Muuttaminen pois pääkaupunki seudulta.

PääkaupunkiSuX

Hei olen 22-vuotias mies Espoosta ja olen nyt tullut siihen pisteeseen että enään en jaksa täälläpäin asua, suoraan sanoen jo vituttaa tämä "kaupunki"elämä(tiedän ettei muualla Suomessa asuta metsän keskellä eikä taistella susien ja karhujen kanssa päivät) mutta silti haluan jonnekin vähän pienempään paikkaan, joten olen ajatellut mahdollisimman pohjoiseen muuttaa tai ei nyt sinne ihan kärkeen asti mutta pohjois-suomi kuullostaa todella hyvältä minusta tällä hetkellä.

Itse asun vielä vanhempien luona(tiedän on noloa asua 22 vuotiaana, mutta yritäppä etsiä kämppää täältä, kun ei ole kuin 3-6 kk työsoppareita saatavilla), olen käynyt elektroniikka-asentaja koulutuksen ja niitä hommia olenkin tehnyt eniten, myös on kokemusta siivous, varasto ja mainostenjako duunista.
Minulla EI ole ajokorttia joten bussilla/kävellen pitäisi päästä töihin.
Minulle kelpaa melkein ihan mikä duuni vaan paitsi kassatyöskentely tai mäkkärissä/hesessä, voin vaikka pestä vessoja tai kerää käpyjä metsästä että nirso en ole siitä. Minulla on säästössä 4000-5000 €, koska olen duunia paljon ehtinyt tekemään jo, joten ihan tyhjin käsin en olisi lähdössä täältä.

Elikkäs oisko ihan mikään mahdoton temppu lähteä täältä Espoosta sinne päin? Mistä aloitan minun "seikkailun", etinkö eka duunin ? Soitanko jonnekin?
Työkkäriinkö olisi mentävä sanomaan vai mitä? Mikä olisi hyvä kaupunki uusavuttomalle pääkaupunkiseutulaiselle? :D. Olisi jo kiva viimeistään keväällä olla päässy helvettiin täältä ja ainiin opiskelukaan ei ole ihan pois suljettu, mutta aluksi etin ihan duunia mihin päin olenkaan menossa sitten.

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja lisäkysymyksiin vastaan ehdottamasti!

1

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _-_-

Lapissa kova työttömyys ja Kainuussa myös. oikeastaan mahdotonta mennä töihin. Suosittelen vaikka työttömäksi menoa, sossu pelaa ja tuet.

ps. Itse tein tilanteessasi niin, että muutin Pohjois Kirkkonummelle, se on kuin lapissa asuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7463
    2. 83
      5092
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4889
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4288
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3068
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2709
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      43
      2632
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2267
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2243
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1860
    Aihe