Muuttaminen pois pääkaupunki seudulta.

PääkaupunkiSuX

Hei olen 22-vuotias mies Espoosta ja olen nyt tullut siihen pisteeseen että enään en jaksa täälläpäin asua, suoraan sanoen jo vituttaa tämä "kaupunki"elämä(tiedän ettei muualla Suomessa asuta metsän keskellä eikä taistella susien ja karhujen kanssa päivät) mutta silti haluan jonnekin vähän pienempään paikkaan, joten olen ajatellut mahdollisimman pohjoiseen muuttaa tai ei nyt sinne ihan kärkeen asti mutta pohjois-suomi kuullostaa todella hyvältä minusta tällä hetkellä.

Itse asun vielä vanhempien luona(tiedän on noloa asua 22 vuotiaana, mutta yritäppä etsiä kämppää täältä, kun ei ole kuin 3-6 kk työsoppareita saatavilla), olen käynyt elektroniikka-asentaja koulutuksen ja niitä hommia olenkin tehnyt eniten, myös on kokemusta siivous, varasto ja mainostenjako duunista.
Minulla EI ole ajokorttia joten bussilla/kävellen pitäisi päästä töihin.
Minulle kelpaa melkein ihan mikä duuni vaan paitsi kassatyöskentely tai mäkkärissä/hesessä, voin vaikka pestä vessoja tai kerää käpyjä metsästä että nirso en ole siitä. Minulla on säästössä 4000-5000 €, koska olen duunia paljon ehtinyt tekemään jo, joten ihan tyhjin käsin en olisi lähdössä täältä.

Elikkäs oisko ihan mikään mahdoton temppu lähteä täältä Espoosta sinne päin? Mistä aloitan minun "seikkailun", etinkö eka duunin ? Soitanko jonnekin?
Työkkäriinkö olisi mentävä sanomaan vai mitä? Mikä olisi hyvä kaupunki uusavuttomalle pääkaupunkiseutulaiselle? :D. Olisi jo kiva viimeistään keväällä olla päässy helvettiin täältä ja ainiin opiskelukaan ei ole ihan pois suljettu, mutta aluksi etin ihan duunia mihin päin olenkaan menossa sitten.

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja lisäkysymyksiin vastaan ehdottamasti!

1

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _-_-

Lapissa kova työttömyys ja Kainuussa myös. oikeastaan mahdotonta mennä töihin. Suosittelen vaikka työttömäksi menoa, sossu pelaa ja tuet.

ps. Itse tein tilanteessasi niin, että muutin Pohjois Kirkkonummelle, se on kuin lapissa asuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe