Milloin pitää istuttaa sisätiloissa kukkasipulit, että ne kukkisivat pääsiäisenä?
Sipulit ovat nyt ulkona olleet marraskuusta lähtien paperipussissa. Mikä olisi hyvä kasvualusta? Olis viimekesäistä hienoa hiekkaa ja turvetta jäljellä. Voiko ne siihen istuttaa? Onko jotain parempaa istutus ainesta? Kuinka syvä ruukku tai astia riittää?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Tulppaanit pääsiäiseksi?
2
194
Vastaukset
- Kävipä höpösti
Nehän on paleltuneet ulkona taivasalla paperipussissa, jestas! Kun tuot sisälle ja sulavat, niin menevät ihan möhnäksi ja alkavat homehtua... voivoi
Sipulit selviää maan sisällä tai sitten jääkaapissa, ei ulkona pakkasessa. Jääkaapissa ne voi olla pussissa tai sitten voi istuttaa valmiiksi ja nostaa astian valoisaan paikkaan, jahka versot alkaa kurkkia.
Kukinnan alku riippuu lajikkeesta ja olosuhteista, ajoittaminen on aika vaikeeta. Viivyttää voi viemällä välillä kylmään, esim. jääkaappiin yöksi, mutta nopeuttamiseen en ole keksinyt konstia.
Ens syksynä hommaat uudet sipulit ja kokeilet uudestaan:) - älä luota minuun
Äijämenetelmällä tekisin niin että roiskaisisin rautakangella irti hakattua jäistä rapaa isoon kukkapurkkiin ja sipulit sinne sisään. Sitten vaan antaisin olla rauhassa sisällä aurinkoisessa paikassa. Kastelisin sitten kun rapa on sulanut.
Kesäkukkien kylvö puolestaan tapahtuu äijämenetelmällä niin että toukokuussa yöpakkasten jälkeen käännetään lapiolla pala maata, sitten heitetään siemenet mäkeen, haravoidaan vähän multaa päälle ja kastellaan kunnes itävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493684
- 1053385
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342661Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841427- 271317
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91128