Maitoa vain toisesta rinnasta!

!!!

Ongelmana on, että maitoa tulee kunnolla vain toisesta rinnasta. Rintojen koko ero on valtava. Vauva 1kk syö noin komen tunnin välein. Tällöin toinen rinta on pingottuneena maidosta ja toinen ihan löysä. Olen pumppaamalla kokeillut, että tyhjemmästä rinnasta tulee n. 10ml, kun toisesta tulee n. 100ml. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että vauva hylkisi kumpaakaan rintaa. Hän imee kyllä tyhjääkin rintaa sinnikkäästi, mutta sieltä ei tule mitään ja hän saa ilmaa mahaansa. Olen yrittänyt tarjota tyhjää rintaa paljon, jotta maitoa tulisi enemmän, mutta tämä ei ole auttanut. Nyt oikeastaan olen jotenkin huolestunut, että onko toisessa rinnassani jotain vikaa, kun se ei tuota maitoa! Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta?

6

4262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hätää!

Joskus rintojen välillä on selvä ero tuotannossa. Minua kuitenkin pumppaustuloksia enemmän (toinen rinta voi vain herua huonosti pumpulle) kiinnostaa enemmän se, että nieleekö vauva tyhjällä rinnalla ollenkaan. Jos hän nielee edes välillä, niin jotain hän sieltä kuitenkin saa. Sinun ei tarvitse olla kauhuissasi, yhdelläkin rinnalla pystyy imettämään, koska jos toinen ei tuota tarpeeksi, niin toimiva rinta paikkaa tuotantoa. Älä siis murehdi, esteettisesti on tietysti hieman hankalaa jos rinnat ovat aivan eri kokoiset, mutta ruokinnan kannalta ei ole hätää. Onko imuotteessa muuten jotain vikaa, jos vauva saa ilmaa vatsaansa tyhjää rintaa imiessään? Vauvan ote rintaan pitäisi olla niin tiivis, ettei ilmaa juuri mene, vaikkei maitoa tulisikaan. Ilmaahan rinnasta ei tule.

• hehheee

Ei rinnasta ilmaa tietenkään tule. Mutta nenästä tulee ja siten sitä ilmaa voi niellä, jos ei suussa muuta ole. Voit kokeilla itse tätä sulkemalla suusi ja nielemällä ilmaa. :)

• edell.
        hehheee kirjoitti:

Ei rinnasta ilmaa tietenkään tule. Mutta nenästä tulee ja siten sitä ilmaa voi niellä, jos ei suussa muuta ole. Voit kokeilla itse tätä sulkemalla suusi ja nielemällä ilmaa. :)

Kuten sanoin, imevä vauva ei juurikaan niele ilmaa. Yleensä imuotteessa on jotain vikaa, jos näin käy. Muuten tuttia syövillä vauvoilla olisi valtaisat ilmavaivat.

• edell.
        edell. kirjoitti:

Kuten sanoin, imevä vauva ei juurikaan niele ilmaa. Yleensä imuotteessa on jotain vikaa, jos näin käy. Muuten tuttia syövillä vauvoilla olisi valtaisat ilmavaivat.

Ja vielä: tämä siis siksi, että vauva ei niele tyhjää. Jos rinnasta ei tule mitään, niin vauva kyllä imee, mutta ei niele.

• Tättärää
        edell. kirjoitti:

Ja vielä: tämä siis siksi, että vauva ei niele tyhjää. Jos rinnasta ei tule mitään, niin vauva kyllä imee, mutta ei niele.

Luulisin, että ap on tarkoittanut että rinnasta tulee vain pisara kerrallaan ja vauva nielee sen ja saa mahaansa enemmän ilmaa kuin maitoa. Tällainen ongelma on ainakin meille tuttu,

• imetysmami

Kyllä on ollut mullakin tuotantoeroja rinnoissa. Toinen rinta tuottaa aina toista vähemmän. Imetän silti molemmista rinnoista yhtä paljon, jotta saan pidettyä jonkinlaisen tasapainon. Tosin kerran kesällä meinasin lähteä rannalle bikinitopin kanssa (imetysaikana) ja rinnoissa oli niin valtava ero, että oli pakko laittaa jotain peittävämpää päälle, vaikka en mikään turhantarkka ulkonäköseikoista olekaan. Ja sen olen huomannut, että vauva saa siitä niukemmastakin rinnasta paremmin irti kuin lypsylaite, koneelle "huonompi" rinta ei heruta juuri mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe