei ihan helposti.
blues_brother- ---------------.....
Äkkilähdöissä on omat hyvät ja omat huonot puolet.. ei sovi perheelliselle kun pitää tarkat loma-ajat saada koulusta eikä äkkilähtöhotelleista yleensä löydy isoja 2mh:n huoneita. yksin-kaksin matkustavalle joka saa nopeasti ja joustavasti lomaa niin äkkilähtö on kyllä erinomainen vaihtoehto.
- kukintavallaan
Onneksi kaikki olemme erilaisia, ja meillä on erilaiset tarpeet ja odotukset lomalta. Voimme varata ja katsoa itsellemme sopivan vaihtoehdon. Onneksi! Minulle ei ole koskaan ollut haittaa kanssamatkustajista ja omia polkujani olen perillä tallonut.
- naurAAa
PullaMössö kansa reissaa HAH..HAH. XXXLDDDDDDDDDDDDDDD
- Valmis matka
Juu, on tämä kyllä huvittavaa että pitää vertailla ja kehua omia valintojaan paremmiksi kuin muiden valinnat... Omatoimilennot pitää tosiaan varata erittäin hyvissä ajoin, ja toki löytyy silloin edullisia, jos voi ottaa just ne halvimmat lentopäivät. Valmismatkoilla varaamisen voi jättää myöhempään, eli se on sikäli spontaanimpaa. Muutenhan ne matkat ei ole välttämättä sen valmiimpia kuin omatoimimatkat, paitsi että on valmismatkan suoja, kun lennot ja hotelli varattu samalla. Siellä hotellissa ei välttämättä ole ketään muita suomalaisia, riippuu ihan minkä hotellin valitsee ja mitä muut sattuu valitsemaan. Myöskään ei ole pakko mennä millään yhteiskuljetuksella hotellille, jos muiden suomalaisten läsnäolo saa paniikkioireita aikaan. Ja kohteessa voi liikkua ihan samoin kuin omatoimimatkailijakin, valmismatkalaisia ei pakoteta nökötämään hotellilla ja seurustelemaan keskenään koko loman ajan. Reittilennoillakaan ei muiden suomalaisten seuralta yleensä välty, korkeintaan jos on vaihtoja, voi käydä ettei loppumatkalle osu muita suomalaisia. Joillakin tuntuu olevan perin kummallisia käsityksiä valmismatkasta.
- näin
Omatoimimatka 2kk oli 2940€ ja pakettimatka 3vk 1980€ ruokarahat ja muu törsäily lisäksi.
- Norwegian ok
Eipä pidä omatoimimatkan lentoja välttämättä varata hyvissä ajoin etukäteen. Vielä halvemmalla voi saada lähiajan lentoja, jotka yhtiöt haluavat saada myydyksi, aivan samoinkuin voi saada valmismatkojakin äkkilähtöinä edullisesti. Edullisen valmismatkan saa paljon vähemmällä netissä roikkumisella ja järjestelyllä, valmismatkojen retki- ym. tukitoimintaa harva enää tarvitsee. Mutta kumpaakin matkan hankintamenetelmää tulee käytettyä nykyään, molempi parempi.
Norwegianista vielä: Hyvät ovat kokemukset muutamasta edullisesta reittilennosta. Matkalehti testasi äskettäin juuri Kanarian lentoja, jossa Norwegianin koneet voittivat tiloiltaan muut reitillä testatut yhtiöt, penkkien välit ovat isoimmat ja nahkapenkit tosi mukavat istua. Halpayhtiönä ruoka- ja juomatarjonta ei ole kummosta, senhän nyt jokainen voi yhtiön valitessaan olettaakin. Mukavia Kanarian matkoja kaikille! - petrus3
Omatoimimatka kuukauden 850e(v.2014 helmi-maalis)
ja 2 kk 1350e
kaksi henkilöä ja hinnat tuossa per/pää. Norvegian lennot-hotelli inglesin keskustassa.
- Johannes
Olin nyt Tammikuussa 2013 Tjäreborgin matkalla Las Palmasissa Kanarialla,
menomatkalla laukku viivästyi ja tärveltyi. Kotiinpaluusta seuraavana päivänä nousi korkea kuume, joka osoittautui influenssaksi, lääkäri epäili legionellaa, yskää, kurkkukipua ja flunssaa kesti viikkoja ja keuhkoja aristaa vieläkin.
Kiinnostaisi tietää onko tuohon aikaan Kanarialla ollut mahdollisesti muita vastaavasti sairastuneita ?, matka-aika oli Oulusta 31.12. 12 - 15.1.2013, Thomas Cook lentoyhtiö.
Epäilen että sain tartunnan joko hotellin ilmastoinnista tai uima-altaasta, huoneen ilmastointi pukkasi homeen hajua, tai lentokoneessa. Jos ilmastointilaitteita ei huolleta voivat ne olla varsinaisia bakteeripesiä... - jepnääs
Juuri varasin Norwegianin suorat lennot hotellin tammikuuksi teneriffalle, 2aik 2lasta. säästöä täysin vastaavaan pakettimatkaan 650€! Eli aika kalliiksi tulisi matkanjärjestäjien tarjoama kuljetus hotellille ja takasin kentälle...
- Reissuraija
Varasin isommalle seurueellemme (myös lapsia matkassa) syksylle 2014 omatoimimatkan. Lennot Norwegianin kautta Hki-Las Palmas, hotellihuoneet all inclusivella etukäteen Lowcostholidaysin kautta ostettuina. Myös lentokenttäkuljetuksen Playa del inglesiin tilasin etukäteen netin kautta ja se toimi moitteetta. Kuski oli nimikyltin kanssa odottamassa lentokentän tuloaulassa. 78 € oli pikkubussikyyti meno-paluu. Verrattuna pakettimatkojen kyyteihin, pääsimme suoraan hotellille alle puolessa tunnissa. Sama loma vrk:n pidempänä olisi maksanut Finnmatkojen kautta 2,5 kertaisesti eli säästöä todellakin tuli itse järjestäen. Inglesissä on retkijärjestäjiä joka kadunkulmassa, suomea puhuva lääkärikin löytyy helposti joten itse en näe syytä mihin olisin tarvinnut esimerkiksi opaspalveluja. Loistoreissu, toivottavasti pian uudelleen.
- pakettireissaaja
Isoimmille porukoille tulee halvemmaksi varata noin se mutta ei kahden hengen kannata maksaa lentokenttä kuljetuksista 78€ suunta..
- varattu 4
Lentokenttäkuljetuksen voi saada todella edullisesti kahdellekin esim. hotellivaraamon kautta. Me otettiin Alpharoomsin kautta edestakainen kuljetus pari kymppiä kentältä Puerto Ricoon. Mennessä minibussi pysähtyi 4 hotelliin ja takaisin kentälle olimme kahden bussissa. Aikataulut pelasi ja tuli kännykkään tekstarina ja hotellin respa antoi meille tulostetun aikataulun, eli tekivät yhteistyötä. Ystävällinen ja nopea kuljetus. Käytämme ehdottomasti toistekin.
Omatoimimatka voi tulla todella edulliseksi, jos ostaa lennon oikeaan aikaan, meillä alle 200e/hlö ja hotelli n. 16e/hlö/vrk. Ainut ongelma on noissa halvoissa lentolipuissa, että niissä ei ole muutosoikeutta, mutta vakuutukset kun on kunnossa niin sairastapauksessa saa rahat takaisin.
Joskus saa valmismatkatarjouksista vielä edullisemmin. Pyrin etsimään aina edullisimman vaihtoehdon, koska tykkäämme matkustaa aika paljon.
- pakettireissaaja
Meillä täytyy aina sovittaa lomat yhteen ja matkustaa silloin. Matka pitää olla varattuna ja maksettuna silloin eikä siinä pysty aina hirveästi hintojen kanssa pelaamaan. Toinen asia on myös se pakettimatkojen helppous ja matkustamme sen 2-3krt vuodessa kuitenkin.
- varattu 4
Tottakai meidänkin pitää sovittaa työn takia lomat ja vielä lasten koulu/hoitoasiatkin. Varaankin yleensä jo hyvissä ajoin lennot, kun ne tulevat myyntiin ja ovat edullisimmillaan. Myös se on todella hyvä puoli, että voi itse räätälöidä loman pituuden, eli ei 1vkoa tai 2 vkoa.
Nytkin olen varannut hiihtoloman ajaksi siten, että koulusta tulee vain 2-3 poissaolopäivää 11 pv:n lomalle. Lentojen hinta kanarialle oli vajaa 1200e/4hlöä ja hotellit yhteensä n. 600e (kahdessa eri kohteessa), eli n. 1800e 40e kuljetukset (taksilla menopaluu). Sama setti olisi maksanut matkatoimiston kautta
n.800e enemmän.
Pakettimatkan hyvä puoli on juuri sen joustavuus ja helppous. Mutta ei tuo nyt kovin vaikeaa ole omatoimisestikaan. Välillä matkustamme myös pakettimatkoilla, miten nyt sattuu natsaamaan. Eli pois tuo vastakkainasettelu, hintalaatusuhde ratkaisee.
- pakettireissaaja
Kyllä se isolle porukalle tulee halvemmaksi ja varsinkin jos vielä asustaa lähellä Vantaata.
Mutta tosiaan tämä sama keskustelu on käyty jo muutama kuukausi sitten... - ingles-ystävä
LAS PALMASIN LENTOKENTÄLTÄ EI OLE ....2015 VUONNA ENÄÄ BUSSIKULJETUKSIA MIHINKÄÄN
KÄYTÄ TAXIA TAI MATKATOIMISTON BUSSIKULJETUKSIA- HMK1
Kyllä pääsee ainakin Las Palmasiin ja Santa Cataliinaan, muistaakseni bussi no. 80,,,,global.es löytyy bussien aikataulut,,,vaikkei espanjaakaan osaisi, hyvät hoksottimet riittää
- HMK1
Tarkistin itse Globalin sivuilta, kun olen lähdössä käymään Suomessa. Las Palmasista lähtee ensimmäinen bussi lentokentälle klo 5.45 ja takaisin pääsee vielä 22 ja bussilla 60
- globalsu
Globalin busseilla pääsee Las Palmasin lentokentältä vaikka minne.
http://www.globalsu.net/index_en.php - chekcout
viime viikolla muutamaan kertaa 1 bussilla pysähdyttiin kentälle, joten bussit kulkee, olkaa vaan tarkkana, mihin suuntaa bussi menee, meinaan samalta pysäkiltä pääsee Las Palmasiin ja Puerto Ricoon, tosin jos osaat nuo paikat lausua, niin bussikuski sanoo sitten pääseekö kyytiin.
- Toluca
Kyllä olisi tuota perillä matkaamista varten jo kyselijöiden avattava uusi keskustelu- pääsee vähemmällä selaamisella ja on sekoittamatta tuoreemmat hintatiedot käytössä, vain!
- aadalmiina
tulin eilen Las Palmasista Norveigin lennolla ei valittamista hyvä palvelu olen aina varannut varauloskänti paikat ja tilaa on ,koneet ovat aina olleet siistit
- Sixtysomething
Käymme Gran Canarialla kaksi kertaa vuodessa ja käytämme lentokenttäkuljetuksiin aina transferfirmaa.
https://www.hoppa.com/en
Toimii kuin junan vessa ja on halpaa kuin saippua!
Las Palmasin kentälle saavuttaessa kuljetusfirman edustaja löytyy tilausvahvistuksessa ilmoitetulta luukulta tuloaulasta, ja kyyti on se minkä on tilannut. Käytämme yleensä bussikuljetusta, useimmiten minibussi (vaihtelee). Taksinkin voi toki tilata etukäteen.
Tilaan aina molemmat kuljetukset etukäteen jo kotimaasta käsin. Perillä on aina sovitusti ollut kyyti jo odottamassa.
Ennakkoon tilatusta paluukyydistä tulee hotelliin faxi pari pvää ennen kotiinlähtöä, jossa ilmoitetaan noutoaika.
Voin lämpimästi suositella! - Liftaamaan
Takseja kulkee ohi koko ajan, eikun vain liftaamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488