Muuttaminen pois pääkaupunki seudulta.

PääkaupunkiSuX

Hei olen 22-vuotias mies Espoosta ja olen nyt tullut siihen pisteeseen että enään en jaksa täälläpäin asua, suoraan sanoen jo vituttaa tämä "kaupunki"elämä(tiedän ettei muualla Suomessa asuta metsän keskellä eikä taistella susien ja karhujen kanssa päivät) mutta silti haluan jonnekin vähän pienempään paikkaan, joten olen ajatellut mahdollisimman pohjoiseen muuttaa tai ei nyt sinne ihan kärkeen asti mutta pohjois-suomi kuullostaa todella hyvältä minusta tällä hetkellä.

Itse asun vielä vanhempien luona(tiedän on noloa asua 22 vuotiaana, mutta yritäppä etsiä kämppää täältä, kun ei ole kuin 3-6 kk työsoppareita saatavilla), olen käynyt elektroniikka-asentaja koulutuksen ja niitä hommia olenkin tehnyt eniten, myös on kokemusta siivous, varasto ja mainostenjako duunista.
Minulla EI ole ajokorttia joten bussilla/kävellen pitäisi päästä töihin.
Minulle kelpaa melkein ihan mikä duuni vaan paitsi kassatyöskentely tai mäkkärissä/hesessä, voin vaikka pestä vessoja tai kerää käpyjä metsästä että nirso en ole siitä. Minulla on säästössä 4000-5000 €, koska olen duunia paljon ehtinyt tekemään jo, joten ihan tyhjin käsin en olisi lähdössä täältä.

Elikkäs oisko ihan mikään mahdoton temppu lähteä täältä Espoosta sinne päin? Mistä aloitan minun "seikkailun", etinkö eka duunin ? Soitanko jonnekin?
Työkkäriinkö olisi mentävä sanomaan vai mitä? Mikä olisi hyvä kaupunki uusavuttomalle pääkaupunkiseutulaiselle? :D. Olisi jo kiva viimeistään keväällä olla päässy helvettiin täältä ja ainiin opiskelukaan ei ole ihan pois suljettu, mutta aluksi etin ihan duunia mihin päin olenkaan menossa sitten.

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja lisäkysymyksiin vastaan ehdottamasti!

1

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _-_-

Lapissa kova työttömyys ja Kainuussa myös. oikeastaan mahdotonta mennä töihin. Suosittelen vaikka työttömäksi menoa, sossu pelaa ja tuet.

ps. Itse tein tilanteessasi niin, että muutin Pohjois Kirkkonummelle, se on kuin lapissa asuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1994
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1729
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1387
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1227
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1125
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe