Hei. Millä hinnalla olette rakentaneet hirsitalonne, siis omakotitalon? Millaisia kokemuksia mammuttihirsi oktaloista? Olen itse ajatellut vakavasti n. 140 neliöistä yksikerroksista mammuttihirren tönöä.
Mammuttihirsi okt
76
43735
Vastaukset
- toinen rakentaja
Meilläkin Mammuttihirsi harkinnassa, kommentteja kaivataan!
- metallistar
Tyylikkäät hirsitalon portaat valmistaa ja myy www.metallistar.fi
- hirsitalollinen
metallistar kirjoitti:
Tyylikkäät hirsitalon portaat valmistaa ja myy www.metallistar.fi
No johan oli mainos. Kuka on niin sekaisin että laittaa tuommoisia rappusia hirsitaloonsa?? Eihän ne istu muihin kuin kivitaloihin visuaalisen ilmeen puolesta. Jotain rajaa pitäisi mainostamisessakin olla:(
- Borras
hirsitalollinen kirjoitti:
No johan oli mainos. Kuka on niin sekaisin että laittaa tuommoisia rappusia hirsitaloonsa?? Eihän ne istu muihin kuin kivitaloihin visuaalisen ilmeen puolesta. Jotain rajaa pitäisi mainostamisessakin olla:(
Metallistarilla taitaa olla ainoana Suomessa porrasmallisto joka on kehitetty juuri hirsitaloihin. mm lännenhenkinen porras takorautakaiteella... yms...
- hirsirakentaja
Tuolta ainakin näkee kuluttajaviranomaisen suosituksen mukaisesti toimitussisällön ja hinnan kyseiselle paketille: talovertailu.fi
- mammu
Tuttavaperhe rakensi Mammutin. Hintaa paloi kaikkineen ja itse tosi paljon tehden n. 200 000 €. Siinä on jo sitten maalämpö ym. mukana. Eivät oikein kehu mammuttia, mutta minusta talo on hieno. Neliöitä on 150. Yhtään halvempi firma se ei ole kuin muutkaan. Kannattaa olla tarkkana paketin toimitussisällön kanssa. Siitä puuttuu yhtä sun toista.
- tyytyväinen
Yleesä mammutin asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Ja jos asiakas myös toimii itse fiksusti yritykseen päin saa varmasti kaiken mahdollisen palvelun, tiedon ja avun. Ja kaikki mitä papereissa luetellaan toimitus-sisällöstä tulee asiakkaalle. Onkohan tämä tuttavaperhe muistanut lukea paperit kaikki tarkoin, ettei ole jäänyt olettamuksia. Halvin ei Mammutti ole tosiaan, mutta hyvästä laadusta kannattaa maksaa jopa hieman enemmän. Mammutin asiakkaat ovatki olleet tyytyväisimpiä juuri laadukkaaseen tuotteeseen.
- Juudas
tyytyväinen kirjoitti:
Yleesä mammutin asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Ja jos asiakas myös toimii itse fiksusti yritykseen päin saa varmasti kaiken mahdollisen palvelun, tiedon ja avun. Ja kaikki mitä papereissa luetellaan toimitus-sisällöstä tulee asiakkaalle. Onkohan tämä tuttavaperhe muistanut lukea paperit kaikki tarkoin, ettei ole jäänyt olettamuksia. Halvin ei Mammutti ole tosiaan, mutta hyvästä laadusta kannattaa maksaa jopa hieman enemmän. Mammutin asiakkaat ovatki olleet tyytyväisimpiä juuri laadukkaaseen tuotteeseen.
Etkä varmaan ole mammutin edustaja?!
- joopa joo
Itse myös ko. toimittajan kanssa yhteydessä olleena voin sanoa, ettei kaikki mene aina aivan nappiin... Välillä on tullut jopa luettua sopimusta toimittajalle päin eli joskus voisi olla hyvä että toimittaja myös lukisi mitä on tullut luvanneensa. En todellakaan ole tyytyväinen toimintaan!
Käväisin viittojen osoittamalla Mammuttityömaalla ja yllätys että sieltäkin tuli samankanltaista viestiä. Eli ennen kuin tekee päätösä kannattaa ajella ja kysellä, kyllä ihmiset yleensä aika mukavasti suhtautuvat siihen. Koskee myös muita toimittajia. - edelleen tyytyväinen
Juudas kirjoitti:
Etkä varmaan ole mammutin edustaja?!
asunut nelisen vuotta ja eikö se ole sitä faktaa...henk.koht. käynyt läpi projektin.
- ???
edelleen tyytyväinen kirjoitti:
asunut nelisen vuotta ja eikö se ole sitä faktaa...henk.koht. käynyt läpi projektin.
päättelet että suurin osa Mammutin asiakkaista ovat tyytyväisiä
- rakentaja
tyytyväinen kirjoitti:
Me päädyimme mammuttihirren talopakettiin. Talopaketti tulee vasta ensi kesänä, joten "tavarasta" ei vielä sen enempää tietoa. Hinta mielestämme edullinen. Neliöitä 180. Innokkaana odotellaan ensi vuotta, että päästään vihdoin omaan kotiin.
- aikataulu
rakentaja kirjoitti:
Me päädyimme mammuttihirren talopakettiin. Talopaketti tulee vasta ensi kesänä, joten "tavarasta" ei vielä sen enempää tietoa. Hinta mielestämme edullinen. Neliöitä 180. Innokkaana odotellaan ensi vuotta, että päästään vihdoin omaan kotiin.
...tulee! Käyhän vielä kertaalleen aikataulut läpi ammattilaisen kanssa, ettei sitten tule perheriitaa...
- Höpönlöpön
tyytyväinen kirjoitti:
Jahaas, mammutin edustaja on innostunut itse vastaamaan keskustelupalstan kritiikkiin.
- tympaantynyt
joopa joo kirjoitti:
Itse myös ko. toimittajan kanssa yhteydessä olleena voin sanoa, ettei kaikki mene aina aivan nappiin... Välillä on tullut jopa luettua sopimusta toimittajalle päin eli joskus voisi olla hyvä että toimittaja myös lukisi mitä on tullut luvanneensa. En todellakaan ole tyytyväinen toimintaan!
Käväisin viittojen osoittamalla Mammuttityömaalla ja yllätys että sieltäkin tuli samankanltaista viestiä. Eli ennen kuin tekee päätösä kannattaa ajella ja kysellä, kyllä ihmiset yleensä aika mukavasti suhtautuvat siihen. Koskee myös muita toimittajia.Mammutin kanssa kaikki menee hyvin, niin kauan kuin saavat nimen sopimuspaperiin. Tavarat toimitetaan ajallaan, mutta auta armias, jos erehdyt reklamoimaan! Sitten loppuu asiakaspalvelu. Meillä sattui olemaan työmaalla lähes aina joku paikalla, joten hän pystyi katsomaan mitä tehdään. Sellaisista mistä pystyttiin lintsaamaan, lintsattiin. Viron pojat (joita mammutti käyttää) eivät ilmeisesti osaa lukea Mammutin itsensä toimittamia työpiirrustuksia. Toimittaja myöntää virheet kirjallisesti, mutta toteaa -eihän ne mitään vielä haittaa. Ongelmia edelleen, myös kuluttajaviranomaisille tullut ko. yritys tutuksi. Kuluttajaneuvojakin nostaa kädet pystyyn ja toteaa että toimittajan kanssa on mahdoton asioida. Eli älä missään tapauksessa valitse Mammuttihirttä!
- Myös uuteen
rakentaja kirjoitti:
Onnea uuteen kotiin.
t. Mari ja Markus,rakentajat Porvoosta.
- tiina
Meillä on hirsitaloprojekti kesken ja tarkoituksena rakentaa 180 m2 1,5 kerroksinen hirsitalo. Kustannusarvio on 120.000 €. Hirsikehikon hinta on n. 34.000.
Vertailussa oli mukana myös Mammuttihirsitalo ja tuolla rahalla olisi saanut n. 120 m2. Huom! meillä oman työn osuus todella suuri ja tuttavien sähkö ym. liikkeitä tullaan hyödyntämään..- Omaan
Kuka teillä on laatinut tuon kustannusarvion? 180 m2:ssä kustannusarvio ei mitenkään voi pysähtyä 120000 euroon. Itse rakennan 150 m2 taloa (en tosin hirrestä). Rakennuskustannuksiin on tähän mennessä mennyt 133 000 euroa ja talossa ei ole vielä kolmea makuuhuonetta ja toista wc:tä rakennettu ollenkaan. Talo on pienelementeistä, puurak. Tontin hintaa ei ole ollenkaan kustannuksissa, kaikki muu on viemäriliittymistä lähtien. Oman työn osuus meilläkin on todella suuri.
- heli
Onpas pieni budjetti, onko siinä tosiaan kaikki kulut mukana?
Itsellä on tarkoitus rakentaa 200-neliöinen hirsitalo ja pohditaan juuri budjettia. - talollinen
Omaan kirjoitti:
Kuka teillä on laatinut tuon kustannusarvion? 180 m2:ssä kustannusarvio ei mitenkään voi pysähtyä 120000 euroon. Itse rakennan 150 m2 taloa (en tosin hirrestä). Rakennuskustannuksiin on tähän mennessä mennyt 133 000 euroa ja talossa ei ole vielä kolmea makuuhuonetta ja toista wc:tä rakennettu ollenkaan. Talo on pienelementeistä, puurak. Tontin hintaa ei ole ollenkaan kustannuksissa, kaikki muu on viemäriliittymistä lähtien. Oman työn osuus meilläkin on todella suuri.
olen rakentanut mammuuttihirrestä ok talon 199m2 puolitoistakerroksinen kaavaalueelle ,kustannusarvio piti hyvin paikkaansa . sisustus parkettia laattaa. petrakeittiö ymm laadukasta materiaalia mm mielen koneet.taloa tehtiin i vuosi. omantyön osuus n 17000e.talotulimaksamaan 140000e.itse päättää riittääkö kustannusarvio. ollaan tyytyväisiä.
- tuleva rakentaja
tuolla hinnalla saa 180m2 rungon? miltä toimittajalta?
- Onnelliset hirsitalon asukkaat
Olemme asuneet noin 1 vuoden Mammuttihirren hirsitalossa ja olemme todella tyytyväisiä taloomme, uskallamme suositelle Mammuttia kaikki toimi loistavasti.
Lamellihirren laatu ylivoimaisesti markkinoiden paras verrattuna muihin hirsitalofirmoihin. - talollinen
kysyit millä hinnalla rakentaa 140m2 mammuuttitalon. itse olen v 2001 rakentanut 199m2 puolitkerr. mammuuttihirsitalon kaava-alueelle. kustannukset pysyy kurissa kun suunnittelee hyvin ja ostaa vain parastalaatua, ja vertailee hintoja ja tinkaa kuljetukset kotia tuotuna.säästyy aikaa itse rakentaa ja käytä vain ammattimiehiä töissä, vältyt purkuhommilta.
tein talon 140000e johon lisätaan omantyös osuus
n17000e. laatumateriaaleista. aikaa noin 1.vuosi. - meilläkin
Yleensä jos talotehdas antaa kustannusarvion, on se ihan reaalinen. Asiakashan itse päättää, miten sisustaa sen loppujen lopuksi. Jos joka asiassa valitaan se kalliinpi, joka ei välttämättä ole kuitenkaan se paras ja käytännöllisin vaihtoehto, ylittyy arvio varmasti.
Siis, sinä itse päätät loput. Mammutin paketti sisältää sen mitä sopimuksissa sovitaan sisällöstä. Se kannattaa lukea tarkkaan jottei tule sitten yllätyksiä vastaan. Tämä on yhtä tärkeä oli paketin tarjoaja sitten firma mikä hyvänsä.- Ratkaisuun tyytyväinen
Kirjoitit täyttä asiaa jokamonesti rakentajilla unohtuu kaiken keskellä
- Nooh
Toistaiseksi olen tyytyväinen. Mammutti ei ole halvin, ei todellakaan. Apua olen saanut kun olen kysynyt ja vaatimuksiin on tultu vastaan. Muutama pieni väärinkäsitys puolin ja toisin, sopimustekstit kannattaa lukea tarkoin ja kysyä jos on epäselvää ENNENkuin pistää nimeä mihinkään. Ei tule yllätyksiä.
Laatu on ollut hyvää ja tavara vaihdettu jos on ollut huomauttamista, yhden kerran oli.
Laatua en osaa verrata muihin hirsivalmistajiin koska olen ostanut vain tämän yhden talovalmistajan tarvikkeet. :D ;I
Ja budjetti. Normutasoa ja vähän parempaa, arvio 270th euroa, 202 neliötä. Ehdottomasti paljon itsetehtyä, palkollisina muurari sähkäri putkimies ja pari timpuria.- ...
sisältääkö tuo 270 000 e tontin?
- Ratkaisuun tyytyväinen
Omistan kyseisen talon ja edelleenkin jos rakentaisin rakentaisin mammuttihirsitalon.Olemme olleet erittäin tyytyväisiä ratkaisuun.Talo on edullinen rakentaa,edullinen lämmittää ja hyvä sisäilmaltaan luonnollisen hengittävyytensä vuoksi.Ette varmasti tule katumaan päätöstä!
- Mammuttitalon rakentanut
Rakensimme v.1998-1999 mammuttihirrestä yksikerroksisen noin. 120 m2 talon eikä mitään moittimista ollut. Hirsi oli sitä kaikken paksuinta höylähirttä. Meidän paketti piti sisällään pystytyksen sekä kattotuolien laiton ja aluskatteen itse teimme loput. Tuli sisäovet, ikkunat,panelit. Tehtaan kanssa pelitti yhteistyö hyvin meille tuli panelia liian vähän niin soitto ja panelit oli pihassa ylihuomenna.
Taloa edelleen ikävä olemme myyneet sen noin 2 vuotta sitten. Rakennusaika oli kivaa ja itse naisena osallistuin mitä kummallisempiin puuhiin.
Voin suositella lämpimästi.- SakkeKS
Alusta asti on kaikki mennyt päin h.....ä mammutin kanssa. Puheluhin ei vastata, vastuuta ei oteta, nyt talon rakentuessa ei ole rakentajat paikalla luvattua jne. Kauhulla odotan tulevaa jälkeä ja lopputarkastusta, että meneköö koko puukasa läpi.
- iugepog
SakkeKS kirjoitti:
Alusta asti on kaikki mennyt päin h.....ä mammutin kanssa. Puheluhin ei vastata, vastuuta ei oteta, nyt talon rakentuessa ei ole rakentajat paikalla luvattua jne. Kauhulla odotan tulevaa jälkeä ja lopputarkastusta, että meneköö koko puukasa läpi.
SakkeKS: Muuttovalmis vai "tavallinen" paketti kyseessä? Voisitko konkreettisemmin eritellä, mikä kaikki on mennyt pieleen?
- Mikuus
SakkeKS kirjoitti:
Me emme rakenna Mammuhirren taloa, vaan Finnlamellin. Pyysin Mammuttihirren Pirkanmaan edustajalta esitteitä syyskuussa...ei näkynyt vielä lokakuussa joten soitin toiselle Pirkanmaan edustajalle...ei näkynyt esitteitä vielä joulukuussakaan joten soitin Finnlamellin edustajalle ja esiteet olivat postilaatikossa seuraavana päivänä. Saimme hyvin negatiivisen kuvan Mammuttihirrestä heti alkupelissä.
- X
SakkeKS kirjoitti:
Ikävä kyllä kuulostaa tutulta. En voi suositella Mammuttia, etenkään asennusta. Muuttovalmiista ei ole kokemusta, mutta mikäli asentajilla sama asenne kuin asennusurakassa......
- raksaaja
paljonko kuluu energiaa per vuosi hirsitaloissa?
Mieluusti jos sais tietää ostetun kokonaisenergian (sis itsetehdyt "ilmaiset" puut).- Mammuttitalo
Rakennutamme juuri Mammuttihirren muuttovalmiit taloa, joka tulee energialuokkaan A.
Eli energiaa tulee kulumaan todella vähän ja sekin kaukolämmöllä varaava takka. - muuttovalmis
Mammuttitalo kirjoitti:
Rakennutamme juuri Mammuttihirren muuttovalmiit taloa, joka tulee energialuokkaan A.
Eli energiaa tulee kulumaan todella vähän ja sekin kaukolämmöllä varaava takka.Onko teidän muuttovalmisprojekti sujunut hyvin? Harkinnassa...
- Mammuttitalo
muuttovalmis kirjoitti:
Onko teidän muuttovalmisprojekti sujunut hyvin? Harkinnassa...
Muuttovalmis-projektimme etenee erittäin hyvin! Käymme itse vain siivoamassa tonttia ja ottamassa joitain tavarantoimituksia vastaan. Jälki on hyvää ja rakentajat ammattitaitoisia, näin sanoo meidän vastaava mestari ja kunnan raksatarkastajat, itse emme asiasta niin paljon ymmärrä..
- Muuttovalmis aluilla
Mammuttitalo kirjoitti:
Muuttovalmis-projektimme etenee erittäin hyvin! Käymme itse vain siivoamassa tonttia ja ottamassa joitain tavarantoimituksia vastaan. Jälki on hyvää ja rakentajat ammattitaitoisia, näin sanoo meidän vastaava mestari ja kunnan raksatarkastajat, itse emme asiasta niin paljon ymmärrä..
Meillä on Mammutin muuttovalmis-projekti juuri aluillaan ja olen lievässä paniikissa odotellut mitä tuleman pitää, johtuen juuri näistä keskusteluista. Talon rakentantaminen, tai oikeammin rakennuttaminen, on aikamoista arpapeliä jos itse ei hommaa osaa. Riippumatta minkä valmistalotoimittajan arvioita täältä lukee, kaikki saavat haukkuja. En ollenkaan epäile, etteikö noihin haukkuihin ole aihetta, mutta yritä siinä nyt sitten valita vähiten haukkuja saanut toimittaja.
Olen jo aiemmin kysellyt täältä arvioita Mammutin muuttovalmiista, mutta ilmeisesti niitä ei olla paljoakaan vielä rakennettu. Minne päin te rakennatte, jos saa moista kysellä? Meille tuli juuri muutama viikko sitten pystytysporukka töihin, ja nyt odotellaan kädet ristissä projektin etenemistä. Mutta kiva lukea, että edes jollakulla on projekti edennyt hyvin. - rakentanut
Muuttovalmis aluilla kirjoitti:
Meillä on Mammutin muuttovalmis-projekti juuri aluillaan ja olen lievässä paniikissa odotellut mitä tuleman pitää, johtuen juuri näistä keskusteluista. Talon rakentantaminen, tai oikeammin rakennuttaminen, on aikamoista arpapeliä jos itse ei hommaa osaa. Riippumatta minkä valmistalotoimittajan arvioita täältä lukee, kaikki saavat haukkuja. En ollenkaan epäile, etteikö noihin haukkuihin ole aihetta, mutta yritä siinä nyt sitten valita vähiten haukkuja saanut toimittaja.
Olen jo aiemmin kysellyt täältä arvioita Mammutin muuttovalmiista, mutta ilmeisesti niitä ei olla paljoakaan vielä rakennettu. Minne päin te rakennatte, jos saa moista kysellä? Meille tuli juuri muutama viikko sitten pystytysporukka töihin, ja nyt odotellaan kädet ristissä projektin etenemistä. Mutta kiva lukea, että edes jollakulla on projekti edennyt hyvin.Laittaako pystytysporukka ilmansulkupahvin pölyävän lasivilla päälle väliseiniin ja teipaa vielä pahvin olmatiiviiksi ? Entä teppaako ilmasulkupahvin liitokset yläkerrassa ? Mites ne eristävät ilmastointiputket ? pelkkä puihallusvilla ei todellakaan riitä välikattoon niiden eristeeksi
- uydnpojdt
rakentanut kirjoitti:
Laittaako pystytysporukka ilmansulkupahvin pölyävän lasivilla päälle väliseiniin ja teipaa vielä pahvin olmatiiviiksi ? Entä teppaako ilmasulkupahvin liitokset yläkerrassa ? Mites ne eristävät ilmastointiputket ? pelkkä puihallusvilla ei todellakaan riitä välikattoon niiden eristeeksi
kun hinta = palkat on polkaistu mahd alas, ei taida tahto riittää yksityiskohtiin=laatuun.
- kasipuoli ysimina
uydnpojdt kirjoitti:
kun hinta = palkat on polkaistu mahd alas, ei taida tahto riittää yksityiskohtiin=laatuun.
Meillä ainakin teippasivat. Ja katolla oleviin ilmastointi putkiin lvi ryhmä asensi valkoisen eristeen, mun mielestä oli ikäänkuin valmiina putkissa. Tehtaan kanssa pikku säätöä mutta rakennusporukka mukavia tyyppejä ja mestarin mukaan tosi ammattilaisia. (suomalaisia kundeja)
näin ainakin pk-seudulla - MammuttiHirsi
Mammuttitalo kirjoitti:
Eli energiaa tulee kulumaan todella vähän ja sekin kaukolämmöllä varaava takka.Eristättekö te villoilla taloa? vai miten saatte energialuokan A:ksi.
Meille myyjä sanoi, että hyvällä lämmöntalteenotolla on mahdollista? - tytytyy
MammuttiHirsi kirjoitti:
Eristättekö te villoilla taloa? vai miten saatte energialuokan A:ksi.
Meille myyjä sanoi, että hyvällä lämmöntalteenotolla on mahdollista?rakensimme mammuttihirsitalon 10 vuotta sitten.Jos nyt rakentaisimme,nii valitsimme MAMMUTIN!!!!!! Olemme niin tyytyväisiä.....
- Ralle
Muuttovalmis aluilla kirjoitti:
Olen jo aiemmin kysellyt täältä arvioita Mammutin muuttovalmiista, mutta ilmeisesti niitä ei olla paljoakaan vielä rakennettu. Minne päin te rakennatte, jos saa moista kysellä? Meille tuli juuri muutama viikko sitten pystytysporukka töihin, ja nyt odotellaan kädet ristissä projektin etenemistä. Mutta kiva lukea, että edes jollakulla on projekti edennyt hyvin.Tervehdys,
miten on mennyt pystytys eli onko ollut ongelmia? Onko suomalainen vai virolainen porukka?
Kuinka nopeasti nousi vesikattoon? - epäilevät
tytytyy kirjoitti:
rakensimme mammuttihirsitalon 10 vuotta sitten.Jos nyt rakentaisimme,nii valitsimme MAMMUTIN!!!!!! Olemme niin tyytyväisiä.....
olisi kiva jos voisi uskoa ettet ole edustaja??
- tympaantynyt
Ralle kirjoitti:
Tervehdys,
miten on mennyt pystytys eli onko ollut ongelmia? Onko suomalainen vai virolainen porukka?
Kuinka nopeasti nousi vesikattoon?Itse pystytys menee ongelmitta, paitsi että jättivät rungon sateeseen muutamaksi viikoksi kastumaan... Siitä eteenpäin kannattaa käydä työmaalla PÄIVITTÄIN. Ja verrata tehtyjä töitä piirrustuksiin. Virolainen porukka jossa yksi suomalainen.
- irtcopiyh
tympaantynyt kirjoitti:
Itse pystytys menee ongelmitta, paitsi että jättivät rungon sateeseen muutamaksi viikoksi kastumaan... Siitä eteenpäin kannattaa käydä työmaalla PÄIVITTÄIN. Ja verrata tehtyjä töitä piirrustuksiin. Virolainen porukka jossa yksi suomalainen.
Ei herätä luottamusta, jos pitää olla asiakkaan valvomassa töitä. Ei katto päällä kun sateeseen jäi?
- Painajainen
Älkää hyvät ihmiset vaan ottako Mammuttia!!Olemme asuneet omassamme vasta vähän aikaa ja koko ajan ilmenee uusia ongelmia, veto on kamalaa, lapset sairastelleet sen takia, seinät hirveän näköisä kun talo "liikkuu" ja taloedustajat eivät tiedä hyvästä aiakaspalvelusta mitään!!
- Mammuttitalo
Olen siis tuo, joka kirjoitti hieman aiemminkin. Meillä siis talo menossa A-energialuokkaan 270 mm lamellihirrellä ja pellavaeristeellä. Ei siis mitään lisäeristeitä. Ikkunat ovat 4-kertaiset, ulko-ovet kuin pankkiholvissa, lisäksi ilmastoinnin lämmöntalteenotto on huippuluokkaa ja tietenkin rakennusjälki myös. Viime viikolla oli ensimmäinen tiiveysmittaus, siis kesken rakentamisen, silloin meni B-luokkaan, vuotokohtia löytyi katon teippauksista. Helppo vielä korjata, kun sisäkatot olivat laittamatta.
Meillä virolainen rakennusporukka, tosi mukavia ja asinatuntevia, jälki on hyvää.
Tässä vaiheessa en voi kuin suositella edelleen! - Kysyn vaan
Onhan valmis talo muutakin kuin pelkkä hirsitoimitus... Hyvänkin tuotteen ( mihin en osaa ottaa kantaa ) voi pilata huonolla ja epä-ammattimaisella asennuksella.
- Utelias Uuno
Mammuttitalo kirjoitti:
Olen siis tuo, joka kirjoitti hieman aiemminkin. Meillä siis talo menossa A-energialuokkaan 270 mm lamellihirrellä ja pellavaeristeellä. Ei siis mitään lisäeristeitä. Ikkunat ovat 4-kertaiset, ulko-ovet kuin pankkiholvissa, lisäksi ilmastoinnin lämmöntalteenotto on huippuluokkaa ja tietenkin rakennusjälki myös. Viime viikolla oli ensimmäinen tiiveysmittaus, siis kesken rakentamisen, silloin meni B-luokkaan, vuotokohtia löytyi katon teippauksista. Helppo vielä korjata, kun sisäkatot olivat laittamatta.
Meillä virolainen rakennusporukka, tosi mukavia ja asinatuntevia, jälki on hyvää.
Tässä vaiheessa en voi kuin suositella edelleen!Voitko paljastaa paljonko ala- ja yläpohjaan tuli eristettä, mikä lämmöntalteenotto kone oli kyseessä sekä minkälaiset tiiveysmittaus lukemat sait?
Kiitoksia vastauksista etukäteen. - Mammuttitalo
Utelias Uuno kirjoitti:
Voitko paljastaa paljonko ala- ja yläpohjaan tuli eristettä, mikä lämmöntalteenotto kone oli kyseessä sekä minkälaiset tiiveysmittaus lukemat sait?
Kiitoksia vastauksista etukäteen.Moi!
Alapohjan eristeistä en tiesä, meillä on todella korkea kivijalka. Yläpohjassa on 50 cm ekovillaa. Tiiveysmittauksissa meni kirkkaasti A-energialuokkaan, ei ole paprut nyt tässä, voin etsiä ne jostain.. olemme siis muuttaneet taloon vähän aikaa sitten.
Ilmanvaihtokone on Pingvin >Enervent mikälie, en löydä nyt käyttöohjeloodaa mistään, Pingvinin tehokain malli lämmöntalteenotolta, asentajan mukaan ainakin. Ja teitty mukana noissa energialaskennoissakin.
Palataan asiaan, kunhan joku siivoaa täällä talossa eka :)
- kertyy
jos nyt rakentaa massiivi hirsitalon... ENergiahinnat eivät tipu ja teoreettiset laskelmat lämmöneristeiden korvaamisesta toisessa paikassa (esim katto) eivät käytännössä toimi 100%.lla...
- Vittuuntunut21
Meillä on kaikki mennyt kokoajan perseelleen!! Asennusporukka tekee kokoajan mitä sattuu ja jokapäivä pitää käydä kauhun sekaisin tuntein katsomassa mitä tänään on sössitty.
Tehtaalle on ihan turha soitella, kukaan ei todellakaan ota vastuuta mistään. Olemme joutuneet soittamaan neljälle eri henkilölle tehtaalla aina toimitusjohtajaa myöten, kun kukaan ei ota mistään vastuuta. Keskeytimme jo kerran työtkin todella huonon työnjäljen takia ja nyt odottelemme mitenkä paljon vielä meillä on edessä soittelua tehtaalle rakennusfirman paskan työnjäljen takia.
ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMÄMESSÄ OSTAKO MAMMUTTIHIRRELTÄ MITÄÄN!! Jos haluatte sressiä ja harmaita hiuksia niin valitkaa Mammuttihirren muuttovalmis. - tahtootietoo
Vittuuntunut21 kirjoitti:
Meillä on kaikki mennyt kokoajan perseelleen!! Asennusporukka tekee kokoajan mitä sattuu ja jokapäivä pitää käydä kauhun sekaisin tuntein katsomassa mitä tänään on sössitty.
Tehtaalle on ihan turha soitella, kukaan ei todellakaan ota vastuuta mistään. Olemme joutuneet soittamaan neljälle eri henkilölle tehtaalla aina toimitusjohtajaa myöten, kun kukaan ei ota mistään vastuuta. Keskeytimme jo kerran työtkin todella huonon työnjäljen takia ja nyt odottelemme mitenkä paljon vielä meillä on edessä soittelua tehtaalle rakennusfirman paskan työnjäljen takia.
ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMÄMESSÄ OSTAKO MAMMUTTIHIRRELTÄ MITÄÄN!! Jos haluatte sressiä ja harmaita hiuksia niin valitkaa Mammuttihirren muuttovalmis.Onko jollain kokemuksia miten Mammuttihirren muuttovalmis toimitus on Varsinais-Suomessa mennyt ? Millaisia asennusporukoita täällä on ?
- Toivoa on :)
tahtootietoo kirjoitti:
Onko jollain kokemuksia miten Mammuttihirren muuttovalmis toimitus on Varsinais-Suomessa mennyt ? Millaisia asennusporukoita täällä on ?
Meille myös tulossa Mammutti... Kilpailutettiin Finnlamellin kanssa ja Mammutti HUOMATTAVASTI edullisempi! Myös toimitussisältö on laajempi Mammutilla. Asiakaspalvelu on pelannut hyvin ja kaikki on hoitunut odotusten mukaisesti. Toivottavasti näin tulee olemaan loppuun saakka... :) Onnea taloprojektienne kanssa! Ja ottakaa huomioon, että talon rakentaminen ei ole mikään pikkujuttu, eikä koskaan mikään voi sujua ilman yhtäkään vastoinkäymistä! :)
- yuomu
Toivoa on :) kirjoitti:
Meille myös tulossa Mammutti... Kilpailutettiin Finnlamellin kanssa ja Mammutti HUOMATTAVASTI edullisempi! Myös toimitussisältö on laajempi Mammutilla. Asiakaspalvelu on pelannut hyvin ja kaikki on hoitunut odotusten mukaisesti. Toivottavasti näin tulee olemaan loppuun saakka... :) Onnea taloprojektienne kanssa! Ja ottakaa huomioon, että talon rakentaminen ei ole mikään pikkujuttu, eikä koskaan mikään voi sujua ilman yhtäkään vastoinkäymistä! :)
Me kilpailutettiin kontio, finnlamelli, kimara, kuusamo ja mammuttihirsi ja mitenkäs siinä kävikään. Kontio tarjos 81t€ ja pudotti 75t€. Kuusamo tarjos 77600€ ei otettu toiselle kilpailutus kierrokselle, koska myyjä oli huono. Finnlamelli tarjous 85t€ ja pudotti 83t€. Kimara lupaili 1-2 vk tarjouksen eipä ole mitään kuulunut. Mammuttin edustaja soitteli ja lupaili tulla käymään, mutta eipä ole näkynyt. finnlamelli tuli sitten otettua ja katsotaan miten käy...
- janusmusmus
yuomu kirjoitti:
Me kilpailutettiin kontio, finnlamelli, kimara, kuusamo ja mammuttihirsi ja mitenkäs siinä kävikään. Kontio tarjos 81t€ ja pudotti 75t€. Kuusamo tarjos 77600€ ei otettu toiselle kilpailutus kierrokselle, koska myyjä oli huono. Finnlamelli tarjous 85t€ ja pudotti 83t€. Kimara lupaili 1-2 vk tarjouksen eipä ole mitään kuulunut. Mammuttin edustaja soitteli ja lupaili tulla käymään, mutta eipä ole näkynyt. finnlamelli tuli sitten otettua ja katsotaan miten käy...
ja aikaa menee ihan turhaan sekä tarjouksen pyytäjältä, että myyjältä. Tarjouksen voi pyytää siten, että tiukka hinta ja mikäli kaikki ok niin kauppa syntyy - ei uusia tarjouspyyntöjä. Tämä on toiminut hyvin kohdallani, tosin kaikki eivät usko etten uudestaan tingi - no heidän osaltaan ei kauppaa syntynyt. Joku tosin tarjousta tehdessään vielä kysyi erikseen, että onko todella niin ettei lopullisen hinnan jälkeen tule mitään tinkimistä. Näin on, sanoin ja hinta asettui kohdalleen. Molemmilta säästyi aikaa ja tupakkaa.
- yuomu
janusmusmus kirjoitti:
ja aikaa menee ihan turhaan sekä tarjouksen pyytäjältä, että myyjältä. Tarjouksen voi pyytää siten, että tiukka hinta ja mikäli kaikki ok niin kauppa syntyy - ei uusia tarjouspyyntöjä. Tämä on toiminut hyvin kohdallani, tosin kaikki eivät usko etten uudestaan tingi - no heidän osaltaan ei kauppaa syntynyt. Joku tosin tarjousta tehdessään vielä kysyi erikseen, että onko todella niin ettei lopullisen hinnan jälkeen tule mitään tinkimistä. Näin on, sanoin ja hinta asettui kohdalleen. Molemmilta säästyi aikaa ja tupakkaa.
Onneksi ei ole kiire mihinkään=) ja aikaa on.
- Näin se menöö
yuomu kirjoitti:
Kontio on sama kuin Kimara. Kimara on Keskon private label - merkki, vähän niin kuin Rainbow S-Ryhmällä. Samaa paskaa eri pussissa.
- perhe e-suomesta
ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMÄMESSÄ OSTAKO MAMMUTTIHIRRELTÄ MITÄÄN!! Jos haluatte sressiä ja harmaita hiuksia niin valitkaa Mammuttihirren muuttovalmis."Tehtaalle on ihan turha soitella, kukaan ei todellakaan ota vastuuta mistään. Olemme joutuneet soittamaan neljälle eri henkilölle tehtaalla aina toimitusjohtajaa myöten, kun kukaan ei ota mistään vastuuta. "
meillä on ollut täsmälleen sama kokemus. talo sinällään on ihan ok, mutta missään ei ikinä olla törmätty yhtä ylimieliseen ja välinpitämättömään asiakas palveluun. olemme yli 6kk ajan yrittäneet saada muutamia sovittuja pikkuasioita kuntoon mutta ketään Mammutin päässä ei tunnu asia kiinnostavan tippaakaan. sähköposteihin ei vastata, puhelimessa ja kasvotusten asiat luvataan hoitaa, mutta mitään ei tapahdu...!!!
tällä kokemuksella suosittelemme kyllä Mammuttia harkitsevia katsomaan muitakin vaihtoehtoja... talokaupoissa on aina jotakin tarvetta jälki säätämiselle, ja Mammutin päässä se ei kerta kaikkiaan toimi!!! - Mikä tahansa parempi
perhe e-suomesta kirjoitti:
"Tehtaalle on ihan turha soitella, kukaan ei todellakaan ota vastuuta mistään. Olemme joutuneet soittamaan neljälle eri henkilölle tehtaalla aina toimitusjohtajaa myöten, kun kukaan ei ota mistään vastuuta. "
meillä on ollut täsmälleen sama kokemus. talo sinällään on ihan ok, mutta missään ei ikinä olla törmätty yhtä ylimieliseen ja välinpitämättömään asiakas palveluun. olemme yli 6kk ajan yrittäneet saada muutamia sovittuja pikkuasioita kuntoon mutta ketään Mammutin päässä ei tunnu asia kiinnostavan tippaakaan. sähköposteihin ei vastata, puhelimessa ja kasvotusten asiat luvataan hoitaa, mutta mitään ei tapahdu...!!!
tällä kokemuksella suosittelemme kyllä Mammuttia harkitsevia katsomaan muitakin vaihtoehtoja... talokaupoissa on aina jotakin tarvetta jälki säätämiselle, ja Mammutin päässä se ei kerta kaikkiaan toimi!!!Olen kokenut täysin saman kohtelun Mammutilta kuin perhe e-suomesta. Surullista on, mutta juuri näin he toimivat.
- Elämäni moka
ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMÄMESSÄ OSTAKO MAMMUTTIHIRRELTÄ MITÄÄN!! Jos haluatte sressiä ja harmaita hiuksia niin valitkaa Mammuttihirren muuttovalmis.Hullu olin ja ostin. Ja nyt samassa tilanteessa kuin Vittuuntunutkin. Kaikki päin... Jos tosiaan haluatte menettää mielenterveytenne niin ostakaa siinä tapauksessa. Jos edes harkitsette, kysykää ihmeessä kokemuksia muilta vastaavan ostaneilta ennen allekirjoituksia, saatatte hämmästyä. Myyjä kun vaan ei antanut tietoja kuka olisi vastaavan ostanut. Miksiköhän?
- Haisu Toppurainen
...että mammutilla ei tykätä nk. "hankalista asiakkaista". Hankalia asiakkaita ovat ne jotka reklamoivat.
- talot
Kaveri rakentaa mammutin hirsitaloa, tavara hyvää (parempaa kuin itse rakentama kuusamo), mutta älkää ottako niiltä asennusporukkaa! Tehdään nopeasti ja sutta ja sekundaa, menee hyvät tavarat pilalle. Oli suomalainen asennusporukka jostain pohjosista. Lisäksi heitellään kaikki tavarat ympäri tonttia ja ei peitellä, jätetään sateeseen sekä hirveä siivo koko tontilla ja työmaalla. Lopuksi mammutin ukko kävi vielä kehumassa: " Pitää olla ylpeä noin hyvästä työstä". Läksiäisiksi veivät vielä isännän sorkkaraudan ja vasaran.
En ihmettele kun puhutaan suomalaisen rakentamisen laadusta ja laaduttomuudesta, kaikki on vaan pirun kallista ja hyvistäkin tavaroista tehdään sutta. - naaras_pontti
talot kirjoitti:
Kaveri rakentaa mammutin hirsitaloa, tavara hyvää (parempaa kuin itse rakentama kuusamo), mutta älkää ottako niiltä asennusporukkaa! Tehdään nopeasti ja sutta ja sekundaa, menee hyvät tavarat pilalle. Oli suomalainen asennusporukka jostain pohjosista. Lisäksi heitellään kaikki tavarat ympäri tonttia ja ei peitellä, jätetään sateeseen sekä hirveä siivo koko tontilla ja työmaalla. Lopuksi mammutin ukko kävi vielä kehumassa: " Pitää olla ylpeä noin hyvästä työstä". Läksiäisiksi veivät vielä isännän sorkkaraudan ja vasaran.
En ihmettele kun puhutaan suomalaisen rakentamisen laadusta ja laaduttomuudesta, kaikki on vaan pirun kallista ja hyvistäkin tavaroista tehdään sutta.sitä sattuu kun rahat loppuu rakentajalta.
- tsub
Älä maksa mitään ennen kun saat tavaran/työn tehtyä ja kontrolli päälle
heti. Rasta asentajat kuriin, käy työmaalla ! Ei ne siellä yleensä ole 6 tuntia kauempaa päivässa ja
aloitus pvm myöhästyy aina 1 - 1.5 vk ja lopetus n 1 vk Varaa aikaa ja kontrolloi ja vahdi omaisuutta si ! - Scrabbit
talot kirjoitti:
En ihmettele kun puhutaan suomalaisen rakentamisen laadusta ja laaduttomuudesta, kaikki on vaan pirun kallista ja hyvistäkin tavaroista tehdään sutta.Vartioi kaikkea mitä tontille tulee, muuten pöllii Mammutin asentajat kaikki omiin "projekteihinsa".
Aika harmillisia, sinä rakennuttaja olet maksanut joka naulan mikä tontilesi toimitetaan ! - Kallis
tsub kirjoitti:
Älä maksa mitään ennen kun saat tavaran/työn tehtyä ja kontrolli päälle
heti. Rasta asentajat kuriin, käy työmaalla ! Ei ne siellä yleensä ole 6 tuntia kauempaa päivässa ja
aloitus pvm myöhästyy aina 1 - 1.5 vk ja lopetus n 1 vk Varaa aikaa ja kontrolloi ja vahdi omaisuutta si !Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Kun jokin menee pieleen tehtaan puolelta, kalliiksi tulee rakentajaperheelle.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/190034.shtml - Ihan outoa toimintaa
Scrabbit kirjoitti:
Vartioi kaikkea mitä tontille tulee, muuten pöllii Mammutin asentajat kaikki omiin "projekteihinsa".
Aika harmillisia, sinä rakennuttaja olet maksanut joka naulan mikä tontilesi toimitetaan !Sama koettu. Asentajat tai heidän tuttavansa vievät kaiken tontilta, jopa itse ostetut tavarat. Tavarat katovat iltaisin tai öisin ja asentajat sanovat, että ylimääräiset eivät kuulu meille, kun olemme ostaneet muuttovalmiin ja ne menevät muka seuraaville työmaille, hah hah. Suuria määriä "ylimääräistä" tavaraa katoaa työmaalta jatkuvasti.
- Pettynyt olen
talot kirjoitti:
En ihmettele kun puhutaan suomalaisen rakentamisen laadusta ja laaduttomuudesta, kaikki on vaan pirun kallista ja hyvistäkin tavaroista tehdään sutta.Siellä likoaa villat sateessa, jos et käy illalla peittelemässä, ei kai kuulu asentajille peittää, vaikka avaavatkin. Niin roskat kuin laastin jämät kipataan suoraan ovesta ulos, jossa tuuli vie roskat naapuriin ja laastit kuivuu ovenpieliin. Seinä saattaa tulla vähän väärään kohtaan ja johdot ei aina riitä kohteeseen. Se on Mammutin muuttovalmis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841