Äiti pakottaa ostamaan liian aikaisin rintaliivit...

nasu00

Olen juuri täyttänyt 13 tässä kuussa, ja äitini sanoo kokoajan että liivit pitäisi hankkia. En ole samaa mieltä, käytän vain toppia paitojen alla, olen vuosi-pari sitten käyttänyt ns. Harjoitusliivejä, toppimallisia, mutta lopetin niiden käytön, koska ne vaan oli nolot. Mitat on 66cm/74cm, eli vain 8cm erotus. Sanoin äiskälle ettei tämänkokoisia ole olemassa ja se vaan sanoi että ennen yläastetta on hankittava. Ei kai ikä sitä määritä...

16

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bebbe

      Ei sun mutsis voi suo pakottaa. Ostakoot sulle rintsikoita, mutta et käytä niitä. Ja yritä asiallisesti keskustella aiheesta.

      • "iso tyttö"

        Ota vaan liivit vastaan hyväthän ne on olemassa sit ku niitä haluu käuttää.
        Mä joiduin kerjään mun mutsilta ainakin puoli vuotta ennenkö se suostu ostaan mulle oiket kunnon rintaliivit. Ne on 75B ja reippaasti topatut. Tuntuihan ne alussa hurjan isoilta 13 vuotiaana. Nyt olen pitänyt rintsikoita nelisen kuukautta enkä pois antais. Jos susta tuntuu että kupit on liian suuret niin voihan niihin aina laittaa jotain täytettä. Mäkin oon laittanu vähän pumpulia kärkeen ettei kupit mee lyttyyn.
        Tervetuloa "isojen" tyttöjen joukkoon liivit päällä ylpeästi.


    • hattara-henkari

      Älä nyt missään nimessä toppaa rintsikoitas, tai osta ainakaan yli topattuja. Tietenkin saat näin toimia ja suosittelen näin toimimaan jos haluut riippitissit kakskymppisenä.

    • voit sä olla ilman
    • nomoih

      Mulla on silleen et haluisin kupilliset, mutta en kehtaa kysyä... miten voi silleen huomaamattomasti alottaa käyttämään rintsikoita?

      • 13v 70B

        Se on aika helppa. Oletko jo ostanut oikeat kupilliset rintsikat? Jos olet niin liivit päälle vaan. Jos joku kysyy jotain niin sano, että oothan sä pitänyt näitä jo pitkän aikaa, nytkö vasta huomasit.
        Mä ostin omat liivit omilla rahoilla kun äiti ei halunnu ostaa. Sen mielestä mä en vielä tarvinnu kupillisia. Rintsikat on 70B ja topatut. Musta ne näyttää huvännäköiseltä mun päällä. Äiti on huomannut ne ja sano että näuttää hyvältä.
        Laita säkin vaan rohkeesti rintsikat päälle et kadu.


    • citygril

      Jos sinusta tuntuu ahdistavalata puhu äitisi kanssa kahdestaan tästä asiasta.Josse ei tepsi anna äitisi osta liivit käytä niitä keran väitä äitllesi että käytät niitä .


      ps:olen ollut samassa tilanteessa

    • onneajamenestystä

      Mä en ymmärrä, miksei voi ruveta käyttämään liivejä, jos kerran keho niin jo alkaa sanoa et tarttis?! Jos sulla hieman jo eroa centtimetreissä, ni tottakai ostat liivit! Ja jos sun äiti on niistä alkanu huomauttelee, se voi tarkottaa sitä et esim. sun nännit näkyy jo niin selvästi paidoista, eikä se oo hienon näköstä, ni sun äiti haluaa hankkia sulle liivit. Kyl jokasen on joskus ruvettava niitä käyttämään ja niihin tottuukin nopeesti. Esim. Lindexit ja vissii h&m myy sellassii pienikupillisia liivejä just tollaselle aloittelijalle. Ja selvästi sun antamien mittojen mukaan voin sanoe, et tarviit liivit ja koossa 65AA. Kaikki käyttää rinstikoita ja niitte käyttö on aivan itsestään selvää, ei niitä ny häpeemään kannata ruveta!:) Ja noista muotijutuista ei kannata välittää, sillä me ollaan nyt Suomessa, eikä missään Hollywoodissa ja tiiän etten oo ainoo ku sanon näin: Näyttäis aika tyhmälle Suomessa joku tyttö millä kunnon tissit ni ilman rintsikoita ja joku vartalonmyötänen paita viel päällä...

      • nasu00

        Kiitos kaikille! Oon vaan tuntenut omat rintani niin pieniksi, ettei oikeaa liivikokoa olisikaan.


      • tissien katsoja jont

        No itse asiassa näyttää ihan helvetin hyvältä jos tytöllä ei oo rintaliivejä mutta eipä taida liittyä siihen mitä aloittaja kysyi, kunhan nyt toin mielipiteeni muiden tietoon :)


    • öömm

      onks jtn 70a kupillisena?

    • tsemppiä 13

      On, ainakin link-merkkisenä löytyy =)

    • ......

      Itelläni on kokoa AA65 ja en kestä ilman :) Aloin käyttämään niitä kun olin 11-vuotias ja siitä lähtien olen pitänyt :DD Oli isot kun ostin ja AA on pienin koko.. Olen nyt 13-vuotias :DD

    • Anonyymi

      Minulla vähän sama ongelma. Äiti oli jo pariin otteeseen sanonut että rintsikat pitäisi hankkia. Olin aina sitä vastaan mutta sitten yks päivä äiti pakotti liikkeeseen ostamaan liivit. Siitä päivästä on nyt noin kolme kuukautta ja yhden ja ainoan kerran ollu käytössä noin tunnin. Ne on niin epämukavat mun mielestä että en kyllä niitä pidä, normaalit urheiluliivit on paljon mukavammat ku muutenkin urheilen aika säännöllisesti. Muutaman kerran kysellyt onko ollut liivit käytössä johon olen vain tokaissut että ei koska ne on niin inhottavan tuntuset. Tänään äiti sanoi että huomenna (koska jouluaatto) pitäisi kokeilla että totun niihin. Sanoin että en haluu niitä käyttää ne urheiluliivit on paljon mukavammat, johon äiti sanoi että ne oli kalliit joten niitä pitää käyttää. Sitten sanoin että palauta sitte ne mut en niitä käytä! Mitä teen oon kumminki vasta 12 vuotias ja tiiän että vaa hyvää se tarkottaa.

      • Anonyymi

        Hyvät urheiluliivit myös tukee paremmin eikä tule selkäkipuja yms. Muista liiveistä puuttuu usein riittävä tuki.


    • Anonyymi

      osta niin saat mutsisi hiljaiseksi. pakko ei oo käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe