Isäni ei puhu ollenkaan ongelmista.
Hän kieltäytyy kommunikoimasta tai ilmoittamasta myös omia aikeitaan ja odottaa automaattisesti niiden sopivan muille.
Ilmoitusluontoinen kommunikointikulttuuri.
Erittäin aliarvoiva ja epäkäytännöllinen.
En ole kovinkaan kiinnostunut analysoimaan (pahentanee vain asiaa)hänen käytöstään tai omaani, mutta mielestäni ongelma on se, että hän ei jätä minua yksinkertaisesti rauhaan.
Eli tuppautuu tilanteisiin ja tekee ne pienillä manipuloinneilla sellaisiksi kuin ne olisivat luonnollista, vaan ei oikein voi olla kun olen ITSE SANONUT ko. asiosta kymmeniä ellen satoja kertoja.
Ts. hän omasta mielestäni haluaa pitää jonkinlaisen yliotteen tilanteista,järkeä käyttämättä. Haluaa olla isä-roolissa, mutta toisaalta siinäkion ominaisuudessa sitten kieltäytyy vastaavasti ratkomasta asioita
rationaalisesti.
En tiedä onko tämä jotain itsetuhoista käytöstä pelkästään vaan itsetuhoista läheisriippuvuutta.
Mielestäni hänen luonteensa on aivan patologinen.
Hän tiedostanee jonkun verran älykkäänä asian, muta ei välitä siitä , koska jokin muu asia on hänelle ilmeisesti tärkeämpi.
Uskon, että kyse on jostain valta-auktoriteetti
aseman suojaamisesta ja äärimmäisen alhaisesta itsetunnosta, joka johtaa valtavaan pelkoon mistä sitten seurauksena epärationaalinen ja tuhoava käytös.
Jos tietäisi millä alan termillä edes pääsee
asiasta hieman tutkituille vesille ja kategorisoimaan
tilannetta jollakin tavalla niin asialle voisi asettaa hieman turvallisemmat rajat.
T:Elämää pimennossa
Isän hellittämättömyys
keskustelukategoria
1
315
Vastaukset
- tiia-mari
"Eli tuppautuu tilanteisiin ja tekee ne pienillä manipuloinneilla sellaisiksi kuin ne olisivat luonnollista, vaan ei oikein voi olla kun olen ITSE SANONUT ko. asiosta kymmeniä ellen satoja kertoja."
Siis hihhuloi samoissa bileissa kuin sinakin, vai? Ei oikein saanut selvaa tosta, "tuppautuu tilanteisiin" -jutusta...
Ehka isasi on kontrollifriikki.
Mutta anna nyt vahan lisatietoja...please.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954