Hei olen 22-vuotias mies Espoosta ja olen nyt tullut siihen pisteeseen että enään en jaksa täälläpäin asua, suoraan sanoen jo vituttaa tämä "kaupunki"elämä(tiedän ettei muualla Suomessa asuta metsän keskellä eikä taistella susien ja karhujen kanssa päivät) mutta silti haluan jonnekin vähän pienempään paikkaan, joten olen ajatellut mahdollisimman pohjoiseen muuttaa tai ei nyt sinne ihan kärkeen asti mutta pohjois-suomi kuullostaa todella hyvältä minusta tällä hetkellä.
Itse asun vielä vanhempien luona(tiedän on noloa asua 22 vuotiaana, mutta yritäppä etsiä kämppää täältä, kun ei ole kuin 3-6 kk työsoppareita saatavilla), olen käynyt elektroniikka-asentaja koulutuksen ja niitä hommia olenkin tehnyt eniten, myös on kokemusta siivous, varasto ja mainostenjako duunista.
Minulla EI ole ajokorttia joten bussilla/kävellen pitäisi päästä töihin.
Minulle kelpaa melkein ihan mikä duuni vaan paitsi kassatyöskentely tai mäkkärissä/hesessä, voin vaikka pestä vessoja tai kerää käpyjä metsästä että nirso en ole siitä. Minulla on säästössä 4000-5000 €, koska olen duunia paljon ehtinyt tekemään jo, joten ihan tyhjin käsin en olisi lähdössä täältä.
Elikkäs oisko ihan mikään mahdoton temppu lähteä täältä Espoosta sinne päin? Mistä aloitan minun "seikkailun", etinkö eka duunin ? Soitanko jonnekin?
Työkkäriinkö olisi mentävä sanomaan vai mitä? Mikä olisi hyvä kaupunki uusavuttomalle pääkaupunkiseutulaiselle? :D. Olisi jo kiva viimeistään keväällä olla päässy helvettiin täältä ja ainiin opiskelukaan ei ole ihan pois suljettu, mutta aluksi etin ihan duunia mihin päin olenkaan menossa sitten.
Kiitos jo etukäteen vastauksista ja lisäkysymyksiin vastaan ehdottamasti!
Muuttaminen pois pääkaupunki seudulta.
PääkaupunkiSuX
1
178
Vastaukset
- _-_-
Lapissa kova työttömyys ja Kainuussa myös. oikeastaan mahdotonta mennä töihin. Suosittelen vaikka työttömäksi menoa, sossu pelaa ja tuet.
ps. Itse tein tilanteessasi niin, että muutin Pohjois Kirkkonummelle, se on kuin lapissa asuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1483955Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso123511Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai482952Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122902Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1442531- 502204
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist161458"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1001410Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es631314Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t381189