Vaihdelaatikko särkyi (laakeri hajosi --> koko laatikko vaihtoon)
Auto on kylmä, polttoainelämmitin puuttuu (ei vakiovaruste!!)
Maali irtoaa paineperussa (ihan uskomatonta)
Ikkunalistat (kromiset) irtoilevat
Tavaratilan suojapeite hajosi (uutta ei ole saatu)
Rengasmelu suuri kokoluokassaan
Ohjaustuntuma epämääräinen, ei keskitä kunnolla.
Lähde: Uusin Tekniikan Maailma
Kyllä huomaa, että ostettaessa halvempi kärry joutuu laadustakin ja varustelusta tinkimään. Hyundai on vaihtoehto niille, jotka ovat valmiita tinkimään hinnasta ja laadusta. Tänään tein ratkaisun ja Mondeo lähti tilaukseen. Ja se on ajettavuudeltaan lähellä täydellistä. :)
Hyundai i40 1,7 CRDI kokemuksia - vikoja riittää
82
24514
Vastaukset
- ex hynystelijä
Omia kokemuksia Hyndaista on 2,5 vuoden verran i30 diisselistä ja eipä paljon lauluja kannata siitä laulella. Jatkuvat käynnistymis ongelmat, helmapellistä kului maali puolessa vuodessa niin että pohjamaali paistoi. Housun lahje kuluttu, uskomatonta. Sietämätön rengasmelu. käynnistymis ongelmien takia sain siitä tarpeekseni 2,5vuodesssa kun vikaa ei saatu korjattua.
- ex Avenisti
Vertailun vuoksi taulukosta näkee että Avensiksen käyttäminen selvästi kalliimpaa. Avensiksen kestotestissä säätelivät etupyörien kulmia kun ne tehtaan jäljiltä ei olleet toleranssien sisällä. Huollon säätöjen jälkeen oli mutta ajettavuus pysyi samana. Paitsi ohjauspyörä oli sitten vinossa. Takuukorjaukseen auto joutui kesken testin kun takaisinkutsuja satelee jatkuvasti. Omat kokemukset samanlaisia, myös penkin ja ajoasennon suhteen. Eli vaihdoin vakaampaan Hyundaihin, tuntuisi kaikki olevan vähän paremmin. No eipä ihme että Tuulilasikin totesi että tälläisenhän sen Avensiksenkin olisi pitänyt olla. Enpä usko että Toyotaan enää palaan.
- Kake...
ex Avenisti kirjoitti:
Vertailun vuoksi taulukosta näkee että Avensiksen käyttäminen selvästi kalliimpaa. Avensiksen kestotestissä säätelivät etupyörien kulmia kun ne tehtaan jäljiltä ei olleet toleranssien sisällä. Huollon säätöjen jälkeen oli mutta ajettavuus pysyi samana. Paitsi ohjauspyörä oli sitten vinossa. Takuukorjaukseen auto joutui kesken testin kun takaisinkutsuja satelee jatkuvasti. Omat kokemukset samanlaisia, myös penkin ja ajoasennon suhteen. Eli vaihdoin vakaampaan Hyundaihin, tuntuisi kaikki olevan vähän paremmin. No eipä ihme että Tuulilasikin totesi että tälläisenhän sen Avensiksenkin olisi pitänyt olla. Enpä usko että Toyotaan enää palaan.
Ei ihme sillä:
Hyundai i40 voitti Tuulilasin parivertailun Avensista vastaan
Hyundain vahvuusalueet vertailussa olivat suorituskyky, ajettavuus, mukavuus ja etutilat.
”Hyundain valtit jo asemansa vakiinnuttaneita kilpailijoita vastaan ovat viiden vuoden takuu sekä kattava vakiovarustelu."
Parivertailu julkaistiin Tuulilasi-lehdessä nro 4/2012. - Keke...
Kake... kirjoitti:
Ei ihme sillä:
Hyundai i40 voitti Tuulilasin parivertailun Avensista vastaan
Hyundain vahvuusalueet vertailussa olivat suorituskyky, ajettavuus, mukavuus ja etutilat.
”Hyundain valtit jo asemansa vakiinnuttaneita kilpailijoita vastaan ovat viiden vuoden takuu sekä kattava vakiovarustelu."
Parivertailu julkaistiin Tuulilasi-lehdessä nro 4/2012.Hyundai i40 voitti Avensis-vertailun Moottori-lehdessä
Moottori-lehden arviossa i40:ssä hyvää olivat hyvät tilat, moottori, ajettavuus, suunnittelu.
"Hyundain i40 on joka suhteessa 2010-luvun suunnittelua."
Vertailun voi lukea kokonaisuudessaan Moottori-lehdessä nro 5/201 - Korea jyrää..
Paskaa jauhat. Dieseli meilläkin ajettu 68000,hyvä lähtemään käyntiin,(aina))
Laatuauto,ei vikoja ,ainoatakaan,aiemmalla vw konsernin tuotteella tuli Pörhö tutuksi. - Mälsätylsä
Keke... kirjoitti:
Hyundai i40 voitti Avensis-vertailun Moottori-lehdessä
Moottori-lehden arviossa i40:ssä hyvää olivat hyvät tilat, moottori, ajettavuus, suunnittelu.
"Hyundain i40 on joka suhteessa 2010-luvun suunnittelua."
Vertailun voi lukea kokonaisuudessaan Moottori-lehdessä nro 5/201Ave alkaa olla aika eilispäiväinen.
- poistuu taakse
Mälsätylsä kirjoitti:
Ave alkaa olla aika eilispäiväinen.
Avenpa historia taitaa oikeasti olla loppumassa. Sellaiset uutiset olivat otsikoissa äskettäin. Ja suoraan Tojolta!
- Toyota no1.
poistuu taakse kirjoitti:
Avenpa historia taitaa oikeasti olla loppumassa. Sellaiset uutiset olivat otsikoissa äskettäin. Ja suoraan Tojolta!
Poistumassa tai ei silti sitä on myyty 1-6-2014 1540kpl ja Hyndai i40 on myyty 130kpl myynnin pudotus viimevuoteen on 58,9%
Hmmm.. Kumpihan menee paremmin kaupaksi?
Autolehtien testit sanoo sitä ja tätä, Mutta Toyota myy sano lehdet mitä tahansa!
- asiallista tekstiä..
Testistä jäi itselle varsin positiivinen kuva, vain yksi yksilövika. Muuten varma ja luotettava. Samassa lehdessä artikkeli Suomen autokaupasta viime vuosilta. Aika vähän oli voittajia, Hyundai oli yksi voittajista. Toinen artikkeli kertoi erään paikkakunnan kylänäkymästä, autot vanhoja pääpiirteittäin, yksi uusi tai uudehko, autokaupassa puristus on kovaa ettei liene sattumaa "että ainoa uusi auto Teuvan kylänraitilla oli Hyundai". Niimpä niin.
- lisäksi ei
Ei se ole halpa.
- Jorma_L
Minusta laadusta ei kannata tinkiä, hinnasta voi yrittää.
Sen takia valitsen Hyundain. Taitaa olla Hyundain insinöörit suunnitelleet kolmen vuoden käyttöajan jos vaihteisto hajoaa 50 000 km kohdalla. Miksi sen auton pitää olla uusi? Tuolla hyundain hinnallakin saisi laadukkaan saksalaisen pari vuotta käytettynä. Kyytikin on ihan erilaista.
- rust A
Saksalaisen, Suomessakin ilmestyvän autolehden kirjoituksen mukaan MB A :n asiakas joutui korjuuttamaan ruostevaurioita 7000 euron edestä ja maahantuoja ei millään meinannut korvata kuluja ennenkuin kovan väännön jälkeen. Auto oli 4 vuotias. Mielenkiintoinen tarina.
rust A kirjoitti:
Saksalaisen, Suomessakin ilmestyvän autolehden kirjoituksen mukaan MB A :n asiakas joutui korjuuttamaan ruostevaurioita 7000 euron edestä ja maahantuoja ei millään meinannut korvata kuluja ennenkuin kovan väännön jälkeen. Auto oli 4 vuotias. Mielenkiintoinen tarina.
Joo no mun mielestä oikeat mersut on takavetoisia eli en laske A- tai B-sarjaa mersuiksi. Kyllä ne kaikki halvemmat romut nykyään ruostuu.
- olet vitsiniekka
saksasta vai ,hah hah
- emikrantit lähti
rust A kirjoitti:
Saksalaisen, Suomessakin ilmestyvän autolehden kirjoituksen mukaan MB A :n asiakas joutui korjuuttamaan ruostevaurioita 7000 euron edestä ja maahantuoja ei millään meinannut korvata kuluja ennenkuin kovan väännön jälkeen. Auto oli 4 vuotias. Mielenkiintoinen tarina.
No eipä se E-Mersu ruosteen suhteen ole yhtään sen parempi. Siemensin suuttimet huonot, Delphin veilä huonommat jne...
- Löpönrn
Laatuauto on Sonata 2004 GLS.Omasta löytyy nämä varusteet
2 häikäisysuojaa, 3-pisteturvavyöt kaikilla paikoilla ( 5 kpl), ABS-jarrut, EBD, Ajonopeuden mukaan säätyvät tuulilasinpyyhkimet, Ajotietokone, Ajovalojen korkeudensäätö, Ajovalojen pesulaite, Akkuvirran säästin, Alumiinivanteet, Digitaalikello, Ehostuspeili oikeassa häikäisysuojassa, Helmalevikkeet, Ilmastointilaite, automaattinen AA/C, Irroitettavat pääntuet kaikilla paikoilla (5 kpl), ISOFIX-lastenistuimen kiinnitys, Istuimen korkeuden säätö kuljettajan penkissä, Istuinlämmittimet etuistuimissa, Kaasujouset tavaratilan kannessa ja konepellissä, Kahdessa (60/40) osassa taittuva takaistuin, Keskuslukituksen kaukosäätö, Korinväriset kylkilistat, Kyynärnojat ovissa, Käynnistyksenestojärjestelmä, Käyntinopeusmittari, osamatkamittari, Lisäjarruvalo, Luistonesto, Lämmitettävät ulkopeilit, Mukiteline, Ohjaustehostin, Ristiselän tuki kuljettajan penkissä, Sisältä avattava tavaratilan kansi (sähköinen), Sivuturvatyynyt edessä, Sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana, Tuhkakuppi edessä, Tupakansytytin, Turvatyyny kuljettajalle, Turvavöiden esikiristimet (edessä), Tuvatyynyissä ja turvavöissä matkustajantunnistin, Verhoilu - Löpörn
Löpönrn kirjoitti:
Laatuauto on Sonata 2004 GLS.Omasta löytyy nämä varusteet
2 häikäisysuojaa, 3-pisteturvavyöt kaikilla paikoilla ( 5 kpl), ABS-jarrut, EBD, Ajonopeuden mukaan säätyvät tuulilasinpyyhkimet, Ajotietokone, Ajovalojen korkeudensäätö, Ajovalojen pesulaite, Akkuvirran säästin, Alumiinivanteet, Digitaalikello, Ehostuspeili oikeassa häikäisysuojassa, Helmalevikkeet, Ilmastointilaite, automaattinen AA/C, Irroitettavat pääntuet kaikilla paikoilla (5 kpl), ISOFIX-lastenistuimen kiinnitys, Istuimen korkeuden säätö kuljettajan penkissä, Istuinlämmittimet etuistuimissa, Kaasujouset tavaratilan kannessa ja konepellissä, Kahdessa (60/40) osassa taittuva takaistuin, Keskuslukituksen kaukosäätö, Korinväriset kylkilistat, Kyynärnojat ovissa, Käynnistyksenestojärjestelmä, Käyntinopeusmittari, osamatkamittari, Lisäjarruvalo, Luistonesto, Lämmitettävät ulkopeilit, Mukiteline, Ohjaustehostin, Ristiselän tuki kuljettajan penkissä, Sisältä avattava tavaratilan kansi (sähköinen), Sivuturvatyynyt edessä, Sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana, Tuhkakuppi edessä, Tupakansytytin, Turvatyyny kuljettajalle, Turvavöiden esikiristimet (edessä), Tuvatyynyissä ja turvavöissä matkustajantunnistin, VerhoiluLisäksi löytyy sähkötoiminen radioantenni,ovivalot,takatuhkakuppi lehtitelineet takana ,hansikaslokeron valo,takapenkin saa taitettua siten että tulee yhteys tavaratilaan.Takakyynärnojat Lisäksi hiljaista kyytiä ja erittäin hyvä ajaa.Tyylikäs muotoilu.
- dacia on hyvä
hajoaa niitä mersunkin vaihteistoja.Samaa sontaa kaikki nykyautot.
- Eemelit ne
mersumies_ kirjoitti:
Joo no mun mielestä oikeat mersut on takavetoisia eli en laske A- tai B-sarjaa mersuiksi. Kyllä ne kaikki halvemmat romut nykyään ruostuu.
Eemelit ne kirjoitti:
Joo tiedän että 2000-luvun alun mersut ruostuivat. Miksi otat esiin 10 vuotta vanhoja juttuja?
- Löpönen
Löpörn kirjoitti:
Lisäksi löytyy sähkötoiminen radioantenni,ovivalot,takatuhkakuppi lehtitelineet takana ,hansikaslokeron valo,takapenkin saa taitettua siten että tulee yhteys tavaratilaan.Takakyynärnojat Lisäksi hiljaista kyytiä ja erittäin hyvä ajaa.Tyylikäs muotoilu.
Huomasin että Hyundai Sonatassani v. 2004 on myös lämmitettävä tuulilasi ja irroitettava vetokoukku.Lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin.Laatua koko rahalla.
- Hartikainen,
Löpönen kirjoitti:
Huomasin että Hyundai Sonatassani v. 2004 on myös lämmitettävä tuulilasi ja irroitettava vetokoukku.Lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin.Laatua koko rahalla.
Kyseisessä autossa on korin galvanointiaste muistaakseni n.80%.
(käytännössä kaikki muut paitsi kattopelti).Siis vuosimallissa 2004 Sonata GLS.
- Laatimies
Hyundai i40 voitti
EuroCarBody kultaisen palkinnon
- Hyundai on ensimmäinen aasialainen valmistaja, jolle tämä palkinto on myönnetty
- 500 johtavaa teollisuusalan asiantuntijaa äänesti voittajasta
- Kehittynyttä törmäysvoimia vaimentavaa rakennetta kehuttiin
Frankfurtin lähistöllä pidetyssä EuroCarBody -tapahtumassa Hyundai i40 -mallille jaettiin arvostettu Golden Award - kultainen palkinto. i40 päihitti näin yhdeksän johtavaa eurooppalaista ja japanilaista autonvalmistajaa.
Tuomarit kehuivat kokonaisvaltaista insinöörityötä ja tehokasta materiaalien kehittämistä, sekä tuotantotehokkuutta, joista i40 saavutti 37,98 pistettä 50 mahdollisesta maksimipisteestä. Lähin kilpailija oli toiseksi tullut Audi A6 35,86 pisteellä ja kolmannen sijan saavutti Mercedes B-sarja 35,66 pisteellä.Tuomaristo kiinnitti huomiota i40-mallin koriin, joka vaimentaa tehokkaasti törmäysvoimia korirakenteessa käytetyn suurlujuusteräksen ja kehittyneen liitosmenetelmän ansiosta, lisäten näin matkustajien turvallisuutta onnettomuustilanteessa.
Muut osallistujat olivat: Audi, BMW, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Land Rover ja Volkswagen.
Allan Rushforth Hyundai Motor Europen ylempi varatoimitusjohtaja ja operatiivinen johtaja, kommentoi tulosta seuraavasti: "EuroCarBody kultaisen palkinnon voittaminen on osoitus sitoutumisestamme tarjota korkeinta mahdollista turvallisuutta Hyundai- asiakkaille. Aikaisemmin tänä vuonna i40 saavutti täydet viisi tähteä Euro NCAP törmäystestissä."
Parhaillaan farmarina myynnissä oleva Hyundai i40 on kehitetty Euroopassa eurooppalaisille. i40 sedan tulee myyntiin markkinoista riippuen loppuvuodesta alkaen. Muun Hyundai-malliston tavoin, myös i40:n asiakkaat saavat kattavan viiden vuoden takuupaketin (Five Year Triple Care), joka sisältää viiden vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta, viiden vuoden tieturvan sekä viiden vuoden maksuttomat kuntotarkistukset.
Lisätietoa EuroCarBody 2011-tapahtumasta:
http://www.automotive-circle.com/eurocarbody11/carbo11_welcome.cfm?lg=e - Ja lisäksi
Kiertokangen laakereiden alkava kuluminen. Johtunee liian pitkästä 30tkm öljynvaihtovälistä, joka on monen muunkin merkin ongelma.
- taito lukea?
Tekstissä lukee että ei kulumaa jonka mittauksetkin osoitti mutta väri vain muuttunut.
- väriliuskassa
Vastaavia kulumajälkiä löytyy monen dieselin kiertokangista, niiden laakeriliuskoista. Vaikkapa saman lehden kestotesti Mitsun ASX koneesta. Siinäkään mistään kulumisesta ei ole kysymys, kone kestänee pitkään.
- ja vielä lisäksi
Kuule,se laakeri alkaa kulumaan heti kun konetta pyöritetään...
- H&K.
Samasta asiasta on vastaava maininta monen muunkin käyttötestin auton loppuraportissa.
- Järki käteen pöljät
Kokonaisuutena hyundai oli ihan hyvä auto lehden testin mukaan.
vaihdelaatikko laakerivikoja on joka mekillä. Tuossakin tapauksessa se yksi laakeri olisi riittänyt korjaukseksi.
Kylmyys nyt on autojen diesel vanha vika joka koskettaa kaikkia dieseleitä vai oletko ajanut -22c lämpimällä omalla lämplaitteellaan diesel vag autolla en minäkään.
Yksi ikknnalista löystyy = koko auto käyttökelvoton ! olet sinä apina.
ohjaus on ihan ok.
Hyvä auto liian suureksi vain paisutettu ihmisen turhamasiuuden tähden.
Fordien kanssa on elämä vaikeaa sorry valintaasi olisit ostanut ennemmin dacian tuotteita ne on järkeviä ja pikkuvikaisia joiden kanssa pärjää ja voi elää.- onko näin?
Minulla on ollut yhteensä noin 30 autoa ja yhdessäkään ei ole vaihteiston kanssa ollut mitään ongelmia.
- Surrur poks
onko näin? kirjoitti:
Minulla on ollut yhteensä noin 30 autoa ja yhdessäkään ei ole vaihteiston kanssa ollut mitään ongelmia.
Tällä palstalla ei ole ollut tapana laskea mukaan tuupattavia autoja. Eikä niissä ole vaihdelaatikkoja.
- ex hynystelijä
Voittakoon Hyundai vaikka kaikenmaailman pielipide kilpailut, mutta mulle ei toista Hyundaita tule. Omakohtaiset kokemukset siitä masentavia, uudesta autosta.
- Kamux--
Niinhän joka autofoorumilla sanotaan myös että Audi vaihtuu toiseen merkkiin,Skoda vaihtuu toiseen merkkiin jne.Ei siinä ole mitään uutta.Onneksi on valinnanvapaus.
- irmelijatras
Negatiivinen ajattelutapa on masennuksen riskitekijä.
- ex tojotisti
Kamux-- kirjoitti:
Niinhän joka autofoorumilla sanotaan myös että Audi vaihtuu toiseen merkkiin,Skoda vaihtuu toiseen merkkiin jne.Ei siinä ole mitään uutta.Onneksi on valinnanvapaus.
Hyvä niin, muuten ajettaisiin Lada 1200 L:llä. Ja kaikki näyttäisi tyytyväistä naamaa ainakin julkisesti ja vetäisi sitten vodgaa nurkan takana.
- bullshit-i40
Pahinta I40:ssä on että siinä ei ole pitkiä valoja ollenkaan. On vain lyhyet ja helvetin lyhyet. No oikeastaan paremminhan toi pärjäsi testissä kuin odotin. Loppupäästöjen vikaa ei selitetty. Katastuksesta tulisi hylsy noilla arvoilla.
- znopitlyh
Testissä näkyy valojen mittaustulokset, pitkät testin mukaan hyvät ja lyhyet erinomaiset. Asian ymmärtäminen onkin toinen juttu. Se on yksilökohtaista.
- hyvä auto
Luin kyllä tekstin ja siinähän huomautettiin että monella kahden vuoden takuulla varustetussa autossa laatikon hajoaminen olisi saattanut aiheuttaa kukkaron nyörien avaamisen omistajalla - ei kuitenkaan Hyundain tapauksessa. Muutenkin autoa pidettiin kestävänä ja käyttökuluiltaan se oli alhaisin testattu segmentissään. Kovin sait negatiivisen sävyn aloitukseen!
- Taksimies.
Uutta taksia hakiessa oli i 40 kokeiltavana. Auto oli erittäin kylmä,60 km ajolla ei sulanut lumi taka matolta! webasto ei kuulu vakio varustukseen,olis maksanu 2500 ekstraa! Ei ollu mitenkään kummonen ajettava, takaluukku raskas käyttää. Hidastoiminen automaatti. kova kulutus nykyautolle. Valot, varsinkin pitkät ala arvoiset! ei saanut ksenoneja. Hinta olikin sitten yllätys. varusteltuna webasto, lisävalot, talvirenkaat. 45500e (autoveroineen) Ei ihme että maahantuonnissa oli yli sata i 40 vagon at mallia... Ostin passatin 5500 halvemmalla, enkä ole katunut!
- poissa tolaltaan
Taksimies. kirjoitti:
Uutta taksia hakiessa oli i 40 kokeiltavana. Auto oli erittäin kylmä,60 km ajolla ei sulanut lumi taka matolta! webasto ei kuulu vakio varustukseen,olis maksanu 2500 ekstraa! Ei ollu mitenkään kummonen ajettava, takaluukku raskas käyttää. Hidastoiminen automaatti. kova kulutus nykyautolle. Valot, varsinkin pitkät ala arvoiset! ei saanut ksenoneja. Hinta olikin sitten yllätys. varusteltuna webasto, lisävalot, talvirenkaat. 45500e (autoveroineen) Ei ihme että maahantuonnissa oli yli sata i 40 vagon at mallia... Ostin passatin 5500 halvemmalla, enkä ole katunut!
Haha... vai ei lumi sulanut SYYSKUUSSA? I40 on yksi lämpimimpiä autoja joita olen koskaan ajanut ja lämmitettävä ratti on kingi!
- autoa etsimässä
poissa tolaltaan kirjoitti:
Haha... vai ei lumi sulanut SYYSKUUSSA? I40 on yksi lämpimimpiä autoja joita olen koskaan ajanut ja lämmitettävä ratti on kingi!
Aika kylm' on menopeli jos tarvitaan lämmitettävä ratti? Moottoripyörissä ja moottorisahoissa olen tottunut lämmitettäviin kahvoihin, mutta lämmitettävä ratti autossa????
- Se on ohi jo
autoa etsimässä kirjoitti:
Aika kylm' on menopeli jos tarvitaan lämmitettävä ratti? Moottoripyörissä ja moottorisahoissa olen tottunut lämmitettäviin kahvoihin, mutta lämmitettävä ratti autossa????
Valitettavaa vain, että kaikista noista lämmityksistä huolimatta ei ole saatu sinulta enää verta kiertämään.
- i40+
Se on ohi jo kirjoitti:
Valitettavaa vain, että kaikista noista lämmityksistä huolimatta ei ole saatu sinulta enää verta kiertämään.
Kannattaa kokeilla lämmitettävää rattia pakkasaamuina.. Suosittelen
Kalliiden Saksalaisten omistajien sormet jäätyvät (vai ajatteko hanskat kädessä?)
- en ostais
Onneton rimpula korean kinkeiltä
- Waldorf
Uusi i40 tilauksessa. Tuli ajettua moniakin autoja ja ehkä pas..mmat olivat Toyotat. Hirveitä soutulaitteita. Hinta-laatusuhde i40:n hyväksi oli selvä. Volkkari on ylihinnoiteltu, Skodassa vähän samaa vikaa joskin mukava ajettava. Ford on osoittautunut helvetin kalliiksi, joskin luotettavaksi autoksi. Mitä nyt kaksi kertaa on vaihdettu EGR ja molemmilla kerroilla toista tonnia huoltolasku. Kolmatta Fordia ei tähän taloon tule ennen kuin hyvityshinnat nousevat. Nyt 8 vuotta vanhasta, mutta kohtuullisesti ajetusta ja erittäin hyväkuntoisesta autosta sai niin paskan hyvityksen, että oikein hävettää sanoa ajaneensa Fordilla. Niin ja Marsut ja Audit ovat pikkusieluisia ja turhamaisia ku..päitä varten. Meikäläisellä ei ole ongelmia itsetunnon kanssa, joten kehtaan ajaa Hyundailla.
- hyviä ajaa, OK
Korealaiset ovat ymmärtäneet jotenkin selvästi paremmin maantieajettavuuden merkityksen. Ja saaneet autonsa kulkemaan ainakin suorempaan kuin japsit. Koskee Hyundaita ja Kiaa ja ilmeisesti Korean Chevroletitkin olivat oikeasti maantiekelpoisia.
Voi silti olla, että normijapsin kaupunkiajettavuus on "herkempi", mutta ei mielestäni niin suurella erolla, että sen takia nykyjään menisin japsia valkkaamaan. - jäi hyllylle vielä
hyviä ajaa, OK kirjoitti:
Korealaiset ovat ymmärtäneet jotenkin selvästi paremmin maantieajettavuuden merkityksen. Ja saaneet autonsa kulkemaan ainakin suorempaan kuin japsit. Koskee Hyundaita ja Kiaa ja ilmeisesti Korean Chevroletitkin olivat oikeasti maantiekelpoisia.
Voi silti olla, että normijapsin kaupunkiajettavuus on "herkempi", mutta ei mielestäni niin suurella erolla, että sen takia nykyjään menisin japsia valkkaamaan.Kävinpä äkkinäisenä koeajamassa iinelikymppisen. Ja kieltämättä se kyyti on enemmän eurooppalainen kuin tyypillinen japanescu. En silti ostanut kun ei saatu vaihtohyvitystä kohdalleen.
- dell.
jäi hyllylle vielä kirjoitti:
Kävinpä äkkinäisenä koeajamassa iinelikymppisen. Ja kieltämättä se kyyti on enemmän eurooppalainen kuin tyypillinen japanescu. En silti ostanut kun ei saatu vaihtohyvitystä kohdalleen.
Reilu 2 kuukautta ajellut i40 CRDi-automaatilla. 6 tuhannen kilometrin kokemuksella voin kyllä suositella kokeilemaan, jos tuon kokoista autoa olet hankkimassa.
Auto on todella tilava Sisätiloistaan vain Superb taitaa olla suurempi. Mondeon kanssa samaa luokkaa sisätilat.
Auto on erittäin kevyt ja "helppo" ajaa. Maantiellä menee täysin suoraan ilman ylimääräistä ohjailua. Ohjaus on miellyttävän kevyt käännellä kadunkulmissa. Melutasokin mukavan hiljainen karkeimpia asfaltteja lukuunottamatta.
100 kw diesel-automaatti antaa mukavan väännön tehden ajosta kevyen vaivatonta. - vaikkaskeidaennemmin
8-vuotias auto on ongelmajätettä, joten siitä ei pitäis maksaa yhtään mitään. Ethän sinä tällaisia toki ymmärrä, kun kerran ylihintaiseen korean kippanaan päädyit.
- Helpottaa
hyviä ajaa, OK kirjoitti:
Korealaiset ovat ymmärtäneet jotenkin selvästi paremmin maantieajettavuuden merkityksen. Ja saaneet autonsa kulkemaan ainakin suorempaan kuin japsit. Koskee Hyundaita ja Kiaa ja ilmeisesti Korean Chevroletitkin olivat oikeasti maantiekelpoisia.
Voi silti olla, että normijapsin kaupunkiajettavuus on "herkempi", mutta ei mielestäni niin suurella erolla, että sen takia nykyjään menisin japsia valkkaamaan.Aah.. Oma qashqai vaikutus helpottaa kun tätä ketjua lukee. Kaikki merkit alkaa olla haukuttu..
- helpottaako
Helpottaa kirjoitti:
Aah.. Oma qashqai vaikutus helpottaa kun tätä ketjua lukee. Kaikki merkit alkaa olla haukuttu..
Piti kyllä kirjoittaa Vitutus eikä vaikutus. Damm u automaattinen tekstinsyöttöä.
- iig40
Heti toimitukseen autoja taitaa olla Hyundailla runsaasti saatavilla, kun näitä mainostekstejä lueskelee ;-)
- autokauppias
Onhan niitä kun kukaan vähänkään järkevä ei näitä osta.
- jos äkkiä menet
autokauppias kirjoitti:
Onhan niitä kun kukaan vähänkään järkevä ei näitä osta.
Mitä, jos palaisit tojosivuillesi takaisin. Voisit ehtiä vielä näkemään kun Ave häviää mallina autojen taivaaseen. Perävalot alkaa jo himmetä.
- i40 kuopataan
jos äkkiä menet kirjoitti:
Mitä, jos palaisit tojosivuillesi takaisin. Voisit ehtiä vielä näkemään kun Ave häviää mallina autojen taivaaseen. Perävalot alkaa jo himmetä.
Lupaatko tojokammoinen, että i40 säilyy mallinimenä jatkossa?
- kiven ja kannon
i40 kuopataan kirjoitti:
Lupaatko tojokammoinen, että i40 säilyy mallinimenä jatkossa?
Kansainvälisessä lehdistössä oli joku tojopäällikön haastattelu. Siinä oli maininta, että Ave poistuu mallina. Jos sen haluat lupaukseksi laskea, niin miksi ihmeessä kaipaisitkaan mitään muita lupauksia. Sentään idoleidesi antama.
- Mukava Hyundai
i40 kuopataan kirjoitti:
Lupaatko tojokammoinen, että i40 säilyy mallinimenä jatkossa?
Kävisit välillä omilla tohjosivuillasi kurkkaamassa, mitä siellä laadusta sanotaan. Löytyipä heti esim. tämmöisiä:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla
http://www.re-el-di.de/datenbank/toyota/toyota-avensis-t25.html
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288488610305.html
Vaikutelmaa, että Ave voi hapertua olemattomiin jo ihan luonnonmenetelmällä. Eli sikäli ei tarvitse erikseen mallina lopettaa. - hynkkeli
Mukava Hyundai kirjoitti:
Kävisit välillä omilla tohjosivuillasi kurkkaamassa, mitä siellä laadusta sanotaan. Löytyipä heti esim. tämmöisiä:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla
http://www.re-el-di.de/datenbank/toyota/toyota-avensis-t25.html
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288488610305.html
Vaikutelmaa, että Ave voi hapertua olemattomiin jo ihan luonnonmenetelmällä. Eli sikäli ei tarvitse erikseen mallina lopettaa.Korean kipot eivät vain erotu eurooppalaisista mitenkään edukseen laadussa ja kestävyydessä. Mielummin ottaisin kunnon ergonomiala varustetutn pienemmän Volvon kuin hajuttoman ja mauttoman Hyundain. Useampia korealaisia käynyt koeajamassa lähivuosina, ja eivät ne ole kertakaikkiaan millään muotoa hyviä ajaettavia, ja vaparibensakoneet ovat todella tehottoman oloisia, ei minkäänlaista alavääntöä. Tuo laatikon hajoaminen on jo surkuhupaisa tapaus, noilla kilometreillä ei millään euromerkilläkään (vaginat eivät ole autoja) tekniikka hajoa. Korean poikien kannattaisi harjoitella vielä vähän aikaa autojen valmistusta ihan omassa maassaan.
- oikeassa on
hynkkeli kirjoitti:
Korean kipot eivät vain erotu eurooppalaisista mitenkään edukseen laadussa ja kestävyydessä. Mielummin ottaisin kunnon ergonomiala varustetutn pienemmän Volvon kuin hajuttoman ja mauttoman Hyundain. Useampia korealaisia käynyt koeajamassa lähivuosina, ja eivät ne ole kertakaikkiaan millään muotoa hyviä ajaettavia, ja vaparibensakoneet ovat todella tehottoman oloisia, ei minkäänlaista alavääntöä. Tuo laatikon hajoaminen on jo surkuhupaisa tapaus, noilla kilometreillä ei millään euromerkilläkään (vaginat eivät ole autoja) tekniikka hajoa. Korean poikien kannattaisi harjoitella vielä vähän aikaa autojen valmistusta ihan omassa maassaan.
Hynkkeli kertoi olennaisen korealaisista autoista. Itse olen kerran erehtynyt ostamaan yhden uuden hynyn. Samaa virhettä en toiste tee.
- Laadukas Hyundai
oikeassa on kirjoitti:
Hynkkeli kertoi olennaisen korealaisista autoista. Itse olen kerran erehtynyt ostamaan yhden uuden hynyn. Samaa virhettä en toiste tee.
Juttujasi ei kukaan usko.
Ja eurooppalaisiin vertaileminen ei Hyundain kohdalla oikein osu, koska kilpailee lähinnä japanilaisten kanssa. Ja testienkin perusteella pärjää siinä voitokkaasti. - riisikippo
Laadukas Hyundai kirjoitti:
Juttujasi ei kukaan usko.
Ja eurooppalaisiin vertaileminen ei Hyundain kohdalla oikein osu, koska kilpailee lähinnä japanilaisten kanssa. Ja testienkin perusteella pärjää siinä voitokkaasti.Kyllä niitä korean kippoja yritetään kaupitella myös Skeidakuskeille, tosin Skeidakin on laadukas ja kestävä verrattuna onnettomiin korealaisiin. Edes kulutusta ei korealaiset osaa laittaa kuriin, olematon 1,1l dieselkin vie tosielämässä lähes 5 l/100km! :D
- Ei pärjänny
riisikippo kirjoitti:
Kyllä niitä korean kippoja yritetään kaupitella myös Skeidakuskeille, tosin Skeidakin on laadukas ja kestävä verrattuna onnettomiin korealaisiin. Edes kulutusta ei korealaiset osaa laittaa kuriin, olematon 1,1l dieselkin vie tosielämässä lähes 5 l/100km! :D
Avensis poistuu markkinoilta kokonaan.
- sdsss
riisikippo kirjoitti:
Kyllä niitä korean kippoja yritetään kaupitella myös Skeidakuskeille, tosin Skeidakin on laadukas ja kestävä verrattuna onnettomiin korealaisiin. Edes kulutusta ei korealaiset osaa laittaa kuriin, olematon 1,1l dieselkin vie tosielämässä lähes 5 l/100km! :D
Skodan kyyti on selvästi huonompaa kuin Hyundai Sonatan. Olen meinaan verrannut.
Sonata on selvästi laadukkaampi. - kunhan ei
sdsss kirjoitti:
Skodan kyyti on selvästi huonompaa kuin Hyundai Sonatan. Olen meinaan verrannut.
Sonata on selvästi laadukkaampi.Kunhan ei tarvitse mihinkään takaisinkutsutojoon retkahtaa
- Anonyymi
riisikippo kirjoitti:
Kyllä niitä korean kippoja yritetään kaupitella myös Skeidakuskeille, tosin Skeidakin on laadukas ja kestävä verrattuna onnettomiin korealaisiin. Edes kulutusta ei korealaiset osaa laittaa kuriin, olematon 1,1l dieselkin vie tosielämässä lähes 5 l/100km! :D
Miksi te ostatte niitä pienikoneisia kippoja,sehän selvä kun ei ole voimaa se täytyy ottaa kieroksilla.Ittelläni Hundai i 40 farkku matka-ajossa kulutus tiekohtaisilla nopeuksilla 4,2 litroo dieseliä.
- k2k1
ja jos haluaa rauhallisempaa keskustelua niin sitten merkkifoorumille ;D
http://www.hyundaiclubfinland.com/ - ex skoda
Hynyn bieseli vaikuttaa erinomaiselta! Mukavast kiihtyy ja vääntää!
- pikatestissä
Viikonloppuna otin tuntumaa tuohon Hynyn koneeseen taas. Aika mukava tuntuma siinä. Alusta tarjoaa lisäksi hyvää maantieajettavuutta. Muissa aasialaisissa harvinaisempi huvi.
Mutta nyt en ole oikeasti autoa vaihtamassa, eli jää liikkeeseen tällä kertaa. Tulihan kokeiltua.
- Kcss.
Jos auton Saksasta hankkisin niin tässä olisi hyvä vaihdokki
http://suchen.mobile.de/auto/hyundai-loisto.html?isSearchRequest=true&lang=de&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11600&makeModelVariant1.modelId=9 - 23423423
Mutta oi miksi siihen eisää akkuporkaonetta tehokkaampaa konetta?
..ja työsuhdeautoilijana ihmettelen miksi senpäästöt on automaatilla aivan törkeät. Ei meidän firmassa tuollaisia voi ottaa. Päästöt pitää enentään 109g/km jotta olisi mitää järkeä.
No nyt mennään BMWllä mikä tulee halvemmaksi kuin Huyndai juuri vanhentuneet moottori ja vaihteistotekniikan - 325232525252
Kiertäkää kaukaa koko hyndai. TÄyttä paskaa, ei kestä suomen vaihtelevia olosuhteita. Ehkä ekat 100tkm menee mutta sen jälkeen olet kusessa!
- Gewew
EI PIDÄ MILLÄÄN MUOTOA PAIKKANSA TÄLLÄINEN KOMMENTTI. VARSIN TYYTYVÄISIÄ OMISTAJIA:
https://www.nettiauto.com/hyundai/i40/autoarvostelut
- eitakuutaskodaudiseat
Ja takuu ei korvaa mitään
nyt 7 vuotta ilman km rajaa
https://www.hyundai.fi/i30-mallistolle-7-vuoden-takuu-ilman-kilometrirajaa/- ei.vw
Miksi saksalaiset ei vieläkään pysty tähän laatuun ja pitkään takuuseen.
- Voisin.ajatella
Ei kai ruostu yhtä pahasti kuin Toyotat? Tai onko ruostesuojattu paremmin - Toyotaa en huoli ikinä enää.
- toyota-äijä
Vaihda jo Hyundai Toyotaan.
On jopa mahdollista että autoliike suostuu ottamaan Hyndainvaihdossa, - tpvil
540000 km joutuu ostaa uuden vetoakselin ,ei taida mennä takuuseen,,,, ja alkuperäinen laatikko t.vili
- tpvil
Vetoakseli oli väärä diaknoosi nakutus korjaantu Mikkelin reissulla.Taas kaikki toimii ja kohti 600000km.Järjetön peli.....
- Anonyymi
no se on sitäpaskaa hyndailaatua! ei ihme että merkki ei myy!
- Anonyymi
Hyundain Ioniq-perhe oli ensimmäinen automalli, joka tarjosi kolme sähköistettyä voimalinjaa, hybridin, ladattavan hybridin ja täyssähkön
- Ioniq sai ensiesittelynsä vuonna 2016 ja päivityksen 2019
https://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/hyundai-uutiset/
- Anonyymi
Tässä taas hyviä kokemuksia suuresta maailmasta
https://www.carbuyer.co.uk/hyundai/i40/owner-reviews
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832