Isällä liian vähän omaa aikaa?

kotihirmunen

Mitä mieltä olette isät/avo- ja aviomiehet,kuinka paljon isällä kuuluu olla ns.omaa aikaa? Tai sitten kuinka monta kertaa kuussa baariin jätkien kanssa? Entäpä ryyppyreissut ja laivaristeilyt,kuinka usein? Oma mieheni käy harrastamassa n.3kert/vk 2-4tuntia kerrallaan. Baarissa ym.riennoissa n.1kerta kuussa. Nyt on ollut sosiaalisessa elämässään hiljaisempaa,koska työ- ja perhe-elämä on ollut haasteellisempaa viimeaikoina. Meillä on kaksi pientä lasta,jotka ovat syntyneet pienellä ikäerolla. Molempien menot ovat kutakuinkin jääneet,mutta minua ole haitannut,koska minusta se on normaalia lasten ollessa pieniä(olen siis äiti). Miten teillä muilla isillä,miten olette asian kokeneet. Onko riittävästi omaa aikaa? Siksi kyselen,koska minusta tuntuu,että mies kaipaa entistä elämäänsä..

7

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressman

Itse miehenä, jolla myös 2 pientä lasta sanoisin, että mies tarvitsee jonkin henkireiän arkeensa. Tietysti äitikin. Mut nyt puhuttiin iseistä. Itse tuntuu et elämä pyörii vain työn ja kodin välillä. Kyllähän se alkaa stressaamaan. Näkyy myös jatkuvana kireytenä ja kiukkuisuutena. Olisi kiva olla edes yksi ilta kotona rauhassa. Ottaa pari kaljaa, saunoa, tv;n kattelua ilman sitä jatkuvaa hälinää..mies on tyytyväinen aika vähään.

• ok.

ei baareja eikä juurikaan kaveripoppoota. viihdyn töitte jälkee kotona ja liikunn harrastuksissa. vaimo samoin, molemmat noin 4-5h arkiviikolla omaa aikaa kodin ulkopuolella. vkl samoin. 1 ja 2,5 sekä 6v lapset

• Aha.

Isä tarvitsee sitä omaa aikaa ihan yhtä paljon/vähän kuin äitikin. Mun mielestä molemmilla siis pitäisi olla omaa aikaa yhtä paljon, ei isä sitä mitenkään enemmän tarvitse.

• Mies 192cm/115kg

Käyn kolmesti viikossa salilla, ottaa yht n. 4.5h.
      Hommasin itseni liitonrahalle, eli olen kotona emännän kans - en pakene töihin. Kuppia otan kotona vieraiden kanssa ja joskus ruoan kanssa oluen tai pari. Alkoa kedkimäärin kerran kulaudessa.
      Kapakkaan ei edes kiinnostusta eikä mihinkään kaveri-iltoihin.
      Onhan nuissa koko ikä rampattu alaikäisestä asti.
      -Ne pitää nääs käydä ennen kun lapsia hankkii. Jos tarvitsee " henkireikää" perheestä, se oli silloin väärä ajankohta tai hermoissa ja arvomaailmassa vikaa.

Käykää ne reissut ennen lapsia!

Olette ilmeisesti jotain pojankosseja joilla menohalut lisääntyi kuin saitte muijjalle pallon jalkaan?

• henkireikiä

Molemmat tarvii omaa aikaa. Meillä on tällä hetkellä jopa liikaa menemisiä, kun itse käyn 2krt viikossa urheilemassa (pois kotoa yht 5h) ja vaimo käy 2,5krt viikossa (5krt/2vk) urheilemassa/musiikkitunnilla (pois kotoa yht 6h).
        Muuten ollaan kotona illat. Tärkeä henkireikä oma aika molemmille on.

Kaks lasta, 2 ja 4v

• jiihoo1986

Miehesi kaipaus entiseen aikaa ja omaan aikaan on ihan normaalia :) veikkaisin että kaikki miehet joilla on oma aika vähissä niin ajattelevat ja miettivät tuota asiaa jossain vaiheessa. Itseni mukaanlukien. Muutin avovaimoni luokse hänen paikkakunnalleen ja en tunne täältä vieläkään ketään ihmistä ja omat ystäväni jäivät espoon puolelle jonne ei tule pahemmin matkusteltua. En edes muista milloin viimeksi ollaan jätkien kanssa käyty oluella tai viihteellä tuulettumassa , mutta ei se haittaa... Se aika mitä vietän avovaimoni ja lapseni kanssa on kumminkin parempaa kuin kännissä hortoilu.. Tietysti sitä omaa aikaa kaipaa esim. xbox peli-iltojen muodossa jätkien kanssa , bilismaratooneja baareissa , tai ihan omaa rentoutumis aikaa himassa ilman lapsen itkua ja mahollista naisen käkätystä vieressä kuinka olen unohtanu vessan kannen ylös tai en ole vienyt roskia... Älä ainakaan huolestu siitä että miehesi ajattelee sitä aikaa ennen sinua , koska vaikka kuinka oma-aika on kortilla miehelläsi , jos hän sinua rakastaa niin hän tekee kuin minäkin..... puree hammastaan ja sopeutuu koska välittää sinusta ja lapsesta....

• Ei hyvin mee sullakaa

Muutit jonkun akan perässä ja panit heti paksuksi?
        Oot looseri, sori vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1965
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe