Toinen marsuni kuoli, kellään kokemuksia?

marsurakas

Toinen marsumme (melkein 6-vuotias) kuoli puoli viikkoa sitten ja nyt meillä on vielä kolmesta sisaruksesta jäljellä tämä yksi. Tiedän että marsut ovat laumaeläjiä ja tarvitsevat itselleen kaveria ja olenkin tässä nyt kehitellyt ajatusta uudesta marsusta tälle toiselle kaveriksi. (marsumme kohta 6-vuotias)
Joten kysyisin nyt teiltä, että onko teillä kokemuksia marsun yksin jäämisestä? Oon vaan koko ajan stressannut ja itkenyt ties kuinka monta kertaa, en vaan kestäisi jos marsumme masentuisi yksikseen.
Se on ollut kyllä aika aktiivinen toisen marsumme kuoleman jälkeen, syö ja juo ja tykkää olla sylissä mutta en vaan pääse tästä jatkuvasta pelosta eroon, kaiken lisäksi vanhemmat ei oo millään tavalla suostuvaisia mun varovaiseen pyyntööni marsukaverista? Apua mitä teen en kestä vaan istua ja odottaa... :'(

12

2591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Ei kokemusta marsuista, mutta aikanaan yksin jäänyt rotta ainakin masentui, ja piristyi selvästi uusista pikkukavereista :) Vastaavia tarinoita olen lukenut marsuistakin. Kannattaa yrittää taivutella vanhempia, koska olethan tähänkin asti saanut pitää kahta. Kannattaa ainakin vietellä yksin jääneen kanssa paljon aikaa :)

      Marsujen totuttamisesta esim:
      http://www.marsut.net/keskustelut/index.php?topic=35272.0

      • marsurakas

        Voi kiitos paljon vastauksesta, oon kyllä yrittänyt tässä parhaani mukaan taivutella vanhempiani uuden marsun hankkimiseen mutta vanhemmat ei paljon vihreää valoa näytä tälle ajatukselle ja itsekin kun olen niin eläinrakas enkä pystyisi elämään sen kanssa jos marsuni masentuisi... Mutta vielä mä yritän saada jotenkin tän ajatuksen jyrättyä läpi, marsun parastahan tässä pitää ajatella..


    • lauma2

      Minulla on useampi marsu. Itse olen päättänyt asian niin etten jätä yhtään marsua yksin vaan vien kaksi viimeistä samaan aikaan nukutettavaksi. Rankkaa sekin on tervettä marsua lopettaa mutta ajattelen sen olevan laumaeläimelle armollisempi vaihtoehto kun yksin jääminen. Tietysti marsutkin ovat yksilöitä ja joku voi elää hyvinkin onnellisena yksin jäätyään. Yksi vaihtoehto olisi hankkia iäkäs marsu kaveriksi loppuelämälle. Jos ei halua "marsukierrettä " aloittaa alusta.

    • marsurakas

      Voiettä. :( Varmasti vaikea luopua samaan aikaan lemmikeistä mutta tuo on totta, marsu on ehdotona laumaeläin.. Olen jopa hieman hämmentynyt nykyisen marsuni, Nöpön käyttäytymisestä. Se on oikeastaan melkein samanlainen kuin ennen Tikru-marsumme kuolemaa, on aika energinen, syö paljon ja käyttäytyy melkein samanlailla niin kuin ennenkin, viettää aikaa heinäkasojen alla rouskuttaen ja tulee ruoka-aikoina heti odottamaan täyttä ruokakuppia. Olen ottanut sitä nyt useaan otteeseen päivän aikana syliin ja pitänyt seuraa ja kyllä on nauttinut kovasti huomiosta. ;3

    • Pipsukan omistaja

      itselläni on ollut marsu kerrallaan ja ovat eläneet yli 5 vuotiaiksi molemmat olivat iloisia ja persoonallisia, treveitä, pirteitä pidin 2 kertaa päivä niitä sylissä nyt on 3 marsu menossa älä huoli

      • marsurakas

        Kiva kuulla että marsusi elivät noin pitkään, ja joo kyllä tämä viimeinen marsumme pääsee myös monta kertaa päivässä syliin ja vaikuttaa muutenkin melko pirteältä vaikka lajitoveria ei olekaan. :) Ja ainahan se on useamman marsun hankinnassa se että joku jää pakostikin yksin :


    • Auttajamarsu

      Itseä ihan hirvittää ajatus että jotkut pitävät marsuja yksin. Niin moni marsu joutuu elämään koko elämänsä yksin. Kannattaa katsoa esim. Tori.fi:stä myytävää marsua jolla on myös jo jonkin verran ikää. Ei ne paljoa maksa jos hinnasta on kyse. Jotkut jopa vain 30e.

    • Iitukka11

      Hei olen aika nuori lapsi ja minulla oli kaksi marsua
      Sitten toinen niistä kuoli 10,12,2014 ja oon rikki

    • Kaksoispistedee

      Sinuna veisin marsun lopetettavaksi. Marsullasi on jo sen verran ikää niin en uutta suosittele hankkimaan. Onhan vaikeaa suhtkoht terve marsu viedä lopetettavaksi mutta ei sillä yksinkään ole hyvä olla. Vanhat marsuni toinen kuoli niin vein toisenkin lopetettavaksi ettei hän ole yksin. Kummatkin oli vähä yli 6 vuotiaita.

    • Se saattaa masentua joten joko lopetat sen tai ostat toisen marsun.

    • Anonyymi

      Minulla on kokemusta minun marsu kuoli sunnuntaina ja olen ajatellut että en voisi ostaa toista marsua koska kun minun marsu on jo 2vuotta vanha ja jos ottaisin niin toinen marsu kuolisi aikaisemmin ja en haluaisi myydä enkä lopettaa niin kannataa tehdä sille isompi tila ja paljon tavaroita joilla voisi leikkiä päivisin kun kukaan ei ole kotona ja kun joku on kotona leikkisi. mutta siinäkin on riskinsä!

      • Anonyymi

        2-vuotias marsu ei todellakaan ole vanha, vaan korkeintaan elämänsä puolivälissä. Sitä ei todellakaan ole oikein jättää yksin, joten kun laumaeläimen olet mennyt hankkimaan, niin olet velvollinen sille laumaeläimelle hyvän elämän myöskin tarjoamaan! Sille on siis hankittava kaveri/kavereita tai vaihtoehtoisesti annat sen uuteen kotiin marsuseuraan. Mikään muu ei yksinkertaisesti ole oikein, joten nyt lopetat tuon minäminäminä-meiningin ja teet oikein marsuparan kannalta. Se ei ole pyytänyt päästä omistajalle, joka ei ole sen hyvinvointiin sitoutunut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe