Hei
Minulla on vuodessa 9 tukikuukautta eli vuositulorajani on 11 850 euroa. Paperissa, jossa tämä mainitaan, mainitaan myös vahvennettuna: "Sinulla on voinut olla tuloja jokaista tukikuukautta kohden 660 euroa ja jokaista tuetonta kuukautta kohden 1 970 euroa.".
Tuo kuukausittainen tuloraja tuli puhkaistua muutamalla kympillä nyt tämän vuoden ensimmäisessä kuussa.
Miten toimin ja mitkä ovat seuraukset? Peritäänkö yli menevä summa takaisin, ja selviääkö asiasta opintotukea ja asumislisää menettämättä?
Kiitos
Kuukauden tulorajan ylittämisen seuraus
opiskelija öö
3
166
Vastaukset
- 16+18
Ei ole kuukausittaista tulorajaa vain VUOSItuloraja.
- opiskelija öö
Kuukausittainen tuloraja on väärä nimitys kyseiselle rajalle, mutten tiedä sille parempaakaan nimitystä. Jokin raja se nyt kuitenkin on ja haluasin tietää mitkä ovat sen ylityksen seuraukset. Tunnen kyllä vuositulorajan.
- 13+1
JOs sinä kerta tunnet vuositulorajan, niin mitä sinä stressaat turhaan jostain yhden kuukauden tulosta??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888