Itseltäni jäi insinööri(AMK) -tutkinto kesken, kun opinto-oikeus loppui opiskeluajan ylittämisen takia. Opintojen viivästymisen taustalla oli lapsen paha sairastuminen ja oma masennus ja niistä johtuvat vaikeudet rästiin jääneiden opintojen suorittamisessa ja lopputyön tekemisessä.. Opintorekisteriin oli kertynyt 205 pistettä, opinnäytetyö arvostelua vaille valmis (kypsyysnäyte ja seminaariesitys tehty) ja 12opintopisteen edestä opintopisteitä sisässä (kurssin suoritteet tehty, mutta opettajien arvostelua en saanut ennen opinto-oikeuden loppumista). Opinto-oikeuden jatkoaikahakemuksen hylkäämispäätöksen matkassa oli ohjeet opinto-oikeuden palauttamisen hakemisesta. Niiden mukaan opinto-oikeutta voidaan hakea palautettavaksi,kun on kulunut vähintään vuosi opinto-oikeuden päättymisestä. Tuo vuosi tulee piakkoin kohdallani täyteen. Opiskelin Savonia-ammattikorkeakoulussa.
Nyt kysynkin, että onko jollain kanssaihmisellä kokemuksia opinto-oikeuden palauttamisesta? Miten tämä prosessi pitäisi hoitaa, jotta saisin opinto-oikeuteni takaisin? Puuttuvat 6 opintopistettä pystyn nopealla aikataululla suorittamaan (on kielten opintoja).
Kokemuksia opinto-oikeuden takaisinhakemisesta?
5
3793
Vastaukset
- ei varmaan vaikeaa
Eiköhän siihen löydy ohjeistus oman AMK:si sisältä. Itse en ole Savoniassa opiskellut niin en voi kuin arvailla miten tuo tapahtuu. Täytät jonkun kaavakkeen ja odotat että tuleeko siihen myöntävä vai kieltävä vastaus?
- hohhelihoo
http://portal.savonia.fi/amk/opiskelijalle/opiskelu-savoniassa/opiskeluoikeuasiat/opiskeluoikeuden-palauttaminen ja tämä löytyy googlettamalla "opinto-oikeuden palauttaminen savonia", joten ei hirveästi vaatisi, että itse katsoisi...
- Alkuperäinenkysyjä
On se hienoa lyödä lyötyä. Olen sisälukutaitoinen ja tiedän kyllä virallisen, byrokraattisen järjestyksen, mutta tiedustelin kokemuksien ja HYVÄKSYTTYJEN hakemusten sisältöjen perään. Perse ei kestä hylkäävää päätöstä.
- Jippoilija
Hae kevään valinnassa uudestaan. Ei pitäisi olla vaikeuksia päästä.
- Poutasäätä!
Niinpä, miksi ihmeessä Savonia ei muka haluaisi, että tekisit tutkintosi loppuun? Sehän tuo koululle vaan varmoja tulospisteitä kun saat heti hyväksiluvut melkein koko tutkinnosta valmiiksi. Itse olisin yhteydessä johonkin tuttuun luotto-opettajaan tai koulutuspäällikköön tai opoon ja pyytäisin puoltoa. Savoniassa on joskus vähän outoja päätöksiä ja puolto varmaan auttaa.
Mun yksi kaveri tekee tutkinnon loppuun Metropoliaan. Lensi ulos Savoniasta eikä antaneet lisää opiskeluoikeutta niin meni etelään töihin ja vaihtoi sitten kouluakin samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883