Viimeinen kirje

Nobody

Hei äiti. Minun vaikea kirjoittaa tuntemuksiani tällä hetkellä kun elämäni on niin sekaisin. Kuten tiedät, olen kallistanut pulloa moneen otteeseen mutta siinä ei ole isoäidin tekemää herukkamehua, vaan koskenkorvaa. Vain silloin olen poissa tästä maailmasta. Tiedän että häpeät minua. Sen näkee siitä kun olet niin poissaolevan tuntuinen. Olet väsynyt ja hauras kuin ohut lasi. Haluaisin sen olevan terästä. Tiedän että murrut uudelleen, tällä kertaa pahempana.

Kävelen kaatosateessa, istun laiturilla, jaan surut ja ilot koiran kanssa. Se ainakin kuuntelee tarkasti ja kärsivällisesti tämän hetken verran. Ihmiset höpisevät jotain rakkaudesta. En ole sitä miesmuistiin tuntenutkaan. Se on kristallipallo joka saattaa yhtäkkiä mitään sanomatta muuttua mätäneväksi tomaatiksi, tai siltä se ainakin tuntuu. Hetken huuma on kohtalokas. Minut kiskottiin sen pauloihin ja nyt jätettiin heitteille. Tuhannet kiitokset sinulle, nimeä mainitsemattomalle henkilölle.

Ihmiset välttelevät minua kuin ruttoa, toinen silmäni ympäristö on violetinpunainen ja kukkaro huutaa tyhjyyttään. Mustan huumorin häivähdyksessä kirjoitan, että sinä äiti et taida paikata housunlahjettani enää. Se nimittäin on revennyt ja repsottaa aika pahasti. Haluan sinulta tällä hetkellä kaksi parempaa palvelusta. Hae koirani Jerri puiston kulmasta. Olen sitonut sen kiinni pylvääseen. Jos sinä et hoida sitä, niin hanki sille hyvä koti. Pyydän sitä todella, koska se on paras ystäväni. Älä turhaan kaipaa minua. Ethän sinä jaksa mekastavaa juoppoa, jonka elämä on pelkkää mustaa ja joka tekee muiden elämästä helvetin. Uskon, että ymmärrät minua. Silmäni kirveltää. Hyvästi.

4

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nobody

Silmäni kirveltää= silmiäni kirveltää.

• Tampio 2.0 Pro

Miksei vain toista silmää voisi kirveltää tai toista kirveltää enemmän, tai miksei se voisi ainakin alkaa toisesta silmästä ja levitä sitten toiseenkin? Tasapuolinen kirveleminen on aika muovinen ajatus. Se vaikuttaa myös vähän turhan etäiseltä ja epätodelliselta tuntemukselta eikä kannusta muistelemaan omia silmien kirvelemisiä, mikä olisi samaistumisen kannalta eduksi.

• Nobody
        Tampio 2.0 Pro kirjoitti:

Miksei vain toista silmää voisi kirveltää tai toista kirveltää enemmän, tai miksei se voisi ainakin alkaa toisesta silmästä ja levitä sitten toiseenkin? Tasapuolinen kirveleminen on aika muovinen ajatus. Se vaikuttaa myös vähän turhan etäiseltä ja epätodelliselta tuntemukselta eikä kannusta muistelemaan omia silmien kirvelemisiä, mikä olisi samaistumisen kannalta eduksi.

Tampio 2.0 Pro, olen tuosta lauseesta samaa mieltä. Se on liian suorasti sanottu. Kiitos hyvästä pointistasi.

• Tampio 2.0 Pro
        Nobody kirjoitti:

Tampio 2.0 Pro, olen tuosta lauseesta samaa mieltä. Se on liian suorasti sanottu. Kiitos hyvästä pointistasi.

Kannattanee vain jättää pois loppua kömpelöittämästä. Jos sitä lähtee kehittelemään, joudut muuttamaan koko tarinan, vaikka ei siitä kyllä iso urakka tulisi, parin kappaleen jutun uudelleen kirjoittamisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      116
      2768
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      24
      1761
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1744
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      272
      1638
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      15
      1594
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      28
      1291
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      28
      1164
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      97
      1098
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1082
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1032
    Aihe