Maitoa vain toisesta rinnasta!

!!!

Ongelmana on, että maitoa tulee kunnolla vain toisesta rinnasta. Rintojen koko ero on valtava. Vauva 1kk syö noin komen tunnin välein. Tällöin toinen rinta on pingottuneena maidosta ja toinen ihan löysä. Olen pumppaamalla kokeillut, että tyhjemmästä rinnasta tulee n. 10ml, kun toisesta tulee n. 100ml. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että vauva hylkisi kumpaakaan rintaa. Hän imee kyllä tyhjääkin rintaa sinnikkäästi, mutta sieltä ei tule mitään ja hän saa ilmaa mahaansa. Olen yrittänyt tarjota tyhjää rintaa paljon, jotta maitoa tulisi enemmän, mutta tämä ei ole auttanut. Nyt oikeastaan olen jotenkin huolestunut, että onko toisessa rinnassani jotain vikaa, kun se ei tuota maitoa! Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta?

6

3640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hätää!

      Joskus rintojen välillä on selvä ero tuotannossa. Minua kuitenkin pumppaustuloksia enemmän (toinen rinta voi vain herua huonosti pumpulle) kiinnostaa enemmän se, että nieleekö vauva tyhjällä rinnalla ollenkaan. Jos hän nielee edes välillä, niin jotain hän sieltä kuitenkin saa. Sinun ei tarvitse olla kauhuissasi, yhdelläkin rinnalla pystyy imettämään, koska jos toinen ei tuota tarpeeksi, niin toimiva rinta paikkaa tuotantoa. Älä siis murehdi, esteettisesti on tietysti hieman hankalaa jos rinnat ovat aivan eri kokoiset, mutta ruokinnan kannalta ei ole hätää. Onko imuotteessa muuten jotain vikaa, jos vauva saa ilmaa vatsaansa tyhjää rintaa imiessään? Vauvan ote rintaan pitäisi olla niin tiivis, ettei ilmaa juuri mene, vaikkei maitoa tulisikaan. Ilmaahan rinnasta ei tule.

      • hehheee

        Ei rinnasta ilmaa tietenkään tule. Mutta nenästä tulee ja siten sitä ilmaa voi niellä, jos ei suussa muuta ole. Voit kokeilla itse tätä sulkemalla suusi ja nielemällä ilmaa. :)


      • edell.
        hehheee kirjoitti:

        Ei rinnasta ilmaa tietenkään tule. Mutta nenästä tulee ja siten sitä ilmaa voi niellä, jos ei suussa muuta ole. Voit kokeilla itse tätä sulkemalla suusi ja nielemällä ilmaa. :)

        Kuten sanoin, imevä vauva ei juurikaan niele ilmaa. Yleensä imuotteessa on jotain vikaa, jos näin käy. Muuten tuttia syövillä vauvoilla olisi valtaisat ilmavaivat.


      • edell.
        edell. kirjoitti:

        Kuten sanoin, imevä vauva ei juurikaan niele ilmaa. Yleensä imuotteessa on jotain vikaa, jos näin käy. Muuten tuttia syövillä vauvoilla olisi valtaisat ilmavaivat.

        Ja vielä: tämä siis siksi, että vauva ei niele tyhjää. Jos rinnasta ei tule mitään, niin vauva kyllä imee, mutta ei niele.


      • Tättärää
        edell. kirjoitti:

        Ja vielä: tämä siis siksi, että vauva ei niele tyhjää. Jos rinnasta ei tule mitään, niin vauva kyllä imee, mutta ei niele.

        Luulisin, että ap on tarkoittanut että rinnasta tulee vain pisara kerrallaan ja vauva nielee sen ja saa mahaansa enemmän ilmaa kuin maitoa. Tällainen ongelma on ainakin meille tuttu,


    • imetysmami

      Kyllä on ollut mullakin tuotantoeroja rinnoissa. Toinen rinta tuottaa aina toista vähemmän. Imetän silti molemmista rinnoista yhtä paljon, jotta saan pidettyä jonkinlaisen tasapainon. Tosin kerran kesällä meinasin lähteä rannalle bikinitopin kanssa (imetysaikana) ja rinnoissa oli niin valtava ero, että oli pakko laittaa jotain peittävämpää päälle, vaikka en mikään turhantarkka ulkonäköseikoista olekaan. Ja sen olen huomannut, että vauva saa siitä niukemmastakin rinnasta paremmin irti kuin lypsylaite, koneelle "huonompi" rinta ei heruta juuri mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe