Onko enää normaalilomaa perheelle?

Ihan vaan hotelliin

Heippa, meillä on 6- ja 8- vuotiaat, rauhalliset järkevät lapset, joiden kanssa emme ole ennen menneet etelän lomakohteisiin. Nyt aloin jo katsastaa tarjontaa sillä silmällä, että viimeistään loppusyksystä starttaamme.

Täytyy sanoa, että vähän järkytyin vai ymmärsinkö oikein, että tarjonta on pitkälle täysin kahtiajakautunutta. Hotelli voi olla kokonaan kielletty lapsiltani tai sitten siellä vallitsee täysi sirkus (vesipuisto, tivoli, kerhoa ja muuta sälää).

Olin ajatellut ihan tavallista hotellia, missä on uima-allas ja matalampi allas kuopukselle. Muuten ei tarvitsisi olla mitään ihmeellisempää kotkotusta. Ajatuksena on liikua paljon myös hotellin ulkopuolella ja hotellin toivoisin olevan suht. rauhaisa majoituspaikka.

Onko kukaan muu huomannut, että tarjonta on voimakkaasti jakautunutta ja hotellit esitellään jopa eri osioissa (perhelomat ja lomia aikuisille). Hiukan olen tässä kärryiltä pudonnut, kun itse aikoinani matkustelin, niin hotellit olivat samassa tarjonnassa ja itse valitsin sieltä sopivan kuvauksen perusteella.

Ovatko aikuisseurassa matkustavat traumatisoituneet omista tai muiden lapsista ja perheet hakevat vain järjetöntä riekkumista vai mistä on kyse. Onko kukaan muu huomannut tätä ilmiötä tarjonnassa?

57

1983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuota tuota

      Tehdäänpä nyt tällainen ajatuskoe. Varaatte lennot esimerkiksi Norwegianilta lomakohteeseenne ja sitten varaatte perheellenne juuri sellaisen hotellin, joka teille parhaiten sopii. Vietätte antoisan loman. Miksi teidän siis pitäisi välittää yhtään mitään siitä, mitä jotkut matkatoimistot kertovat esitteissään? Aikoinaan mekin käytimme matkatoimistojen palveluksia paitsi että kiersimme kaukaa kaikki "perhelomiksi" nimetyt matkat koska vietimme juuri semmoisia normaalilomia, nykyään emme enää viitsi maksaa tyhjästä koska selviämme omatoimisesti.

      • rantalady

        Aloittaja on jo saanutkin monta hyvää ja oikaisevaa vastausta, mahdollisuuksista lomailla lasten kanssa ihan tavallessa hotellissa. Toivotan hyvää lomaa sitten aikanaan.

        Pitää ymmärtää myös meitä, jotka olemme lapsemme kasvattaneet ja omassa arjessamme hoidamme paljon vanhempiamme, lapsenlapsiamme. Voimavaramme eivät ole ehtymättömät. Lapsiperheiden imua on vaikea vastustaa kun sekä lapset itse että vanhemamt hakevat huomiota ja ihailua, sinänsä ihan normaali toive olla hyvä ja esimerkillinen perhe jossa ihanat lapset yms. Silti moni haluaa viettää lomansa mahdollisimman kaukana lapsiperheiden hälystä, kinastelusta, ilonpidosta. Sekin on normaalia elämää, eihän lapsia voi koko ajan kieltää ja hiljentää j alomalla kuuluukin saada olla iloinen ja toimelias.

        En ole lapsivihaaja, en ollenkaan, mutta lomila koetan olla reagoimatta lapsiin, joiden mekastusta kuuntelen kotinipihapiirissä joka päivä aamusta iltaan. Nautin kun saan herätä hiljaiseen aamuun ilman kiukkukohtausten kaikuja ja parkusireenejä ja isoäänistä kailotusta pihanlaidalta toiselle...joskus olen siihen mekkalaan valtavan väsynyt. Jos loma on varattuna ja tietää pääsevänsä hiljaisuuteen jonkun viikon tai kuukauden päästä, jaksaa paremmin.

        Meillä varttuneilla on lapsenlapsia melkein kaikilla ja nautimme heidän seurastaan, mutta lomille ei ehkä kannata varata albumillista kuvia lapsenlapsista, että on jotakin näytettävää. Seuraan hakeutuva, kotielämästään loputtomasti tarinoiva vanhempi pariskunta on joskus pilannut lomani, heitä oli todella vaikea paeta ja hotelliaamiaiset olivat sitten kertomuksia matista maijasta liisasta lassista.
        Toki ymmärrettävää, mutta ainakaan minä en lähde lomalle ollakseni jonkun kuunteluorjana, ihmisten mukulat eivät saa minua ekstaasiin ja vanhat höppänät voisivat kirjoittaa kaikki hauskat pikku sattumukset tarinaksi niille, joille ne ovat sattuneet, siinä aika kuluisi mukavasti kynää pyöritellessä ja kinatessa kuka oikein tekikään mitä 20 vuotta sitten vai oliko siitä jo enemmänkin?

        Lomat ovat kalliita, siksi kaikkien tulisi saada mieluinen ja rentouttava, voimaannuttava loma! Hyvää lomaa, lapsiperheet, vanhat parit, sinkkuladyt, rantaroomeot, enemmän ja vähemmän höppänät, vaivaiset ja tanssivarpaiset!
        ja lapsiperheet!


    • Lapsellinenmatkaaja

      No onhan noita "tavallisiakin" hotelleja, matkanjärjestäjien esitteet pullollaan. En ymmärrä mitä oikein olet lukenut. Vaikkapa Hotel Isabel Teneriffan Adejessa, voin suositella.

      • anteeksi vaan

        Tietääkseni Suomessa on vain yksi matkanjärjestäjä jolla on "lapsihotellit ja Aikuisten hotellit" eriteltynä. Sekin on hyvä, olla aikuisille tarkoitettuja hotelleja. Välillä on alkanut ärsyttää "kauhukakarat" joita ei vanhemmat yhtään "ojenna". Kauhea huuto ja mekastus altaalla...... anteeksi vaan kaikille "kullanmuruille"


      • Hyyysssshhhh
        anteeksi vaan kirjoitti:

        Tietääkseni Suomessa on vain yksi matkanjärjestäjä jolla on "lapsihotellit ja Aikuisten hotellit" eriteltynä. Sekin on hyvä, olla aikuisille tarkoitettuja hotelleja. Välillä on alkanut ärsyttää "kauhukakarat" joita ei vanhemmat yhtään "ojenna". Kauhea huuto ja mekastus altaalla...... anteeksi vaan kaikille "kullanmuruille"

        Se on sitä huonojen kasvattajien työn tulosta. Ei pystytä pitämään kuria yllä. Lapset oppii nopeasti että saavat mellestää miten huvittaa.
        Toista oli minun vanhempien kanssa: muistan hyvin kun veli heittäytyi selälleen kiljumaan karkkihyllyn edessä kun ei namua saanut. Äiti vain otti sen kainaloon ja kävi heittämässä autoon ja palasi ja jatkettiin ostoksia. Sama tehtiin aikanaan minulle. Nopeasti opetus meni perille. Samaa linjaa ollaan käytetty julkisella paikalla meluamiseen. Autoon vaan. Eipä olla veljen kanssa mitään häiriötä muille aiheutettu melulla. Ainoa paikka missä saa meluta ja purkaa liikaa energiaa on kotipihalla.


      • Miten niin muka?

        Mä kanssa kyllä ihmettelin, että mihin ap. on menossa. Kun mun mielestä ns. tavallisia hotelleja tavallisine uima-altaineen on kyllä enemmän kun näitä "huvittelukeitaita"? Ja joku tivoli on varmaan aika harvassa? Tai sitten ymmärrän tivolin eri tavalla...

        Inko tämä nyt taas joku Suomi24 tekemä juttu?


      • VäinöMietikäinen
        Hyyysssshhhh kirjoitti:

        Se on sitä huonojen kasvattajien työn tulosta. Ei pystytä pitämään kuria yllä. Lapset oppii nopeasti että saavat mellestää miten huvittaa.
        Toista oli minun vanhempien kanssa: muistan hyvin kun veli heittäytyi selälleen kiljumaan karkkihyllyn edessä kun ei namua saanut. Äiti vain otti sen kainaloon ja kävi heittämässä autoon ja palasi ja jatkettiin ostoksia. Sama tehtiin aikanaan minulle. Nopeasti opetus meni perille. Samaa linjaa ollaan käytetty julkisella paikalla meluamiseen. Autoon vaan. Eipä olla veljen kanssa mitään häiriötä muille aiheutettu melulla. Ainoa paikka missä saa meluta ja purkaa liikaa energiaa on kotipihalla.

        Kuria voi pitää muutenkin yllä kuin hylkäämällä lapsen silloin, kun tämä tarvitsee vanhempiaan eniten ;).


      • Jsk12341
        VäinöMietikäinen kirjoitti:

        Kuria voi pitää muutenkin yllä kuin hylkäämällä lapsen silloin, kun tämä tarvitsee vanhempiaan eniten ;).

        Että syliin huutamaan..? "tarvitsee vanhempiaan eniten", lässyn lässyn. Juuri tällaisten perheiden pennut ei osaa käyttäytyä.

        Todella hyvä tuo yllä oleva kasvatusmentelmä, että autoon miettimään tekosiaan.


      • Inko???
        Miten niin muka? kirjoitti:

        Mä kanssa kyllä ihmettelin, että mihin ap. on menossa. Kun mun mielestä ns. tavallisia hotelleja tavallisine uima-altaineen on kyllä enemmän kun näitä "huvittelukeitaita"? Ja joku tivoli on varmaan aika harvassa? Tai sitten ymmärrän tivolin eri tavalla...

        Inko tämä nyt taas joku Suomi24 tekemä juttu?

        Inko tämä nyt taas joku Suomi24 tekemä juttu?


    • Ongelmatonta

      En minäkään ole kyllä huomannut, että normihotellit olisi mihinkään kadonneet, niitä olemme aina löytäneet. En tiedä minkä matkanjärjestäjän sivuilta olet tälaisen kuvan saanut. Katso nyt ihan rauhassa minkä tahansa kohteen hotellitarjonta läpi, niin eikö siellä ole ihan tavallisia hotelleja? Muutamissa kohteissa on näitä lapsiperheille markkinoituja sirkushärdellejä, ja sitten on niitä aikuisille markkinoituja, mutta valtaosa hotelleista on ihan tavallisia. Tai jos ei sopivaa löydy, ota lennot erikseen ja etsi netistä mieleinen hotelli.

    • eilapsillelomalla

      Paikka ei ole rauhaisa jos sielä on lapsia. se vaan jää vanhemmilta oikeesti huomaamatta ku on tottunu vuosikaudet siihen hälinään ja meteliin mitä ne omatkin lapset aiheuttaa. aloittajalle iso plussa siitä jos sun lapset on oikeesti rauhallisia. useimmiten tänä aikana lapset on ihan h.elvetin häiriintyneitä. itse ainakin valitsen mieluummin lapsivapaan hotellin ja olen iloinen että niitä on tarjolla.

      • Yörauhaa

        Rauhallisempi hotelli on se, missä aikuiset ryyppää ja rellestää yötä myöden??


      • ...
        Yörauhaa kirjoitti:

        Rauhallisempi hotelli on se, missä aikuiset ryyppää ja rellestää yötä myöden??

        Hyvin usein nuo pareille suunnatut hotellit ovat viiden, vähintään neljän tähden hotelleja ja niissä kyllä hyvin vähän on näkynyt minkäänlaista rellestämistä. Hinta yleensä karkottaa ne, ketkä ovat lähteneet lomallaan pelkästään ryyppämään ja rellestämään.


    • Allinclusive ja minä

      Minä lähden siippani kanssa lomalle hotskuun missä alta 16 v. ei ole asiaa. Pidän lapsista, mutta esim.edellisellä kerralla hyvä ettei joutunut lasten vahdiksi ja sitä en tosiaankaan hae lomaltani. Jo Helsingistä lähdettäessä oli kolme n. 8-10 vuotiasta koneessa edessämme ja riekkuivat koko menomatkan, tottakai eihän penskat osaa olla hissukseen koneessa vaan innoissaan meuhkaavat koko matkan. Perillä piti koko ajan varsinkin altaan luona ihastella ja naureskella vauva ikäisen jutuille. Rannalla piti seurustella parin n. 5 vuotiaan kanssa ja jopa pyydettiin katsomaan perään sen aikaan että vanhemmat pääsivät rauhassa uimaan. Ei kivaa. Nyt menen siis hotskuun missä ei taatusti kenenkään jälkikasvu häiritse minun lomaani. On kiva, että aloittajalla on fiksuja lapsia, mutta valitettavasti nämä ns. kunnon käytöstavat ovat nykyään vähän hakusessa toki myös aikuisillakin. Onneksi saan valita nykyään mihin majoitun.

      • Oma Aika on nyt

        Olen 58 vuotias ja aikanaan lapseni kasvattanut. Nyt haluan viettää rakkaan puolisoni kanssa rauhaisaa lomaa, silloin kun siihen on mahdollisuus ja kierrän kaukaa lapsilomakohteet. Niitähän on mainostettu ja mainostetaan suureen ääneen. Miksi nyt, kun rauhaa rakastava vanhempi väki on segmentoitu omaksi asiakasryhmäksi se ei kelpaa lapsiperheille.

        Onhan sitä kaiken maailman teemalomia aikuislle ollut kautta maailman sivun, johon pienillä lapsilla ei ole asiaa (kuten golf) mutta vasta nyt, kun mainoksessa on iäkkäämpi parisukunta tai maininta, että kyseessä on aikuisten lomapaikka, niin jo alkaa hirevä huuto


      • Ei mitään ongelmaa

        "Perillä piti koko ajan varsinkin altaan luona ihastella ja naureskella vauva ikäisen jutuille. Rannalla piti seurustella parin n. 5 vuotiaan kanssa ja jopa pyydettiin katsomaan perään sen aikaan että vanhemmat pääsivät rauhassa uimaan. Ei kivaa."

        Miten niin "piti"??????????? Oletko niin heikko ja tahdoton, että et osaa kieltäytyä? Ei kukaan voi pakottaa sinua lastenvahdiksi ja ihastelemaan yhtään ketään eikä seurustelemaan lasten kanssa.

        Minä ja mieheni itse asiassa emme pidä lapsista joten se on erona sinun ja meidän välillä. Ehkä se tekee asian helpommaksi meille, mutta ei meillä ole ollut mitään tuollaisia ongelmia. Uima-altaalla yms. katsomme sujuvasti lasten yli ja ohi ja olemme kuin lapsia ei olisikaan. Emme kommentoi millään lailla kenenkään lapsen touhuja emmekä todellakaan ala ihastella ja naureskella! Miksi ihmeessä pitäisi????

        Viime lomalla oli samassa hotellissa pariskunta kolmen alle kymmenvuotiaan kanssa. Sattuivat toisena päivänä rannalle meidän lähellemme ja kuulivat että puhuimme suomea. Katsoimme jälleen täysin lasten ohi emmekä ottaneet mitään kontaktia heihin. Siitä huolimatta nämä kehtasivat pyytää että katsoisimme kahden vanhemman lapsen perään, että voisivat viedä pienimmän lapsen uimaan. Sanoimme aivan suoraan että haluamme olla rauhassa kahdestaan emmekä todellakaan halua ottaa vastuuta kenenkään toisen lapsista. Siihen perheen äiti alkoi mäkättää että kyllä on itsekästä porukkaa. Mieheni sanoi "Niin olemmekin itsekkäitä. Vittuakos se teille kuuluu?".

        Siirtyivät rannalla kauemmaksi eivätkä loppulomalla tervehtineet. Kivaa!


      • kontin suu
        Ei mitään ongelmaa kirjoitti:

        "Perillä piti koko ajan varsinkin altaan luona ihastella ja naureskella vauva ikäisen jutuille. Rannalla piti seurustella parin n. 5 vuotiaan kanssa ja jopa pyydettiin katsomaan perään sen aikaan että vanhemmat pääsivät rauhassa uimaan. Ei kivaa."

        Miten niin "piti"??????????? Oletko niin heikko ja tahdoton, että et osaa kieltäytyä? Ei kukaan voi pakottaa sinua lastenvahdiksi ja ihastelemaan yhtään ketään eikä seurustelemaan lasten kanssa.

        Minä ja mieheni itse asiassa emme pidä lapsista joten se on erona sinun ja meidän välillä. Ehkä se tekee asian helpommaksi meille, mutta ei meillä ole ollut mitään tuollaisia ongelmia. Uima-altaalla yms. katsomme sujuvasti lasten yli ja ohi ja olemme kuin lapsia ei olisikaan. Emme kommentoi millään lailla kenenkään lapsen touhuja emmekä todellakaan ala ihastella ja naureskella! Miksi ihmeessä pitäisi????

        Viime lomalla oli samassa hotellissa pariskunta kolmen alle kymmenvuotiaan kanssa. Sattuivat toisena päivänä rannalle meidän lähellemme ja kuulivat että puhuimme suomea. Katsoimme jälleen täysin lasten ohi emmekä ottaneet mitään kontaktia heihin. Siitä huolimatta nämä kehtasivat pyytää että katsoisimme kahden vanhemman lapsen perään, että voisivat viedä pienimmän lapsen uimaan. Sanoimme aivan suoraan että haluamme olla rauhassa kahdestaan emmekä todellakaan halua ottaa vastuuta kenenkään toisen lapsista. Siihen perheen äiti alkoi mäkättää että kyllä on itsekästä porukkaa. Mieheni sanoi "Niin olemmekin itsekkäitä. Vittuakos se teille kuuluu?".

        Siirtyivät rannalla kauemmaksi eivätkä loppulomalla tervehtineet. Kivaa!

        Olen myös huomioinut että juuri nuoret äidit ovat yleensäkin kovia arvostelemaan.
        Olin hiljattain tavaratalossa jossa kaksi jutustelevaa lapsiperhettä rattaineen tukki koko käytävän, kun pyysin tilaa minulle tiuskaistiin että kyllä arvon rouva tuosta mahtuu, iloista päivää vaan. Joudun käyttämään kävelysauvaa enkä muutenkaan ole enää kovin ketterä ja painava kassikin haittasi. Yksi seurueen lapsista juhli irtokarkkihyllyllä, pisteli suuhunsa ja jos maku ei miellyttänyt, takaisin purkkiin. Enpä arvannut siitä mitään sanoa. Ajattelin että ostakootpa perhe vaikka jonkun muun nuolemia karkkeja.


    • mek

      Käyppä suoraan lomakohteen hotelleiden sivuolla niin saat hotellin paljon halvemmalla tai sitten käytäät haklupalvilimia kuten supersavel tai ebookers niin saat reisuun halvalla mutta ainoa miinus on että kohteeseen lennetään reittikoneilla ja muutama kokeen vaihto mutta saa valita myös suorat lennot ja hinta nousee. Matka hotelliin joutuu tietenkin maksamaan mutta se ei haittaa kun muuten matka halvempi kuin matkatoimistoilla. Monet tekee niin että varaa vaikka 3 paäiväksi hotellin ja katetelee parempaa hotellia paikanpäältä niin saa mielensensä hotellin.

    • köafkdjökafj

      Myös niitä ihan tavallisia hoteleita löytyy. Itselläni on saman ikäiset myös järkevät ja rauhalliset lapset ja he ovat matkustaneet meidän kanssamme ulkomailla jo useita kertoja. On käyty sekä tavallisissa hoteleissa tutustumassa kaupunkiin ja maahan sekä lastenkerhohoteleissa. Tällä hetkellä lastenkehohotelit ovat ehdoton suosikkimme jos lähdemme rentotutumislomalle. Aikuiset voivat nauttia rauhassa aurinkosta, kun lapset nauttivat kerhon ohjelmasta. Sen tunnin jälkeen taas koko perhe voi yhdessä nauttia hotelin akviteeteista kuntoa ylläpitäen. Illalla taas sitten nautitaan koko perheen voimin illallisesta ja esityksistä.

    • Ravintolatkin on jaettu niin, että toisiin pääsee vain täysi-ikäiset. Sairaanhoito on jaettu köyhien ja varakkaiden kesken. Asuminen on järjestetty siten, ettei mamut häiritse naapuruston hyväosaisia. Joka paikassa jaetaan jotain tiettyjen kriteerien mukaan. Jos haluan, ettei uima-altaassa ole kirkuvia ja kuseksivia ipanoita, olen hyvin tyytyväinen kun voin valita sellaisen lomakohteen.
      Toisaalta osoittaa melkoista kädettömyyttä, ellei löydä maailman miljoonien majoitusvaihtoehtojen joukosta perinteistä "kaikki-yhes-koos" -vaihtoehtoa. Mietitkö kaupassakin, että leipähyllyssä on vain tummaa ja vaaleaa leipää?

    • JJ665FF

      VOI KAMALAA. VOI ETTÄ ON KAUHIAA.

      JÄÄ KOTIIS!

    • llppoopp

      Kirjoituksestasi päätellen, olet pudonnut kärryiltä jo aikaa sitten.

      Vai muka Voimakkaasti jakautunut........

      Sä et vaan ossaa......

    • Ei kiinnosta lapset

      Saa kai sitä ihminen viettää lomansa kaukana muiden lapsista jos niin haluaa? Vielä kun järjestäisivät lapsivapaat lennotkin niin menisin aina sellaisilla.

    • lähdössä taas

      Mikä on normaalihotelli?

      discoravintola alakerrassa?
      se missä nuoriso bailaa aamuun ja vanhemmat ihmiset aloittavat jo aamulla.
      kannattaa todella katsoa mihin lapsensa itsensä vie :-)

      vastaavasti moni lähtee lepäämään ja haluaa olla rauhassa, myös lapsista

      tilaa ja vaihtoehtoja ja suvaitsevaisuutta löytyy kyllä.

    • tiijäkkö

      ............ Taas toistu näiden sivujen mentaliteetti .. Itse asia unohtui monelta kommentoijalta . Kun aloittajasta Pyrittiin tekemään tyhmä joka ei osaa eikä ymmärrä mitään ......................... Näille sivuille näyttää ihme kyllä osuvan paljon niitä MINÄ tiijän ihmisiä , joiden mielestä muut ei ymmärrä mistään mitään .. .... . -------------- Hei aloittaja elä välitä näitä ihmisiä on jokapaikassa ---------------

    • KALLE KELLO

      Näinhän se menee tämän päivän suomessa joka ikisellä saralla. Kaikki ihmiset laatikoidaan. Pää tulee vetävän käteen ja tulos ei ole hyvä. Suomalaiset on laitettu ruotuun.

    • kieltomerkkilapsille

      Matkustan ilman lapsia ja silloin haluaisin olla myös hotellissa missä heitä ei ole. Useat vanhemmat eivät pidä lapsista huolta, jolloin lapset itkee, hyppii, huutaa ja polskivat vettä niin että muiden päälle roiskuu eikä vanhemmat yksinkertaisesti välitä siitä. Olen mielummin lomalla rauhassa aikuisten parissa jotka osaavat rentoutua ja omistaa edes jonkinlaiset käytöstavat.

    • Perhelomailija

      Lomia aikuisille = Saa ryypätä ja rällätä miten haluaa eikä tarvi pelätä järkyttävänsä kenenkään tenavia. Kunpa vain kaikki örvelöt tajuaisivatkin pysyä pois lasten silmistä ja käyttää näitä vain aikuisille kohteita.

      • drftgyhujimkl

        Perhelomailija, tuollaisesta lomastako itse haaveilet sitten kun olet saanut lapsesi kasvatettua aikuisiksi ja pääset vaimon kanssa kahdestaan lomalle.

        Ainoat rellestäjät mitä olen nähnyt ovat olleet kyllä lapsiperheen vanhempia, alatyylin sakkia, jotka kuvittelivat ensimmäisen halpamatkan tekevän heistä eliittiä, kinaa ja riitaa ja mustasukkaisuutta ja parkuvia takkuisia mukuloita joita jopa hotellin henkilökunta pakenee´vaikka muuten palkkansa eteen ihastelevatkin ihmisten pentuja, koska imarreltu vanhempi ostaa enemmän.

        Eiköhän ne rellestäjät ole kuukahtaneet keihäsmatkojen mukana.


    • ei lapsia kiitos

      Onneksi on rajattuna. Itse suosin ainoastaan aikuisten hotelleja nykyään. Niin kauhea kammo tuli lapsista viime reissulta. 2 viikkoa oli naapuri huoneessa 6 lasta. Jeesus mikä meteli alko aamulla klo 6. Kiljumista, tavaroitten heittelyä, juoksemista ja terassilla metelöintiä. Ei enää ikinä tavalliseen hotelliin.

    • liis

      Ostan lennot ja varaan hotellit booking.com, säästää 200 e per nuppi!:)

    • turhake4

      Mitä ihmeen väliä sillä on mitä se hotelli sisältää...jos siellä on pornobaari,ei se tarkoita että sinne on pakko mennä...Jätä ylimääräiset huomiotta ja sanot lapsille samat sanat.

    • mummeli

      Onhan niitä ja vapaasti saa valita, ja minä itse juuri eläkkeelle jäänyt nais ihminen , mielelläni menen sellaiseen hotelliin joka on suunnattu aikuisille, koska etsin lomaltani tiettyä rauhaa ja rentoutumista, jota todellakaan ei ole hotellissa jossa on lapsiperheitä.
      En ole lapsi vihaaja, vietän paljon aikaa lastenlasteni kanssa, mutta sehän on ainan luonnostaan selvää, että lapset pitävät ääntä eri lailla kuin aikuiset, viime kerralla naapuri huoneessa oli koliikki vauva joka itki yöllä, ja siinä meni minun lomarauha.

      Onnea sopivan hotellin etsintään

    • Hyyyysssshhhh

      Niinhän niitten kuuluukin olla. Itselläni ei ole lapsia ja viimisin paikka missä haluan meteliä sietää on loma. Niitä pentujen meteliä joutuu sietämään ihan tarpeeksi arkenakin. En viitsi maksaa siitä ilosta lomalla.
      Ihme kuvitelmia äideiltä että kaikkien tulisi sietää muitten lapsia.

      • KALLE KELLO

        Onhan se niin suhteellista, viime lomallani olisin itse kyllä mieluummin kuunnellut lasten metelöintiä, mutta sain kuunnella yöt läpeensä tuutin täydeltä kännisten AIKUISTEN örveltämistä huoneissaan ja pihalla. Lapset sentään nukkuvat jossain vaiheessa yötä, mutta nämä kansakunnan sankarit veti parin tunnin tirsat jossain vaiheessa aamua, ja meno jatku herätessä yhtä nestemäisenä. Hermo meinas mennä ja loma oli pilalla AIKUISTEN takia. Revi siitä sitten. Tuo ihmisten lapsiviha on suorastaan järkyttävää. Olette tyystin unohtaneet sellaisen pikkuseikan, että olette itsekin ollut lapsia, kuka kiltti kuka kamala ja vielä kamalampi. Koittakaa nyt arvoisat lapsivihaajat muistella sitä, minkälaisia olitte vai olilko silloinkin jo lapsivihaajia, joiden viha kohdistui juuri teihin ja olette saaneet siitä sellaiset traumat että pistänne omilta osaltanne jatkumon pystyyn??


      • Regee68
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Onhan se niin suhteellista, viime lomallani olisin itse kyllä mieluummin kuunnellut lasten metelöintiä, mutta sain kuunnella yöt läpeensä tuutin täydeltä kännisten AIKUISTEN örveltämistä huoneissaan ja pihalla. Lapset sentään nukkuvat jossain vaiheessa yötä, mutta nämä kansakunnan sankarit veti parin tunnin tirsat jossain vaiheessa aamua, ja meno jatku herätessä yhtä nestemäisenä. Hermo meinas mennä ja loma oli pilalla AIKUISTEN takia. Revi siitä sitten. Tuo ihmisten lapsiviha on suorastaan järkyttävää. Olette tyystin unohtaneet sellaisen pikkuseikan, että olette itsekin ollut lapsia, kuka kiltti kuka kamala ja vielä kamalampi. Koittakaa nyt arvoisat lapsivihaajat muistella sitä, minkälaisia olitte vai olilko silloinkin jo lapsivihaajia, joiden viha kohdistui juuri teihin ja olette saaneet siitä sellaiset traumat että pistänne omilta osaltanne jatkumon pystyyn??

        monesti vain on että ne ryyppääjät ja meuhkaajat on näiden kullannuppujen vanhempia;).. ja vielä yleensä Ruotsalaisia
        ei me hieman vanhempi polvi jakseta riekkasta kuin puolille öin ja sitten tutumaan..
        eihän me olla totuttumpaareissa oleen kuin 1 asti kun valomerkki tuli puolelta.
        Itselläni on 4 lasta joista pienin 5 vuotias.. ja olen ollut sekä lasten kanssa että ilman lomilla.. lasten kanssa lomaa ei ole .. mut mukavia kokemuksia tulee..


    • eilapsia,mölinää!

      Pitäisi olla myös lapsivapaat lennot sinne lapsivapaisiin lomakohteisiin! Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin kuunnella pentujen mölinää joiden vanhemmat eivät suostu ojentamaan jälkikasvuaan edes siellä lentokoneessa, lomakohteesta puhumattakaan!

      • eve18

        Mikään ei oo ärsyttävämpää kuin vääntää ratakiskoilla aikuisille juopoille, miksi viinaa ei enää tipu ja saa kuunnella vittuilua ja muuta mukavaa.


    • Peer Gynt

      Matkailu, varsinkin lentomatkailu tuhoaa maailman ilmakehineen. Matkailu on kaikista liikkumismuodoista ehdottomasti typerintä mitä ihminen, perheellinen tai ei, voi tehdä. Perheelliselle se on vieläkin typerämpää kuin lapsettomille koska perheellinen antaa esimerkin matkustamisellaan lapsille jotka oppivat samoille huonoille ja kestämättömille elintavoille. Muu matkustaminen kuin patikointi, pyöräily ja tietyin varauksin junalla matkustaminen pitäisi saattaa luvanvaraiseksi aivan kuten Pentti Linkola aikoinaan esitti järkevin perustein.
      Älkää antako lapsillenne huonoa esimerkkiä matkustamalla!

      • Minulla on varaa

        Tottahan tuo on. Jokainen vanhempi joka lähtee ihanille perhelomille lentämällä etelään, puhumattakaan kaukomatkoista Thaimaahan, kaivaa omien lastensa hautaa ja varmistaa omalta osaltaan että kun lapset ovat aikuisia heidän elämänsä tällä maapallolla on täysin sietämätöntä. En tiedä miksi ihmiset eivät ymmärrä tätä.

        Minulla kun ei ole lapsia voin rauhassa olla itsekäs paska ja lennellä ympäriinsä huvin vuoksi. Minun jälkeeni vedenpaisumus. Kissatkin ehtivät varmaan kuolla ennen minua. Muiden ihmisten lasten kohtalo ei kiinnosta juurikaan.

        Mutta jos olisi omia lapsia niin takuulla olisi huolissani heidän ja heidän lastensa tulevaisuudesta.


      • Hohhoijaa....

        Tämä ei sitten ollut mikään ituhippi-palsta....Luehan aloitus uudestaan. Puhuttiin lapsista ja hotelleista.


      • 028374503

        Joo. Myös postia kuljetetaan usein lentokoneella. Kaikkea muutakin tavaraa. Muista kieltää lapsilta ympäristöä tuhoavat postikortitkin. Synttärikorttien vastaanottamisesta annettakoon vähintään korvapuusti sille kiittämättömälle, pienelle rotalle, joka ahnailla kynsillään himoitsee materialismin symboleita!

        Voi jumalauta...te ituhipit voisitte muuttaa metsän keskelle ja pysyä siellä. Välillä jutut lentävät lentokonettakin korkeammalla ja silloin olisi parempi, että ne pysyisivät siellä jossain korven keskellä.


    • qqwwqqq

      Sinut pitäis laittaa luvanvaraiseksi.

    • Nejsvensson

      Aikoinaan oli takuuvarmaa meteliä jos hotellissa asui puukenkäjalkaisia ruåtsalaisia! Onneksi he nukkuivat päivällä, mutta pitivät kyllä muut asukkaat hereillä kopistellessaan puukenkineen ja Absolut täytteisine päineen pitkin yötä hotellien käytävillä, riekkumalla siten että uni pysyi taatusti kaukana! Nyt sen sijaa riekkuvat kakarat. Kannattaa valita hotelli jonne on ruåtsalaisilta pääsy kielletty samoin kuin kakaroilta!

    • Ready steady go

      En ole huomannut, mutta menkää niihin lapsihotelleihin, jos ette osaa omatoimimatkailla.

    • win-win-situation

      Katso tarkemmin, huomaat, että sirkuksen ja rauhan välillä on muitakin vaihtoehtoja, itseasiassa enemmistö hotelleista. Se, että muutama hotelli ottaa vain lähes aikuisia, ei ole pois sinulta tai lapsiltasi - minä taas maksan enemmän päästäkseni lomalle ilman sinun lapsiasi, eikä sinunkaan tarvitse katsella minua happamine ilmeineni, kun lapsesi häiriköivät maksamaani lepolomaa johon lapset eivät kuulu.

    • Mun mielestä toi on järkevää. Pitäsi olla enemmänkin suosituksia, kyllähän nuorilla aikuisilla ja lapsiperheillä on aika eri tapa viettää lomaa.

    • ksdsajfkladnäg

      järkytyit? oletpa herkkä.

    • örinäää

      Aloittaja terapiaan ja valtion kustannuksella tietenkin. Aivan varmasti loppuelämän työkyvytön. Tuollaisesta järkytyksestä tuskin toipuu ikinä.

      Hankkikaa ihmiset ihan oikeita ongelmia, sairauksia ennen kuin tulette tänne rutisemaan.
      Mene lastenlinnaan, syöpä-osastoille tai vanhainkoteihin vierailulle, tule sitten uudestaan kertomaan kuinka "järkyttynyt" olet lomamatkasi takia.

      Olen pahoillani,minulta et saa sympatiaa "ongelmallesi".

    • RoleModel99

      Toi on juuri se kehityssuunta mihin pitääkin mennä! Onhan se etukäteen kiva rajata että kakarat ei mun lomaa pilaa, ja toiselta kantilta; enpä minäkään ole käytöselläni järkyttämässä niitä äitien pikkukullannuppuhanipalleroita. Vieläkun tulisi lennoille sama!

    • Joskus uudestaan

      Blue Village Orkidea Bahia Felizissä Kanarialla. Rauhallinen paikka, todella mukava henkilökunta... Oikein hyvä perushotelli. Ja kun ottaa vielä All Inclusiven niin ai ai!

      Reissusta on nyt kolme vuotta, mutta se oli paras hotellilomani tähän mennessä.

    • loma loma loma

      Olen matkustanut yksin, mieheni kanssa ja lapsenlapseni kanssa. Erityisesti en ole valikoinut hotelleja, ainoa mitä olen suosinut on että hotellissa olisi uima-allas ja kohtuullisen lähellä oikeakin uimaranta. Ei yleensä ole ollut mitään ongelmia. Samassa hotellissa on ollut lapsiperheitä ja ilman lapsia. Minua ei ole toisten lapset häirinneet, kuin yhden kerran, kun oli turisteja ja heidän lapsensa kai luulivat omistavansa uima-altaan ja uskoivat että heidän pitää äänellään täyttää maailma. Ja vanhemmat kittasivat porukalla kaljaa siinä uima-altaan reunalla ja luulivat omistavansa koko allas-alueen. Silloin ajattelin etten koskaan mene paikkaan missä on lapsiperheitä...

      Mutta olen silti mennyt paikkaan missä on lapsiperheitä ja eipä ole sen jälkeen ollut niin äänekästä lapsilaumaa missään. Mutta ymmärrän täysin mitenkä hermoja raastavaa on jos joutuu olemaan hotellissa, missä ei toisia ihmisiä ajatella, vaan annetaan lasten mekastaa mielin määrin.

      Siis kaikissa asumissani hotelleissa on ollut lapsia ja aikuisia. Ihan sopivan rauhallista yllensä, ei mitään sirkuskentää eikä puuhamaata niissä ole ollut. Mistä ihmeestä aloittaja kaivelee nuo hotellit?

    • Pentti S.

      Vie vaan lapsesi seuraamaan aikusten juopottelua niin näkevät jo pienenä millaista se on. Ei tarvitse lapsiesi sitten aikuisina tehdä samoin kun on kokemukset valmiina. Tärkeitä on että itse olet selvinpäin ja olet vanhempi kokoajan. Niin minä olen tehnyt ja lopputulos on ollut hyvä. Ei ole lapsistani tullut tuollaisia aikuisia lapsia jota tuossa ylempänä näyttää olevan vaan kelpokansalaisia jotka käyttäytyvät malallikkaasti niin töissä kuin lomalla.

    • ...

      Mielestäni tuo on vain hyvä, että matkanjärjestäjillä on tarjota erilaisia vaihtoehtoja erilaisiin tarpeisiin ja toiveisiin. En todellakaan pidä sitä siis minään järkyttävänä asiana tai ota sitä niin, että kahtiajakautumista olisi tapahtunut yhtään sen enemmän kuin ennenkään. Nyt vaihtoehdot ovat vain näkyvämmin ilmoitettu matkanjärjestäjän toimesta.

      Minulla on yksi lapsi, mutta jos lähtisin itsekseni lomalle, en kaipaisi kohdetta mikä olisi erityisesti lapsiperheiden suosima. Ei minua lapset haittaakaan, mutta kyllähän lapset elämää ympärilleen luovat ja hyvä niin. Jos kuitenkin kaipaa hiljaisuutta ja seesteisyyttä, on hienoa, jos voi valita etukäteen matkansa sen mukaisesti.

      Itse lähtisin lapsen kanssa juurikin lapsiperheiden suosimaan paikkaan, niin lapsella olisi altaalla remukavereita eikä muut ärsyyntyisi niin helpolla jos muksuni vähän ilakoisi. Muuten toki pidän huolen, että käyttäytyy asiallisesti esim ravintoloissa, kaupoissa jne.

    • Ihan vaan hotelliin

      Kovasti kaikille kiitoksia kommenteista. Outoa vieläkin ajatella, että niin monelle muodostuu onnistuneen loman kynnyskysymykseksi se, etteivät tyttäreni ole näköpiirissä. Mutta näillä mennään.

      Anyway, löysin kivan yleishotellin ensi talven matkaa ajatellen. Tilasin matkan all inclusive ja myöhemmin huomasin, että melkoinen osa hotellista (iso aurinkoterassi) on lapsilta kielletty : - )

      Itse koen mahtavana matkailun lasteni kanssa ja talven matkastakin otetaan kaikki irti. Päädyimme lopulta Gran Canarian Puerto Ricoon. En ole koskaan käynyt siellä. Minkähänlainen paikka lienee?

    • Ihan vaan hotelliin

      Iso määrä miinuksia kirjoitukseni perässä ottaen huomioon, että vain kysyin asiaa. Miksei tätä saanut kysyä? Joka tapauksessa homma nyt hanskassa. Kirjoitin tuonne loppuun, mikä on nykytilanne. Kiitos kaikille.

      • Ihan vaan hotelliin

        Aha, tämäkin tuli tänne alas. No nyt se on moro!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe