mieheni pakko pestä käsiä

tahmatassu5

poikaystäväni pesee käsiään koskettuaan mihin tahansa esineeseen ja asiaan. Meillä on vesilasku pilvissä. Itse en käytyä vettä niin paljon, enkä pese käsiäni koskettuani jokaiseen tavaraan. En tiedä miten voisin asiasta hänen kanssaan puhua, ilman että hän loukkaantuisi. Kerran leikilläni kysyin onko tuossa mitään järkeä ja hänen mielestään oli. Sama meno jatkuu. Hän ei kuitenkaan käsitä, miksi meillä on niin korkea vesilasku. Ei luulisi olevan niin iso ihme, mutta kun on. Onko kellään vastaavaa kokemusta poikaystävästä tai vaikka perheenjäsenestä/ystävästä? Pitäisikö kylmästi vaan sanoa, että menis hoitoon?

2

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljukka76

Ei muuta kuin voimia Tahmatassulle asiassa, ja koita saada miehesi hoitoon! Meillä kauniimmalla puoliskolla sama ongelma, ja mennyt niin pahaksi että vesilaskun lisäksi myös saippualasku on kamala, ja jatkuvasti kun pesee käsiä valuttelee vesiä keittiönkin lattialle, laminaatti alkaa jo rakoilemaan eli ongelma aiheuttaa jo suuriakin kustannuksia. :( Tosin lattiakustannukset on pieni murhe muihin ongelmiin nähden, mutta lisänä ongelmassa nekin. Itse olen jo muutaman vuoden seurannut oireiden pahenemista, mm kädet nykyään jatkuvasti niin kuivia ettei mitään voi tehdä, pesee ja rasvaa vaan käsiä koko ajan ja kulkee kaupassakin paksut rukkaset kädessä ym. Pari vuotta vihjailin hoidon tarpeesta, mutta kun ei mikään auta niin ensi viikolla perheneuvolaan (meillä kun on lapsiakin jotka sairastuvat jo kohta tuosta) ja sen kautta taatusti hoitoon...

• Loreli

kannattaa lainata kirjastosta kirja kerrasta poikki ja kertoa puolisolle että se mitä hän tekee on ihan normaalia, jos kärsii ocd:tä. Kannattaa kannustaa puolisoa vain lukemaan kirja vaikka ei käsienpesusta haluaisikaan luopua, jos vaikka siten alitajuntaan saisi asian uskostettua.

Jos haluatte olla todella ilkeitä katkaisette vedet ja tahallanne sotkette hänen kätensä likaan (siis toki kerrotte hänelle ensin että nyt tehdään jotain todella radikaalia, ja lapset pois kotoa kun näin teette voi olla pelottavaa jos äiti alkaa kiljumaan ja saa jonkinlaisen ahdistuskohtauksen) ja väkisin ei sitä saa tehdä mutta jos haluatte auttaa niin kehutte ja kannustatte puolisoanne (valehtelette vaikka) että hän kyllä pystyy siihen. Ja annatte hänen olla vaikka jonkun aikaa likasien käsiensä kanssa. Mutta yllättäen näin ei saa tehdä jos on kunnnon ahdistusta niin voi olla että muuttuu vaan hullummaksi ja hän todella suuttuu teille, mutta näin hän näkee että mitään pahaa ei käy vaikka kädet olisivat joskus likaset. Ja kannattaa myös kysellä vaivaako puolisoa joku ahdistava ajatus, kenties käsienpesu johtuu vaan siitä kun koittaa kompensoida ahdistavia ajatuksia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1569
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1370
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      219
      1332
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1019
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      950
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe